X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
נאום הבכורה של חבר הכנסת מהאיחוד הלאומי בישיבה העשירית של הכנסת ה-24 [ט"ז באייר התשפ"א, 28.04.2021]
▪  ▪  ▪
שמחה רוטמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
שעתידנו יהיה בנוי על אתיקה נבואית
אני מתנגד לדמוקרטיה מערבית. אני בעד דמוקרטיה יהודית. המערבית לא מספיקה. היות יהודי אין זה רק עובדה ביולוגית אלא גם מוסרית ואתית. יש לנו תוכן יהודי מיוחד שצריך להיות נחלת העולם. ערך החיים וחירות האדם עמוקים אצלנו לפי תורת הנביאים מאשר בדמוקרטיה המערבית. הייתי רוצה שעתידנו יהיה בנוי על אתיקה נבואית, על מדע עליון, על שכלול מכני עליון

אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, נאום בכורה בכנסת ישראל אמור לצאת מתוך הנחת מוצא ברורה ולענות לשאלה פשוטה. גם הנחת המוצא וגם השאלה נוסחו על-ידי אותו משורר. הנחת המוצא היא כמובן שאנחנו עם סגולה. השאלה הפשוטה היא: אז למה לי פוליטיקה עכשיו? ואת התשובה לשאלה הזאת אני צריך לתת לא רק לכם, חבריי חברי הכנסת, אני חייב אותה, ראשית כול, למי שנמצא כאן ביציע, להוריי היקרים ולמשפחתי, לאשתי, לחנה, לליבי, לבנון, איילת חן וגילי ערבה, וגלעד שלא נכנס מחמת גילו הצעיר.
אני מקווה שאני לא מסבך אותם עם מבקר המדינה כשאני מגלה כאן שהם התורמים העיקריים - לא תמיד בבחירה מלאה אבל תמיד ברצון ובאהבה - לקמפיין הבחירות שלי. התשובה אמורה להינתן גם לחבריי למפלגה ולסיעה, היא אמורה להינתן לבוחרים שלנו, אך יש עוד אדם שזקוק לתשובה לשאלתו הנוקבת של שלומי ברכה: למה לי פוליטיקה עכשיו? והאדם הזה הוא אני. וברשותכם, את התשובה הזו, אשתדל לתת היום, כאן מעל במה נכבדה זו.
יש לנו מסורת כיצד מספרים סיפור. כמו בהגדה של פסח: מתחיל בגנות ומסיים בשבח. אז נתחיל. שני אירועים מרכזיים ליוו את התבגרותי האישית והפוליטית, שני אירועים שבהם - בצער רב, חייבים לומר - נזנחה ארץ ישראל, נזנחה תורת ישראל ונזנח גם עם ישראל. האירוע הראשון הוא כמובן הסכמי אוסלו. האירוע השני הוא ההינתקות, הגירוש מגוש-קטיף ומצפון השומרון. בשני אירועים אלה הפוליטיקה הישראלית השליכה מאחורי גווה את ארץ ישראל ואת תורת ישראל. ואין זה פלא ששני אירועים אלה לוו גם בפגיעה קשה בעם ישראל, לא רק בתוצאתם העגומה אלא גם בדרך קבלת ההחלטות, בהתעלמות הבוטה מרצון העם, בעריקה ממפלגות, בסטייה בוטה מההבטחה לבוחר ובהשתקה בוטה ואלימה של כל הקולות המתנגדים.
אפשר וצריך לדבר רבות על הדרך שנטלה מערכת המשפט באותם ימים אפלים של מדינת ישראל הדמוקרטית. איני נמנה על אלה הסבורים שיש להעניק לבית המשפט ולשומרי הסף כוח רב, כדי יוכלו לעמוד על המשמר מפני החלטותיו של רוב דורסני ורגעי - מסיבות רבות - אבל אותם חסידים של בג"ץ ושל הנשיא בדימוס אהרן ברק, שבית המשפט העליון פועל ברוחו ובצלמו, חייבים לעצמם ולנו הסברים: כיצד התגייסה מערכת המשפט לסגירתה של תחנת הרדיו הימנית היחידה בישראל? כיצד אושרו מעצרי קטינים המוניים? כיצד בית המשפט, שאצבעו קלה על הדק ביטול חקיקה למען הגנת תחביבי המסתננים, לא חשב שחייהם, כבודם, קהילתם ואפילו קבריהם של אזרחי ישראל, תושבי גוש-קטיף וצפון השומרון, "הנחמדים מזהב ומפז רב ומתוקים מדבש וְנֹפֶת צוּפִים", ראויים לאותה רמת הגנה? והעוול הזה מחכה לדין צדק. הוא עודנו ממתין. אבל כפי שנראה בהמשך, דין איננו הכול, הוא רק מרכיב אחד במציאות.
