X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ההפקרות המתקיימת בהר-הבית מהשחתת כל סממני יהודי ארכיאולוגי, דרך יצירת עובדות בשטח ועד לחילולו יום יום במשחקי כדורגל על-ידי המוסלמים ושאר מעשה חרפה היא בלתי נסבלת
▪  ▪  ▪
קדוש לכולם [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

בשנת 1967 הכריז מוטה גור: "הר-הבית בידנו", מאז, כמעט ולא עובר יום בלי שנחוש שהלב הפועם של העם היהודי, המקום המקודש, מחולל אל מול המציאות שהריבון היהודי מכתיב בהר. הר-הבית לכולם רק לא ליהודים.
מדינת ישראל בחרה שלא להיות בעלי הבית בהר-הבית. בחירה זו הובילה להענקת האחריות, הסמכות והריבונות דה-פאקטו לירדנים, לפלשתינים, לסעודים, לכולם חוץ מליהודים.
היעלה על הדעת שבמסגרת חופש הפולחן יוכלו קונגולזים, קוריאנים, סינים, טורקים ועזתים להתפלל בהר-הבית בעוד בני דת אחת ויחדה בעולם, בני הדת היהודית נעצרים על חצי מלמול או רבע השתחוויה?
העיוות המוסרי הזה הוא חרפה ואות קין על כל ממשלות ישראל משנת 1967 ועד לעצם היום הזה, משמאל ומימין. ההפקרות המתקיימת בהר-הבית מהשחתת כל סממני יהודי ארכיאולוגי, דרך יצירת עובדות בשטח ועד לחילולו יום יום במשחקי כדורגל על-ידי המוסלמים ושאר מעשה חרפה היא בלתי נסבלת.
על אף חילוקי דעות מהותיים בהלכה האם מותר לעלות להר-הבית, האם מותר לעלות עם סייגים וטבילה, האם אסור באיסור מוחלט לעלות אל הר-הבית, ברמת הדיון ההלכתי חשוב מאין כמותו. ברם, ברמת האזרח היהודי בישראל, תתכבד הממשלה הריבונית ותאפשר עלייה להר-הבית למי שליבו חפץ להתייחד עם קונו, לשאת תפילה בגלוי ולא במחתרת, להרגיש עם חופשי בהר-הבית.
מצופה היה שארגוני זכויות האדם בארץ ובעולם יתבעו את הזכות הבסיסית הזו לחופש פולחן ודת במקום הקדוש ליהודים, מצופה היה שהאגודה לזכויות האזרח, כן גם היהודי הוא אזרח, תגיש עתירות לבית הדין הגבוה לצדק, כדי לאפשר לאזרחים היהודים לממש את זכותם הבסיסית להתפלל בהר-הבית.
מצופה שארגונים כמו רבנים לזכויות אדם, גם יהודים הם בבחינת אדם יקראו, יקיימו עצרות תפילה ויפעלו בבתי המשפט לממש את זכות היהודי להתפלל על הר-הבית, מצופה היה שהמכון הישראלי לדמוקרטיה, יציף את התקשורת ובתי המשפט בניירות עמדה דמוקרטיים לעילא ולעילא על הזכות הבסיסית במדינה דמוקרטית לאפשר ליהודי לממש את זכותו הדמוקרטית להתפלל על הר-הבית.
מצופה היה מסופרים, הוגים, אנשי רוח ויוצרים לעמוד נגד המידור וההשתקה של היהודים המבקשים לממש את פולחנם על הר-הבית. משופטי בית המשפט מצופה היה שכשתונח לפתחם הסוגיה יתייחסו אליה בכבוד הראוי ובכובד ראש, ולא ינפנפו אותה תחת הכותרת של: "חשש הסלמה ואיבוד שליטה אשר יוביל למלחמת העולם המוסלמי ביהודים". חלק ניכר מהעולם המוסלמי הוכיח, מוכיח ויוכיח שאינו זקוק לסיבות כדי לפגוע ביהודים.
יהודים נשחטו, עונו, בוזו, הושפלו וגורשו לפני שנת 1967, לפני שנת 1948, עוד טרם שקמה המדינה. מאנשי התקשורת, פרט למספר שניתן לסופרו על יד אחת, חסדי אומת העיתונאים, מהפוליטיקאים, אין לדאבון הלב למה לצפות.
