X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נאומו המתקתק של יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, הוא חלק משיטת השלבים הערבית שרוצה להפוך את מדינת ישראל למדינה דו-לאומית הוויתור שלו על אלימות הוא טקטי כי זיהה הזדמנות להגיע לאותה מטרה של חיסול הפרויקט הציוני בדרכי נעם
▪  ▪  ▪
[צילום: דוד כהן/פלאש 90]

הקמת ממשלה שתישען על רע"ם ומנסור עבאס תהיה אסון ובכיה לדורות ולא נאפשר לה לקום. כבר אסביר בהרחבה, אבל רגע לפני כן, כדי להבין מי זה מנסור עבאס ומהי מפלגת רע"ם.
עבאס היה ונשאר תומך טרור שעולה לרגל לחבק מחבלים שרצחו יהודים, לא מקבל את זכותם של היהודים להתקיים כעם בארצו במדינה יהודית, וממשיך לדבוק בנרטיב הפלשתיני, שפשוט סותר את זה היהודי. הוא רואה עצמו חלק מהעם הפלשתיני, הקמת מדינת ישראל עבורו היא "נכבה", והוא לרגע לא מתכוון לוותר על הנרטיב הזה. כך הוא ומפלגתו נוהגים כבר שנים ואני לא קונה את התדמית החדשה שהוא מנסה לבנות לעצמו ברגע אחד רק בשל אינטרס פוליטי רגעי בשל היריבות הקשה בינו לבין הרשימה המשותפת. יש כאן שנאת המן וממש לא אהבת מרדכי.
גם בנאומו המתקתק אתמול עבאס לא מכיר בישראל כמדינה יהודית, דורש הכרה "בשני הנרטיבים", ולמעשה מנסה בשיטת השלבים הערבית הידועה להפוך את ישראל למדינה דו-לאומית. מדינת כל לאומיה. הפך המדינה היהודית. "הוויתור" שלו על אלימות, כמובן אוניברסלית וסימטרית "משני הצדדים", הוא טקטי פשוט כי הוא זיהה כרגע הזדמנות להגיע לאותה מטרה של חיסול הפרויקט הציוני בדרכי נעם. אם זה עושה לכם דז'בו לטרמינולוגיה של עראפת באוסלו אתם כנראה לא טועים. כך מפרשים את זה כל מי שקצת מבינים בתנועה האסלמית, תפיסותיה, מטרותיה, ושיטות העבודה שלה. מתן לגיטימציה לתפיסה כזו והפיכתה לשותף לגיטימי בקואליציה חותרים תחת עקרונות הציונות הבסיסיים ביותר.
ניסיונות ההלבנה של התנועה האסלמית מצד גורמים מסוימים בימין משקפים עיוורון וקוצר רואי מסוכן וחסר אחריות שיביא לאבדן שלטון הימין לעשרות השנים הבאות ולסופה של המדינה היהודית. לא פחות.
הימין הוא רוב בציבור היהודי במדינת ישראל אבל לא בחברה הישראלית כולה. שלטון הימין מבוסס על מוסכמת יסוד מאז קום המדינה שהמפלגות הערביות, כל עוד הן כופרות בהיותה של ישראל מדינה יהודית ותומכות בטרור של אויביה, אינן שותף לגיטימי לביסוס ממשלה ולקבלת החלטות לאומיות. לא באופן פעיל ולא בהימנעות. חריג לזה היה בתקופת ממשלת אוסלו, ואת התוצאות הרות האסון של ממשלת המיעוט של רבין אנחנו חווים למרבה הצער עד היום.
איש לא יעשה בעתיד את החילוק בין עבאס "הנחמד" לכל מפלגה ערבית אחרת ובין יציאה מהמליאה, הימנעות או תמיכה ושותפות בפועל. זו הבחנה "למדנית" מופרכת שלא תחזיק מים. כדי לתפקד ממשלה נדרשת לרוב בכנסת (להעברת תקציב וכו) וממילא לשיתוף פעולה פעיל של רע"ם. המשמעות היא הפיכתם לשותפים לגיטימיים למרות שהם אינם זונחים את שאיפתם הלאומית. כאמור, עבאס בנאומו דיבר על שני עמים ושני נרטיבים. הוא אינו זונח את שאיפתו הלאומית ואת הזדהותו עם הפלשתינים אויבי ישראל. מתק השפתיים שלו על שלום ושיתוף פעולה אינו שונה מזה של ערפאת ערב החתימה על הסכמי אוסלו. אז, השמאל היה זה שהתמסר לחיבוק המסוכן הזה. עכשיו בתפקיד "שוטי הכפר" חלקים עיוורים בימין.