בכל פעילותי הציבורית והפרטית עד כה התמקדתי בעיקר במערכת המשפט. כעורך דין, בתיקים שבחרתי והתיקים שבחרו אותי, גם כשייסדתי יחד עם שותפי לדרך, יהודה עמרני, את התנועה למשילות ולדמוקרטיה. גם כאן, בכנסת, אעשה ככל יכולתי להביא לתיקון הטעון תיקון במערכת המשפט. אך מערכת המשפט והמשפט כולו אינם פועלים בחלל ריק. בית המשפט טוען פעמים רבות שהוא נאלץ להתערב; שהוא מציל אותנו מעצמנו. גם בימים אלה ממש, גם בשעות אלה ממש, תוך כדי שאנו מדברים כאן, בית המשפט סבור שעליו להתערב ולפתור באמצעים משפטיים משבר שהינו בראש ובראשונה משבר פוליטי.
המשפט האחרון בספרי מפלגת בג"ץ הוא ציטוט של שופט אמריקני שתרגם נשיא בית המשפט העליון שלנו, משה לנדוי, זיכרונו לברכה: "חברה השסועה עד כדי כך שרוח המתינות נסתלקה ממנה, שום בית משפט לא יוכל להציל אותה. חברה שבה חיה רוח זו, אין לה צורך שבית משפט יצילנה. חברה המתחמקת מאחריותה, בהטילה על בתי המשפט את טיפוח הרוח הזו, סופה שהרוח הזאת תגווע בה".
התפקיד הכבד הזה של עצירת השיסוע, של החייאת הרוח, מוטל דווקא על כתפינו כאן בכנסת. בואו איתי למסע בעקבות הרוח, נראה אם תביא עימה בכנפיה פתרון כלשהו, או לפחות רמז לפתרון.
אני מתנגד לדמוקרטיה מערבית. אני בעד דמוקרטיה יהודית. המערבית לא מספיקה. היות יהודי אין זה רק עובדה ביולוגית אלא גם מוסרית ואתית. יש לנו תוכן יהודי מיוחד שצריך להיות נחלת העולם. ערך החיים וחירות האדם עמוקים אצלנו לפי תורת הנביאים מאשר בדמוקרטיה המערבית. הייתי רוצה שעתידנו יהיה בנוי על אתיקה נבואית, על מדע עליון, על שכלול מכני עליון. על הדברים הללו, למרות שאני מסכים איתם בכל לב, אינני יכול לקחת את הקרדיט. אלו דבריו של דוד בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון, ומי שאחראי לניסוח הסופי של מגילת העצמאות, הניסוח שהמילים "יהודי" ו"ויהודית" על הטיותיהן השונות מופיעות בה 20 פעמים. המילה דמוקרטית, אף לא פעם אחת.
אז אם כדוד בן-גוריון אנחנו מחפשים את התוכן המיוחד שלנו ורוצים לבסס את עתידנו ואת מדינתנו על אתיקה נבואית, אלך ברשותכם, עם תרמיל ומקל, אחר הנביא יחזקאל. "ואתה בן אדם קח לך עץ אחד וכתב עליו ליהודה ולבני ישראל חבריו, ולקח עץ אחד וכתוב עליו ליוסף עץ אפרים וכל בית ישראל חבריו. וקרב אותם אחד אל אחד לך לעץ אחד והיו לאחדים בידיך - - - ודבר אליהם כה אמר ה' אלוהים הנה אני לקח את בני ישראל מבין הגוים אשר הלכו שם וקבצתי אותם מסביב והבאתי אותם אל אדמתם. ועשיתי אותם לגוי אחד בארץ בהרי ישראל ומלך אחד יהיה לכלם למלך ולא יהיו עוד לשני גוים ולא יחצו עוד לשתי ממלכות עוד. ולא יטמאו עוד בגלוליהם ובשקוציהם ובכל פשעיהם והושעתי אתם מכל מושבתיהם אשר חטאו בהם וטהרתי אותם והיו לי לעם ואני אהיה להם לאלוהים. ועבדי דוד מלך עליהם ורועה אחד יהיה לכולם. ובמשפטי ילכו וחוקותי ישמרו ועשו אותם".
