X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: דוד כהן/פלאש 90]
לווסת את מנהגי ל"ג בעומר
ההנהגה הרוחנית התנגדה לליבוי מנהג העלייה למירון, אך זו הנוכחית אינה אמיצה דייה כדי לעצור את ההתלהבות הדתית שאף מועצמת בכלי התקשורת החרדיים, שאפילו בבית המקדש דאגו חכמים לווסתה

צריך לבכות על גודל האסון במירון, אבל לא פחות מכך צריך לבכות על חיסרון בהנהגה, שאין לנו מנהיגות אשר יודעת לנווט את אורחות הקודש האמתיות של עמנו.
לפני מספר ימים נשאל הגאון הרב גרשון אדלשטיין שליט"א, מדוע הוא לא עולה למירון? והוא ענה שהחזון אי"ש, הרב מפוניבז' והרבי מבריסק לא עלו ולכן אנחנו לא עולים למירון.
מפיו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל שמעתי שאמר: "אל תלכו בלילה הזה. אני מוכן להתנדב לבוא איתכם ביום אחר, רק לא בלילה הזה", משום שיש רבים ויש צפיפות ובעיות צניעות בין נשים לגברים ועוד כל מיני מרעין ביישין.
אשתי שאלה אותי למה אני לא עולה למירון, אמרתי לה: "אני מביא את מירון אלי. אני הולך לצלול באותם שעות בתורתו של רשב"י ביישוב הדעת ולומד את תורתו ביישוב הדעת בביתי".
כלומר, המנהיגות הרוחנית התורנית היא זו שמסויגת מעלייה למירון בל"ג בעומר, שהרי בתלמוד אין זכר לדבר הזה, הרמב"ם לא הזכיר את הדבר הזה, מרן השולחן ערוך לא אמר את הדבר הזה. אם כן מאיפה זה צמח? מהנהגות חסידים ומקובלים. הנהגות חסידים ומקובלים בעבר זה היה עניינים של יחידים, "תורתם של יחידים", "הנהגות יחידים".
בעת הזאת, יש תקשורת מלווה. היא מעצימה את העניין ומלהיבה סביבו, ובנוסף יש את העניין התנועתי שמכשיר את הניידות בקלילות. אזי בני אדם נטפלים לגישה המונית בחיים, התלהבות בלתי נשלטת, כשרואים את זה במרקע וכששומעים את ערוצי הקודש איך הם מלבים את ההתלהבות, ורואים כל כך הרבה המוני בני אדם שרים ורוקדים זה באמת מעורר התלהבות.
אבל אנחנו צריכים לזכור שכל דבר ודבר בחיים מצריך "סוף מעשה במחשבה תחילה".
גם במקדש דאגו לוויסות התלהבות דתית
הרמב"ם חיבר ספר טהרה שלם שכולל בתוכו דינים כל כך מפורטים של דיני טומאות מטומאות שונות. והוא ביאר מה הטעם שהתורה נתנה דיני טומאות מרובים, מכיוון שהתורה מצווה לעלות לרגל לבית המקדש וללכת למקום הקדוש הזה, דינים אלו נועדו לווסת, משום איסור לטמא להגיע למקום המקדש. ולכן על-ידי דיני טומאה וטהרה יהיה ויסות עצום שלא כל אחד יגיע לבית המקדש.
וגם בחגים ב"שלוש הרגלים" כשיש מצווה לעלות ואמרו חכמים: "כל ישראל חברים ברגל" כי מטהרים לקראת אותו מעמד. גם אז, מי שהולך לבית המקדש חייב להביא "עולת ראיה" שיהיה ראוי להיראות לפני ה'.
