X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שידור תחקיר "עובדה" על יהודה משי-זהב

חוסר האנושיות של אילנה דיין

12 שעות לאחר שיהודה משי-זהב ניסה להתאבד, ובעוד הרופאים נאבקים על חייו, ישודר התחקיר עליו - וקשה להשתחרר מן הרושם שמדובר בשיקולי רייטינג נזכיר: זו אותה אילנה דיין שפברקה קטעים בתחקיר על סרן ר' ואותה אילנה דיין ששידרה טענות נגד רחבעם זאבי אחרי מותו דיין מעדיפה לשכוח שמעל הכל - גם עיתונאי חייב להיות בן אדם
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
פברוק כ"תום לב"
איתמר לוין
בית המשפט העליון לא סתר את ממצאיו העובדתיים של בית המשפט המחוזי בפרשת סרן ר' * אילנה דיין שתלה בכתבה קטעים בלתי אותנטיים, ובמילה פשוטה: פברקה * למרות זאת, קבע ביהמ"ש העליון שהיא פעלה בתום לב * האם הקביעה התמוהה הזו קשורה לזהותם של התובע והנתבעת?
לרשימה המלאה

לית דין, יש דיין
איתמר לוין
הכתבה של אילנה דיין על רחבעם זאבי היא רכילות גסה ועשיית כסף על גבו של מת - ולכל זה ניתן גיבוי בהחלטה שיפוטית מטופשת וחסרת אנושיות
לרשימה המלאה

הרופאים נאבקים על חייו של יהודה משי-זהב, שניסה להתאבד כאשר מתנהלת נגדו חקירת משטרה בחשד לעבירות מין חמורות לאורך שנים. מה עושה אילנה דיין? משדרת (יום ה', 22.4.21) את התחקיר בעניינו ב"עובדה". זהו מעשה נבלה חסר אנושיות.
כמובן, לשידורי קשת ולדיין יש הסבר: חובה לומר לציבור את האמת. אלא שקשה להשתחרר מן הרושם, שהסיבה האמיתית היא צינית לחלוטין: מן הסתם עכשיו הרייטינג של התוכנית יהיה עוד יותר גבוה. משי-זהב היה בחדשות כל היום, יש אולי קשר בין התחקיר לבין נסיונו להתאבד - אז הבה נראה במה מדובר.
למרבה הצער, לדיין יש עבר מכביד של התנהלות נבזית - ועוד יותר למרבה הצער, בתי המשפט נוטים ליישר קו איתה. זוכרים את סיפור סרן ר'? מרוב דיבורים על אמת לשעתה ועל תום לב, נשכחו העובדות הבסיסיות שלא השתנו באף אחד מפסקי הדין של בית המשפט העליון. דיין שתלה במודע קטעים בלתי אותנטיים בתוך מה שהתיימר להיות תיעוד אותנטי, היא הוציאה במודע משפט מהקשרו, היא התעקשה שקטעים אלו הובאו בצורה אחראית וראויה. במילים פשוטות: היא פברקה וטענה שאין בכך כל פגם.
התוצאה של כל אלו הייתה השחרתו של סרן ר', כפי שקבע השופט נעם סולברג בקבלו את התביעה בבית המשפט המחוזי בירושלים: "בכמה וכמה מן העניינים העקרוניים, המרכזיים והמהותיים בכתבה, הוצגו עובדות האירוע בדרך שנטתה מן האמת, והביאה אל תודעתו של הצופה רשמים, עובדות ומסקנות שאינן אמת, ואשר יצרו בעיני רוחם של הצופים תדמית שלילית על התובע". הקביעה העובדתית הזו לא השתנתה בערעור.
למרות זאת, ההרכב בראשותו של הנשיא אשר גרוניס קבע שהיא פעלה בתום לב - מבלי להסביר לנו כיצד אפשר לפברק בתום לב. דברים כאלו אי-אפשר לעשות בטעות. דברים כאלו אפשר לעשות או מתוך רשלנות או מתוך זדון. ולאור דבריה של דיין עצמה ברור, שהיא וצוותה פעלו בכוונה תחילה. הם ידעו שהקטעים אינם קשורים לאירוע, הם ידעו שהמשפט מוצא מהקשרו - והם הציגו סילוף בתור עובדה, פברוק בתור אמת. כתבנו אז: "והקורא התם נותר משתאה: האם זו הייתה התוצאה אם התובע לא היה קצין דרוזי מכפר קטן, אלא קצין יהודי מעיר גדולה? האם זו הייתה התוצאה, אם הנתבע לא היה דוקטור למשפטים שהתמחה בבית המשפט העליון, אלא סתם עיתונאי? האם זו הייתה התוצאה, אם הנתבע לא היה עיתונאי מוביל בערוץ הטלוויזיה הגדול בישראל, אלא כתב במקומון?".
מעשה נבלה בולט במיוחד של דיין היה שידור הטענות נגד רחבעם זאבי ("גנדי") על הטרדות מיניות - שנים לאחר מותו. דיין ניצלה את העובדה שהחוק הישראלי (אגב, בניגוד להלכה היהודית) מאפשר למעשה להוציא לשון הרע על מת, ושידרה טענות שהתייחסו לעשרות שנים אחורה, וכמובן מבלי שהמותקף יוכל להגיב בצורה כלשהי. למה? בשביל הרייטינג. אין הסבר אחר לנבזות שכזו. גם כאן, בית המשפט אפשר זאת.
מה שעושה כעת דיין שובר אפילו את השיאים שלה. האיש כמעט מת, אולי ימות, אולי הפך לצמח. מה בוער לכם?! חכו עוד כמה ימים, תראו מה קורה ואז תחליטו. יתרה מזאת: אם המוקד בתחקיר הוא הטיוח מצד המשטרה - ודאי שלא דחוף לשדר אותו 12 שעות אחרי נסיון ההתאבדות. וזה אחרי ששמנו בצד את השאלה, האם שידור כתבה על חקירה הנמצאת בעיצומה איננו עלול לזהם אותה ואף לשבש אותה.
עיתון הארץ עשה עבודה מעולה בתחקיר המקורי על משי-זהב; אם הדברים יוכחו, זהו מסוג התחקירים עליהם מקבלים בארה"ב את פרס פוליצר. אמצעי תקשורת אחרים תרמו לפתיחת החקירה בכך שפרסמו טענות נוספות, וגם זאת עבודה עיתונאית ראויה לשבח. חשוב מאוד לבדוק האם המשטרה ידעה והשתיקה; גם כאן יש לתקשורת תפקיד ראשון במעלה. לצד זאת, חובה לתת למשטרה לבצע את עבודתה. ומעל הכל, חובה להיות בן אדם. את זה דיין מעדיפה לשכוח.

