X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אמנם האייתולות וארדואן פועלים להשגת יעדים אסטרטגים ארוכי-טווח מנוגדים - הקמת אימפריה שיעית אזורית וגלובלית ושיקום הסולטנות העותומנית הסונית - אבל הם משתפים פעולה בהשגת יעד קצר-טווח: הצרת צעדי המערב - ובמיוחד ארה"ב - והפלת המשטרים הערביים המקורבים למערב
▪  ▪  ▪
טרור איסלאמי

איום אירני וטורקי
הרחוב הערבי סוער מאז התפרצות הצונאמי הערבי (המכונה בטעות "האביב הערבי"), ומחריף איומים פנימיים ואזוריים על קיומם של כל המשטרים הערביים.
ב-2021 מחריפים האייתולות באירן וארדואן בטורקיה - שני משטרים דתיים בעלי שאיפות אימפריאליסטיות מרחיקות לכת - את האיומים הקיומיים על כל משטר ערבי מתון יחסית. הם מלבים סכסוכים ואלימות פנימיים, וממנפים את הפיצול, היריבות, אי-הסובלנות, המלחמות והטרור הבינערביים, המונעים הקמת חזית ערבית יעילה מול איומי אירן וטורקיה.
ב-2021 האייתולות השיעים וארדואן הסוני, בסיוע פיננסי של קטר, מהווים מקור תמיכה מרכזי, צבאי ופיננסי, ל"האחים המוסלמים", ארגון הטרור האיסלאמי הגדול בעולם, הפועל מ-1952 להפלת כל המשטרים הערביים באמצעי טרור ופוליטיקה, כדי להקים ישות פאן-איסלאמית עולמית שתוריד את התרבות המערבית מגדולתה.
ב-2021, בניגוד להערכה שהסכם עם האייתולות עשוי להוביל לנטישת חזונם האלים והמגלומני ולדו-קיום בשלום עם מדינות המפרץ הסוניות, טהרן ממשיכה ליצא את המהפיכה המוסלמית לכל מדינות ערב, באמצעות חתרונות, טרור ומלחמה, ולמנף את הצלחת המהלך בעירק, בסוריה, בלבנון ובתימן.
ב-2021 מנצלים האייתולות את שיתוף הפעולה הצבאי עם המיעוט החות'י-שיעי בתימן, שקיבל סיוע מהוצאת החות'ים מרשימת ארגוני הטרור של ארה"ב ומהלחץ האמריקני על סעודיה, כדי להפציץ מטרות אזרחיות וצבאיות בסעודיה, במטרה להפיל את השלטון בסעודיה ושאר מדינות המפרץ הערביות.
אמנם האייתולות וארדואן פועלים להשגת יעדים אסטרטגים ארוכי-טווח מנוגדים - הקמת אימפריה שיעית אזורית וגלובלית ושיקום הסולטנות העותומנית הסונית - אבל הם משתפים פעולה בהשגת יעד קצר-טווח: הצרת צעדי המערב - ובמיוחד ארה"ב - והפלת המשטרים הערביים המקורבים למערב. קידום היעד יקצין את זעזועי המזרח התיכון שהוא אזור קריטי בין אירופה, אסיה ואפריקה ובין הים התיכון, ים סוף, האוקינוס ההודי והמפרץ הפרסי, עם השלכות צבאיות וכלכליות חמורות, כולל הטרור האיסלאמי האנטי-אמריקני.
הטרור איסלאמי מתמקד בארה"ב
ארה"ב מהווה מטרה שיטתית לטרור איסלאמי, המאפיין את המזרח התיכון מאז המאה ה-7, ומונחה על-ידי עוינות כלפי "כופרים" והמערב. הטרור האיסלאמי תוקף את ארה"ב מאז התנכלות הפיראטים הברברים המוסלמים מטריפולי לספינות אמריקניות במאה ה-18. ארה"ב מהווה מטרה לטרור האיסלאמי ללא קשר למדיניותה הכללית ולמדיניותה כלפי ישראל, הסכסוך הערבי-ישראלי והסוגיה הפלשתינית, למרות הלחץ של נשיאים אמריקנים על ישראל, וחרף מחוות מדיניות וסיוע פיננסי נדיב של ארה"ב לערבים.
