X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גל אירועי האלימות הפלשתינית במזרח ירושלים הינו ספונטני בגלל מקבץ של אירועים אך הוא מוזן על-ידי מערכת ההסתה של הרש"פ וחמאס התנהלות ישראלית מושכלת יכולה למנוע את התדרדרות המצב לאינתיפאדה עממית במזרח ירושלים ולחידוש תופעת הסכינאות, הרבה תלוי בפעילות נכונה של המשטרה
▪  ▪  ▪
[צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש 90]

הכינוי הנפוץ ביותר ברשתות החברתיות הפלשתיניות בימים האחרונים לגל האלימות במזרח ירושלים הינו "אינתיפאדת באב אל-עאמוד" (האינתיפאדה של שער שכם-בערבית). סרטוני האירועים האלימים ובהם סירטונים של צעירים ערבים מכים יהודים רצים ברשת "טיק טוק" וברשת פייסבוק, הלהיט האחרון הינו סרטון של הפגנת צעירים ערבים במזרח ירושלים הקוראים קריאות נגד יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ומאשימים אותו כי הוא "סוכן של ישראל".
כל הסימנים מעידים כי אירועי האלימות במזרח ירושלים הינם תוצאה של התפרצות ספונטנית הנובעת ממקבץ של אירועים ושניזונה מההסתה של הרש"פ ותנועת חמאס בעניין הר-הבית והאיסור הישראלי על השתתפות תושבי מזרח ירושלים בבחירות לפרלמנט הפלשתיני בחודש הבא. בכל שנה יש מתח רב במזרח ירושלים במהלך חודש רמאדאן ועימותים עם המשטרה, אולם הפעם יצאו הדברים מכלל שליטה בגלל הצטברות של אירועים שחלקם היה אפשר להימנע ממנו:
  • ניתוק הרמקולים במסגדים בהר-הבית על-ידי המשטרה.
  • סגירת רחבת המדרגות בשער שכם על-ידי המשטרה, הרחבה הזו משמשת בכל שנה בחודש רמאדאן כמקום מפגש ליילי והתגודדות של צעירי מזרח ירושלים.
  • הכוונה לפנות בסוף החודש, על-פי החלטת בית המשפט המחוזי, כמה משפחות ערביות מבתים במתחם "כרם אלג'אעוני" בשכונת שיח' ג'ראח במזרח ירושלים.
  • כניסת כמה משפחות יהודיות להתגורר בבתים שנרכשו על-פי החוק בכפר סילוואן במזרח ירושלים.
  • צעדת ארגון להב"ה במזרח ירושלים.
  • תסכול וכעס על קנסות גבוהים שקיבלו צעירים פלשתינים על אי-חבישת מסיכות נגד קורונה,כעס על הרש"פ, תחושות של אפליה ביחס של העירייה והמשטרה לצעירים הערבים.
הדור הצעיר הפלשתיני במזרח ירושלים שרק עכשיו החל לחזור לשגרת החיים הרגילה אחר שנה של קורונה ניזון מאווירת ההסתה נגד ישראל, לכך יש להוסיף את המצב הכלכלי הקשה ואת האבטלה הגדולה, רבים מהצעירים מחפשים תעסוקה, הרפתקאות וריגושים, גל האלימות הנוכחי הוא ניסיון לחקות את העימות שהוביל הדור הצעיר הפלשתיני במזרח ירושלים נגד הצבת המגנומטרים על-ידי משרת ישראל בהר-הבית ביולי 2017.
גל האירועים האלימים בירושלים מסמל את תחילת יציאת הפלשתינים במזרח ירושלים מההלם של הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל בדצמבר 2017. הקמפיין של הרש"פ וארגון חמאס כי "ירושלים הינה קו אדום" הצליח והפעולות האלימות מוגדרות על-ידי הדור הצעיר הפלשתיני במזרח ירושלים כפעולות מחאה לגטימיות שנועדו למנוע את "ייהוד מזרח ירושלים" ו"להחזיר לירושלים הערבית את כבודה".
נראה כי גל המחאה הפלשתיני במזרח ירושלים ימשך עד לסוף חודש רמדאן, ארגון חמאס מנסה לרכוב עליו ולתת לו גיבוי באמצעות שיגור רקטות לעבר ישראל, קבוצות של צעירים במזרח ירושלים תועדו כשהם קוראים קריאות בשבחו של מוחמד דף, רמטכ"ל הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה.
יו"ר הרש"פ יכנס את ההנהגה הפלשתינית עד לסוף השבוע כדי לקבל את ההחלטה בדבר אפשרות דחיית הבחירות הפלשתיניות, הוא כבר הצהיר כי לא ניתן לקיים את הבחירות ללא השתתפות תושבי מזרח ירושלים, על-פי גורמים בכירים בירושלים לישראל אין שום כוונה לאשר את קיום הבחירות בהשתתפות תנועת חמאס ותושבי מזרח ירושלים ונראה כי מחמוד עבאס ייאלץ לדחות אותן, הוא בודאי יתלה את האשם בישראל, דבר שעלול לגרור התפרעויות במזרח ירושלים ובשטחי הגדה וירי רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל.
התנהלות ישראלית נכונה במזרח ירושלים יכולה למנוע את היסחפות הדור הצעיר הפלשתיני לאינתיפאדה שלישית וחידוש תופעת הסכינאות. יש חשיבות גדולה לכך שהמשטרה תחזק את ההרתעה ותעשה מעצרים רבים של בני נוער המעורבים בהפרות הסדר במזרח ירושלים ותטיל קנסות כבדים על כל מי שנטל חלק בהפרות הסדר.

