X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גורמי ביטחון בכירים בישראל מעריכים כי הבחירות לפרלמנט הפלשתיני יחזקו את כוחה של חמאס בשטחי הגדה דבר שיפגע קשות באינטרסים הביטחוניים של ישראל תנועת חמאס מתייצבת לקראת הבחירות ברשימה מאוחדת בעוד הפיצול בתנועת פתח גובר ונמשכת קריאת התיגר על מנהיגותו של מחמוד עבאס
▪  ▪  ▪
פגישה בחודש שעבר בין א-שייח לברגותי [צילום: AP]

גורמי הביטחון בישראל מביעים דאגה רבה מאפשרות התחזקותה של תנועת חמאס בשטחי הגדה כתוצאה מהבחירות הצפויות לפרלמנט הפלשתיני ב-22 מאי, תנועת חמאס שהשלימה כמעט לגמרי את הבחירות הפנימיות שלה,מלבד הבחירות לתפקיד יו"ר הלשכה המדינית, נערכת בכל הכוח לבחירות בגדה, גורמים בחמאס אומרים כי הבחירות לראשות הלשכה המדינית של התנועה יושלמו בקרוב ואז תתיצב התנועה כחזית מאוחדת אחת כדי להסתער על הבחירות לפרלמנט.
תנועת חמאס עומדת על סף השלמת רשימתה לבחירות לפרלמנט, בראש הרשימה יעמוד ח'ליל אל-חיה, סגנו של יחיא סינוואר ברצועת עזה.ברשימה של המועמדים לחברות בפרלמנט ניתן יצוג גדול יותר לתושבי הגדה ומזרח ירושלים ומספרם יעמוד על 79 בעוד מספרם של המועמדים מרצועת עזה עומד על 53 בלבד.
הנהגת חמאס רוצה לשחזר את הניצחון הגדול שלה על תנועת פתח בבחירות לפרלמנט ב-2006, דבר שסייע לה להשתלט בכוח צבאי שנה לאחר מכן על רצועת עזה ולגרש ממנה כל נוכחות של הרש"פ, בזכות הניצחון שלה בבחירות לפרלמנט היא קיבלה לגיטימציה ברחוב הפלשתיני והקימה אמירות איסלאמית עצמאית לכל דבר.
ההנהגות המקומיות שלה בגדה ברצועה,הנאמנות לאירן, דוחפות את ההנהגה בחו"ל להשתתפות בבחירות לפרלמנט ובהמשך גם למועצה הלאומית הפלשתינית( מל"פ) כדי להיכנס לאש"ף כשלב ביניים בדרך להשתלטות עליו בעתיד. זוהי האסטרטגיה של חמאס, לכבוש מאחזים בזירה הפוליטית הפלשתינית בצורה הדרגתית באמצעות "תהליכים דמוקרטיים", לקבל לגיטימציה ברחוב הפלשתיני שניתן יהיה למנף אותה עד להשגת היעדים בהמשך הדרך.
בישראל מודאגים מאוד ממה שקורה בשטח, גורמים ביטחוניים בכירים אומרים כי ההתחזקות הצפויה של חמאס בשטחי הגדה תפגע קשות באינטרסים הביטחוניים של ישראל. הדרג המדיני שיגר את ראש השב"כ נדב ארגמן לפגישה עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ברמאללה שדרש ממנו לבטל את הבחירות או לדחותן נוכח ההתחזקות הצפויה של חמאס בשטחי הגדה, יו"ר הרש"פ סירב לדרישה הישראלית אך חלק מהמסר הופנם והנהגת פתח בראשותו קיבלה החלטה שלא לרוץ ברשימה מאוחדת אחת עם תנועת חמאס בבחירות לפרלמנט.
ישראל איננה מתערבת עד כה בתהליך הבחירות הפלשתיניות אך גורמי הביטחון פועלים בשטח כדי למנוע את התחזוקתה של תנועת חמאס בגדה לקראת הבחירות, גורמי הביטחון של ישראל עצרו בשבועות האחרונים עשרות פעילי חמאס בשטחי הגדה כדי להתחקות אחרי מקורות המימון של הפעילים לקראת הבחירות ואחר התוכניות של הנהגת חמאס בגדה.
