X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
כדי לקבל זכויות שוות, המיעוט הערבי בישראל, צריך לשלם במטבע קשה של חובות, לא רק במילים אלא גם במעשים
▪  ▪  ▪
עבאס הזה או עבאס אחר [צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש 90]

צר לי לאכזב, אבל ישראל לא באמת "עצרה את נשימתה" ואפילו לא כססה ציפורניים לקראת דבריו של מנסור עבאס כפי שנטען בתקשורת. אמנם, במיקרוקוסמוס של אולפני הטלוויזיה הנאום עורר עניין ואפילו התרגשות אבל רוב האנשים שאני מכיר כבר מזמן לא צופים בערוצי הטלוויזיה ולא מייחסים חשיבות לדבריהם של פוליטיקאים לרבות לדבריו של מנסור עבאס. עבורנו, הציבור הישראלי, האירוע המתוקשר והמהודהד הזה היה עוד פייק אירוע שהפיקה הפייק תקשורת שהרי הדו-קיום בין יהודים לערבים בישראל הוא עובדה מוגמרת שאינה תלויה כלל בדברי עבאס זה או עבאס אחר. ישמעאל כבר מזמן הצביע ברגליו בעד השתלבות והפך לעוד שבט מתוך פסיפס השבטים המסוכסכים שמתגוררים בבית המשותף שלנו.
אחינו הערבים גם לא עושים לנו טובה כשהם משתתפים במשחק הפוליטי. הם עושים את זה לטובתם האישית ואין צורך להתרגש מכך, למחוא להם כפיים להתחנף אליהם או לוותר להם. גם לא צריך להתלהב יותר מדי מזה שערביי ישראל מושיטים יד לשלום ומגנים אלימות. זה תנאי הכרחי ולגמרי לא מספיק כדי להיות חלק מכול מדינה. באמת תודה רבה לכם שאתם מבטיחים לא להרוג אותנו. עבאס מוכר לנו סחורה משומשת ומזויפת. קולו קו יעקוב אבל הידיים ידיי עשיו. כמו ליאור שליין הוא לא שואל מה עשתה בשבילו המדינה אלא מה הוא יכול להוציא ממנה בחזרה. מנסור עבאס דיבר לא מעט על זכויות הערבים ואולי שכח לדבר על חובות אז אני כאן להזכיר לו.
כדי לקבל זכויות שוות, המיעוט הערבי בישראל, צריך לשלם במטבע קשה של חובות, לא רק במילים אלא גם במעשים. אין שום סיבה שערביי ישראל לא ישרתו בצבא או בשירות לאומי. להפך, כל עוד שירות בצבא הוא חובה הייתי מצפה מהם שיהיו הראשונים בתור המתנדבים. כששואלים אותי האם אני מצפה מהם להיות ציונים התשובה היא שלי היא כן גדול ובלי שום הסתייגות או פקפוק. תושבי ישראל הערבים צריכים להיות ציונים גאים ולהעמיד את האינטרסים של מדינת ישראל מעל האינטרסים של העם הפלשתיני. וזה לא שהם לא יכולים, הם פשוט לא רוצים כי נוח להם לא להחליט לצד מי הם.
מי שמבטיח נאמנות על תנאי שלא יבוא בטענות כשהוא מקבל זכויות על תנאי ומי שנאמנותו חצויה לא יזכה לעולם לזכויות מלאות ואין לזה שום קשר לקיום או העדר פתרון של הסכסוך בין ישראל לשכנותיה. מי שחושב שהוא יכול ליהנות מזכויות אזרחיות מלאות ובאותו הזמן להזדהות עם אויבינו, פשוט טועה. עוד משהו לגבי הקונפליקט המדומה של הלאומיות הערבית: אם ערבים מהפתח נלחמים בערבים מחמאס וערבים סונים נלחמים בערבים שיעים אז אין שום סיבה שערבי ישראלי לא יילחם כנגד ערבי מעזה. זה הכל מריבות בתוך המשפחה המורחבת. אני גם לא מקבל את טענתו של מנסור עבאס כאילו בארץ הזו חיים שני עמים שצריכים להתפייס ולחיות בשלום תוך התחשבות הדדית. ישראל היא מדינת העם היהודי שבה חי עם אחד: העם הישראלי שרובו יהודי ומיעוטו ערבי.
רוב יהודי מוצק הוא חלק מאופיה התרבותי והגדרתה של המדינה במתכונתה הנוכחית. מי שלא רואה עצמו חלק מהמרקם הישראלי ומזדהה עם הנרטיב הפלשתיני יותר מהישראלי. מי שלא מסכים עם היותה של ישראל מדינת הלאום של העם היהודי ומנסה לשנות את אופיה והגדרתה למדינה רב-לאומית, חותר תחת יסודותיה ותמיד יישאר בעיני הרוב היהודי ישראלי בבחינת חשוד. לכן אני גם מצפה וגם מייעץ לערביי ישראל לא רק להיות נאמנים למדינה ולחוקיה אלא להזדהות או לפחות להשלים עם הנרטיב הציוני. לא מספיק שלא תחרימו אותנו ולא מספיק שתסתייגו מאלימות.
כדי שתוכלו לקחת חלק בקביעת עתידנו המשותף אתם חייבים להוכיח בדבריכם ובמעשיכם נכונות להשתלב באופן מלא ולאמץ את הנרטיב הישראלי. אם לא מתאים לכם לשיר "נפש יהודי הומיה" נשיר ביחד "נפש ישראלי הומיה". אל תדרשו מהרוב היהודי לקבל אתכם כמו שאתם אלא להפך, קבלו אתם אותנו כמו שאנחנו. כדי לקבל זכויות שוות עליכם קודם להזדהות עם המדינה ורק אחר כך תוכלו להעמיד תנאים. המפעל הציוני הוא הפרויקט הלאומי-כלכלי-תרבותי המוצלח ביותר באזורנו. אם אתם רוצים להיות שותפים אמיתיים בו ברוכים הבאים. אם תרצו להשתלב באמת זו תפסיק להיות אגדה ותתחיל להיות מציאות.

