X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עמיחי שיקלי נטע באהבה ובאמונה בקרב בנות ובני המכינה בעשור האחרון את הצורך להתבונן פנימה, לחקור, לדרוש ולהעמיק בחיזוק וביצור הזהות היהודית-ישראלית וחשיבות העצמת השורשים היהודים הנטועים באבות ואימהות האומה
▪  ▪  ▪
שיקלי. ערכים אחרים [צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90]

עמיחי שיקלי הינו דמות מוכרת ומוערכת ביותר על-ידי אלופי צה"ל, מחנכים, מעצבי דעת קהל, הורים ובעיקר מאות בוגרי המכינה הקדם צבאית שייסד והמדרשה למנהיגות שעיצב ברוחו.
עמיחי הוא אוהב ישראל אמיתי, מחנך עם ערכים ויהודי ברמ"ח איבריו ושס"ה גידיו, חבוש תמיד בכיפה שקופה מוביל עגלות מלאות מן החדש והישן מהעתיק והמתחדש, דולה ומשקה מעליותיו, בחן בחסד וברחמים אל בעיקר באכפתיות ובמסירות אין קץ.
עמיחי שיקלי נטע באהבה ובאמונה בקרב בנות ובני המכינה בעשור האחרון את הצורך להתבונן פנימה, לחקור, לדרוש ולהעמיק בחיזוק וביצור הזהות היהודית-ישראלית וחשיבות העצמת השורשים היהודים הנטועים באבות ואימהות האומה. היה ברור לכל מי שמכיר את עמיחי שהוא מביא עימו ערכים אחרים למערכת הפוליטית, לא שררה חיפש, לא כבוד ביקש, כי אם שירות מלא מלא למען עם ישראל באופן המיוחד לו.
כשנקרא לדגל הפוליטי, הכניס עמיחי, קצין ולוחם, לקיטבג שלו את הערכים הרגילים שהם דרך חייו, יושרה, אמון, אמינות, כבוד האדם, אהבת ישראל, מוסר, שמחה ומצוינות. מי שטעה לחשוב שעמיחי שיקלי הוא עוד אחד מהפוליטיקאים שהתרגלנו להתנהגות ולגמישות סל הערכים שלהם, טעה ובגדול.
התמהון הגדול הוא על פוערי העיניים המופתעים והמשתאים אל מול החלטתו של עמיחי שיקלי שלא יצביע בניגוד לצו מצפונו, בניגוד להבטחות מנהיג התנועה, בניגוד להבטחתו שלא להצטרף לממשלה המתהווה, עם השמאל והרשימות הערביות.
אלו שאינם מכירים את האיש ומפעלותיו החינוכיים, אלו שלא זכו ממנו לחיבוק לבבי, חם ואוהב שסופו אמירה: "נודף ממך ריח של אהבת ישראל", מפיצים דברי הבל ורעות רוח, אמירות שאין להם ידיים ורגליים, מפזרים ארס מכפיש כאילו עמיחי נקנה על-ידי מאן דהוא, כאילו הובטח לו תפקיד כזה או אחר.
עמיחי, איש העקרונות והערכים, איש ארץ ישראל ואוהב עם ישראל אינו מבקש תפקיד, אינו מבקש שררה, עמיחי מבקש להחזיר לשיח הישראלי מילים כמו, הבטחות יש לקיים, יושרה, מוסר, אחריות לאומית, ערבות הדדית.
אני בטוח שפנימה עמיחי מחייך בינו לבינו כשהוא שומע את משמיציו, מחרפיו, תלייניו, מחד-גיסא, ומאידך-גיסא, את המשבחים על אומץ, הגינות ויושרה. אלה כמו אלה גורמים לו לצער עמוק, לכאב אמיתי, לא אומץ ולא הכפשות, רק להיות נאמן לדרך בה בחרת, לא להונות את מי שבחרו בך על בסיס אותה דרך בה הבטחת לצעוד לבנות, לטעת, לשפר, לעבוד במלא העוצמה כשליח ציבור נאנן, הגון וישר למען המאמינים בדרכך.
גילוי נאות - עבדתי עם עמיחי מספר שנים, בטוח אני כי עשרות לוחמי הסיירות המובחרות בצה"ל שעיצבו דמותם במכינת 'תבור', עשרות הטייסים, עשרות הלוחמות והלוחמים אשר שתו בצמא ממעיין החיים שחשף בפניהם עמיחי שיקלי עם אנשי החינוך במכינה, מביטים על עמיחי ומלאים בגאווה. ייתכן שחלקם נמצאים במקום אחר מבחינה השקפה פוליטית, אני בטוח שכולם מביטים בהתרחשות ואינם מופתעים כלל וכלל, מנהיגות, יושרה, מוסר וערכים הם לחם חוקו של האיש שהשפיע עליהם ברוב חכמתו בשנות המכינה.
עמיחי שיקלי מציב מראה לכל אותם פוליטיקאים מימין ומשמאל וקובע במעשיו: עד כאן, פוליטיקה אינה חייבת להיות סחי ומיאוס, חנופה ורמייה, שקר ורמיסת כבוד האדם. פוליטיקה חייבת להיות אחרת, תסתכלו על עמיחי שיקלי ותתפללו לעוד מהטוב הזה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  09/05/2021   |   עודכן:  09/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסתכלו על עמיחי שיקלי ותתפללו לעוד מהטוב הזה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
טוב כמו ארס של נחש. ל"ת
שנאמר,  |  9/05/21 10:35
 
