X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מה שמנחה את הפרקליטות זו לא שאיפה לצדק אלא רצון לנצח בכול מחיר ולדרוס כל מי שעומד מולם
▪  ▪  ▪
נתניהו. מנהיג מוכשר [צילום: יוטיוב / כאן11]

עד ימי שמואל שלטו בארץ השופטים. העם, שלא היה מרוצה מהמצב, דרש משמואל שימנה מלך. שמואל התנגד ורצה להוריש את התואר לבניו החוטאים אבל אלוהים הורה לו אחרת. ב"משפט המלך" (שמואל א, פרק ח') שמואל נכנע למצוות האל ולרצון העם אבל רק לכאורה. למעשה הוא חותר בנאומו תחת מוסד המלוכה ומנסה להבאיש את ריחה בעיני העם. אכן "אין חדש תחת השמש". אז כמו היום, אלו המכנים עצמם שומרי הסף, אין להם אלוהים.
בידם האחת הם מברכים את המלכות ובידם השנייה חותרים תחתיה ומשתמשים בכוחם לרעה כדי לכרסם במעמדה ובתפקודה. משפט נתניהו הוא אירוע כזה שראוי להיכלל ב"מצעד האיוולת" העולמי. אירוע בו הושקעו מאמץ, כסף ומשאבים אדירים למען תועלת מפוקפקת. אירוע בו התגייסו המוני אנשים טובים למטרות רעות. אירוע בו רבים איבדו את דרכם המוסרית, התמסרו לשנאת חינם איומה, התמכרו לשקרים חסרי בושה, עמדו דום לפני טיעונים מופרכים מיסודם ואמרו אמן.
חברים, נתניהו הוא לא מקור הרע בעולמנו
מחנה ה"שינוי" מתייחס לבנימין נתניהו כאבי אבות הטומאה והשחיתות. הוא זה שמפריד בין ישראל הישנה והטובה של פעם ובין זו המושחתת, המסוכסכת והמסואבת של היום. לפי השקפתם תקופת שלטונו היא מקור רוב צרותינו. רק תזיזו אותו ממקומו ויזרח אור גדול בארצנו ואם יישאר בתפקידו ייגרם נזק בלתי הפיך. האמת היא כמובן שונה. נתניהו הוא מנהיג מוכשר שהוביל את ישראל לצמיחה כלכלית, להתעצמות צבאית ומדינית, לשקט ביטחוני ולעוד הרבה הישגים אחרים. זה לא שאין לו חסרונות אבל הוא בוודאי לא אסון. היו בעבר וכנראה יהיו בעתיד ראשי ממשלה הרבה פחות טובים ממנו. גם טענת השחיתות מחוסרת כל יסוד. בעת הזו עומדת לו זכות החפות. אבל גם אם יתברר שנתניהו חטא יש בוודאי אנשים מושחתים פי כמה ממנו, כולל אנשים בכירים במערכת הפוליטית שלנו. הדמוניזציה של נתניהו והפיכת סילוקו למטרת על אינה מבוססת על עובדות אלא מופרכת מיסודה.
חברים, אחרי עידן נתניהו השמאל לא יחזור לשלטון
מבחינה פוליטית ואידיאולוגית הזזת נתניהו תהיה טעות קולוסאלית של השמאל. נתניהו הוא סמן שמאלי בליכוד וכמעט כל פוליטיקאי מהימין שיירש אותו יהיה יותר ימני ואקטיביסט ממנו. זהירותו המופלגת של נתניהו היא אולי הסכר האחרון בפני בנייה מסיבית והחלת ריבונות. הציבור הימני שהוא הרוב בעם, תומך בנתניהו לא בגלל שהוא ימני אלא למרות שהוא לא ימני. אם מה שמעניין את השמאל באמת זה "עוולות הכיבוש" הם צריכים לחבק, לנשק וללטף את נתניהו מבוקר עד ערב.
