X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לפיד שכביכול יילחם נגד השחיתות - עוסק בעצמו בעניין פגום מוסרית ומשפטית גם יחד: הוא מנסה לבטל את תוצאות הבחירות רטרואקטיבית ופרסונלית אחרי הצלחת הליכוד ותוך הנחת מארב (אמבוש) לאזרחי ישראל שזה עתה סיימו לבחור. זאת חקיקה פגומה ואסורה
▪  ▪  ▪
מנסור עבאס [צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש 90]

מר ריבלין עשה טעות חמורה כאשר נהג בראש הממשלה בגסות רוח החורגת מכל מידה של אתיקה נשיאותית והתנהגות תרבותית. הוא העדיף את שנאתו האישית ופגע בכך גם בכבודם של שני מיליון האזרחים שבחרו בנתניהו באופן ישיר בליכוד או בתיווך המפלגות התומכות בו. בכך הוא העמיד את עצמו בהיסטוריה כמי שמשחק בשדה הפוליטי במקום לשמור על הדר נשיאותי. בניגוד אליו ולדבריו - התרשמתי מנאומו של מנסור עבאס, ראש רשימת רע"ם לכנסת שנשא בטלוויזיה ביום ה', 1.4.2021 - וכל תקוותי היא שתוכנו הטוב איננו רק אנקדוטה של "אחד באפריל".
זה היה טוב משציפיתי - וטוב לאין-ערוך מנאומיהם והצהרותיהם של גב' מרב מיכאלי ושל מר הורוביץ ממרצ. מצאתי אצל המנהיג הערבי השלמה עם הציונות, רצון לשיתוף-פעולה מלא עם המדינה - והנהגה מוסלמית על בסיס דתי בלבד ולא על הבסיס הלאומני של ערפאת וה"פתח" שלו. אם אומנם ראש-הממשלה השתכנע מכנותו של עבאס - עליו לצרפו לקואליציה - ובלבד שבנושאי ביטחון וצה"ל ישמור על בלעדיות יהודית בממשלה - שהרי אחרת כל משבר צבאי או ביטחוני יגרום להפלת הממשלה. אם רשימה ערבית זאת תכה שורשים - ולא תדרוש פגיעה בחוק-הלאום - עוד נגיע בעוד חצי דור לגיוס חובה של הערבים לצה"ל.
לפיד הוא תופעת-טבע של עריצות אישית. הוא ארגן מפלגה על בסיס אישי ללא שום אידיאולוגיה - שאין לו או שהוא מסתיר אותה מפני הציבור. הסיסמה "רק לא ביבי" מתאימה לו ככפפה ממש - כי גם בה אין שמץ של אידיאולוגיה אלא של שנאה אישית בלבד. ראש-הממשלה העז לפטר אותו כאשר לא הצדיק את ציפיותיו כשר אוצר. האיש נעלב, נושא את העלבון בליבו - והצליח לארגן מעין מפלגה של איש אחד, עם חוקה פנימית שוודאי הזמין אצל עורכי-דין, ולפיה לפיד בלבד שולט בה בלי שום בחירות פנימיות והליכים דמוקרטיים מקובלים. הוא, לפיד, הלוחם כביכול "בשחיתות" השלטונית סילק כלאחר יד מן ההנהגה את חברו מזה שנים רבות כאשר הלה ניסה להכניס רפורמה דמוקרטית לרשימה.
זה היה רק סימן מקדים ועכשיו לפיד מנסה להכניס את הברוטליות שלו גם לזירת הכנסת ומנסה לסכל את תוצאות הבחירות בכך שהוא יוזם הצעת-חוק אותה יגיש לכנסת ולפיה "ייאסר על ראש-הממשלה לכהן תחת כתב-אישום". בכך לפיד למעשה פועל-כנגד כל מצביעי נתניהו בבחירות - ושולל מהם את זכותם לבחור כרצונם - למרות שהחוק היום אינו פוגע בכל מועמד לראשות הממשלה בלי קשר לאישומים שהגישה הפרקליטות נגדו - וזאת עד לפסק-דין סופי נגדו - אם יינתן כזה. היתר זה הוא מובן מאליו - כי המחוקק שהעתיק ודאי הוראה זאת מחקיקה מתקדמת ונאורה - לוקח בחשבון שיתכן שפקידים משפטיים הממונים על הגשת משפטים פליליים יכולים להיות רשלנים ואף בעלי דעות קדומות פוליטיות עד שירצו למנוע הצלחה של מועמדים מסוימים לראשות הממשלה. מקרה כזה הוא גם של נתניהו ששונאיו - המעטים מאוהדיו - מנסים להפילו גם אחרי הבחירות. חקיקה כזאת שיוזם לפיד נקראת חקיקה פרסונלית האסורה בכל קנה מידה משפטי ליברלי ביותר. וכך אומר על חקיקה כזאת הבכיר במשפטני ישראל, השופט חיים כהן ז"ל בספרו הקלאסי - "המשפט" (הוצ' מוסד ביאליק, 1992, עמ' 187): -
"ויש חוקים פגומים מחמת תחולתם על אדם פלוני או על ענין פלוני בלבד...
חוק שנעשה אך לזכות או לחובה של אדם יחיד (ad personam) חורג מתפקיד המחוקק...אין לשנות את החוק כדי לפתור בעיה אישית גרידא. "
אם כך - לפיד שכביכול יילחם נגד השחיתות - עוסק בעצמו בעניין פגום מוסרית ומשפטית גם יחד: הוא מנסה לבטל את תוצאות הבחירות רטרואקטיבית ופרסונלית אחרי הצלחת הליכוד ותוך הנחת מארב (אמבוש) לאזרחי ישראל שזה עתה סיימו לבחור. זאת חקיקה פגומה ואסורה. זה צעד של מרמה וסימן לשחיתות ציבורית - לכן אני סבור כי יש להעדיף את עבאס על פניו. הוא נראה לי הוגן יותר.