תאריך:  26/04/2021   |   עודכן:  26/04/2021
+"הכדור עכשיו בידיים של חמאס"
20:00 26/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה ושר הביטחון הוסמכו להחליט על תקיפה ברצועת עזה  ▪  במהלך הדיון בקבינט הציגו נציגי צה"ל תוכנית מבצעית לפגיעה בארגון חמאס, הנחשב על-ידי ישראל כאחראי לירי הרקטות - גם זה הנעשה על-ידי מחבלי הג'יהאד האיסלאמי

[צילום: פלאש 90]
+הרש"פ צפויה להודיע על דחיית הבחירות למועד לא ידוע
12:10 26/04/21  |  עידן יוסף

הרשות הפלשתינית הודיעה למצרים ולנציגי הקהילה הבינלאומית על כוונתה לדחות את הבחירות למועד בלתי ידוע. הודעה רשמית מרמאללה תצא ביומיים הקרובים. הבחירות לפרלמנט הפלשתיני נועדו להתקיים ב-22 במאי. עילת הדחייה היא האיסור שמטילה ישראל על הצבעה במזרח ירושלים (גלי צה"ל).

+הירי מעזה נמשך: רקטות יורטו מעל שדרות
10:22 26/04/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בעקבות השיגורים החליט צה"ל לסגור את מרחב הדיג לחלוטין סביב הרצועה  ▪  אזעקת צבע אדום הופעלה בשדרות ובקיבוצים ניר עם, ארז ואיבים  ▪  ארבעה תושבי שדרות נפגעו באורח קל

כיפת ברזל סמוך לשדרות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אינתיפאדת הדור הצעיר במזרח ירושלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כמה מהם משועממים עם חל"ת? ל"ת
נועם טלם  |  26/04/21 16:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
אחרי כמה ימי מהומות קשים במזרח ירושלים הורה המפכ"ל להסיר את המחסומים שהוצבו במדרגות שער שכם    ח"כ אחמד טיבי: הממשלה נכנעה לעמידה האיתנה של הצעירים הירושלמים בני המקום    ח"כ סמוטריץ': יותר מדי פעמים מדינת ישראל משדרת חולשה, נכנעת לטרור ולאלימות
איציק וולף
עליס בליטנטל
לא יעלה על הדעת שיהודים לא ילכו בבטחה בארצם    לא ייתכן שמראות מוכרים לנו מתקופת הנאצים, של התנכלות ליהודים חרדים, לילדים, לזקנים ולנשים יהיו מנת לחמנו היומית
מירב ארד
בפגישה עם ראשי רשויות בדרום, הבהיר כי יש קשר בין המהומות בירושלים לשיגורים מעזה    ראש המוסד יוסי כהן וראש המל"ל מאיר בן שבת, צפויים לצאת בימים הקרובים לארה"ב
איתן קלינסקי
הכאת רב יהודי בירושלים והכאת ילד יהודי ברכבת ישראל אלו מעשי פשע חמורים, שחייבים למצות איתם את הדין אך ורק במישור המשפטי ולא בהשתוללויות צעירים יהודים בעיר ירושלים תוך כדי הכאת אזרחים ערבים ופגיעה ברכוש ערבי
רשימות נוספות
תרחישי התגובה יוצגו לרמטכ"ל  /  איציק וולף
מהומות קשות ברחבי ירושלים  /  איציק וולף
הרמטכ"ל דחה נסיעתו לארצות הברית  /  איציק וולף
ההסלמה בגבול רצועת עזה ובמזרח ירושלים  /  יוני בן-מנחם
הגדר הלא טובה  /  עמנואל בן-סבו
די לכיבוס - ציפי לידר  /  ציפי לידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il