להלן מספר דוגמאות לטרור האיסלאמי האנטי-אמריקני:
- במרס 1973 וביוני 1976 רצחו טרוריסטים פלשתינים את שגרירי ארה"ב בסודן ובלבנון בזמן שהנשיאים ניקסון ופורד לחצו על ישראל לבצע מחוות דרמטיות לערבים.
- בנובמבר 1979 השתלטו שליחי האייתולות על שגרירות ארה"ב בטהרן, והחזיקו 63 אמריקנים כבני-ערובה ל-444 ימים, למרות שהנשיא קארטר העניק רוח גבית עזה להשתלטות האייתולות על אירן.
- באפריל ואוקטובר 1983 הפעיל ה"ג'יהאד האיסלאמי" הנתמך על-ידי אירן, בסיוע טרור פלשתיני, מכוניות תופת בשגרירות ארה"ב ומפקדת המארינס בביירות, ורצח 36 ו-242 אמריקנים, למרות המגעים בין הבית הלבן לבין אש"ף (מ-1981 עד להכרה באש"ף ב-14 לדצמבר 1988), ועל אף ההתנגדות החריפה של ארה"ב למתקפת צה"ל על מפקדות אש"ף בלבנון.
- בדצמבר 1988 טמן הטרור האיסלאמי (לוב) פצצה במטוס "פאן-אם" שהתפוצץ על 259 נוסעיו, שבעה ימים לאחר ההכרה הדרמטית של ארה"ב באש"פ.
- בפברואר 1993 התפוצצה מכונית תופת של אל-קאעידה בבניין "מרכז הסחר העולמי" בניו-יורק וגרמה לרצח 6 אנשים ולנזק של 500 מיליון דולרים.
- ביוני 1996 התפוצצה מכונית תופת של חיזבאללה, הנתמך על-ידי אירן, במגורי צבא אמריקני במגדלי חובאר בסעודיה והביאה לרצח 19 חיילים, בשעה שהנשיא קלינטון חיבק בחום את ערפאת.
- באוגוסט 1998 התפוצצו מכוניות תופת של אל-קאעידה בשגרירויות ארה"ב בקניה וטנזניה וגרמו לרצח 300 אנשים (12 אמריקנים), בשעה שקלינטון לחץ על ישראל לויתורים סוחפים לפלשתינים.
- באוקטובר 2000 פגע טרור אל-קאעידה בספינת הקרב האמריקנית USS Cole בנמל עדן בתימן ורצח 17 מלחים, בשעה שישראל וארה"ב הציעו לפלשתינים ויתורים חסרי-תקדים.
- ב-11 לספטמבר 2001 הפעיל אל-קאעידה שלושה מטוסי-התאבדות שהביאו לרצח 3,025 אנשים בקריסת מגדלי התאומים בניו-יורק ולהרס מבנה משרד הביטחון האמריקני (הפנטגון).
- בנובמבר 2009 רצח רס"ן נידאל חסן (בהשראת אל-קאעידה) 13 מחבריו לבסיס הצבאי פורט הוד הטקסס.
- בספטמבר 2012 הסתערו טרוריסטים איסלאמים לובים - שנתמכו על-ידי צבא ארה"ב במלחמה להדחת קדאפי - על הקונסוליה האמריקנית בבנגזי ורצחו ארבעה אמריקנים, כולל שגריר ארה"ב.
- בדצמבר 2015 ויוני 2016 רצחו טרוריסטים איסלאמים 14 אמריקנים בסן ברנרדינו בקליפורניה ו-49 אמריקנים במועדון לילה באורלנדו בפלורידה.