זהו נאום השבטים האמיתי, חבריי חברי הכנסת. המדע העליון שבן-גוריון דיבר עליו מחייב אותנו להתרחק מסדר ישראלי חדש, שעוסק בבניין הכלכלה, התרבות, החינוך, השירות הציבורי והצבא, אך מפחד לענות על השאלה הפשוטה ביותר: לשם מה כל זה? נוכל לשעבד את עצמנו להקמת בניינים יפים מעץ ואבן, משיש ומפלדה, אך עם ויתור על הנשמה. לכאורה הוויתור יהיה כדי שכל שבט משבטי הנשיא ריבלין ירגיש בבית, אך למעשה הוא יוודא באופן סופי ומוחלט שאף אחד מאיתנו לא ירגיש בבית. זו אינה הרוח הנכונה. שוב תגיע האתיקה הנבואית של יחזקאל ותודיע לנו: "והעלה על רוחכם היו לא תהיה אשר אתם אמרים, נהיה כגוים כמשפחות הארצות לשרת עץ ואבן". לא נתקבצנו כאן כדי לשרת את העץ ואבן; לא באנו לכאן כדי לייצר בית נטול נשמה לשבטים חדשים, אלא כדי לאחד את שבטי ישראל, שבטי ישראל ההם, הישנים. ומוסדות השלטון שלנו, כמו גם כללי הכרעה, צריכים לשרת את המטרה הגדולה הזאת. זה לא פשוט. האיחוד הזה מלא סתירות פנימיות כמו הבית הזה, כמו הכנסת. "לעץ אחד והיו לאחדים" - אחדות וריבוי, מחלוקת, הסכמות מלחמות ופשרות.
כשבנו שבטי ישראל את מדינת ישראל הראשונה ההגעה לאיחוד ולשילוב הזה הגיעה אחרי מאות שנים שבהן "אין מלך בישראל. איש הישר בעיניו יעשה". תנו לזה לשקוע. בואו נבין את זה. היינו זקוקים לפרק זמן כל כך ארוך גם כשהגענו לארץ אחר תקופה ארוכה של גיבוש במדבר, גם אחרי שכל עם ישראל חווה את אותן חוויות, ראה את אותם ניסים, אכל יחד את אותו המן מאותו המסטינג, ולמד את אותה תורה מפי אותו מורה.
מלאכת איחוד השבטים היום היא מלאכה מורכבת בהרבה, וכמו איחוד השבטים של אז היא צריכה להיעשות בהדרגה. בן-גוריון הבין זאת היטב. בטיעוניו המתנגדים לכינונה של חוקה למדינת ישראל הסביר שקביעת הסדרים נוקשים על בסיס יחסי כוחות זמניים תגרום לכך שמדינת ישראל לא תוכל להיות מדינת העם היהודי. קיבועם של ההסדרים באופן נוקשה עלול לגרום לחלקים מיהדות התפוצות להרגיש שמדינת ישראל אינה הבית שלהם. גם אותם חלקים מיהודי מדינת ישראל שנמצאים במיעוט עלולים לחוש שזה אינו ביתם. וכך נבנו ההסדרים בשיטת טלאי על טלאי. הסכם הסטטוס-קוו, ההסדרים בעניין הגיוס, הגיור, השבת, המשפחה, ההפלות, הנישואים והקבורה. ואפשר להמשיך עוד הרבה. הטלאים הם מכוערים. אבל כמו שלמדתי בבית הוריי, שיושבים פה, עדיף טלאי מכוער על קרע יפה. בזכות כל הטלאים האלו לא נוצרו קרעים. ובזכות האנרכיה המאורגנת שבנינו כאן אין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה, אבל אפשר לחיות ביחד.
וממש כמו בפעם הקודמת, אל הוואקום השלטוני הזה נכנסו השופטים. אך שלא כמו השופטים של הימים ההם - כששבט דן העמיד את שמשון, שבט אפרים את גדעון ושבטו יהודה את עתניאל - כאן איכשהו יצא שכל השופטים באים להם משבט אחד. ושלא כמו בפעם הקודמת, כשהנהגת השופטים הייתה וולונטרית, כאן מחזיקים השופטים בכוחה של הכפייה הממלכתית. ושלא כמו בפעם הקודמת, כשהשופטים מילאו את תפקידם ברוח הקודש שהתאימה לרוחו של עם הקודש על אדמת הקודש, השופטים דהיום שואבים בששון את תפיסתם המשפטית ממשפט זר. ואם פעם היה מדובר, לכל הפחות, במשפט האומות המתוקנות, לאחרונה שואבים שופטינו את תפיסותיהם החוקתיות ממעיינות בנגלדש, הודו ומיאנמר. אוי לאותה בושה.
