X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בלוח הגרגוריאני ישנם 362 ימים פנויים וניתן בקלות לנכס יום ולהעלות את זיכרונם של נדכאי כל העולם בטקסים ובמשואות ובשאר מנגינות אז מדוע יש צורך ליצור זיקה מכעיסה בין השואה היהודית, למשל, לבין שאר פשעי העולם?
▪  ▪  ▪
מדליקי האש [צילום: יצחק הררי/פלאש 90]

הימים שבין תום הפסח ועד ליום העצמאות נתפסים אצל המחנה הפוליטי הנאור כ"עשרת ימי התשובה" החילוניים. ושלושת הימים המרכזיים שבו: יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי צה"ל ויום העצמאות נתפסים כימי מדורת השבט של המחנה המתקדם. ימים שבהם אפשר להדליק מדורות בליבו של הקונצנזוס. מדליקי האש עוטפים את האג'נדה הזאת במונח אידיאולוגי עלאק: "אלטרנטיביזם". אגב, יש המוסיפים גם את ליל הסדר במנין ימי הדלקת אש הלכעיס. הכיצד? בשנים האחרונות האלטרנטיביזם מציע ליצור "הגדה בקוד פתוח". מה הכוונה? שבמקום הגדה קונבנציונאלית "דתית" נתפלל בהגדה שבה כל דיכפין ישלב כל קטע שבא לו, כולל פרקי קוראן נניח, ויקרא בו בליל הסדר. אבל נחזור לימי הזיכרון.
עד לפני שנים מספר היו "היהודים הפרימיטיביים" מציינים את היגון והזיכרון הלאומי בדרכים קונבנציונליות, המקובלות על בני תמותה רגילים: שירה נוגה, פיוטי תפילה קורעים, צפירת אבל, הדלקת משואות, חשיפת פרקי גבורה ועוז, אווירה של "ביחד" לאומי ועוד.
אלא שכאמור פעמיים בשנה מתעורר הזרם האלטרנטיביסטי, שליבתו היא הישראלים החדשים, כדי להדליק מדורות פוליטיות בטקסיות הנוגה והעצובה של יום הזיכרון לשואה ולגבורה ויום הזיכרון לחללי צה"ל. מובילי הזרם רואים במבנה טקסי העצב הלאומיים הקונבנציונאליים משהו שאינו עכשווי ואינו רלוונטי עוד למציאות הפוליטית העכשווית, ולכן מציעים טקסים אלטרנטיביים. הנה דוגמה לאלטרנטיביזם של יום השואה: הדלקת שבעה משואות במקום שש. מדוע שבעה? כי המשואה השביעית תהא לזכרם של כל המתים והנרצחים מכל הפשעים והג'נוסיידים שנעשים בעולם כיום ונעשו בעולם בעבר. צריך להיות הגונים ולהדגיש: הרעיון האלטרנטיבי הנ"ל יושם בשנים שעברו והשנה הוא טרם עלה, לפחות נכון לעכשיו, אבל ייתכן שזה יעלה בדקה ה-90.
דוברי האלטרנטיביזם לא עוצרים בבינאום זיכרון השואה אלא משלבים בה פוליטיקה עכשווית נוראית. כך למשל, בטקס האחרון הקריא איש התיאטרון אמיר אוריין טקסט חריף נוראי: "זכות הדיבור על השואה עומדת לניצוליה ולמשפחתם בלבד, למי שזכויות האדם יקרים לו..., אבל למדינת ישראל, אין עוד זכות להיות להם לפה. מדינת ישראל איבדת את הזכות ההיסטורית והמוסרית לטעון על השואה, מדינת ישראל שהוקמה על בסיס אתני יהודי-לאומי איבדה את זכות הטיעון על השואה. מדינת ישראל שבמגילת העצמאות שלה נכתב כי תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין, תבטיח חופש דת, מצפון ולשון, תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות, לא קיימה אף אחת מהבטחות אלו". את מונולוג האוטו שנאה השקרי הזה איש לא עצר.
מסחור אידאולוגי
והאלטרנטיביזם אינו עוצר ביום השואה אלא מתקדם, תרתי משמע, ליום הזיכרון לחללי צה"ל. גם השנה ינציחו הנאורים והמתקדמים את האבל הפלשתיני דווקא ביום הזיכרון לחללי צה"ל. וכרגיל, חלק מהדוברים המתקדמים של הטקסים האלטרנטיביים, יבקשו להפוך את יום הזיכרון לחללי צה"ל גם ליום הזיכרון של חללי כל אומות העולם. ביום המקודש הזה, אולי יום הקונצנזוס המקודש האחרון של העם של העם היהודי, ידליקו החבר'ה האלטרנטיביסטים נרות זיכרון משותפים עם נציגים פלשתינים ויערכו מפגשי אחווה ורעות עם אומללי העם הפלשתיני, עם שחלק מבניו ובנותיו "נופלים" על מזבח קידוש השהאידיזם, כמעט מדי יום.
נכון, לא כל האלטרנטיביסטים הפכו את האלטרנטיביזם למסחור אידיאולוגי, ויש ביניהם גם אחדים שנפשם מיוסרת באמת על עוולות העולם הנוכרי ופשעיו. אבל את המקצוענים שביניהם ראוי לשאול: הרי בלוח הגרגוריאני ישנם 362 ימים פנויים וניתן בקלות לנכס יום ולהעלות את זיכרונם של נדכאי כל העולם בטקסים ובמשואות ובשאר מנגינות. אז מדוע יש צורך ליצור זיקה מכעיסה בין השואה היהודית, למשל, לבין שאר פשעי העולם? האין זה זיקה כזו רק מגמדת את השואה של העם היהודי? ומדוע יש צורך לשלב - ביום הזיכרון לחללי צה"ל - בין הכאב הפלשתיני לדמעותיה של האם העברייה? הלא עבור האחת מדובר ביום "הנכבה" ולעבריה זהו יום זיכרון שלאחריו בא יום העצמאות. אז מדוע לא לתת לכל אם לבכות באבלה, לבדה, עם עמה ומשפחתה? האם יעלה דעתו של איזה ארמני לדבר על פשעי כל העולם דווקא ביום הזיכרון לשואה הארמנית? והאם יעלה בדעתה של ממשלת החמאס להדליק נר לזכרם של חללי צה"ל דווקא ביום הזיכרון לחללי אל-אקצה ולחללי הג'יהאד האיסלאמי?
האלטרנטיביזם וכפת הברזל שלו בתקשורת יודעים לחסום כל ביקורת בטענה שהמבקרים "חשוכים" ושייכים למחנה הפאשיזם הימני. דברי הבל כמובן והשנה הם הגדילו. חברת פרסום סירבה להעלות שלטי פרסום של תנועת "שוברים שתיקה" ולוחמים לשלום" בטיעון חזק: הטקס שנוי במחלוקת ציבורית! הטיעון ההגיוני הספיק לתנועות מדליקי האש לשחוט את החברה המסחרית.
ולסיכום, האלטרניטיביסטים אינם רואים בעיה בהפיכת ימי היגון הלאומי היהודי לימים של כאב בינלאומי. והם טועים. הפיכת כאב לאומי לכאב בינלאומי הופך את הכאב למשהו חסר אנושיות. משהו שהוא יותר הצגה מאשר מציאות.