- אני לא כועסת על עמיחי שיקלי
וכדי להסיר ספק,  |  9/05/21 15:13
 
- לא "נסחפת" קצת, גבירתי המגיבה?
שלמה המגיב  |  10/05/21 11:26
 
- התנסחתי באנדר סטייטמנט בריטי.
ההיפך הוא הנכון  |  10/05/21 14:01
 
- דוגמא "לאנדר סטייטמנט בריטי" !
שלמה המגיב  |  10/05/21 16:27
 
- העיסוק העיקרי של זו ארצנו,
אכן כך  |  10/05/21 17:57
 
- שאלת "ההתלהבות" אינה רלבנטית.
טוב, קראתי חפיף  |  10/05/21 15:38
 
- ומי "הכי מתאימה" ,נוסח המגיבה
שלמה המגיב  |  10/05/21 16:56
2
"התלהבות" משיקלי , נוסח בן סבו
שלמה המגיב  |  9/05/21 14:19
3
ועוד על "ערכים" בנוסח שיקלי
שלמה המגיב  |  9/05/21 16:35
4
איזו דוגמא לתלמידיו בושה
רבקה שפק ליסק  |  10/05/21 17:58
 
- זה לא רק "חוסר לויאליות", רבקה
שלמה המגיב  |  10/05/21 21:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
צר לי מאד, שגדול בתורה כרך נשים, שלבושן לא צנוע עם האסון הכבד שפקד אותנו בהר מירון
עליס בליטנטל
עצם השם של מחזהו האחרון של ניסים אלוני (1998-1926) מעיד על הביקורת השזורה לכל אורך המחזה על ארצו האהובה    הפקה פרטית זו המעלה לראשונה את המחזה שתיאטרון הבימה הזמין מאלוני אך לא הועלה בה מעולם זוכה לעדנה כעת, הודות לאירוח התיאטרון הלאומי
רפי לאופרט
אסון מירון תשפ"א הוא 'אסון יום הכיפורים' האזרחי שלנו. מקורו ברשלנות פושעת של הנהגת המדינה והנהגת הקהילות החרדיות שנפגעו ממנו הכי הרבה. זהו אסון דמוי יום הכיפורים מפני שכל המאפיינים העיקריים שהביאו עלינו את קטסטרופת 1973, התקיימו גם במקרה זה: רשלנות, זחיחות, חוסר אחריות, חוסר מנהיגות, התעלמות מסימנים מעידים ומדוחות מזהירים, התנהלות מופקרת בשטח והעדפת אינטרסים פרטניים וכלכליים על נתונים ועובדות שעמדו לרשות האחראים למניעתו
אביתר בן-צדף
פקודת מבצע "נחשון" של אגף המבצעים ב"הגנה" קבעה, כי יש לחסל את כל הכפרים, החולשים על הדרך לירושלים    בין הכפרים הללו נמצא דיר-יאסין    ההתקפה על הכפר תואמה בין ה"פורשים" למפקדת ה"הגנה" בירושלים במסגרת ניסיונות בראשית תש"ח לשיתוף פעולה בין שלושת הארגונים, למרות האיבה והיריבות הפוליטיות ביניהם
יוני בן-מנחם
המצב הביטחוני המתוח בירושלים התפוצץ במהומות קשות בהר-הבית    במהלך המהומות בהר-הבית נפצעו 17 שוטרים ו-205 פלשתינים    לפנינו עוד ימים מתוחים    מדינות ערב המתונות מודאגות מההתפתחויות    ארגוני הטרור נחושים להביא לגל טרור ואינתיפאדה חדשה    האשם העיקרי במצב שנוצר הוא יו"ר הרש"פ שיזם את מהלך הבחירות המוטעה ונאלץ לבטלו    ארגון חמאס שעמד לנצח בבחירות מנצל כעת את המתיחות בירושלים כדי לערער את יציבות הרש"פ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il