לא כל אדם נכנס ישר לבית המקדש. קודם כל הוא בודק, האם אני כבר ראוי להיראות לפני ה'. זה לא עניין סגולי אלא זה מלמד הכנעה. בכך האדם חושב כיצד אני ניגש למצווה? ביראה וברתת ולא בהתלהבות בלתי נשלטת.
קורבן פסח, שהוא באמת היחידי מכולם בהמוניות שלו, בכל זאת רק יחידים נכנסים למקדש - אחד לכל עשרה או חמש עשרה בני אדם שמנויים על קרבן אחד. רק הנציג של הקבוצה מגיע להקריב את קורבן הפסח. כל שאר החבורה נפוצים ברחבי ירושלים לאכול את הקורבן.
לשמר את ירושלים כמרכז רוחני ולחזק את ההנהגה הרוחנית
אולם כאן במקרה דנן, במקום אחד שצר מהכיל את כולם רוצים להגיע לקבר של רשב"י ומנסים לנגוע ולהיות במקום, ומדובר בהמונים-המונים של בני אדם. והרי הדבר הזה הוא בלתי נשלט, זה דבר לא פשוט בכלל. נכון ב"ה היו שנים רבות שלא קרו אסונות, אבל סוף-סוף כעת יש אסון נורא ואסור לעבור על סדר היום.
גאון עולם החת"ם סופר אמר דברים מזעזעים מאוד. הוא אמר מדוע אירע רעידת אדמה שהחריבה את העיר צפת? הוא טען שזה קרה בגלל שירושלים עיר הקודש תובעת את עלבונה על כי כעת מרכז הקדושה ומרכז ההתלהבות הרוחנית ומרכז העלייה לרגל הפך להיות מירון וצפת ולא ירושלים, עד כדי כך דברים.
ללמדנו שכל דבר צריך להישקל על-ידי המנהיגות הרוחנית שלנו, היא צריכה לשקול כל דבר, ולא לפנות עם כל ההתלהבות הבלתי נשלטת. במיוחד כשיש היום ערוצי קודש שמלווים את העניין הזה ויש התלהבות עצומה, מי לא יראה ומי לא ישמע והתלהב.
אינני בא כעת בתלונות על האחראים. אני לא יודע שום פרטים כדי לבוא בתלונות. אני בא בתלונות על המנהיגות הרוחנית הקודקודית - תרסנו את ההתלהבות הזאת. והרי אם רוצים להתפלל - מי כה' אלוקינו בכל קוראנו אליו, אנחנו יכולים להתפלל מהצוללות, מהבונקרים, מבית הסוהר ומבית החולים - התפילה תישמע מכל מקום שאתה מתפלל. נכון יש פעמים שההתלהבות של כולם היא עוצמתית, אבל זאת צריכה להיות התלהבות מבוקרת מוצדקת ומרוסנת ולא התלהבות בלתי נשלטת.
ולכן, מורי ורבותיי, על אלה אני בוכייה - על האסון הנורא שה' יצילנו ממנו ואני בוכה ומבכה שתרם צמחה לנו מנהיגות רוחנית אשר יש לה את האומץ לבוא ולומר: "זה כן, זה לא". ואז מה יוצא? שרבנים אשר כן אומרים סייגים שוחטים אותם וטוענים כלפיהם "מי הם, מה הם, מה הם מדברים?" וכל כיוצא בזה.
אשרי המשכיל שהולך בדרך ה', שהולך בצלילות הדעת לפי הוראות של התורה מה מותר ומה אסור, מה אנחנו מצווים מה אנחנו לא מצווים. ואם סוטים מזה ועושים מעין תורה חדשה זה פוטנציאל לסכנות רוחניות וגשמיות.
יהי רצון שה' ישיבנו בתשובה שלמה וישלח רפואה שלמה לכל החולים.