אותם הסדרים זמניים שנקבעו על-ידי מקימי המדינה, חברי הכנסת ושרי הממשלה; אותם טלאים שהוטלאו לבל ניקרע כבר אינם מוצאים חן בעיני השופטים ובעיני אלה הפונים ועולים לשערי המשפט. הם הולכים וקורעים, הולכים ומכריעים, ותמיד בכיוון אחד. ומלאכת האיחוד של שיבת ציון עומדת בסכנה. כי לא בכול ניתן להכריע, ולא בכל דבר צריך להכריע, ויש דברים שעדיף שלא נכריע. או במילים פשוטות: לא הכל שפיט. וכדי שהשופטים לא יכריעו, אנחנו כאן בכנסת נכנסים לבולמוס של חקיקה, ומספר החוקים הולך וגדל. וגם אנחנו שכחנו שכשם שלא הכל שפיט, לא כל דבר צריך לחוקק ולא כל דבר צריך להיות מוסדר על-ידי הממשלה או על-ידי הכנסת. מותר להשאיר דברים לשלטון המקומי; מותר ורצוי להשאיר דברים לחברה האזרחית; מותר, רצוי ונדרש להשאיר דברים לקהילה; מותר, רצוי, נדרש ואף הכרחי להשאיר דברים למשפחה. אפשר וצריך לשמור על הגבולות, אבל בתוכם - תנו לשבטים ולקהילות ולמשפחות קצת מרחב. זה קצת קשה, כי הקמנו מדינה יהודית, ולשבט יהודה תמיד היה קצת לשחרר את החבל לשבטים האחרים. ואם האבא ייסר בשוטים, הבן כבר מייסר בעקרבים. ודוד המלך - אולי גם דוד בן-גוריון - ידע שלבני יהודה זה לא פשוט.
לא מזמן, בטקסי יום הזיכרון, שמענו את קינת דוד על שאול "הצבי ישראל על במותיך חלל". אך את משפט הפתיחה של דוד המלך לא תמיד מקריאים בטקסים: "ללמד בני יהודה קשת הנה כתובה על ספר הישר". לבני יהודה קשה עם הקשת. הם יותר חדים ועוקצניים; הם נלחמים בחרבות; ידם בעורף אויבם בהתגוששות מזיעה. אבל יוסף, בן פורת יוסף, דווקא מסתדר עם הקשת לא רע: "ותשב באיתן קשתו ויפזו זרועי ידיו מידי אביר יעקב משם רועה אבן-ישראל". והקשת שלו כוללת את זבולון ואת שמעון, את יששכר ואת גד, את דן ואת נפתלי - ותאמינו או לא, אפילו את בנימין. כדי ללמד את בני יהודה להסתדר קצת יותר טוב עם הקשת ועם כל הצבעים והשבטים שבה חייבים את ספר הישר - את ספר בראשית שמלמד אותנו כיצד פעלו אבותינו הישרים, את ספר דברים שמלמד אותנו לעשות את הישר והטוב בעיני ה', וכן גם את ספר שופטים שמלמד אותנו כיצד לחיות בלי מלך. זה אפשרי אם נותנים קצת מקום לכל שבט למצוא את עצמו, שיעשה מה שישר בעיניו. לא צריך את הכל להחליט כאן ועכשיו.
אז מה אני רוצה בעצם? מדינה קטנה שמעבירה את כל כוחה לפרט, למשפחה, לקהילה ולשלטון המקומי, או מדינה עם נשמה יהודית שקובעת באופן ממלכתי את תכניה הלאומים והדתיים עבור כולם מלמעלה? מערכת משפט מודרנית או מערכת משפט שפוסקת על-פי חוקי התורה? הכרעה בשאלות יסוד או התרת קצוות פתוחים? ממלכת יהודה, ממלכת ישראל או את הממלכה המאוחדת? התשובה שלי היא נאום השבטים של יחזקאל. אני רוצה גם את עץ יהודה וגם את עץ אפרים. אני רוצה שאפרים לא יקנא את יהודה, ויהודה לא יעצור את אפרים. אני רוצה אחדים שיהיו לאחד שהיו לאחדים. אני רוצה גם וגם - אני רוצה את הכול. זה כל כך הרבה לבקש? זה לא רק בשבילי - זה בשביל כולנו. ואת היופי הזה של קצוות פתוחים, של הסכמות ושל פשרות ושל דיון שלעולם לא נגמר, הכרעות שיפוטיות לא יודעת לתת לי. את זה יודעת לתת לי רק דמוקרטיה יהודית עם אתיקה נבואית.
