X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: מוחמד טורקמן/AP]
מחפש מוצא מהתסבוכת הפוליטית
מחמוד עבאס הוא המפסיד הגדול
החלטתו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ליזום מהלך בחירות לפרלמנט ולנשיאות בעיתוי הנוכחי הייתה גול עצמי שהביאה למרד פנימי בתנועת פתח. מחמוד עבאס הוא המפסיד העיקרי מהמהלך שאותו יזם, הוא חיזק את יריביו הפוליטיים ואם ישלים אותו הוא יחזק גם את כוחה של תנועת חמאס

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הוא המפסיד הגדול של מהלך הבחירות לפרלמנט שהוא יזם בעצמו, הוא נמצא במצוקה פוליטית גדולה ובמבוכה לאחר שיריביו הפוליטיים בתנועת פתח קמו עליו והקימו רשימות נפרדות ועצמאיות שיתמודדו נגד רשימת פתח בבחירות לפרלמנט בחודש מאי, אחד מהם, מרוואן ברגותי, אף מתכוון להתמודד מולו בבחירות לנשיאות בחודש יולי.
יו"ר הרש"פ ירה לעצמו ברגל, הוא לא שעה לאזהרות של ישראל, מצרים וירדן והכריז ברעש תקשורתי רב על בחירות בדירוג לפרלמנט, הנשיאות והמל"פ שיסתיימו בתוך שישה חודשים, לצורך כך הוא הגיע להבנות עם חמאס על הבחירות והסתכן בחיזוק מעמדה של תנועת חמאס בשטחי הגדה על חשבון תנועת פתח.
יו"ר הרש"פ יצר איום פוליטי פנימי מיותר בתוך פתח על מעמדו ואיום חיצוני של חמאס על כוחה של תנועת פתח, הוא סיבך את תנועת פתח שנמצאת כעת בסכנת התרסקות פוליטית היסטורית. מחמוד עבאס נמצא במילכוד, אם יבטל את הבחירות הוא ירשם בהיסטוריה כדיקטטור וכלוזר שנצמד לכיסאו, מאידך-גיסא, אם הוא יקיים את הבחירות הסבירות גבוהה לכך שתנועת פתח תפסיד בבחירות לפרלמנט והוא יובס בבחירות לנשיאות. יו"ר הרש"פ מחפש כעת מוצא מהתסבוכת הפוליטית שיצר,ההערכה בצמרת פתח היא שהוא יאשים את ישראל או את חמאס בטרפוד הבחירות וימצא את התירוץ המתאים לדחות את הבחירות.
מרוואן ברגותי ונאצר אל-קידווה הנחיתו מהלומה פוליטית קשה על מחמוד עבאס הם חברו יחדיו והקימו רשימה עצמאית מאוחדת ששמה "אל-חורייה" שמאיימת ביחד עם רשימתו של מוחמד דחלאן להוות את התחליף החדש לרשימת פתח הרשמית לבחירות לפרלמנט.
הציבור הפלשתיני רוצה שינוי
למרוואן ברגותי יש פופולריות גדולה ברחוב פלשתינית ובסקרי דעת הקהל הפלשתינים הוא מוביל בהפרש ניכר על יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ועל מנהיג חמאס אסמעיל הניה בקרב על תפקיד היו"ר החדש של הרש"פ.
הרחוב הפלשתיני רוצה בשינוי, קצה נפשו מהאופן שבו מחמוד עבאס מנהל את מדיניות הפנים והחוץ של הרש"פ, לתושבי הגדה נמאס מהשחיתות במנגנוני הרש"פ והשלטון הדיקטטורי המדכא את זכויות האזרח וחופש הביטוי, מרוואן ברגותי מהווה לרבים סמל לסבל של הפלשתינים והצורך בהתנערות משליטתו של יו"ר הרש"פ וחבורתו המושחתת.
המהלך שיזם מרוואן ברגותי ביחד עם נאצר אל-קידווה של הקמת רשימה עצמאית משותפת נחשב בעיני הציבור הפלשתיני למרד פנימי בתנועת פתח ששיבש לחלוטין את התוכניות של מחמוד עבאס לקבל לגיטימציה מחודשת לעצמו באמצעות הבחירות ושהפך את הקערה על פיה.
מרוואן ברגותי הפתיע את יו"ר הרש"פ וצמרת אש"ף אשר העריכו כי בסופו של דבר הוא יתרצה ויתפשר ולא יעז להמרות את פיו של הראיס ולפצל את תנועת פתח, המהלך של ברגותי היכה אותם בהלם ובשיתוק פוליטי, יו"ר הרש"פ איננו מעז ליזום מהלך הדחה של מרוואן ברגותי בוועדה המרכזית של פתח כפי שעשה לפני כשבוע לנאצר אל-קידווה וכפי שעשה למוחמד דחלאן בשנת 2011. מרוואן ברגותי נחשב ל"גיבור לאומי" שכל פגיעה בו תוציא את ההמונים לרחובות נגד שלטון הרש"פ ושעלולה להביא להתנגשויות דמים.
המהלך שעשה מרוואן ברגותי נתפס בשטחים כאקט מנהיגותי אמיץ של דור הביניים של פתח הקורא תיגר על ההנהגה הוותיקה והמושחתת. כוחו של מרוואן ברגותי מתחזק עוד יותר ברחוב הפלשתיני בעוד כוחו של מחמוד עבאס נחלש, עבאס נתפס כעת כמנהיג חלש שאיננו מעז להתעמת עם ברגותי אשר הימרה את פיו ואת החלטות הוועדה המרכזית של תנועת פתח.
תנועת פתח תוססת וגוברת ההתמרמרות הפנימית בקרב פעילי השטח של פתח בצפון הגדה על כך שהנהגת פתח התעלמה מהמלצות הנהגת השטח לגבי שיבוצם של פעילים מרכזיים ברשימת פתח הרשמית לבחירות לפרלמנט. מוחמד דחלאן השוהה באבו דאבי מריח היטב את החולשה של מחמוד עבאס ועל-פי מקורבו, רסאן ג'דאללה, הוא יחזור לרצועת עזה לפני הבחירות לפרלמנט בחודש מאי כדי לחזק את הפעילות של רשימתו שתמודד בבבחירות לפרלמנט. מחמוד עבאס עדיין יכול לצמצם נזקים בכך שידחה את הבחירות, זה יהיה הרע במיעוטו מבחינתו, אבל ברור כבר כעת שהוא המפסיד העיקרי מהרפתקת הבחירות שהוא יזם.