- באוקטובר 2017 ודצמבר 2019 רצחו טרוריסטים איסלאמים שמונה אמריקנים בניו-יורק ושלושה חיילי הצי האמריקני בפנסקולה בפלורידה.
השורה התחתונה
- התעלמות המערב ממשקלו המכריע של החזון הרעיוני-דתי בעיצוב פעילות הטרור האיסלאמי, והמעטה בערכו של החזון הדתי, הפנאטי, המגלומני והאנטי-אמריקני של האייתולות באירן - כמו גם סירוב המערב להכיר בחזון האלים הפאן-איסלאמי והאנטי-מערבי של "האחים המוסלמים" - מאיימים על קיומם של כל המשטרים הערביים הפרו-מערביים, ופוגעים קשות באינטרסים ביטחוניים וכלכליים של ארה"ב.
- שיתוף הפעולה המבצעי, המחקרי והתעשייתי ההדוק בין ישראל וארה"ב ממנף את הניסיון הייחודי של ישראל במלחמתה השיטתית בטרור האיסלאמי, ומעניק לארה"ב שרותים ייחודיים של מעבדה חסכונית בתנאי-קרב המייצרת מדי יום תובנות קרביות, מודיעין, טכנולוגיה וציוד חריגים באיכותם, המהווים מכפלן-כח ייחודי החוסך לארה"ב חיי-אדם ומיליארדי דולרים.

תאריך:  01/04/2021   |   עודכן:  01/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
נשיא טורקיה ארדואן מגלה סימני התפכחות מדינית כלפי ישראל, מצרים ומדינות נוספות בעולם והכריז על מדיניות חדשה של טורקיה כלפי הסכסוכים האזוריים. ישראל צריכה להתנהל בזהירות רבה, טורקיה במצוקה ובבידוד מדיני וחוששות מסנקציות של מדינות המערב, ארדואן הוא מנהיג הפכפך ושינוי מדיניותו עלול להתברר כזמני בלבד
יוחנן צורף, עודד ערן
ישראל צריכה לשים לב למהלך הנרקם בין רמאללה לעזה, העשוי להביא להקמת ממשלת אחדות פלשתינית, ולהבטיח שהוא לא יוביל להכרה בחמאס
שמעון שטיין, אייל פרופר
הוועידה החמש-שנתית של האמנה למניעת תפוצת הנשק הגרעיני אמורה להתכנס באוגוסט, ועלולה להוות שוב זירה למתקפה בינלאומית על ישראל    הממשל האמריקני – הן בידי אובמה והן בימי טראמפ – התייצב לצידה של ישראל כאשר עלתה הדרישה לפירוז המזרח התיכון מנשק להשמדה המונית, ועל ירושלים להבטיח כבר כעת תמיכה דומה של ממשל ביידן
שאול מנשה
הישות הציונית פגיון מורעל במותנה של המולדת הערבית, ישראל עוסקת בטיהור אתני, נתניהו אויב עם מסכה, טרוריסט שעוסק ברדיפת הפלשתינים    ישראל מבעירה בתים על ראשי בעליהם, עוסקת בחיסול הערבים וגירושם [רשיד חסן, עיתונאי ירדני]
יוני בן-מנחם
סעודיה הציעה יוזמת שלום חדשה להפסקת המלחמה בתימן וגלגלה את הכדור לחיקם של החות'ים ואירן. היוזמה נועדה גם להקל את הלחץ האמריקני על סעודיה להפסיק את המלחמה אך המפתח להפסקת המלחמה נמצא למעשה בידיה של אירן
רשימות נוספות
לא לשכוח את הקשר עם ירדן  /  ד"ר ערן לרמן
הסתיים הסכסוך במפרץ  /  יוני בן-מנחם
נ"י טיימס: ישראל חיסלה את מספר 2 באל-קאעידה  /  עידן יוסף
זכויות הפרט  /  אביתר בן-צדף
קבלת פנים מזרח תיכונית לנשיא ביידן  /  יורם אטינגר
ברית פוליטית לחמאס עם דחלאן  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il