אני לא רוצה לרסק את הרשות השופטת. אני רוצה, אני מבקש, ואני גם דורש שהרשות השופטת תדאג לדין, אבל תזכור את דברי רבן שמעון בן גמליאל: "על שלושה דברים העולם קיים, על הדין, על האמת ועל השלום. שנאמר אמת ומשפט שלום שפטו בשעריכם". יש לבית המשפט מונופול על הדין - אין לו שום בעלות על האמת, וככל הנראה הוא כלל לא מתחיל להבין מה נדרש בשביל שלום. השלום הוא דווקא בתחום האחריות שלנו כאן, בכנסת. אנחנו יכולים, צריכים וחייבים לנסות בכל רגע נתון להגיע לפשרות ולהסכמות, עם ערכים, עם דרך, עם עמדה ועם רצון משותף למדינה יהודית - היא מדינת ישראל.
כשקבעה הכנסת בחוק כיצד ייראה טקס הפתיחה שלה נקבע שיקראו את פרק קכ"ב בתהילים. דווקא המקום שבו נמצאות המחלוקות הגדולות ביותר בחברה הישראלית נפתח בתיאור המקום המיוחד שאליו יעלו השבטים, שבטי יה, ויצליחו למרות הכול, בזכות אהבת ירושלים והודיה בשם ה', לשאול בשלום. בלשכת הגזית, שחצייה בקודש וחציה בחול, ישבו הכסאות למשפט, כסאות לבית דוד. והם וגם אנחנו, למען אחינו ורעינו, נדבר שלום; למען בית ה' אלוהינו נבקש טוב. "שהשלום שלו ישים עלינו ברכה - - - ושלום. משמאל ומימין על ישראל שלום. הרחמן הוא יברך את עמו בשלום".

תאריך:  29/04/2021   |   עודכן:  30/04/2021
+להפסיק לשתוק ולהשתיק
13:16 29/04/21  |  אבתיסאם מראענה   |   לרשימה המלאה

נאום הבכורה של חברת הכנסת מהעבודה בישיבה התשיעית של הכנסת ה-24 [ט"ו באייר התשפ"א, 27.04.2021]

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+תבונה מנהיגותית יכולה לגשר
08:27 29/04/21  |  אפרת רייטן   |   לרשימה המלאה

נאום הבכורה של חברת הכנסת מהעבודה הישיבה התשיעית של הכנסת ה-24 [ט"ו באייר התשפ"א, 27.04.2021]

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אהרן ברק  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דוד בן-גוריון  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  כולנו  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה לנדוי  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאום השבטים האמיתי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
איש שמביא כבוד - דרך צלחה! ל"ת
סניל  |  29/04/21 14:01
2
יישר כוח, איש יקר
עמעד  |  29/04/21 15:47
3
לא הבנתי מה הוא רוצה
הירונימוס  |  30/04/21 15:30
4
ברכות חמות לעו"ד שמחה רוטמן
מ. עמיר  |  2/05/21 05:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
אפרת רייטן
נאום הבכורה של חברת הכנסת מהעבודה הישיבה התשיעית של הכנסת ה-24 [ט"ו באייר התשפ"א, 27.04.2021]
איציק וולף
לטענת מפלגת הרשימה המשותפת, הקמת ועדת הערבים, שבראשה צפוי לעמוד ח"כ מנסור עבאס, היא צעד גזעני שנועד לדחוק את הציבור הערבי אל שולי השוליים ולמנוע עיסוק בעניינים הנוגעים לו בוועדות בעלות ההשפעה וסמכויות
איתמר בן-גביר
נאום חבר הכנסת מהציונות הדתית בישיבה השמינית של הכנסת ה-24 [י"ד באייר התשפ"א, 26.04.2021]
עידן יוסף
ברביבאי עם היבחרה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון הזמנית: "האתגרים הנוספים הנוגעים ליחסי צבא-חברה ומודל צבא העם מחייבים דיון מעמיק באשר להשלכות על שוויון, היחס לנכי צה"ל ועוד"
איציק וולף
יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, אמר בדיון כי בימים הסוערים והלא פשוטים האלה של החוסר יציבות, זו הקלה לראות מקום אחד שהיציבות נשמרת, ולראות את ח"כ גפני שב למקומו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il