תאריך:  04/04/2021   |   עודכן:  04/04/2021
+על האגו מוותרים לפני הבחירות
01:05 05/04/21  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

גוש השינוי מעדיף את נתניהו על פני כל מועמד אחר מטעמו, שאם לא כן היה מסכים על מועמדו לראשות הממשלה, ערב הבחירות, והיו לו כבר ארבע הזדמנויות לעשות כן

יודעים מראש [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+בחירות? רע"ם תעקוף את המשותפת
22:55 04/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גוברת התמיכה בציבור הערבי בעמדות הפרגמטיות שמציגה מפלגתו של מנסור עבאס  ▪  אילו היו הבחירות נערכות היום היא צפויה להיות גדולה בכמעט ארבע נקודות האחוז משלוש המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת

[צילום: פלאש 90]
+סער: לא תכפו עלינו את נתניהו
21:51 04/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר תקווה חדשה הצהיר כי נתניהו הוא זה שצריך להסיק מסקנות, לזוז הצידה ולאפשר לישראל להתקדם  ▪  "אומרים לנו בואו הקימו ממשלת ימין. אנחנו אומרים אנחנו בעד. אבל יש דבר אחד שלא תצליחו לעשות - לכפות עלינו את נתניהו"

סער. נתניהו צריך להסיק מסקנות [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+"חושש שבנט מסונוור מהאיתרוג של השמאל"
20:00 04/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הציונות הדתית שב על הצהרתו שלא יאפשר הקמת ממשלה שתישען על קולות מפלגת רע"ם וקורא לנפתלי בנט ולגדעון סער לחבור לממשלת ימין בראשות נתניהו  ▪  "ברור לכל בר דעת שהאפשרות היחידה שלך להיות ראש ממשלה עם 7 מנטים, בצורה לא דמוקרטית ולא לגיטימית, היא בחבירה לשמאל"

סמוטריץ', היום בכנסת [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+64% ממצביעי הליכוד נגד תמיכת רע"ם
17:02 04/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מי מחזיק בסיכוי הגבוה ביותר להקים קואליציה? כשליש סבורים כי גוש נתניהו לעומת 17% בלבד החושבים כי זהו גוש רק לא ביבי  ▪  75% ממצביעי ימינה והציונות הדתית מתנגדים לממשלה בתמיכה מבחוץ של המפלגות הערביות - בין מצביעי המפלגות בהן רוב למהלך נמצאת גם יהדות התורה

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+הציונות הדתית תקיים הערב ישיבת סיעה
16:23 04/04/21  |  עידן יוסף

מפלגת הציונות הדתית תקיים הערב בשעה 18:00 ישיבת סיעה באולם נגב בכנסת. בסיום ישיבת הסיעה בשעה 19:30 ימסור יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הצהרה לתקשורת.