הר-הבית הוא מאבני האומה העברית-ישראלית, הוא אינו נכס של ימין או שמאל, דתיים או חילוניים, בני הארץ או עולים חדשים, הר-הבית שייך לכל יהודייה ויהודי בעולם ובישראל, הר-הבית הוא חלק מהזהות היהודית ברצף הדורות ההיסטורי.
הערגה, הכיסופים, הגעגוע להר-הבית, לבית המקדש הם חלק משמעותי מהמורשת היהודית. איננו מבקשים חלילה למנוע מאחרים להתפלל על ההר אנו מבקשים לאפשר ליהודים להתפלל, ככל שיחפצו, על ההר.
הר-הבית יכול להפוך להר השלום והאחווה העולמית, מקום מקדשנו מתוך יראה וכבוד יכול להפוך לבית תפילה לכל העמים, גם לעם היהודי. חופש הפולחן יהיה מוחלט לכל העמים.
חובת על כל ראשי הדתות לשמור על מורא המקדש וכבוד הר-הבית, התמונות הפרובוקטיביות של חילול ההר באופנים שונים מטורניריי כדורגל דרך טשטוש ההיסטוריה היהודית בהרס הארכיאולוגיה והשמדת הממצאים ועד סרטוני טיק טוק מבזים של חילול הר-הבית על-ידי הצעירים המוסלמים ברחבת כיפת הסלע, מיקומו של קודש הקודשים.
משימות רבות וחשובות עומדות לפני הממשלה החדשה בהן חייבת להיכלל משימת החזרת האחריות על הר-הבית וכצעד ראשון, הקמת מועצה דתית עליונה המורכבת באופן שיווני בין בני כל הדתות, ללא איפיונים פוליטיים של שליטה פוליטית לאומנית של סעודיה, טורקיה, ירדן או הרשות הפלשתינית.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  27/04/2021   |   עודכן:  27/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטיקטוק האנטי יהודי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הסיפור בהר כבר מזמן לא דתי,
היתממות קדושה  |  27/04/21 12:02
 
- "מוטלת בספק" בנוסח המגיבה
שלמה המגיב  |  28/04/21 08:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
בימים שהשכול בשני העמים מאיים על החיים בגביית מחיר דמים יקר, אני נאחז בכל מה שמקרינה דבורה אשת לפידות הנביאה    אני נאחז בדבורה השופטת, הרוח החיה בצבא הישראלי, האישה והאם הקשובה גם לכאב הזולת במחנה של האחר
יקיר אדלמן
מיכאלי הייתה בעבר מהמתנגדים החריפים לדיקטטורה בשטחים כשקראה לאימהות לא לשלוח את ילדיהן לכבוש עם אחר    היא השתתפה בכנסים נגד "הכיבוש" והעלתה על דל שפתיה את המילה המפורשת באופן תקיף ובלי שום ייסורי מצפון    אך מאז שהצטרפה למפא"י, מסיבות עלומות משהו, הפכה את עורה
בלפור חקק
הרצון שלנו להיות נאמנים לאילן היוחסין של הטקסטים העבריים לדורותיהם, כולל התנועות, מחייב אותנו למסירות למען השפה
אביתר בן-צדף
לרוב, לוחמה פסיכולוגית חשאית, ומבצעים אותה ארגונים חשאיים    את התעמולה במלחמה, או בשעת חירום, מלווה תמיד צנזורה קפדנית, שמונעת הפצת מידע שלילי אודות היוזם, או מידע סותר    צנזורה הנה עניין ותיק מאוד, ומלווה את כל המלחמות, כשהתארגנות הצנזורה תואמת את המשטר ואת התרבות הפוליטית המקומית
יוני בן-מנחם
הסרת המחסומים מרחבת שער שכם בעיר העתיקה לא תרגיע את המצב הביטחוני בירושלים, היעד הבא של הפלשתינים הוא לשבש את חגיגות "יום שחרור ירושלים". תנועת חמאס מנסה לכפות על ישראל בכוח משוואה חדשה הקושרת בין המצב בירושלים לרגיעה בגבול רצועת עזה כדי לחזק את מעמדה בירושלים על חשבון הרש"פ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il