תאריך:  21/04/2021   |   עודכן:  22/04/2021
+השרה רגב: בנט מוכן לירוק בפרצוף הדמוקרטיה
22:00 21/04/21  |  איציק וולף

השרה מירי רגב טוענת כי אם יו"ר ימינה, נפתלי בנט, לא רוצה להיזכר לדיראון עולם, כמי שהפיל את ממשלת הימין בגלל תאוותו לתפקיד ראש הממשלה בראשות גוש השמאל, כדאי שיודיע על תמיכתו בבחירות ישירות והצטרפותו לממשלת ימין יציבה בראשות נתניהו.
"כל קול לבנט הוא קול ללפיד. בנט הבטיח שלא ימליך ממשלת שמאל ועכשיו הוא מוכן לירוק בפרצופה של הדמוקרטיה ולעוות את רצון הבוחר כדי לממש אמביציה אישית עם 7 מנדטים ולהיות ראש ממשלה", טענה.

+ח"כ ליברמן: ‏מעולם לא ראינו ראש ממשלה כל כך מבוהל והיסטרי
21:48 21/04/21  |  איציק וולף

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לדבריו של ראש הממשלה וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי ‏מעולם לא ראינו ראש ממשלה כל כך מבוהל והיסטרי. "הוא מ-פ-ח-ד", כתב.

+ח"כ שפע: נתניהו מבוהל, לחוץ, מגומגם ומפחד
21:30 21/04/21  |  איציק וולף

ח״כ רם שפע (העבודה), הגיב בחשבון הטוויטר שלו על נאום נתניהו וטען כי ניתן היה לראות שנתניהו "מבוהל, לחוץ, מגומגם, ורועד מפחד", כלשונו. "‏זה הזמן של כולנו להגביר את המאמצים להקמת ממשלת שינוי. זה קרוב מתמיד, המשיכו להאמין וביחד נשנה את ההיסטוריה", אמר.

+נתניהו: בנט מתעתע בציבור, קורא לעצמו ימינה והולך שמאלה
21:02 21/04/21  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על דברי יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ואמר כי בנט לא מתכוון להיות חלק מממשלת ימין, אלא מעוניין רק בלהפוך לראש ממשלה.
"רוב הציבור רוצה שאמשיך להוביל את המדינה בראש ממשלת ימין יציבה. נפתלי בנט, בניגוד לטענות שלך, אתה עושה הכל כדי לא להקים ממשלת ימין. אתה עובד רק על אפשרות אחת ואתה עושה הכל כדי להיות ראש ממשלה עם 7 המנדטים שלך", אמר.
לטענתו, בנט מתעתע בציבור וממשלה שיקים, אם יקים, לא תוכל לעמוד בלחצים לשמירה על ההתיישבות היהודית ביהודה ובשומרון. "זו תהיה ממשלה פריטטית משתקת ומשותקת", אמר.

