X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עמית סגל ניצב בכל יום מול "כיתת יורים" ובאופן מפתיע מצליח להכניעם אחד אחד, גם את אלו הנחשבים לשולפים ראשונה ממרום גילם ומעמדם
▪  ▪  ▪
סגל. עיתונאי רציני [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

עמית סגל אינו זקוק לחיזוקים ממני, בוודאי שאינו נצרך לראייה על איכויותיו כעיתונאי בעל שיעור קומה, בעל רמת ידיעות מרשימה, יכולת וירטואוזית לנתח מציאות ולהעניק לה פרשנות. עמית סגל הוא איש מקצוע מעמיק, חד, חריף שכל ומהיר תפיסה. אהה, כן לעמית סגל יש גם דעות עצמאיות, דעות שאינן מתכתבות עם דעות המסדר השולט, דעות שאינן הולמות את מי שזכה לקבל ליטרת זמן שידור בערוצים המזוהים, ואיך הוא מעז, למען השם, שלא להכפיף ראשו, שלא ללחך נעלינו להודות בנפש חפצה ובראש מושפל וכנוע על החסד שהעניקו לו ברוב טובם קומיסרי הדעה האחת השלטת.
עמית סגל ניצב בכל יום מול "כיתת יורים" ובאופן מפתיע מצליח להכניעם אחד אחד, גם את אלו הנחשבים לשולפים ראשונה ממרום גילם ומעמדם, עם חיוכו וחוש ההומור הוא מוציא את חלקם משיווי משקלו, אחד נגד העולם כולו ודודתו. המתח נמצא באוויר בכל מפגש מוחות שכזה, העיניים זועפות, השפתיים קפוצות, האיבה מבעבעת, התסכול חורך בגרון, הטונים של מי שהפסידו בתחרות גולות מוציאות קצף בזווית הפה ובכל זאת ולמרות הכל, עמית סגל אינו נכנע ואינו משתחווה.
מעבר להיותו עיתונאי רציני ומעמיק אשר אינו מוכיח בכל רגע נתון או בכל ידיעה וסקופ שחשף כי הוא מזוהה עם מאן דהוא, עמית סגל הוא מותג שנבחר שנה אחר שנה כעיתונאי האיכותי והמשפיע ביותר בישראל.
בצר להם ומשלא הצליחו להתמודד עימו באופן מקצועי החלו בשיטה הידועה, הפכו את העיתונאי המשפיע והאיכותי בישראל לשופר, עשו כל מאמץ לגמד את סיפוריו הבלעדיים, לא להדהד את התחקירים שהיו מלאכת מחשבת, בעוד כל פיסטוק בגלידת רעיית ראש הממשלה זכה לסיקור פותח, לפאנל פרשנים משפטיים, לדרמת יתר צהובה, לתגובות פוליטיקאים, ולתזכורת בסוף המהדורה. תרבות ההקטנה במיטבה.
אלא שהקווים אשר נחצו כבר אצל ד"ר אבישי בן חיים מהערוץ המתחרה על-ידי הקולגות שלו שהשפילו וביזו אותו בשידור חי בשל עמדותיו הפוליטיות וכינו אותו קבל עם "מפיץ פייק ניוז", "מפיץ שקרים, חובתי העיתונאית לומר לציבור שאתה מפיץ שקרים", נחצו גם בקרב העיתונאי שמסרב לאפשר לחבריו למקצוע לסתום לו את הפה.
חציית הקווים הבולטת התחילה באירוע המכונן, הפיגוע העיתונאי הקשה בו העיתונאית הבכירה ובעלת המעמד אילנה דיין חשפה את המקור לידיעה הבלעדית של עמית סגל לעיני עם ישראל הנדהם וההמום. אירוע מכונן בעולם התקשורת. אלא שראיון שנערך על-ידי אילן לוקאץ', כתב בערוץ בו עמית סגל עובד ובו המרואיינת, לוסי אהריש, היה בר צעד אחד יותר מדי, כאשר ניתנה הבמה בערוץ בו הפרשן הפוליטי משדר ללוסי אהריש לומר: "אם אבא שלי היה עושה פיגוע מישהו היה לוקח אותי לעבודה". אם עמית סגל החריף לא הבין הגיעו קבוצת האנרכיסטים, שאיש אינו יודע עד כה מהם מקורות המימון שלהם, לאולפני הערוץ בנווה אילן, עם מגפון וזעקו: "עמית סגל בן של מחבל, עמית סגל מחבל בתודעה של האנשים".
המאבק שהכריזו אבירי איכות השלטון, חופש הביטוי וקץ הדמוקרטיה על העיתונאי חורגת ברמת מסוכנותה. הנהלת הערוץ מחויבת בהגנתו של בכיר עובדיה. עמית סגל המאוים חייב להיות מלווה באבטחה סמויה וגלויה. רמת השנאה והתיעוב ממנו בקרב השוליים הסהרוריים מחייבת לפעול ובמהירות.
הטראגי בכל הניסיונות להלך אימים ולהתעמר בעמית סגל הוא שוויון הנפש של 'חבריו' למקצוע, בהם זוכים טריים של אות העמותה הפרטית אבירי איכות השלטון. המטריד הוא שרק מספר עיתונאים, הבודדים המזוהים עם הימין, הביעו דעתם ברשתות החברתיות וחיזקו את עמית סגל מול ההתקפה המתוזמנת ורב כיוונית כנגדו.
עמית סגל, בניגוד לעיתונאים הבודדים אשר לא עמדו בלחץ והצטרפו באופן כזה או אחר לשורת המקהלה, עיתונאים איכותיים אשר ריככו את עמדותיהם, אשר התיישרו בפזמון החוזר של מאות השופרות התוקעים שברים ותרועה במגוון כלי התקשורת והיו לעוד אחד מאותו דבר. עמית סגל מאמין בדרכו, דרך העיתונאי הישר, ההגון, בעל הסקופים, החד והחריף, עיתונאי טרם ימי המתחזים לעיתונאים ואינם אלא משרתיהם של אדונים.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  29/04/2021   |   עודכן:  29/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נכשל ניסיון החיסול של משמרות המהפכה בתקשורת
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מפרכוסים של לאומן ללאומן? ל"ת
מה צפוי יותר,  |  29/04/21 10:53
2
מי שצריך יותר מכל
באום  |  29/04/21 14:49
 