חברים, זה לא שווה את זה
אי אפשר שלא להבחין שמשפט נתניהו הוא מעשה נטול היגיון ותוחלת והליך שהנזק שבו עולה עשרות מונים על התועלת. מה שעשתה הפרקליטות זה כמו להשקיע מיליון שקלים כדי לגבות ממישהו חוב של 100 שקלים בעוד 5 שנים. בשביל מה? אתם שואלים. בשביל הפרינציפ. המשאבים שהופנו לטובת משפטי נתניהו אדירים ונעשו על חשבון הרבה דברים טובים וחשובים ונחוצים הרבה יותר. כל הכסף והזמן והמאמץ האלו מיועדים להזיז ממשרתו אדם אחד שמחצית הציבור תומכת בו. האם זה באמת כדאי? האם שווה להרוס מדינה שלמה כדי לחסל אדם אחד? האם נכון לזרוק פצצת טון כדי להרוג נמלה? סיום המשפט של נתניהו יהיה בעוד 5 שנים ולפי החוק הוא יכול להמשיך ולכהן עד אז כראש ממשלה. האם יש הגיון לטרלל מדינה לאורך 5 שנים בשביל להזיז אדם אחד? הנזק שנגרם למדינת ישראל הוא עצום ומוחשי והתועלת מסילוק נתניהו מהשלטון ערטילאי ומוטל בספק. רק מערכת חסרת אחריות עושה מעשה כזה. רק מי שהשתבשה ונטרפה דעתו מסכן את כל רכושו ועצם קיומו במלחמות מיותרות.
חברים, תראו מה זה עושה לכם
אין אדם שפוי אחד במדינת ישראל שחושב שהפרקליטות והמשטרה באו למשפט עם ידיים נקיות. כולם מבינים שהפרקליטות לא שיחקה כאן משחק הוגן והשתמשה בכול תכסיס מלוכלך שקיים. מקרב הבוץ הזה הפרקליטות לא יכולה לצאת נקייה. ארגון פשע הוא תיאור עדין ומאופק להתנהגות של פרקליטים שמסתירים מידע מההגנה, אוספים ראיות בשיטות פסולות, מאיימים על עדים, מאשרים חקירות בדיעבד, מדליפים, ומסתתרים מאחורי צווי איסור פרסום. כך לא מתנהגים אנשי חוק ושומרי חוק אלא פושעים ופורעי חוק. עדין לא ברור האם נתניהו מושחת אבל זה שהפרקליטות מושחתת עד היסוד זה ברור. וזה לא רק כתם ולא תפוחים רקובים. זה ב-דנ"א שלהם. זה האני מאמין הארגוני. מה שמנחה את הפרקליטות זו לא שאיפה לצדק אלא רצון לנצח בכול מחיר ולדרוס כל מי שעומד מולם. אומנם הפרקליטות מנהלת קרב על חייה אבל זה לא מצדיק לא עוולות ולא כוונות זדון. שום דבר כבר לא יוכל להלבין את חטאי הפרקליטות. לעולם לא נשכח ולא נבטח.
לסיום. טרוף השנאה נגד נתניהו הדביק רבבות של אנשים יקרים, בעלי רצון טוב, משכילים ומחונכים. ממיטב בנינו ובנותינו: אומנים, אנשי רוח, אנשי ספר, מדענים, קצינים בכירים, תעשיינים ואחרים שכיום קשה להבדיל ביניהם לארגון לה פמליה. אפשר להניח שהשנאה לנתניהו אינה אישית אלא השלכה על דמותו של תסכול עמוק מכך שהארץ שינתה את פניה. בכול זאת קשה לחזות בכם אתם שהייתם מלח הארץ: אנשים טובים ומוסריים שמתנהגים כלהקת זאבים רעבים, מתנפלים על נתניהו ומשפחתו כמו חיות טרף וצוהלים למראה הדם שנשפך. לא נעים להגיד חברים, אבל מה שאתם צריכים זה לא את הראש של נתניהו אלא טיפול.

