X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מהומות בהר הבית [צילום: AP]
המהומות - בגלל הטעות של עבאס
המצב הביטחוני המתוח בירושלים התפוצץ במהומות קשות בהר-הבית במהלך המהומות בהר-הבית נפצעו 17 שוטרים ו-205 פלשתינים לפנינו עוד ימים מתוחים מדינות ערב המתונות מודאגות מההתפתחויות ארגוני הטרור נחושים להביא לגל טרור ואינתיפאדה חדשה האשם העיקרי במצב שנוצר הוא יו"ר הרש"פ שיזם את מהלך הבחירות המוטעה ונאלץ לבטלו ארגון חמאס שעמד לנצח בבחירות מנצל כעת את המתיחות בירושלים כדי לערער את יציבות הרש"פ
עבאס. אשם בהתלקחות [צילום: מג'די מוחמד/AP]

מהומות קשות אירעו בהר-הבית ביום השישי האחרון של חודש רמדאן, שאינן מבשרות טובות לקראת הצפוי בהמשך השבוע עד לעיד אלפיטר שמסיים את החודש הקדוש למוסלמים. לפנינו עוד אירוע "ליילת אלקדר" שבו על-פי המסורת המוסלמית מסר המלאך ג'בריל את הקוראן לנביא מוחמד וגם אירועי "יום ירושלים".
במהלך המהומות בהר-הבית נפצעו 17 שוטרים ו-205 פלשתינים, על-פי נתוני הסהר האדום, כוחות גדולים של המשטרה נאלצו לפרוץ לתוך רחבת הר-הבית ולפזר בכוח את המתפללים לאחר שהחלו לתקוף את כוחות המשטרה הקבועים בהר-הבית באבנים ובחפצים שונים.
מי האשם בהסלמה
האווירה המתוחה במזרח ירושלים קיימת מאז התחיל חודש רמאדאן. כבכול שנה החודש הזה מועד לפורענות. הטעות שעשתה משטרת ירושלים בכך שסגרה, לראשונה מאז שנים רבות, את רחבת המדרגות בשער שכם, הלהיטה את הרוחות והביאה למהומות שאילצו בסופו של דבר להסיר את המחסומים מהמקום.
ארגון חמאס פתח בקמפיין הסתה נרחבת כדי לחולל אינתיפאדה בשטחי הגדה ומזרח ירושלים, תוך שהוא מנצל את המאבק בשכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים בין יהודים לערבים על הבעלות על כמה בתים בשכונה - נושא שנמצא בדיון בערכאות משפטיות.
ההסתה הישירה של חמאס, שגייס לעזרתו את רב המחבלים מוחמד דף, סמל המאבק המזויין נגד ישראל, כדי לאיים על ישראל, הביאה לתחילת גל של פיגועים נגד ישראל. המחבל מונתסיר שלבי מהכפר תורמוס עיא רצח תלמיד ישיבה ישראלי ופצע שניים נוספים בפיגוע ירי בצומת תפוח. הוא נלכד בהמשך על-ידי כוחות הביטחון. ואילו חוליית מחבלים נוספת יצאה מאזור טולכרם אתמול מצויידת בנשק כדי להגיע לירושלים ולבצע פיגוע המוני. חברי החוליה אותרו על-ידי צה"ל באזור ג'נין. כשניסו לתקוף את בסיס "סאלם" של משמר הגבול חוסלו שניים מהם על-ידי חיילי משמר הגבול. השלישי נפצע באורח קשה.
ארגון חמאס פתח בקמפיין ההסתה לאינתיפאדה חדשה בעקבות ההודעה של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס על דחיית הבחירות בשטחים. חמאס מנסה לנצל את חולשתן של הרש"פ ושל המערכת הפוליטית בישראל כדי לחולל אינתיפאדה חדשה שתביא לנפילת הרש"פ כשהוא מלווה זאת באיומים לשגר רקטות לעבר ישראל. חמאס כבר חידש את שיגור בלוני התבערה לעבר ישובי עוטף עזה. למאמץ הזה הצטרפו גם ארגון הג'יהאד האיסלאמי וארגון החזית העממית.