- אני אומרת את זה שנים.
באומצ'יק אתה צודק  |  2/05/21 11:12
 
- נתניהו שמאל קיצוני. ל"ת
כהנא באמת צדק  |  2/05/21 12:20
 
- כל מילה אמת. שאפו ל"ת
קורא מזדמן  |  8/05/21 12:08
3
לא ניתן להגדיר את הכתב לוקארץ'
סניל  |  1/05/21 11:18
 
- "הגן עלינו בחרוף נפש" , סניל?
שלמה המגיב  |  2/05/21 16:56
4
עמית סגל
שפן   |  2/05/21 07:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס טנצר
הכוח האלקטורלי של ישראל ביתנו המשיך לרדת גם בבחירות האחרונות — בריכוזי המגזר ב-10%, אך במקביל המפלגה התחזקה בבוחרים ישראלים ותיקים ובדרוזים
איתן קלינסקי
ראש ממשלה בישראל, שנתקל בהוראת חוק יסוד שלא תאמה את צרכיו, החליט בהיעדר יכולת להפעיל מכבש חקיקה מתאימה לצרכיו לפעול בניגוד לחוק ואת המשפט להפוך למשפח
עליס בליטנטל
מחזמר ישראלי רוקיסטי שכתב עופר ירושלמי, "שמיים הפוכים" המלכד מוזיקה נפלאה ומרעננת, במילותיו האיכותיות, ובשירה של ארבעה מבוגרי ניסן נתיב ירושלים לשעבר, וזמרת-שחקנית מלבבת, מעניק לצופים חוויה מענגת שהוא ראוי לה, על-רקע התהפוכות המשתלטות עלינו...
יוני בן-מנחם
ישראל וממשל ביידן הקימו צוותים משותפים להתמודדות עם איום הטילים המדויקים והמל"טים שבידי אירן ושלוחותיה במזה"ת. ממשל ביידן סבור שהטילים הבליסטיים הם האיום הגדול ביותר מצידה של אירן אבל ההערכה בישראל היא שהוא איננו מתכוון לפעול נגדה באמצעים צבאיים
זלמן שובל
בלתי אפשרי לחלוטין להבחין היום בעמודים הראשיים של אחדים מהעיתונים, או בשידורי הטלוויזיה בגבול שיחצוץ בין הבעת דעה לחדשות. הסיבות ליחס המשקץ כלפי נתניהו, למעשה מיום שנבחר לראשונה לתפקיד ראש-הממשלה, בהחלט ראויות למחקר פוליטי ופסיכופתולוגי — אך אולי זו פשוט העוינות בחלקים מהאליטות שנוטות באופן מסורתי שמאלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il