X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הסרת המחסומים מרחבת שער שכם בעיר העתיקה לא תרגיע את המצב הביטחוני בירושלים, היעד הבא של הפלשתינים הוא לשבש את חגיגות "יום שחרור ירושלים". תנועת חמאס מנסה לכפות על ישראל בכוח משוואה חדשה הקושרת בין המצב בירושלים לרגיעה בגבול רצועת עזה כדי לחזק את מעמדה בירושלים על חשבון הרש"פ
▪  ▪  ▪
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

גל האלימות האחרון בירושלים מעיד על כך שהרש"פ איבדה כל השפעה על הנעשה במזרח ירושלים, הפעילות האינטנסיבית של השב"כ ומשטרת ירושלים נגד פעילי פתח ובראשם עדנאן ע'ית', מושל מחוז ירושלים מטעם הרש"פ ונאמנם של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס והגנרל מאג'ד פרג', הביאה להחלשת מעמדם והשפעתם במזרח העיר.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מינה את עדנאן ע'ית', שהיה בין המובילים את גל המהומות ביולי 2017 נגד הצבת המגנומטרים בשערי הר-הבית, לתפקיד מושל מחוז ירושלים מטעם הרש"פ כדי שתהייה לו השפעה על הנעשה במזרח ירושלים, אולם, הוא נמצא שוב בפני שוקת שבורה כפי שהיה ביולי 2017, אין לו כמעט שום השפעה על צעירי מזרח ירושלים, זאת ועוד, השנאה של הדור הצעיר המזרח ירושלמי כלפי הרש"פ היא גדולה מאוד בגלל השחיתות במנגנוניה והזנחת מזרח ירושלים בכל הקשור לתקציבים ומתן סיוע כספי לתושביה.
במהלך המהומות האחרונות השבוע במזרח ירושלים, הפגינו צעירים פלשתינים כמה פעמים נגד הרש"פ והעומד בראשה וקראו קריאות "אבו מאזן הוא סוכן של ישראל".
סמל הגבורה של צעירי מזרח ירושלים הינו מוחמד דף, הרמטכ"ל של הזרוע הצבאית של ארגון חמאס.
היעד הבא: לשבש את אירועי יום שחרור ירושלים
ההוראה של מפכ"ל המשטרה להסיר את המחסומים שהציבה המשטרה ברחבת שער שכם במזרח ירושלים מוצגת על-ידי כל הפלגים הפלשתינים כ"ניצחון ראשון" במאבק נגד ישראל הדומה להחלטה הישראלית להסיר את המגנומטרים משערי הר-הבית בשנת 2017 שהתקבלה לאחר גל של מהומות. ההחלטה המשטרתית להציב את המחסומים ברחבת שער שכם הייתה מוטעית מלכתחילה, היא לא חיזקה את הביטחון, להפך, היא התסיסה את הרוחות והייתה אחת הסיבות העיקריות לפרוץ המהומות.
צעירים ממזרח ירושלים, שעימם שוחחתי והשתתפו במהומות האחרונות במזרח העיר, אומרים כי היעד הבא שלהם הוא לשבש את שורת האירועים המתוכננים בירושלים ב-9 במאי לרגל "יום שחרור ירושלים", למרות שהמשטרה עצרה כ-150 צעירים פלשתינים שהשתתפו במהומות ולמרות שכעוד 200 צעירים נפצעו במהלך האירועים, הם מתכוונים להמשיך במהומות לפחות עד סוף חודש רמאדאן.
חא'לד משעל, מנהיג חמאס בחו"ל, הודיע כי שיבוש אירועי "יום שחרור ירושלים" הוא היעד הבא.
צעירי מזרח ירושלים טוענים כי הם אינם מקבלים שום הנחיות מיו"ר הרש"פ או מכל ארגון פלשתיני אחר והם פועלים באופן עצמאי. פעיל פתח חאתם עבד אל-קאדר, השר לשעבר לענייני ירושלים ברש"פ, מאשר כי מדובר באינתיפאדה עממית ספונטנית שמביעה זעם על התנהלות ישראל ו"המתנחלים" שלה במזרח ירושלים שפרצה ללא שום הוראה ממחמוד עבאס או מכל פלג פלשתיני. "מי שקובע את מהלך העניינים והאם המצב ירגע הם הצעירים עצמם" אומר עבד אלקאדר.
חמאס מנסה לרכוב על האירועים בירושלים
תנועת חמאס יצרה משוואה חדשה כאשר קשרה את מצב הביטחון במזרח ירושלים למצב הביטחון בגבול רצועת עזה ושיגרה במהלך הימים האחרונים כ-50 רקטות מהרצועה לעבר ישראל לאמור: כל עוד לא שורר שקט במזרח ירושלים לא יהיה שקט לתושבי עוטף עזה.
מדובר בלינקג' מסוכן שיצרה תנועת חמאס וישראל חייבת לקטוע אותו באיבו, חמאס מנסה לכפות את המשוואה הזו בכוח על ישראל. המהלך של חמאס קשור לבחירות לפרלמנט הפלשתיני, הנהגת התנועה מעריכה בסבירות גבוהה שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס יודיע ביום חמישי הקרוב על דחיית הבחירות בגלל סירובה של ישראל לאשר את השתתפות תושבי מזרח ירושלים בבחירות ולכן היא רוצה להראות שהיא זו שמובילה את המאבק לשחרור ירושלים ומסגד אל-אקצה מיד ישראל באמצעות ירי הרקטות מרצועת עזה.
באמצעות המהלך הזה היא מנסה להרתיע את ישראל ולהכתיב לה תנאים בנושא ירושלים:
  • לאשר את השתתפות תושבי מזרח ירושלים בבחירות.
  • מניעת כניסת מבקרים ישראלים בשטח הר-הבית.
עיתון "אל-אח'באר" הלבנוני דיווח ב-26 באפריל מפי גורמים בחמאס כי התנאים האלה הועברו מהנהגת חמאס לגורמים מצרים וגורמים של האו"ם שהתערבו כדי להשיג רגיעה, הם גם העבירו מסר לישראל כי אי-קיום הבחירות לפרלמנט יביא לפיצוץ המצב בכל האזורים ובמיוחד בגבול רצועת עזה. ההצהרות של מנהיגי חמאס אינן מותירות שום ספק לגבי כוונות הנהגת התנועה.
ח'אלד משעל, מנהיג חמאס בחו'ל אמר בראיון לערוץ הטלוויזיה אל-אקצה ב-25 באפריל: " עלינו להפוך את ירושלים למרכז סכסוך ולכן על כל הפלגים והכוחות הפלשתינים להתאחד נגד הכיבוש, אנחנו נהפוך את חודש רמאדאן לרגע חשוב במהלך ההתנגדות נגד הכיבוש והמנחלים שלו".
ואילו אסמאעיל הניה,יו"ר הלשכה המדינית של חמאס בחו"ל אמר: "עזה הוכיחה היום כי ירושלים לא תהייה לבדה, עזה נוכחת באמצעות ההתנגדות שלה והרקטות שלה כדי להגן על מסגד א-אקצא, לא יהיה שקט אם הכיבוש הישראלי ימשיך בהתקפה שלו על ירושלים".
תנועת חמאס בירושלים פירסמה כרוז שבו קראה לתושבי מזרח העיר להתאסף במסגד אל-אקצה ולהתפלל במחסומי צה"ל שמונעים מהם להגיע לירושלים. השיח' עכרמה צברי, הדרשן של מסגד אל-אקצה, קרא לראשי המשפחות הגדולות במזרח ירושלים לאחד כוחות ולהקים ועדות צעירים להגן על העיר וקרא לשמור על כוננות גבוהה בימים הקרובים.