תאריך:  07/04/2021   |   עודכן:  07/04/2021
+אייכלר: מה שמותר בהר-הבית לא יכול להאסר במירון
20:05 07/04/21  |  עידן יוסף

ח"כ ישראל אייכלר הגיב לפרסום לפיו משרד הבריאות יגביל כניסת מתפללים למירון ואמר: "חלפה התמימות של הימים בהם השלטונות הילכו עלינו אימים בשם הקורונה. אם הנגיף מסוכן ליהודים בשטח פתוח במירון, הוא מסוכן גם לרבבות מוסלמים בהר-הבית. הנגיף לא מבחין בין הר-הבית להר מירון".

+אש: להטיל הגבלות על הילולת ל"ג בעומר
19:52 07/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

למרות שהאחריות על ניהול הילולת רשב"י מוטלת על המשרד לשירותי דת, ישיבת ההיערכות המתקיימת פחות מחודש לפני האירוע התקיימה במשרד הפנים ומי שניהל אותה היה דרעי

התקהלות בציון רשב"י במירון לפני כחודש [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשהאלטרנטיביזם הופך לאג'נדה מכעיסה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
חן מחלב
לקראת יום העצמאות: מומחי מכון התקנים הישראלי בטיפים מיוחדים כיצד להישמר מפגיעת מדליקי פחמים ומפגיעת תרסיסי שלג
עמנואל בן-סבו
פסח חלף הלך לו, שום עימות יהודי לא נרשם, המצות נאכלו בשמחה, בבתי החולים לא ארבו העותרים למאבטחים לבדוק אם התכוונו לבדוק תיקי מבקרים או חמור מזה אם פתחו את התיק, או הנורא מכל אירע והמאבטחים ההינו להביט פנימה לזהות שווארמה בלאפה מסתתרת מתחת לשכבות פרחים ושושנים
עידן יוסף
בשבוע הזיכרון שמתחיל ביום שישי יוכל הציבור הרחב לפקוד את בתי הקברות הצבאיים, אך בערב יום הזיכרון תהיה הגבלה בשל הקורונה    טקסי ליל יום הזיכרון ייערכו בנוכחות קהל, בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולכללי התו הירוק ומתווה התרבות    את קמפיין ההסברה לציבור והקריאה להדלקת נר הזיכרון הווירטואלי יוביל השנה הזמר שלומי שבת
הרצל חקק
צלחנו את היָם הנפלא של ההגדה, עברנו את השבוע המיוחד הזה של חול המועד. הנה חלפו להם ימים של זיכרון ומצות שהנחילו לנו מורשת אבות. ואנו בפתח החג השני, שביעי של פסח. אנו זוכים למנה מיוחדת של מצה בטעם אחר, מספר שבע הוא תמיד מיוחד, נושא סוד: לפנינו חג שני הקרוי 'שביעי של פסח'. מה גנוז בו? מה הלקחים? מה הנתיב?
איציק וולף
כ 5,500 מטיילים לנו בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים, הבולטים: חורשת טל אכזיב, מעין חרוד, אשקלון, ירקון, בארות ומצדה מערב    עומסים נרשמו הבוקר בנחל אוג, ונחל תבור
רשימות נוספות
40 אלף מטיילים בשמורות הטבע  /  איציק וולף
לפני שנה - סגר, השנה - פקקים  /  איציק וולף
מדריך מד"א השלם לשמירה על בריאותכם בחג הפסח   /  יפעת גדות
כרטיס כניסה להתבוננות  /  עמנואל בן-סבו
ואחרי ככלות הכול  /  עמנואל בן-סבו
חג החרות  /  ציפי לידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il