לאתר הרב ערוסי
תאריך:  30/04/2021   |   עודכן:  30/04/2021
+עבדאללה ואבו מאזן הביעו תנחומים
18:01 30/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מלך ירדן התקשר לנשיא המדינה ריבלין, וראש הרשות הפלשתינית שלח אליו איגרת תנחומים בעקבות האסון בקבר רשב"י  ▪  עוד מסרו ניחומים: האפיפיור, מלך ספרד ונשיאי גרמניה, אוסטריה, קפריסין, יוון, איטליה ועוד

מלך ירדן, עבדאללה [צילום: ז'אן-פרנסואה באדיה, AP]
+תהליך זיהוי הגופות יימשך במוצ"ש
16:46 30/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

במכון לרפואה משפטית באבו כביר זיהו עד לשעות אחר-הצהריים 35 מתוך 45 גופות הנספים באסון שאירע אמש בקבר רשב"י במירון  ▪  ד"ר חן קוגל: אנחנו פועלים במלא המרץ אך יש להבין שמדובר בתהליך מורכב ורגיש ועלינו לפעול באחריות ולהמנע חלילה מטעויות גורליות

האסון בהר מירון: שידור חי / כאן 11
משאית זק"א שהביאה את הגופות לאבו כביר [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+קרובי ההרוגים דורשים לזרז את שחרור הגופות
16:23 30/04/21  |  

קרוביהם של כמה מן ההרוגים באסון מירון דורשים לזרז את שחרור גופותיהם, כך שיספיקו לקיים את ההלוויות לפני כניסת השבת. בירושלים נהוג שלא להלין את המת, והמנהג קיים גם בקהילות חרדיות אחרות. חלקם טענו, כי המכון לרפואה משפטית - בו מתבצע הליך הזיהוי - אינו פועל במהירות הנחוצה.

+ישיבת הממשלה נדחתה בשל יום האבל
14:35 30/04/21  |  עידן יוסף

בעקבות ההודעה על יום אבל לאומי, נתניהו וגנץ החליטו לדחות את ישיבת הממשלה שתוכננה ליום ראשון.

+עלה ל-45 מספר הרוגי האסון
14:09 30/04/21  |  עידן יוסף

עלה ל-45 מספר ההרוגים באסון ההילולה בהר-מירון. בהרוגים חמישה או שישה ילדים ונערים בני פחות מ-16.

+מבקר המדינה יבדוק יישום מסקנות הדוחות שפרסם בעניין האירוע
13:36 30/04/21  |  עידן יוסף

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן יקיים התייעצויות עם צוותי הביקורת ויודיע בימים הקרובים על החלטתו בעניין בדיקת האירוע. משרד מבקר המדינה עסק בנושא זה בהרחבה בשני דוחות מקיפים, הראשון שבהם ב-2008, שעסקו בארועי ל"ג בעומר לרבות סדרי המעבר, הנגישות והיערכות כוחות החרום במתחם קבר רשב"י. כמו-כן, צוותי הביקורת עסקו בשנה החולפת בנושא המקומות הקדושים, לרבות מתחם קבר רשב"י.

+הלימודים במערכת החינוך ייפתחו בשיח על האסון
13:19 30/04/21  |  עידן יוסף

שר החינוך, יואב גלנט, הנחה את מנהלי בתי הספר לפתוח את הלימודים ביום א׳ הקרוב בשיח על האסון הלאומי הכבד. השירות הפסיכולוגי ייעוצי גיבש עקרונות מנחים לקיומו של השיח, תוך התאמתו למידת הקרבה של התלמידים לאירוע, לשלב ההתפתחותי שלהם ובהתאם לאוכלוסייה.
גלנט אף הנחה להעמיד את "קו הסיוע הרגשי" לטובת הורים, עובדי הוראה ותלמידים שמספרו כוכבית 6552 שלוחה 5. הקו ייתן מענה ותמיכה עד לשעה 18:00 היום.
לצד אלה, הנחה השירות הפסיכולוגי ייעוצי את צוותי החינוך כדי שיאתרו מעגלי פגיעות ולצורך מתן תמיכה וליווי רגשי.

+פיקוד העורף פועל לחלוקת מים לנמצאים במרחב ולסיוע לנצרכים
13:15 30/04/21  |  עידן יוסף

פיקוד העורף מגבש תמונת מצב של האוכלוסייה על-מנת להבין כיצד ולמי עוד ניתן לסייע. בטמרה ובכרמיאל נפתחו נקודות קליטה של מים, מזון וסיוע נפשי. בזירת האסון ישנם כוחות מחטיבת החילוץ בפיקוד של מפקד מחוז צפון שעוד מסייעים במקום. כמו-כן פועלים בשעה זו כוחות מחטיבת החילוץ בחלוקת מים לנמצאים במרחב.
במהלך האירוע העמיד צה"ל את הכוחות הבאים: צוות קרב פלוגתי של חילוץ מפיקוד העורף, סיירת אלון של חטיבת החילוץ, 6 מסוקי סער ומסוק קרב הוזנקו לטובת האירוע, 3 ניידות טיפול נמרץ צבאי ו-2 תחנות איסוף גדודיות מפיקוד צפון.