[צילום: מן הטלוויזיה]
+בנט: העם רוצה ממשלה, נתניהו רוצה בחירות
20:26 21/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ימינה תקף את ראש הממשלה ואמר כי גם המצביעים הימנים מאסו בסגנון המתקפות הצפויות של הליכוד עליו  ▪  "בעדיפות ראשונה - ממשלת ימין, אם בליכוד ייכשלו במשימה - אפעל לממשלת אחדות לאומית בתנאי שאוכל לשמור בה על השקפת העולם הלאומית

בנט. המדינה לא יכולה להיות בת ערובה [צילום: מן הטלוויזיה]
+בנימין הראשון, מונרך בלתי-חוקתי
19:17 21/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הליכוד טוען שבשורה של מדינות "מי שהוטלה עליו משימת הרכבת הממשלה יוכל לעשות זאת גם אם אין לו רוב בפרלמנט"  ▪  בדיקת העובדות מעלה שזהו שקר גס: אין שום מדינה כזאת בעולם הדמוקרטי, ואפילו במשטרים נשיאותיים מאשר הפרלמנט את הרכב הממשלה  ▪  משמעות הצעתו של הליכוד היא שלא יהיה לממשלה צורך בכנסת כדי למשול - וכך בנימין נתניהו יהפוך לרודן

יותר גרוע מאשר ירדן [צילום: מן הטלוויזיה]
+"מי שייבחר במשאל עם לא יצטרך רוב בכנסת"
17:40 21/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מפלגת הליכוד ממשיכה לנסות להכשיר את האפשרות של שינוי שיטת הבחירות ועריכת בחירות ישירות לראשות הממשלה  ▪  "לא נחזור לפלונטר. ראש הממשלה שייבחר במשאל עם לא יהיה חייב קואליציה של 61 חברי כנסת להקמת ממשלה"  ▪  לפיד: ממשלת אחדות ישראלית היא הדבר היחיד שיכול למנוע בחירות חמישיות ולא הטריקים והשטיקים

נתניהו. הולך על הראש של בנט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הליכוד: משבר במגעים עם בנט
14:52 21/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בהודעת המפלגה נאמר כי "אם בנט רוצה באמת ממשלת ימין, הוא חייב להודיע מיד שהוא תומך במשאל עם לראשות הממשלה, ולהפסיק את המשא-ומתן שהוא מקיים עם לפיד להקמת ממשלת שמאל"  ▪  מאשים את יו"ר ימינה בהיותו מונע מאמביציה בלתי נשלטת  ▪  "ממשלת השמאל המשותקת של בנט תקרוס בתוך חודשים ספורים"

נתניהו בהודעה חריפה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בכנסת: "מסדרים" את הוועדה המסדרת
13:40 21/04/21  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה

האירוניה של הפוליטיקה שלנו חוזרת ומגשימה שוב את עצמה: את פירות הפריצה שהצליח נתניהו להשיג בתחום מערכת היחסים עם הציבור הערבי, בחו"ל ובארץ גופא, קטף ויקטוף דווקא אויבו המושבע... לפיד

נתניהו. אירוניה של הגורל [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו לוחץ על בנט לתמוך בבחירה ישירה
13:33 21/04/21  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין ‏נתניהו מפעיל לחץ על אנשי יהדות התורה ועל הציונות הדתית להצטרף ללחץ הפומבי של הליכוד ושס על יו"ר ימינה נפתלי בנט לתמוך בחוק הבחירות האישיות. יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' נוטה להסכים לבקשת נתניהו (כאן חדשות).
בכיר בימינה שצוטט בידיעות אחרונות אמר: "הבטחנו לציבור שלא נתמוך בבחירות חמישיות, אז איך נסביר עכשיו שאנחנו תומכים בבחירות ישירות לראשות הממשלה? אנחנו מופתעים מעוצמת ההתקפות של נתניהו על בנט. הוא כבר לא פועל להקמת ממשלה בראשותו. כרגע הוא עובד להרוס את הקמת ממשלה בראשות בנט".
בתוך כך, ‏בתקווה חדשה של סער ובימינה מבהירים: אם מרצ רוצה להיות בממשלה הבאה היא תיאלץ לחתום על קווי יסוד שיכללו אמירה שישראל מתנגדת ותילחם בהחלטה נגדה של התובעת בהאג לחקור את ישראל ותידרש לחזור בה מהאמירה של הורוביץ שהביע תמיכה באותה החלטה.