הרצון של עבאס לחבור כעת לנתניהו הוא זמני ונובע מהיריבות הקשה שלו עם הרשימה המשותפת. בעתיד, הערבים, שיהפכו בחסות הימין לשותפים לגיטימיים, יחברו קרוב לוודאי לשמאל. הסיבה היא פשוטה: הימין נותן להם רק את המישור האזרחי ואילו השמאל גם את המישור האזרחי וגם את המישור הלאומי. חבירה של הערבים לשמאל היהודי תביא לשלטון שמאל לעשרות שנים. שלטון שמאל-ערבים כזה יגרום נזקים בלתי הפיכים למדינה היהודית ועלול חלילה להפוך אותה למדינת כל אזרחיה ואף כל לאומיה.
הסתמכות של הימין על עבאס תהיה פשע, שיביא אולי לעוד כמה שנות שלטון של נתניהו, אבל מיד אחר כך יעביר את השלטון לשותפות שמאל-ערבים להרבה מאוד שנים ולאסון למדינת ישראל. שלטון השמאל הזה יאיין ברגע אחד את הישגי ממשלת הימין שתקום כאן אולי בשבועות הקרובים, יחריב את עקרונות המדינה היהודית ויהפוך חלילה את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה וכל מתבולליה בגבולות שאבא אבן כינה "גבולות אושווייץ". אסור בשום אופן להסתכל על המציאות רק במשקפיים של כאן ועכשיו ושל החשש, המוצדק, מפני ממשלת שמאל בראשות עלה התאנה בנט. ממשלה כזו תהיה רעה לישראל אבל תחזיק מעמד זמן קצר בלבד. אחריה יחזור הימין לשלטון ויתקן את נזקיה במהירה. מה גם שאני רואה סיכוי קלוש מאוד להקמתה. מצב הפוך שבו הימין מצליח, לכאורה, לשמור על השלטון לטווח קצר אבל אחר כך גורם בהתנהלותו להחזרת השמאל לשלטון יהיה בגדר "ולא נודע כי בא אל קרבנה" ויביא אסון למדינת ישראל.
זאת ועוד, ממשלה שתתבסס על עבאס תשמור אולי על שלטון נתניהו אבל ממש לא תהיה ממשלת ימין. צריך להיות תמים, שלא לומר טיפש, כדי לחשוב שעבאס יאפשר את הרפורמות שלנו במערכת המשפט, את הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון, את הוצאת המסתננים, ועוד ועוד. זו תהיה מקסימום ממשלת קיפאון שבה עבאס יהיה בתפקיד ברק/לבני/כחלון שיהווה תירוץ לנתניהו לבלום כל מהלך ימני אמיתי.
9. אני מחכה ליום שבו ערביי ישראל יצמיחו מתוכם תנועה שזונחת את התקווה למימוש שאיפות לאומיות בארץ ישראל ומבקשת לחיות בשותפות אזרחית פרטית במדינה יהודית. תנועה כזו לא תצטרך מפלגה ערבית אלא תשתלב באופן טבעי במפלגות הישראליות הכלליות, בדיוק כפי שהעדה הדרוזית משתלבת בכל המפלגות בקשת הפוליטית הישראלית. רע"ם רחוקה מכך בהשקפתה מרחק שנות אור. בחברה הערבית יש היום הרבה יותר מניצנים בכיוון הזה ודווקא החיבוק למנצור עבאס יגדע אותם ויהווה סתירת לחי לערבים האמיצים שמובילים אותם.
אז מה כן? פשוט מאוד, מאמץ עילאי להביא את בנט וסער לממשלת המחנה לאומי, כשותפים מרכזיים שיובילו מדיניות ימין אמיתית תחת נתניהו. אפס לגיטימציה לנתניהו לממשלה עם עבאס ואפס לגיטימציה לסער ובנט לשים את טובתם האישית לפני טובת המדינה ולפספס את ההזדמנות ההיסטורית לממשלת ימין על מלא. במקום לפנות ל"פתרונות" קלים ומסוכנים על כולנו להשקיע בזה את כל זמננו ומרצנו בתקופה הקרובה. גם נתניהו יצטרך לשלם מחירים על כך אבל זו תהיה ממשלת ימין אמיתית שתקיים את הבטחות כלל מפלגות הימין לציבור הבוחרים שלהם. ממשלה שתחזק את הזהות היהודית, תפתח את ההתיישבות, תחזיר את המשילות והריבונות בנגב ובגליל, תתקן את מערכת המשפט, תוציא את המסתננים ותשקם את השכונות בדרום תל אביב, תבצע את הרפורמות הנדרשות בכלכלה, ועוד ועוד.