+בית הנשיא נערך לסיוע באיתור הנעדרים
13:08 30/04/21  |  עידן יוסף

בית הנשיא נערך לסיוע באיתור הנעדרים מהאסון בהר מירון. אם אינכם מצליחים לאתר, ניתן להתקשר גם אל לשכת הנשיא או לשלוח הודעה באמצעות הרשתות החברתיות ובבית הנשיא יעשו מאמץ לאתרו מול הגורמים המטפלים בנושא. טלפון לפניות: 02-6707211. הקו יאוייש גם במהלך השבת.

+נשיא רוסיה פרסם הודעת תנחומים לישראל
12:59 30/04/21  |  עידן יוסף

הנשיא ולדימיר פוטין: רוסיה משתתפת בצערו של העם בישראל. הנשיא מוסר אהדה ותמיכה למשפחות וחברי הקורבנות, ואיחולי החלמה מהירה לפצועים.

+מערכת הביטחון תקיים ב-14:00 הערכת מצב בקריה
12:56 30/04/21  |  עידן יוסף

שר הביטחון בני גנץ קיים חיתוך מצב עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי וכן עם גורמי הביטחון הרלוונטים במשרד הביטחון - עוזר השר להתגוננות וראש רשות החרום הלאומית (רח"ל), על האירועים במירון.
השר הנחה לתגבר מיד את היקל"רים (יחידות קישור לרשויות) של פיקוד העורף בערים החרדיות שכבר פועלים כדי לסייע בכלל המאמצים. עוד הוחלט, כי מערכת הביטחון וצה"ל יציעו סיוע לרשויות המקומיות בכל המעטפת הלוגיסטית של הלוויות, ההסעים והפינויים הנדרשים. עוד הוחלט כי פרויקט אנשי חיל ברשויות הרלוונטיות יופעל בכדי לסייע למשפחות שיזדקקו לכך בימים הקרובים.
גנץ ביקש לחתור למגע, ולסייע לגורמי המשטרה, לרשויות ולכלל הגופים, בכל נושא שיידרש, וביקש להודות לכוחות שפעלו בשטח מהלילה וסייעו בפינוי ובטיפול בנפגעים.
בשעה 14:00 יקיימו כלל הגורמים הערכת מצב בקריה בתל אביב.

+רב המשטרה: באבו כביר נמשך זיהוי הגופות
12:50 30/04/21  |  עידן יוסף

+בי"ח גהה פתח שירות להורי ילדים בגיל הרך
12:44 30/04/21  |  עידן יוסף

בית חולים גהה בשיתוף עם משרד הבריאות פותח שירות להורים וילדים בגיל הרך שזקוקים לסיוע נפשי בעקבות אסון בהילולת הר מירון. ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע בטלפון 03-9332995

+נתניהו: מבקש להכריז ביום ראשון על יום אבל לאומי
12:29 30/04/21  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לאזור האסון בהר מירון ושמע סקירות במקום מהשר לביטחון פנים, מפכ״ל המשטרה וגורמים נוספים. נתניהו: "אסון הר מירון הוא מן האסונות הכבדים ביותר שפקדו את מדינת ישראל. אנחנו דואבים על הנספים, ליבנו עם המשפחות וגם עם הפצועים שאנחנו מייחלים להחלמתם המלאה. היו פה מראות קורעי לב, אנשים שנמחצו אל המוות, כולל ילדים. חלק גדול מהנספים עדיין לא זוהה ואני מבקש להימנע מהפצת שמועות ברשתות החברתיות כי הדבר הזה קורע את לב המשפחות. תנו לרשויות לעבוד.
"אני חייב גם לציין שהייתה פה פעולת חילוץ מהירה של המשטרה, כוחות החילוץ והביטחון ואנחנו אסירי תודה להם - הם מנעו אסון גדול בהרבה. אנחנו נערוך בדיקה יסודית, רצינית ומעמיקה כדי להבטיח שאסון כזה לא ישנה.
"אני מבקש להכריז ביום ראשון על יום אבל לאומי. בואו נתייחד כולנו עם היגון של המשפחות ותפילה לשלום הפצועים".