האשם העיקרי במה שקורה הוא יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, אשר בהחלטתו לפני כמה חודשים הלך על מהלך הבחירות שכבר אז היה ברור שמדובר במהלך מוטעה שרק יסבך את הרש"פ וישראל. עבאס יזם את מהלך הבחירות בניגוד לעמדתן של מצרים, ירדן וישראל, שהזהירו אותו מפני הניצחון האפשרי של תנועת חמאס בבחירות לפרלמנט. הוא התעלם מעמדת בכירים ברש"פ, כמו מאג'ד פרג' וחוסיין א-שיח'. וקיבל את עמדת מזכ"ל פתח ג'בריל רג'וב שדחף אותו לשיחות איסטנבול ושיחות קהיר כדי להגיע להסכמה עם חמאס על הבחירות.
חמאס, שהעריכה כי תנצח, בלעה את כל הצפרדעים שהציב בפניה מחמוד עבאס בדרך לבחירות. עבאס לא העריך נכונה את מאזן הכוחות הפנימי במערכת הפוליטית הפלשתינית. אויביו מתוך תנועת פתח כמו מרוואן ברגותי, נאצר אל-קידווה ומוחמד דחלאן, קמו נגדו והחליטו לרוץ ברשימות נפרדות בבחירות. תנועת פתח נחלשה והתפצלה, דבר שאילץ את יו"ר הרש"פ לדחות את ביצוע המהלך המוטעה שיזם עד להודעה חדשה. בפועל, מדובר בביטול הבחירותץ הניצחון הגדול נשמט מידיה של תנועת חמאס שמנסה כעת להביא להסלמה ביטחונית כדי לזעזע את שלטון הרש"פ.
לאן פני הדברים
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מנסה עכשיו לרכוב על גל הטרור והמהומות בירושלים כדי לנגח את ישראל ולהטיל עליה את האשמה למה שקורה בירושלים. הוא מנסה לגייס את הקהילה הבינלאומית לצידו. אמש הוא פרסם את ההודעה הבאה:
  • "טרור המתנחלים רק מעודד אותנו להתמיד בזכותנו לסיים את הכיבוש והקמת מדינה פלשתינית ריבונית שבירתה ירושלים. ממשלת ישראל היא האחראית הבלעדית למה שקורה בירושלים ולהשלכות האירועים. לאור האירועים הללו, אני מבקש מהקהילה הבינלאומית לשאת באחריותה לסיים את התוקפנות."
מנהיג חמאס אסמעיל הניה ומנהיג הג'יהאד האסלמי זיאד נח'אלה ממשיכים באיומים על ישראל בעקבות האירועים בהר-הבית. מדינות ערב המתונות מודאגות מאוד מהמתרחש בהר-הבית ו בירושלים, מחשש שהדבר יערער את משטריהן . לכן העבירו מסרים דחופים לירושלים להרגיע את המצב.
גם גורמי הביטחון מבקשים מהממשלה לקבל החלטות שימנעו את המשך ההסלמה. ארגון חמאס עדיין לא שיגר רקטות לעבר ישראל אך מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה עודד אותו אמש לעשות זאת. המצב עלול להתלקח בכמה חזיתות בעידודה של אירן שרוצה אף היא לסגור חשבון עם ישראל.
השעות והימים הקרובים הם קריטיים להמשך. ישראל צריכה לבלום את גל הטרור ביהודה ושומרון בעידו באיבו, ולנקוט מדיניות תקיפה אך מאופקת וזהירה בהר-הבית ובמזרח ירושלים כדי לעבור בהצלחה ובמינימום נפגעים את הימים שנותרו עד סוף רמאדאן.

