X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
ההתפרעויות בירושלים וברחבי הארץ, מטחי הטילים מעזה, ההתקפות על שוטרים, אסון מירון, התעלמות השלטון המקומי מהשלטון המרכזי - לכל אלו יש סיבות ארוכות טווח. אבל במישור המיידי, האחראי העיקרי הוא בנימין נתניהו. המשך שלטונו מסכן את קיומה של המדינה
▪  ▪  ▪

שיהיה ברור: חמאס, חיזבאללה, הווקף ושאר מרעין בישין לא צריכים סיבה מיוחדת כדי לשגר טילים, לחטוף חיילים ולהבעיר את ירושלים. השאיפה המרכזית שלהם היא להחריב את ישראל, וכל האמצעים כשרים. העיתוי הוא רק עניין של תירוץ ושל שיקולים טקטיים ופנימיים. הבעירה של הימים האחרונים יכלה ותוכל להתרחש גם לפני חודש וגם בעוד חודש.
אבל בכל זאת, מדוע דווקא עכשיו? יש שורה של סיבות: הסמיכות בין סיום רמדאן ליום ירושלים, המחלוקת על פינוי בתים בשייח ג'ראח, ביטול הבחירות ברשות הפלשתינית, המצוקה של חמאס בעזה. אך אין להתעלם מהגורמים בתוך ישראל אשר ודאי הקלו ומקלים על החפצים ברעתה: החלל הריק השלטוני, רפיסות המשטרה, הפילוג והשיסוי, המתקפה על שלטון החוק, אובדן הלכידות. את כל אלו ניתן לסכם בארבע מילים: סכנת התפוררות של המדינה. והאשם המרכזי, גם אם בהחלט לא הבלעדי, במצב זה הוא בנימין נתניהו - גם משום שהוא עומד בראש המערכת ב-12 השנים האחרונות וגם בשל מהלכיו הנקודתיים מזה שנתיים.
ראו את המצב הפנימי שלנו. שמתם לב ששורה של רשויות מקומיות הודיעו שלא יקיימו היום לימודים? ההחלטה אמורה להיות במישור הלאומי ועל-פי הנחיות פיקוד העורף, אבל הרשויות עושות מה שהן רוצות - בהמשך ישיר לניסיון של כמה מהן לקבוע מדיניות קורונה משל עצמן; דוגמה קטנה אך מובהקת לאובדן סמכותו של השלטון המרכזי.
ההתפרעויות הקשות ברחבי ישראל ובראשן אלו שבירושלים, מלמדות על אובדן מוחלט של ההרתעה המשטרתית והמשפטית - לא רק האירועים עצמם, אלא גם ובעיקר ההתקפות האלימות ומסכנות-החיים נגד שוטרים. 45 איש נספו באסון מיותר לחלוטין וידוע מראש, ומאז כולם עוסקים בהתחמקות מאחריות. וכמובן: העדר ממשלה יציבה ובעלת אמון הציבור מזה שנתיים וחצי, מה שמוביל לאי קבלת החלטות חיוניות וגוזל את מירב הזמן ותשומת הלב של הפוליטיקאים, התקשורת והציבור - במקום לטפל בנושאים חיוניים וקיומיים ארוכי טווח.
לא תרגם את ההצלחות לטיפול שורש
מובן שהמצב הזה לא נוצר בן-לילה וגם לא בתוך עשור. ניתן להצביע על שורה של גורמים ואירועים בני עשרות שנים: הפניית המשטרה לביטחון על חשבון השיטור, קיפוח ארוך של המגזר הערבי, גידול ניכר של המגזר החרדי, הקצנת השיח התקשורתי והציבורי ובמיוחד השיח המקוון, שחיתות נרחבת בכל דרגי השלטון, הפיכת בתי הספר ממערכת חינוך למערכת שמרטפות, העמקת חוסר השוויון החברתי והכלכלי ועוד ועוד.
נתניהו נושא באחריות משמעותית לתהליכים הללו, ולו רק משום שהוא ראש הממשלה מזה 12 שנים. ערב הבחירות ב-2019 בדקתי שורה ארוכה של אינדיקטורים כלכליים וחברתיים ומצאתי, שכמעט בכולם נרשם שיפור ואפילו שיפור משמעותי בעשר שנותיו של נתניהו. הוא בהחלט זכאי למחמאות ולקרדיט על כך (ואם היה פורש אז, היה נכנס להיסטוריה כראש הממשלה הטוב ביותר בתולדות המדינה). לצד זאת קיימת אחריות לכשלונות, שפירות הבאושים שלהם ניכרים היטב בימים אלו - הן בירושלים, הן ברמלה וביפו, הן במירון והן בעוטף עזה.