[צילום: עומר מירון, לע''מ]
+מי פה בעל הבית
12:19 30/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המשרד לשירותי דת, באמצעות המרכז הארצי למקומות הקדושים, הוא המופקד על ניהול האירוע. אלא שבמקום שהשר יעקב אביטן (שס) יישא באחריות המיניסטריאלית למקום שמתנהל כמו שכונה תחת כמה בעלי בית, מי שלמעשה ניהל את הדיונים בנושא, בלשכת שר הפנים, היה יושב-ראש מפלגתו, השר אריה דרעי, תופעה מוזרה שתצטרך להיבדק

[צילום: סבסטיאן שיינר/AP]
+מאות עובדים סוציאליים ברחבי הארץ מסייעים למשפחות השכולות ולמשפחות הנעדרים והפצועים
11:59 30/04/21  |  עידן יוסף

מאות עובדים סוציאליים ברחבי הארץ פרוסים החל משעות הלילה בבתי החולים ברחבי הארץ, במחלקות לשירותים חברתיים ובמחלקות לבריאות הנפש, מסייעים למשפחות השכולות ולמשפחות הנעדרים והפצועים. העו״סים בבתי החולים זיו, פוריה, נהריה ורמב״ם פתחו מרכז מידע לציבור ומלווים את המשפחות לאורך התהליך ומספקים מידע וכל מה שנדרש.
במכון לרפואה משפטית עובדת סוציאלית מלווה את המשפחות ברגעים הקשים וזיהוי יקיריהם. עו״סים משירותי הרווחה בתל אביב והרשויות הסמוכות נותנים תמיכה במכון עצמו וכן ברשויות עצמן. האגפים לשירותים חברתיים בעיריות צפת, מרום הגליל, בני ברק, ירושלים ורשויות נוספות פתחו חמ"ל ייעודי לנפגעי חרדה ומועקה רגשית בעקבות האסון. העובדות הסוציאליות בשירותים לבריאות הנפש ובקופות החולים כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית תגברו את פעילותן ונפתחו קווים לסיוע ותמיכה נפשית.
עו״ס ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העו"סים: ״אנו נמצאים בעיצומו של אסון כבד ומחפשים עובדים סוציאליים דוברי יידיש לסייע למשפחות דוברות יידיש בלבד. ליבי עם המשפחות והפצועים, מחזקת את ידי העובדים הסוציאליים בבתי החולים, במחלקות לשרותים חברתיים ובריאות הנפש אשר עומדים לצד המשפחות, מאיישות את מוקדי החרום ומסייעות בתמיכה רגשית״.

+עובדים סוציאליים מהרשויות החרדיות הובאו לסיוע באבו כביר
11:43 30/04/21  |  עידן יוסף

המכון לרפואה משפטית באבו כביר, ערוך לקליטת ההרוגים באסון וכן לקליטה ולסיוע עבור משפחות המגיעות לזהות את יקיריהן. במקום עובדים סוציאליים מהרשויות החרדיות הרלוונטיות ודוברי יידיש.
המכון פועל על-מנת לסיים את תהליך הזיהוי מהר ככל הניתן בכוח אדם מתוגבר. החלו בתהליך העברת הגופות למכון. הליך הזיהוי ייעשה בצורה מדעית במהירות האפשרית ככל שניתן.