+נכדו של הרב קניבסקי קיים שיחה פוליטית עם סער
16:21 04/04/21  |  עידן יוסף

יענקי קניבסקי, נכדו של הרב חיים קניבסקי, קיים שיחה טלפונית עם יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער. קייבסקי ביקש לבדוק האם סער יסכים איכשהו לשבת תחת נתניהו (חדשות 12). בסביבתו של סער מכחישים את הדיווח.

+גנץ שב ומבהיר: "לא נשב תחת נתניהו"
13:38 04/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בכחול לבן דוחים את הפרשנות שנתנה מרב מיכאלי כאילו בני גנץ מכין את הקרקע לישיבה בממשלה פריטטית  ▪  "נעשה הכל כדי שנתניהו יסיים את תפקידו"

גנץ בליל הבחירות [צילום: פלאש 90]
+סער ימסור הערב הצהרה לתקשורת
13:07 04/04/21  |  עידן יוסף

ערב הגשת ההמלצות על מועמד להרכבת הממשלה, צפוי יו"ר תקווה חדשה גדעון סער למסור הערב בשמונה וחצי הצהרה לתקשורת ממושב עזריה.

+הלחץ הנורא של הגרביים
11:15 04/04/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

האידאולוגיה - תדירות המרתה ברעותה והחלפתה שברה אפילו את שיאי הגרביים, לא רק בתדירות ההחלפה כי אם גם בצחנה העולה ממנה

תחרות רצינית [צילום: פלאש 90]
+הדרך לצאת מהמבוך
10:15 04/04/21  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה

הפתרון המתבקש הוא שגדעון סער יכנס למשא-ומתן עם הליכוד בניסיון להגיע להסכמות וישאיר את ענין נתניהו לסוף

בנט וסער. האפשרות הטובה ביותר [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+‏ח"כ פינדרוס: "לא מצב נורמלי להסתמך על מפלגה תומכת טרור"
09:13 04/04/21  |  מירב ארד

ח״כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה (יום א') בריאיון לרדיו קול ברמה: "זה לא מצב אידיאלי ונורמלי להסתמך על מפלגה שתומכת בטרור. השאלה של השענות על עבאס עוד לא עלתה ועוד לא הייתה הכרעה של גדולי ישראל. כשהיא תהיה שאלה מעשית ולא היפותטית, נעלה לגדולי ישראל אבל אנחנו צריכים לעשות הכול שהיא לא תהיה שאלה מעשית".

+לפיד ובנט נפגשו: "פגישה טובה"
08:49 04/04/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מטעמו של לפיד נמסר: "הייתה פגישה טובה"  ▪  מספר 2 ברשימת ימינה, איילת שקד, אמרה במימונה בפ"ת: "בלתי נתפס שמדברים על בחירות חמישיות"

בנט ולפיד. ייפגשו שוב? [צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
עמנואל בן-סבו
האידאולוגיה - תדירות המרתה ברעותה והחלפתה שברה אפילו את שיאי הגרביים, לא רק בתדירות ההחלפה כי אם גם בצחנה העולה ממנה
דוד ארגז
הפתרון המתבקש הוא שגדעון סער יכנס למשא-ומתן עם הליכוד בניסיון להגיע להסכמות וישאיר את ענין נתניהו לסוף
מירב ארד
מטעמו של לפיד נמסר: "הייתה פגישה טובה"    מספר 2 ברשימת ימינה, איילת שקד, אמרה במימונה בפ"ת: "בלתי נתפס שמדברים על בחירות חמישיות"
דוד ארגז
גם גדעון סער כמו לפיד שם את האגו בצד ודורש מכולם לנהוג כמותו    גם נפתלי בנט שעומד בראש גוש ענק בן שבעה מנדטים. וגם אצלו אין ולו שמץ של אגו, אם כי ברור לכול מאן דבעי שרק הוא יכול ואין ראוי ממנו לעמוד בראש הפירמידה השלטונית
זוהר בן-אשר
הסיכוי לבחירות חמישיות גדול מכל אופציה אלטרנטיבית של ממשלה כלשהי. מוטב שהן תהיינה מוקדם ככל האפשר - ביוני או יולי ולא בספטמבר. אשר-על-כן ראוי לו לנשיא שלא להטיל על איש את המנדט להרכבת ממשלה ולהחזיר את המנדט לכנסת מיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il