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+רע"ם ביום בהיר
11:33 21/04/21  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה

איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטרי'ץ אינם המכשולים של בנימין נתניהו להגיע לקואליציה בתמיכת רע"ם. השניים - על שאר ח"כי מפלגתם, הם השליחים של נתניהו "להוציא את הערמונים" מן האש הערבית, שאותה הוא הדליק  ▪  לרע"ם יש עוד מה ללמוד מנתניהו, שעסוק בפוליטיקת התככים שלו מסוף שנות השבעים של המאה העשרים

עבאס. מאוכזב [צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+שני צידי המטבע
09:44 21/04/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

כמה נפתלי בנט, שבמשפט נתניהו מתברר כי ראש הממשלה יזם כתבות המכפישות את רעייתו בכל זאת להמשיך בריקוד עגל הזהב לחלילו של ראש הממשלה?

בנט. החור אשם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ רוטמן: "כשלשון המאזניים היא עבאס - זו לא ממשלה בראשות נתניהו"
09:30 21/04/21  |  מירב ארד

ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית בראיון לכאן רשת ב: "ממשלה שבה לשון המאזניים היא מנסור עבאס - זו לא ממשלה בראשות נתניהו"

+ממשלת שמאל = בחירות חמישיות
08:16 21/04/21  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

בחירות חמישיות הן בלתי נמנעות. הן תקרינה בין בהקדם, אם אף מועמד לא יצליח להרכיב ממשלה, ובין בעתיד הקרוב, אם תיכון לזמן קצר ביותר ממשלת כלאיים, שעטנז חסר תוחלת. הדרך למניעתן היא הקמת ממשלת ימין אמיתית שאותה יובילו נפתלי בנט כראש ממשלה, ובנימין נתניהו כ-"ראש ממשלה חליפי"

[צילום: סבסטיאן שיינר/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבאס עדיף על לפיד
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
תועמלנים עם שיטות מהעבר ההוא
יוסי מ.  |  22/04/21 14:21
2
פאפו, התחלקת על הראש ללא שכל!! ל"ת
דודו מהשרון  |  22/04/21 15:43
3
תענוג לקרוא דברים רציונליים
מ. עמיר  |  22/04/21 16:27
4
התבלבלת חמודי
קורא משועשע  |  22/04/21 18:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
דן מרגלית
כמה נפתלי בנט, שבמשפט נתניהו מתברר כי ראש הממשלה יזם כתבות המכפישות את רעייתו בכל זאת להמשיך בריקוד עגל הזהב לחלילו של ראש הממשלה?
רון בריימן
בחירות חמישיות הן בלתי נמנעות. הן תקרינה בין בהקדם, אם אף מועמד לא יצליח להרכיב ממשלה, ובין בעתיד הקרוב, אם תיכון לזמן קצר ביותר ממשלת כלאיים, שעטנז חסר תוחלת. הדרך למניעתן היא הקמת ממשלת ימין אמיתית שאותה יובילו נפתלי בנט כראש ממשלה, ובנימין נתניהו כ-"ראש ממשלה חליפי"
עידן יוסף
כאן חדשות: קרב האשמות בליכוד אחרי המפלה בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת: שרת התחבורה אמרה שכשיולי אדלשטיין היה יו"ר הכנסת, דבר כזה לא היה קורה. ראש הממשלה עקץ חזרה    בליכוד מכחישים    לפיד לבנט, סער והמשותפת: הודיעו לנשיא שתמליצו עליי כשנתניהו ייכשל
איתמר לוין
נתניהו משחק מזה שנים כאוות רצונו בחוק יסוד הכנסת, בחוק יסוד הממשלה, בחוק יסוד משק המדינה ובחוק יסוד הצבא; מקורביו מוכנים לעוות למענו את חוק יסוד נשיא המדינה; כעת הוא דורש במפורש לשנות את שיטת הבחירות - לב המערכת הדמוקרטית - כדי להבטיח את שלטונו    לראשונה בהיסטוריה, השליט הוא המנסה לבצע פוטש באמצעות שינוי חוקי המשחק
איציק וולף
ראש הממשלה שב וקרא לעריכת בחירות אישיות לתפקיד ראש הממשלה וטען כי זו האפשרות היחידה להקמת ממשלת ימין בישראל    "אם בנט יתמוך בהצעה - יש לה רוב"
רשימות נוספות
"נעזור לנתניהו, אבל לא נאפשר בחירות"  /  איציק וולף
ימינה שוקלת תמיכה בבחירה ישירה  /  עידן יוסף
הוועדה המסדרת ננעלה ללא החלטות  /  איציק וולף
למי קרץ גדעון  /  דן מרגלית
מוכרים מדינה  /  צ'לו רוזנברג
היכל הצדק  /  עמית הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il