+נפתחו מוקדי סיוע נפשי לנפגעי האסון
11:40 30/04/21  |  עידן יוסף

בעקבות האסון בהר מירון  משרד הבריאות מפעיל בסיוע ארגונים וקופות החולים מוקדים לסיוע נפשי:
    עמותת בית חם טלפון 9518
עמותת עזר מציון טלפון 1800-808-100
ער"ן - עזרה ראשונה נפשית טלפון 1201
סה"ר - סיוע נפשי ברשת [קישור]
עמותת משאבים לסיוע נפשי 24/7 עברית ושפות נוספות טלפון 046900600
דאגה בלב (שירות ביידיש) 0768844429
בקופות יופעלו קווי חירום לסיוע ותמיכה נפשית:
כללית 03-7472010
מכבי - כוכבית 3555
לאומית - כוכבית 507
מאוחדת - כוכבית 3833
בתי החולים ערוכים לתת מענה 24 שעות כולל בשבת.
בנוסף, ניתן לפנות לקופות לשירות שלוש שיחות תמיכה נפשית טלפונית עם מטפלי בריאות הנפש. המטפלים ישוחחו אתכם על הקשיים והמצוקה הנפשית ויעניקו לכם תמיכה, כמו גם כלים ומיומנויות שיסייעו לכם להתמודד עם האסון. לקבלת שירות זה ניתן לפנות ל:
מכבי - כוכבית 3028
מאוחדת - כוכבית 3833
כללית - כוכבית 2708
לאומית - כוכבית 2537

+אלו השאלות שצריך לחקור ביסודיות
11:24 30/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

השאלות הישירות ביותר נוגעות לאסון עצמו: מדוע ההתרעות עברו ללא מעש, מי אפשר להכניס רבבות לאתר למרות הקורונה  ▪  יש גם שאלות הנוגעות לאתר עצמו, ניהולו והתאמתו לאירוע המוני שכזה  ▪  ויש שאלות על פעילות המשטרה באירועים המוניים ועל הקשר בין האסון לבין הכשלים הרבים האחרים שלה

אסון ידוע מראש [צילום: סבסטיאן שיינר, SP]
+ראש הממשלה והשר לבט"פ הגיעו לזירת האסון
11:08 30/04/21  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הגיעו לזירת האסון בהר-מירון. השר אוחנה אמר: "ברור שיהיה צורך בבדיקה עצמאית ובלתי תלויה לכלל ההיבטים הנוגעים לתכנון האירוע, היערכות, אחריות, תשתיות וכדומה.
"בשלב זה כוחות הביטחון וההצלה מרכזים מאמץ בסיוע לזיהוי הקורבנות, הודעה למשפחות, מציאת מנותקי קשר והשבת הציבור לבתים".

+בוקצ'ין: 23 שנים בזק"א ולא ראיתי גודל כזה של אסון
10:37 30/04/21  |  עידן יוסף

דובר זק"א מוטי בוקצ'ין: "ראיתי מראות קשים, החיו את הפצועים בכל מקום, כל אחד ניסה כמה שיותר אזרחים, ומבינים את גודל האסון. אני 23 שנים בזק"א ולא ראיתי גודל כזה של אסון".

+מוקדי המידע יישארו פתוחים עד השעה 15:00
10:09 30/04/21  |  עידן יוסף

להלן המספרים המעודכנים של מוקדי המידע בבתי החולים:
הגליל בנהריה - 1255141
רמב"ם - 1255144
זיו - 1255161
פוריה - 1255162
המוקדים פעילים עד השעה 15:00.

+חקירת האסון במירון הועברה למחלקה לחקירות שוטרים
10:07 30/04/21  |  איציק וולף

ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, פנה אל היועץ המשפטי לממשלה ואל פרקליט המדינה, בבקשה לבחון את העברת הבדיקה של האירוע הטרגי במתחם ההילולה במירון למחלקה לחקירות שוטרים. זאת, בשל ההנחה שחלק מן החקירה תכלול בדיקה של היערכות ופעילות משטרת ישראל.
"לפני זמן קצר הודיעו כי קיבלו את עמדת מ"י ובדיקת האירוע בכל הנוגע לתפקודם של השוטרים, תועבר למח"ש. משטרת ישראל תסייע למח"ש ככל שתדרש", לשון הודעת המשטרה.

+מח"ש החלה בבדיקת תפקוד המשטרה באירוע
10:04 30/04/21  |  עידן יוסף

נבקש לעדכן כי בתום התייעצות דחופה שהתקיימה מוקדם יותר הבוקר בראשות היועץ המשפטי לממשלה עם מ"מ פרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, ומנהלת המחלקה לחקירות שוטרים, הוחלט כי המחליקה לחקירת שוטרים תתחיל מיד בבדיקה על-מנת לברר האם עולים חשדות לפלילים מצד שוטרים במסגרת אירוע האסון במירון.
בתוך כך, הנחה מנדלבליט כי משטרת ישראל לא תגבה בשלב זה עדויות משוטרים המעורבים באירוע, במסגרת חקירת המשטרה שכבר נפתחה. אנשי מח"ש כבר פועלים במסגרת הבדיקה, ונמצאים בזירת האירוע.
היועץ המשפטי לממשלה ומ"מ פרקליט המדינה יקיימו הערכות מצב נוספות ויקבלו את ההחלטות המתאימות על-פי התקדמות הבדיקה של מח"ש.