תאריך:  02/04/2021   |   עודכן:  02/04/2021
+דיווח: פגישת נתניהו-בנט הייתה טובה מהמצופה
18:14 02/04/21  |  עידן יוסף

גורמים שעודכנו על הפגישה בין נתניהו לבנט אומרים כי בין השניים הייתה שיחה טובה מהמצופה. הם דנו בשלל נושאים, פוליטיים וביטחוניים. עם זאת, בעקבות התנגדות סמוטריץ' להקמת ממשלה עם עבאס - עדיין לא ברור כלל באיזה מסלול ניתן להתקדם כעת. מהפגישה ברור שאלמלא הודעת סמוטריץ', נתניהו ובנט כבר היו בחצי הדרך לממשלה (חדשות 12).

+בנט ונתניהו נועדו במשך 3 שעות
17:05 02/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ימינה אמר עם כניסתו למשרד ראש הממשלה כי יש לו מטרה אחת - הקמה מהירה ככל שניתן של ממשלה טובה ויציבה שתטפל באזרחי ישראל  ▪  מימינה נמסר אחרי הפגישה: סוכם שהצדדים יעמדו בקשר בהמשך

נפתלי בנט מגיע לפגישה עם נתניהו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+החלה פגישת נתניהו ונפתלי בנט
13:14 02/04/21  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש עם יו"ר מפלגת ימינה, נפתלי בנט. מדובר בפגישתם הראשונה של השניים מזה זמן רב והראשונה שמתקיימת מאז הבחירות לכנסת ה-24. במוצאי שבת ייפגש בנט עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

+"לא נאפשר לממשלה לקום על תמיכת עבאס"
12:07 02/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר מפלגת הציונות הדתית מגיב על נאום יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, ומכנה אותו תומך טרור שמנסה לבנות לעצמו תדמית חדשה בגלל אינטרס פוליטי פנימי במגזר הערבי  ▪  "הוויתור שלו על אלימות הוא טקטי, ניסיונות ההלבנה של התנועה האיסלאמית מצד גורמים בימין משקפים עיוורון וקוצר רואי. הסתמכות של הימין על עבאס תהיה פשע"

מנסור עבאס. פתח למדינת כל אזרחיה במקום מדינה יהודית [צילום: פלאש 90]
+אי-אפשר להוביל ממשלה אידיאולוגית עם 7 מנדטים
09:30 02/04/21  |  יעקב ברדוגו   |   לרשימה המלאה

סילוק נתניהו, שלמרות המלחמות נגדו עדיין מקבל 30 מנדטים, פירושו בשלב המיידי הוא אובדן ההגמוניה של הימין  ▪  לא אירן ולא חיזבאללה, לא ביידן ולא בית הדין הבינלאומי בהאג יחכו ל"ממשלת הריפוי" של בנט  ▪  השמאל ישלם הכל כדי לגרום לקריסת רה"מ והליכוד

[צילום: מן הטלוויזיה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבאס היה ונשאר תומך טרור
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מסכים ב-100% היה ונשאר  ל"ת
תומך טרור  |  2/04/21 19:32
2
היית עיוור ונשארת עיוור
עמי לבנת  |  2/04/21 21:56
3
}}}איפה שרת סמוטריץ בצה"ל ?
מתי ישלים השרות ?  |  3/04/21 08:35
4
קירוב ושיתוף ערבים לממשלה
מ. עמיר  |  4/04/21 05:30
5
איש קטן (תרתי משמע) וקיצוני...
קובגר  |  4/04/21 07:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
איציק וולף
יו"ר מפלגת הציונות הדתית מגיב על נאום יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, ומכנה אותו תומך טרור שמנסה לבנות לעצמו תדמית חדשה בגלל אינטרס פוליטי פנימי במגזר הערבי    "הוויתור שלו על אלימות הוא טקטי, ניסיונות ההלבנה של התנועה האיסלאמית מצד גורמים בימין משקפים עיוורון וקוצר רואי. הסתמכות של הימין על עבאס תהיה פשע"
יעקב ברדוגו
סילוק נתניהו, שלמרות המלחמות נגדו עדיין מקבל 30 מנדטים, פירושו בשלב המיידי הוא אובדן ההגמוניה של הימין    לא אירן ולא חיזבאללה, לא ביידן ולא בית הדין הבינלאומי בהאג יחכו ל"ממשלת הריפוי" של בנט    השמאל ישלם הכל כדי לגרום לקריסת רה"מ והליכוד
עידן יוסף
בנאום יוצא דופן לציבור הישראלי בעברית אמר: "לא רוצה להיות באף גוש - ימין או שמאל"    "מדינת ישראל משנה את פניה ומסרבת לפקוח את עיניה. לא חייבים להסכים על הכל - אבל אנחנו חייבים לתת לילדינו את ההזדמנות להכיר איש את רעהו. לא פסלתי איש"    "המכנה המשותף שלנו כולנו גדול מהמפריד בינינו"    בכירי התנועה האיסלאמית נתנו אור ירוק לו רע"ם לתמוך בכל מועמד שיבחר
איציק וולף
לראשונה מאז הבחירות לכנסת ייפגש יו"ר ימינה עם ראש הממשלה ומייד לאחר מכן גם עם ראש האופוזיציה    נתניהו ולפיד ינסו להשיג האחד על חשבון השני את תמיכת בנט בממשלה בראשותם
אפרים הלפרין
גדעון סער מוותר על האגו של יאיר לפיד, בני גנץ מוותר על האגו של יאיר לפיד, אפילו יאיר לפיד מוותר על האגו של יאיר לפיד    רק מצביעי יש עתיד ונבחריה לא מוותרים על האגו של יאיר לפיד, כי אם גם הפעם יוותרו, הלך להם ה"יש עתיד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il