תאריך:  06/04/2021   |   עודכן:  06/04/2021
+הציונות הדתית: בנט ושקד עושים הכל כדי שנתניהו ייכשל
21:29 06/04/21  |  עידן יוסף

בתגובה לדיווח בחדשות 13, בו צוטט נפתלי בנט בשיחות סגורות כי יחכה לכישלון נתניהו ויקים ממשלה עם לפיד, אומרים בציונות הדתית כי החתירה של בנט ושקד להקמת ממשלת שמאל עם לפיד מטרפדת את הסיכוי להקמת ממשלת ימין.
"בנט ושקד עושים הכל כדי שנתניהו ייכשל, ואז יגידו שאין ברירה אלא להקים ממשלה עם השמאל ותומכי הטרור. אנחנו קוראים לבנט ושקד לשים בצד את השאיפות האישיות הלא-ריאליות להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים, להבהיר שלא יישבו בשום ממשלה שאינה ממשלת ימין ולשלב ידיים עם שאר מפלגות המחנה הלאומי במאמצים להקמת ממשלת ימין".

+בנט וסער עשויים להסכים לשת"פ עם רע"ם
20:54 06/04/21  |  עידן יוסף

בנט וסער הבהירו ללפיד: לא נישען על הרשימה המשותפת אבל נסכים לשיתוף פעולה עם רע״ם (כאן חדשות). בימינה הכחישו את הדיווח.

+סער לוחץ על לפיד ובנט לנהל מו"מ
20:43 06/04/21  |  עידן יוסף

בתקווה חדשה לוחצים על לפיד ובנט לנהל משא-ומתן. ביש עתיד רוצים לחדש את המגעים עם ימינה, אבל לא רוצים שזה יעלה את המחיר של בנט, שאולי יילך בסופו של דבר עם נתניהו. התלבטות של לפיד: האם לפנות לבנט עכשיו או לחכות לסיום המנדט של נתניהו (חדשות 12).

+נתניהו הזמין את בנט לפגישה בארבע עיניים
20:35 06/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פגישת השניים צפויה להתקיים ביום חמישי בערב  ▪  נתניהו חושש שבנט יקים ממשלה עם לפיד, סער ומפלגות שמאל בתמיכת מפלגות ערביות, ומפעיל לחץ כבד על חברי רשימתו שלא יעשו זאת

בנט בכנסת [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+נתניהו בוחן הצעה לתמיכה מבחוץ של שתי מפלגות
20:19 06/04/21  |  עידן יוסף

נתניהו בוחן הקמת ממשלה שתיתמך מבחוץ על-ידי רע"ם והציונות הדתית (כאן חדשות). סמוטריץ' דחה את הרעיון.

+נתניהו על הרכבת ממשלה: "לא פשוט, אך בהשג-יד"
19:28 06/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בישיבת סיעת הליכוד בכנסת אמר ראש הממשלה: "אעשה כל מאמץ להצדיק את בחירתכם ולהוציא את ישראל ממעגל של בחירות חמישית. נקים ממשלה חזקה לכל אזרחי ישראל. לא ממשלת שיתוק, אלא ממשלת פעולה. יש להפסיק עם החרמות"

[צילום: אלכס קולומויסקי/פול]
+יו"ר הכנסת: הדמוקרטיה טובה משלטון של פקידי ציבור
16:40 06/04/21  |  איציק וולף

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין נשא דברים בישיבת הפתיחה של הכנסת ה-24. לוין התייחס בדבריו לתוצאות הבחירות ותקף במרומז את הפרקליטות.
חסרונותיה של הדמוקרטיה רבים, ובהם גם הקושי להגיע להסכמה שתאפשר כהונה ארוכה ויציבה של מוסדות השלטון הנבחרים. אך הדמוקרטיה היתה, ועודנה, טובה בהרבה מכל שיטה אחרת. היא טובה משלטון טוטליטרי של גנרלים, הרומסים בכח הזרוע את רצון העם. היא טובה משלטון של פקידי ציבור, המשתמשים בכחם כדי להשפיע על זהות הדרג הנבחר ולסכל את מדיניותו. היא טובה משלטון השופט, המתערב בחוסר סמכות בחקיקה ובפרט בחוקי היסוד. על הכנסת לעמוד על משמר מעמדה. על משמר הדמוקרטיה", אמר.
לדבריו, חוסר היציבות שאנו עדים לו מעצים זאת אף יותר. דווקא משום כך, האחריות המוטלת עלינו להשיב את היציבות ולהקים ממשלה, היא גדולה במיוחד. "ישראל זקוקה לממשלה, ישראל זקוקה לממשלה יציבה", ציין.

+גדעון סער, עצור לרגע
14:07 06/04/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אם ביבי יקבל 28 ימים הוא יטרוף את ימינה ואת הבית היהודי  ▪  לך ניתנה ההזדמנות, על כתפיך הוטלה המשימה למנוע זאת, אל תחמיץ אותך

סער. בקולך [צילום: פלאש 90]
+עתירה נגד הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו
14:00 06/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

העותרים טוענים שהן החלטתו של ריבלין להעניק לנתניהו את המנדט והן הסכמתו של נתניהו לקבל את המשימה הן בלתי סבירות בעליל בשל כתב האישום נגדו

הנשיא ריבלין. החלטה בלתי סבירה? [צילום: מסך]
+לפיד: "הטלת המנדט על נתניהו - אות קלון שמכתים את ישראל"
13:07 06/04/21  |  מירב ארד

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר בתגובה להחלטת הנשיא: "הנשיא מילא את חובתו ולא הייתה לו ברירה, אבל הטלת המנדט על נתניהו היא אות קלון שמכתים את ישראל וממיט חרפה על מעמדנו כמדינה שומרת חוק".