תאריך:  22/04/2021   |   עודכן:  22/04/2021
+שערי צדק: אין שיפור במצבו של משי-זהב
19:42 22/04/21  |  עידן יוסף

בית החולים שערי צדק מעדכן: מצבו של יהודה משי זהב עדיין אנוש.

+תחקיר עובדה על משי-זהב ישודר הערב כמתוכנן
17:59 22/04/21  |  איציק וולף

זכיינית הטלוויזיה קשת הודיעה כי תחקיר עובדה על אודות יהודה משי-זהב ישודר הערב כמתוכנן. מאז שעות הבוקר, שבהן ניסה משי-זהב להתאבד, התקיים דיון בהנהלת קשת האם לשדר את התחקיר או לא.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוסר האנושיות של אילנה דיין
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
יש לזה פנים לכאן ולכאן
אורח  |  22/04/21 19:16
 
- מה בער לשדר הערב ???
אביטל  |  24/04/21 20:36
2
משמח שלוין כותב (אמנם לעתים
מ.ע.  |  22/04/21 20:29
3
סוף סוף חותם על כל מילה שלך.
אהוד פרלסמן  |  23/04/21 12:14
4
ממתין לעוד כמה כתבות
דוד מהשרון  |  24/04/21 09:18
5
כל הכבוד שאתה מעז ל"ת
יאיר4  |  24/04/21 19:54
6
למרות הביקורת הנוקבת שלך
סניל  |  25/04/21 17:12
7
יש לה הכשר של בג"צ
פלג א  |  25/04/21 17:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת משי-זהב
איציק וולף
אהרון בוימל, ידידו של יהודה משי-זהב, סיפר לעיתונאים כי משי-זהב לא הכחיש את כל הטענות שפורסמו נגדו על תקיפות מיניות וכי הוא לא שלל בחודשים האחרונים את רעיון ההתאבדות    "הוא לא הכחיש את הכל, מהיום שבו פורסם הסיפור פחדנו שהוא יתאבד. היה לו רעיון כזה. הוא לא אמר לא"
איציק וולף
השאיר אחריו מכתב התאבדות ולפי הנטען גם פתק שבו נכתב: "סליחה, את העונש שלי כבר קיבלתי"    משפחת משי-זהב: "מדובר בזיוף כתב היד, פייק ניוז"    כוחות של מגן דוד אדום ביצעו במשי-זהב החייאה והצליחו להחזיר לו את הדופק ופינו אותו במצב קשה לבית חולים    לפני חודש נפתחה נגדו חקירה פלילית בחשד לסדרת תקיפות מיניות נגד נערים, נערות ונשים תוך ניצול כוחו כיו"ר זק"א
איציק וולף
עו"ד אפרים דמרי טוען כי כל עוד לא עומת יהודה משי-זהב עם הגרסאות הקונקרטיות לאחר שנגבו עדויות על-ידי המשטרה - הוא לא יגיב לחשדות המיוחסים לו על-ידי התקשורת    "הוא לא תקף ילדים ולא הזיק לאף אחד. הכל שמועות זדוניות שמנסות לפגוע בו"
ד"ר ערן גרף
איתמר לוין
המעבר לחקירה נגד מייסד זק"א תאפשר למשטרה לחקור ואולי אף לעצור אותו, ומלמדת שהמשטרה הגיעה למסקנה שלפחות על חלק מן המקרים הנטענים לא חלה התיישנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il