תאריך:  04/04/2021   |   עודכן:  04/04/2021
+קול הרע"ם
12:39 04/04/21  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה

כדי לקבל זכויות שוות, המיעוט הערבי בישראל, צריך לשלם במטבע קשה של חובות, לא רק במילים אלא גם במעשים

עבאס הזה או עבאס אחר [צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
קצינים בכירים באוגדת יהודה והשומרון מדווחים על עליה במספר תקריות הירי באזור לקראת הבחירות לפרלמנט ברשות הפלשתינית ומסבירים כי כל אחד מן הפלגים מעוניין להציג כוח ושליטה בשטח    כוחות צה"ל הגבירו את הכוננות מחשש להסלמה    "בכל מקום שבו הרשות הפלשתינית לא תטפל הם ימצאו את צה"ל"
יוני בן-מנחם
בצמרת פתח, בישראל, בירדן ובמצרים גובר החשש כי התנועה שבראשה עומד ראש הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, תובס בבחירות לפרלמנט על-ידי תנועת חמאס    מרואן ברגותי הקים רשימה עצמאית עם נאצר אל-קידווה שמחלישה את כוחה של פתח    בכירים בפתח דורשים ממחמוד עבאס לדחות את הבחירות
יוני בן-מנחם
ישראל צריכה ליזום את עצירת הבחירות בשטחים שמסכנות את ביטחונה, גם ארה"ב, מצרים וירדן חוששות מבחירות שיחזקו את חמאס בשטחי הגדה. הודעה ישראלית על איסור על השתתפות תושבי מזרח ירושלים בבחירות תספק ליו"ר הרש"פ את הסולם לרדת מהעץ
יוני בן-מנחם
גורמי ביטחון בכירים בישראל מעריכים כי הבחירות לפרלמנט הפלשתיני יחזקו את כוחה של חמאס בשטחי הגדה דבר שיפגע קשות באינטרסים הביטחוניים של ישראל    תנועת חמאס מתייצבת לקראת הבחירות ברשימה מאוחדת בעוד הפיצול בתנועת פתח גובר ונמשכת קריאת התיגר על מנהיגותו של מחמוד עבאס
יוחנן צורף, עודד ערן
ישראל צריכה לשים לב למהלך הנרקם בין רמאללה לעזה, העשוי להביא להקמת ממשלת אחדות פלשתינית, ולהבטיח שהוא לא יוביל להכרה בחמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il