+לפיד: לנשיא לא היתה ברירה, אך הטלת המנדט על נתניהו היא אות קלון על ישראל
12:23 06/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+"סמוטריץ׳ הוא נחש בתחפושת צדיק"
12:12 06/04/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מבהיר: הוא מנסה לשעבד בכפייה את הציבור הציוני דתי למטרותיו האישיות תוך כדי הכתמת ציבור זה וביזויו"  ▪  תגובת סמוטריץ: הטחת עלבונות אישיים היא מפלטו של מי שאין לו שום דבר לומר לגופו של עניין

בנט וסמוטריץ'. חילופי מהלומות מילוליות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ריבלין העניק את המנדט לנתניהו
11:35 06/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הנשיא ציין כי יתעלם מן הקריאות שלא לאפשר למי שהוגש נגדו כתב אישום פלילי להרכיב ממשלה בשל העובדה שמדובר במחלוקת פוליטית, וכי לנוכח הערכתו כי אין לאף אחד מהמומלצים סיכוי להקים ממשלה יציבה יטיל את המנדט לראש הממשלה, בנימין נתניהו

ריבלין. אין סיכוי לאף אחד להרכיב ממשלה
מכתב הענקת המנדט להרכבת הממשלה לנתניהו
+"בנט קצר רואי, מפרק את גוש הימין"
11:21 06/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר מפלגת הציונות הדתית טוען כי בנט משווק את המהלך שבו הוא עשוי להתמנות לראש ממשלה כהישג גדול לימין, אך גם אם בטווח המיידי ממשלה כזו תשמור על ערכי הימין - מדובר באסון למחנה בטווח הבינוני והארוך

[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארבע הערות על "משפט המלך"
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
למה הצבענו לנתניהו?
ב_שמואל  |  6/04/21 22:24
2
נימוקים לחפות , בנוסח ארגז
שלמה המגיב  |  6/04/21 22:41
 
- אם הפצ"ר לשעבר מודה על קיום
ב_שמואל  |  7/04/21 05:54
 
- ועל "היסוד בשחיתות", נוסח ארגז
שלמה המגיב  |  7/04/21 08:41
 
- נו באמת
פלג א  |  8/04/21 12:45
 
- כן , אני "חסר פניות" , פלג
שלמה המגיב  |  8/04/21 18:11
3
ניתוח לא רע של המצב
לא רק הפרקליטות  |  8/04/21 13:12
4
נתניהו מנהיג גדול? באמת?
אישש  |  9/04/21 03:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
איציק וולף
מירב ארד
מבהיר: הוא מנסה לשעבד בכפייה את הציבור הציוני דתי למטרותיו האישיות תוך כדי הכתמת ציבור זה וביזויו"    תגובת סמוטריץ: הטחת עלבונות אישיים היא מפלטו של מי שאין לו שום דבר לומר לגופו של עניין
איציק וולף
הנשיא ציין כי יתעלם מן הקריאות שלא לאפשר למי שהוגש נגדו כתב אישום פלילי להרכיב ממשלה בשל העובדה שמדובר במחלוקת פוליטית, וכי לנוכח הערכתו כי אין לאף אחד מהמומלצים סיכוי להקים ממשלה יציבה יטיל את המנדט לראש הממשלה, בנימין נתניהו
איציק וולף
יו"ר מפלגת הציונות הדתית טוען כי בנט משווק את המהלך שבו הוא עשוי להתמנות לראש ממשלה כהישג גדול לימין, אך גם אם בטווח המיידי ממשלה כזו תשמור על ערכי הימין - מדובר באסון למחנה בטווח הבינוני והארוך
רפי לאופרט
לא לבזבז זמן, לא לשחק ב"נדמה לי" ולא להניח למאורעות לנהל את המדינה - כל אלה הן סכנות אמיתיות במציאות המתהווה מבית ומבחוץ, ומקרי ניסיון ההפיכה בירדן והנסיגות הטקטו-אסטרטגיות האמריקניות מול אירן והרשפ"ת הן התרעות ברורות. לחשוב מחוץ לקופסה. אסור שהימנעות מהכרעות דמוקרטיות, קשות ככל שתהיינה, תהפוכנה להכרעת הדמוקרטיה עצמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il