תאריך:  27/04/2021   |   עודכן:  27/04/2021
+פלשתין כבר כאן
15:22 27/04/21  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה

המצלמה לא משקרת: סוף מעשה בבורות תחילה? תשאלו את גלעד קריב והסצינה המשעשעת בכנסת  ▪  ולקינוח ההסתת וגם ירשת?

מרגי. משפחה קרבית [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הדיקטטורה נוסח מרב מיכאלי
10:10 27/04/21  |  יקיר אדלמן   |   לרשימה המלאה

מיכאלי הייתה בעבר מהמתנגדים החריפים לדיקטטורה בשטחים כשקראה לאימהות לא לשלוח את ילדיהן לכבוש עם אחר  ▪  היא השתתפה בכנסים נגד "הכיבוש" והעלתה על דל שפתיה את המילה המפורשת באופן תקיף ובלי שום ייסורי מצפון  ▪  אך מאז שהצטרפה למפא"י, מסיבות עלומות משהו, הפכה את עורה

מיכאלי. מיקרוקוסמוס של הפמיניזם הרדיקלי [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+אבו מאזן הודיע: הבחירות בוטלו
08:00 27/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הרשות הפלשתינית הודיע לנציגי האיחוד האירופי, ירדן ומצרים על ביטול הבחירות לפרלמנט הפלשתיני שתוכננו לסוף חודש מאי  ▪  באיחוד האירופי ינסו ללחוץ על ישראל לאשר קיום הבחירות גם במזרח ירושלים

"לא לבחירות ללא ירושלים ותושביה", אבו מאזן [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
ראש הרשות הפלשתינית הודיע לנציגי האיחוד האירופי, ירדן ומצרים על ביטול הבחירות לפרלמנט הפלשתיני שתוכננו לסוף חודש מאי    באיחוד האירופי ינסו ללחוץ על ישראל לאשר קיום הבחירות גם במזרח ירושלים
עידן יוסף
מתפרע ערבי אחד נעצר    המשטרה כרזה קודם לכן: "תחגגו אבל בלי הפרות סדר, זה פוגע בציבור המתפללים שמגיעים למסגד" ונענתה בבוז    מחאה סמוך לכיכר השבת - פחים הוצתו רכב כיבוי נרגם באבנים
איציק וולף
ראש הממשלה ושר הביטחון הוסמכו להחליט על תקיפה ברצועת עזה    במהלך הדיון בקבינט הציגו נציגי צה"ל תוכנית מבצעית לפגיעה בארגון חמאס, הנחשב על-ידי ישראל כאחראי לירי הרקטות - גם זה הנעשה על-ידי מחבלי הג'יהאד האיסלאמי
מירב ארד
בעקבות השיגורים החליט צה"ל לסגור את מרחב הדיג לחלוטין סביב הרצועה    אזעקת צבע אדום הופעלה בשדרות ובקיבוצים ניר עם, ארז ואיבים    ארבעה תושבי שדרות נפגעו באורח קל
יוני בן-מנחם
גל אירועי האלימות הפלשתינית במזרח ירושלים הינו ספונטני בגלל מקבץ של אירועים אך הוא מוזן על-ידי מערכת ההסתה של הרש"פ וחמאס התנהלות ישראלית מושכלת יכולה למנוע את התדרדרות המצב לאינתיפאדה עממית במזרח ירושלים ולחידוש תופעת הסכינאות, הרבה תלוי בפעילות נכונה של המשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il