תאריך:  08/05/2021   |   עודכן:  08/05/2021
+המהומות בהר-הבית: המתפללים בכותל המערבי נמלטו
23:43 08/05/21  |  עידן יוסף

בהלה פרצה במהלך פיזור המהומות בהר-הבית. ברחבת הכותל המערבי הנמצאת למרגלות ההר צעקה אישה בבהלה בעזרת הנשים, לא ברור ממה - ייתכן בשל עגבנייה שהושלכה מן ההר - ועשרות המתפללים ששהו במקום באותה עת נמלטו בבהלה למקומות מחסה.
מיד לאחר מכן נשמע קול נפץ מן ההר, ונצפו זיקוקים. לפי שעה מתנהלת התפילה ברחבת הכותל כסדרה.
קרן הכותל המערבי הודיעה: בשבת הגיעו אלפי מתפללים לרחבת הכותל, שמתנהלת כבשגרה ולא פונתה הערב ממתפללים.

תיעוד המנוסה מתוך מצלמות הכותל
+בחריין והאמירויות גינו את ישראל ביחס לירושלים
22:32 08/05/21  |  איציק וולף

בחריין ואיחוד האמירויות מגנות את מדינת ישראל בעקבות העימותים בין המשטרה לבין מוסלמים בירושלים.
בהודעה שפרסמה בחריין (שבת, 8.5.21) בחשבון הטוויטר של משרד החוץ שלה היא קראה לישראל להפסיק כל התגרות נוספת בתושבי ירושלים. "התוכנית של ישראל לפנות אנשים מירושלים מפרה את ההחלטות של הגופים הבינלאומיים ופוגעת בסיכויים לשוב לתהליך השלום ולהשגת ביטחון ויציבות באזור", נטען בהודעה.
גם איחוד האמירויות פרסמה הודעה ולפיה היא מביעה דאגה עמוקה מהאלימות וקוראת לרשויות הישראליות לקבל אחריות על הרגעת המצב. איחוד האמירויות גם ציינו את הצורך לשמר את "הזהות ההיסטורית של ירושלים הכבושה", כלשונם, ולהרגיע את השטח על מנת שניתן יהיה למנוע מהאזור להיסחף לרמות חדשות של חוסר יציבות, שעלולות לאיים על השלום.

+חמאס קורא: לעלות לאל-אקצה
20:57 08/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הליגה הערבית תדון במצב בירושלים ביום שני, שבו יציינו בישראל 54 שנים לשחרור ירושלים  ▪  חברי כנסת ערבים טוענים לפגיעה בחופש הפולחן  ▪  נתניהו קיים דיון הערכת מצב ואמר בסיומו: "פועלים באחריות כדי להבטיח חוק וסדר בירושלים תוך שמירה על חופש הפולחן"

תיעוד מנוסת בהלה בכותל, הערב [צילום: עידן יוסף]
[צילום: מוחמד אילעין/AP]
+ארגוני הטרור הקיצוניים ברצועה מעלים את הכוננות
10:31 08/05/21  |  

ארגוני הטרור הקיצוניים ברצועת עזה, ובראשם גדודי אבו עלי מוסטפא והג'יהאד האיסלאמי, הודיעו על העלאת הכוננות. מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נח'אלה, איים במתקפה על ישראל עקב האירועים במזרח ירושלים.

+איימן עודה: "נציגי ציבור מלבים את האלימות"
10:28 08/05/21  |  

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, התריע: "בתוך אירועי היום חשוב להזכיר שיש נציגי ציבור שמלבים את האלימות ומעודדים את הדיכוי, בהם חברי כנסת וסגן ראש עיר. אגיש תלונה נגד סגן ראש עיריית ירשלים ואבקש מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח נגדו בחקירה."

+ארה"ב מתריעה: "דאגה רבה מהאלימות בירושלים"
10:23 08/05/21  |  

ארצות הברית הביעה הלילה "דאגה רבה מהאלימות בירושלים", לרבות מהמהומות בהר-הבית ובשכונת שייח' ג'ראח". נד פרייס, דובר מחלקת המדינה, קרא "לפקידים הישראלים והפלשתינים לפעול בנחישות על-מנת להפחית את המתיחות ולשים סוף לאלימות".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המהומות - בגלל הטעות של עבאס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המהומות בגלל התקווה
באום  |  8/05/21 17:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
כמה שעות אחרי פיגוע ירי פלשתיני נוסף, שהסתיים בשני מחבלים הרוגים ובמחבל שלישי פצוע, טוען ראש הרשות הפלשתינית כי המשך התוקפנות של ישראל והפרת זכויות הפלשתינים, לצד האירוע היום בסאלם הוא מה שיוליד מתיחות והסלמה חריפה
איציק וולף
שלושה מחבלים פלשתינים ניסו לרצוח את החיילים בשער מוצב סאלם שבוואדי ערה    החיילים השיבו אש, חיסלו שני מחבלים ופצעו שלישי
איציק וולף
כוחות צה"ל מדדו ומיפו את ביתו של מונתסר שלבי בכפר האמיד תורמוס עיא שבשומרון לקראת הריסה אפשרית של הבית כצעד הרתעתי
עידן יוסף
אנשי המשרד נפגשו עם שגרירי מדינות באירופה המעורבות במימון ודרשו מהם לעצור מיד מימון לארגונים פלשתיניים הפועלים מטעם ארגון הטרור החזית העממית
עידן יוסף
כספים מאירופה שנועדו לפעילות הומניטרית הוסטו למימון פעילות טרור צבאית של החזית העממית ביהודה ובשומרון    הכסף שימש לתשלומים עבור משפחות "שהידים", למשכורות לפעילי טרור ולגיוס פעילים חדשים, לקידום פעילות טרור והתעצמות, לקידום פעילויות של החזית העממית בירושלים ולקידום והפצת המסרים והאידיאולוגיה הרצחנית של הארגון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il