+הרב הראשי הספרדי: אין זו עת לחיפוש אשמים
09:57 30/04/21  |  עידן יוסף

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף: ״המשכיל בעת ההיא יידום, אין זו עת לחיפוש אשמים. אני קורא לציבור הרחב להתפלל ולקרוע שערי שמיים לרפואת הפצועים, לתמוך ולחזק את המשפחות שאיבדו את קרוביהם. ויהי רצון שיבולע המוות לנצח וימחה ה׳ דמעה מעל כל פנים אמן״.

+שרת התחבורה מבקשת מהמשטרה לאפשר הכנסת אוטובוסים לפינוי מההר
09:55 30/04/21  |  עידן יוסף

בהמשך להערכת המצב במשרד התחבורה, שרת התחבורה מירי רגב שוחחה כעת עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ועם פיקוד המשטרה בבקשה לאפשר למאות האוטובוסים של משרד התחבורה להיכנס למתחם ההר ולהשלים את פינוי הנוסעים, וזאת בהמשך למערך פינוי ההמונים שפעל לאורך כל הלילה באמצעות אוטובוסים ורכבות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
עידן יוסף
המשרד לשירותי דת, באמצעות המרכז הארצי למקומות הקדושים, הוא המופקד על ניהול האירוע. אלא שבמקום שהשר יעקב אביטן (שס) יישא באחריות המיניסטריאלית למקום שמתנהל כמו שכונה תחת כמה בעלי בית, מי שלמעשה ניהל את הדיונים בנושא, בלשכת שר הפנים, היה יושב-ראש מפלגתו, השר אריה דרעי, תופעה מוזרה שתצטרך להיבדק
איתמר לוין
השאלות הישירות ביותר נוגעות לאסון עצמו: מדוע ההתרעות עברו ללא מעש, מי אפשר להכניס רבבות לאתר למרות הקורונה    יש גם שאלות הנוגעות לאתר עצמו, ניהולו והתאמתו לאירוע המוני שכזה    ויש שאלות על פעילות המשטרה באירועים המוניים ועל הקשר בין האסון לבין הכשלים הרבים האחרים שלה
איתמר לוין
האסון אירע כאשר אלפים ניסו לצאת בבת אחת ממתחם ההדלקה של חסידות "תולדות אהרון"    חקירה ראשונה מעלה: כמה מהם החליקו ונוצרה מפולת אנושית    בהילולה השתתפו 100,000 בני אדם - בניגוד להנחיות משרד הבריאות    לפני שלוש שנים התריעה במדויק התקשורת החרדית מפני אסון ביציאה מהמתחם של "תולדות אהרון"    גורמים במשטרה: האחריות על מי שאישרו את האירוע; המהנדסים אישרו את הסמטה והמדרגות    מח"ש פותחת בבדיקה
עידן יוסף
במהלך הדלקת המדורה של חסידות תולדות אהרון נמחצו עשרות בני אדם מהדוחק במהלך הילולת רשב"י    מעל 150 בני אדם נפגעו, ובהם גם 22 פצועים במצב אנוש וקשה    ההדלקות והמוזיקה נעצרו באחת והמשטרה מפזרת את כל החוגגים מן ההר כדי לאפשר את פינוי הפצועים
עידן יוסף
מאות מקרים טופלו עד חצות ע"י כוחות הרפואה    שלושה עצורים בעימותים בין מתפללים למשטרה, גדרות קרסו תחת עומס ההמון    כ-40 אלף חוגגים הגיעו בתחבורה הציבורית    התזמורת אמורה הייתה להפסיק ניגוניה בשעה 13:00 כדי לאפשר התארגנות לשבת
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il