מסר ישראלי לרש"פ
בסוף השבוע שעבר העבירה ישראל מסר נוסף ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס על חוסר שביעות רצונה מתהליך הבחירות לפרלמנט. על-פי גורמים בכירים בפתח, ישראל דחתה את בקשתו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לאפשר לנציגו חוסיין א-שיח' להיכנס פעם נוספת לכלא "הדרים" כדי להיפגש עם האסיר מרוואן ברגותי, השפוט ל-5 מאסרי עולם על רצח ישראלים, ולנסות להגיע עמו לעסקה על ההתמודדות של תנועת פתח בבחירות לפרלמנט.
חוסיין א-שיח' נועד בחודש שעבר בכלא, באישור ישראל, עם מרואן ברגותי והביא עמו הצעה בשם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כדי שברגותי לא יתמודד בבחירות לפרלמנט ברשימה עצמאית ויחליש את כוחה של תנועת פתח מול חמאס.
על-פי גורמים בפתח, ההצעה של יו"ר הרש"פ כללה תשלום סכום של 2 מיליון דולר למשפחת ברגותי כפיצוי על תקופת מאסרו בכלא הישראלי ומתן זכות לברגותי לשבץ 10 ממקורביו במקומות ריאליים ברשימת פתח לבחירות בתמורה לכך שלא ירוץ ברשימה עצמאית שתתחרה ברשימת פתח.
ברגותי עדיין לא השיב על הצעתו של יו"ר הרש"פ אך מחמוד עבאס נחוש לנטרל את כוחו הפוליטי, נביל שעת', יועצו של יו"ר הרש"פ, רמז בסוף השבוע כי אם ברגותי ידחה את ההצעה הוא יגורש מתנועת פתח כמו שגורשו ממנה ד"ר נאצר א-קידווה אחיינו של יאסר ערפאת ומחמד דחלאן.
הפיצול בתנועת פתח מדאיג מאוד את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, האיומים של 3 בכירים בפתח: מרוואן ברגותי, מוחמד דחלאן ונאצר אל-קידווה לרוץ ברשימות עצמאיות מחוץ לתנועת פתח מחלישות מאוד את התנועה ומחזקות את חמאס בקרב על המושבים של הפרלמנט הפלשתיני, מוחמד דחלאן כבר הקים ברית פוליטית עם תנועת חמאס כדי להחליש את פתח ובתמורה קיבלו אנשיו "אור ירוק" לחזור לרצועת עזה אחרי היעדרות של 14 שנים.
לכן, לא מן הנמנע שיו"ר הרש"פ מתכנן כבר את מהלך הנסיגה מרעיון עריכת הבחירות מחשש שהדבר יירשם כתבוסה פוליטית נוספת של תנועת פתח בהנהגתו. בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק העריך אמש כי הסיכויים שהבחירות לפרלמנט יבוטלו עומדים כרגע על 40 אחוזים, הוא גם העריך כי בבחירות לנשיאות מרוואן ברגותי יביס את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס.

תאריך:  29/03/2021   |   עודכן:  29/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוחנן צורף, עודד ערן
ישראל צריכה לשים לב למהלך הנרקם בין רמאללה לעזה, העשוי להביא להקמת ממשלת אחדות פלשתינית, ולהבטיח שהוא לא יוביל להכרה בחמאס
אלכס נחומסון
את הזרם האנטי ציוני הובילו בעיקר הרבנים הרפורמיים שמצאו עצמם דחויים לשוליים על-ידי הזרמים הדתיים האחרים ולאחר שכרון מלחמת ששת הימים שהניב בקרבם תוצרים של ציונות פרקטית
מחלקה ראשונה
בהודעת הממשל נאמר כי 15 מיליון דולרים יועברו לרשות הפלשתינית ולעזה    מדובר בסיוע חירום למאבק בקורונה שהובטח לפלשתינים עם כניסת ביידן לתפקיד    טרם הוחלט לגבי רכיבי הסיוע הגדולים
ציפי לידר
הקלות הבלתי נסבלת של ההליכה לבחירות חמישיות בסידרה הבלתי נגמרת    סוף-סוף הערבים הצביעו ברגליים נגד המשותפת
יוני בן-מנחם
הממשלה הפלשתינית החליטה לשלם משכורות למחבלים ולבני משפחותיהם באמצעות בנק הדואר כדי לעקוף את האיסור הישראלי על הבנקים בגדה לעסוק בנושא. משחק " החתול והעכבר" נמשך ומחמוד עבאס "עושה שרירים" על גבה של ישראל ומנצל את העובדה שהיא איננה רוצה להפיל את שלטונו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il