נתניהו לא השכיל לתרגם את הצלחותיו הניכרות לטיפול שורש בבעיות היסוד של המדינה. הוא לא הציג שום יוזמה מדינית, הוא לא קידם את סגירת הפערים הכלכליים והחברתיים, הוא לא פעל לשילוב החרדים והערבים, הוא לא הוביל מאבק בשחיתות, הוא לא ייעל את השירות הציבורי והשלטון המקומי, הוא לא סייע לחינוך ולמדע, הוא לא הציג דוגמה של יושר ואמינות, הוא לא הנמיך את להבות המחלוקת. במקרים רבים נתניהו עשה בדיוק את ההפך, ובצורה מכוונת לקידום מטרותיו האישיות והפוליטיות. כך נוצרו תנאי היסוד לבעירה הרב-זירתית שאנו נתונים בעיצומה.
האחריות של נתניהו היא גם ישירה ומיידית, בשל התנהלותו בשנתיים האחרונות. הסיבה היחידה שאין לנו ממשלה יציבה היא שנתניהו לא מוכן לפנות את מקומו. כל מועמד אחר מן הליכוד היה מקים ממשלה כבר ב-2019, לכל המאוחר ב-2020, ללא ספק ב-2021. יש בכנסת רוב לימין אבל אין בה רוב לנתניהו. האנשים שעבדו איתו הכי קרוב והכי הרבה, הם המתנגדים הכי גדולים שלו. מי שקיבלו ממנו הבטחות והתחייבויות, הם אלו שהכי לא מאמינים לאף מילה שלו.
נתניהו (בעידוד קולני של חבורת האפסים הנשרכת אחריו) הורס, משיקולים אנוכיים לחלוטין, את שלטון החוק ואת המופקדים עליו. יש הרבה מאוד מה לתקן במשטרה ובפרקליטות; אנחנו מצביעים על כך באופן כמעט יום-יומי. המשטרה היא גוף מסואב וכושל, הפרקליטות היא גוף כוחני וצדקני. אבל נתניהו לא עוסק בתיקון הליקויים הללו, אלא בהטחת האשמות שווא; הוא אינו מעוניין בביקורת בונה, אלא בחתרנות הרסנית. אז מה הפלא, שהשלכת אבנים על שוטרים הפכה לעניין שגרתי לחלוטין, ומה הפלא שהעבריינים משתוללים באין מפריע, ומה הפלא שהציות לחוק הוא אופציה בלבד.
מדינות בדרך כלל קורסות מבפנים
אויבינו, בפנים ובחוץ, רואים את המראות ושומעים את הקולות. הם ערים לוואקום השלטוני ולכך שראש ממשלת ישראל מוכן לעשות הכל כולל הכל כדי להישאר במשרתו. הם מודעים לחתירת של בכירי ממשל תחת שלטון החוק ולאובדן הביטחון האישי. הם שמים לב להפרת מגבלות הקורונה ולחוסר רצונו של ראש הממשלה להתעמת עם חרדים מסכני חיים. הם מכירים את המערב הפרוע השורר במגזר הערבי ואת האימפוטנציה של הממשלה בטיפול בו. הם קוראים על מירון ומתרגמים את זה בירושלים.
ההיסטוריה מלמדת, כי מדינות קורסות בדרך כלל בשל גורמים פנימיים, וגם אם הן נופלות בידי אויב חיצוני - הריקבון הפנימי עושה עבורו חלק גדול מן העבודה. ירושלים נפלה בידי הרומאים בגלל מלחמות האחים. האימפריה הרומית התמוטטה בגלל סיאוב חברתי ומוסרי. האימפריה הבריטית התפוררה משום שבריטניה פשטה את הרגל מבחינה כלכלית. ברית המועצות והגוש הקומוניסטי עברו מן העולם בגלל הדיכוי והמחסור.
ישראל איבדה בשנים האחרונות חלק משמעותי ממה שמאפשר לה להתקיים בליבו של עולם עוין. הקורונה הפגינה את היחלשות הלכידות החברתית מול אויב משותף. הוואקום הפוליטי מקשה מאוד על שמירת הביטחון הלאומי. ההסתה מכיוון בלפור מעודדת עבריינות ופריקת עול. הכניעה הפוליטית לקבוצות מיעוט קולניות מעמיקה את הפילוג. הליכתו של בנימין נתניהו לא תרפא במטה קסם את החולאים הללו, אבל היא צעד חיוני שאין בלתו לכניסה להליך של ריפוי. המשך שלטונו של נתניהו מסכן את קיומה של המדינה, פשוטו כמשמעו.

תאריך:  11/05/2021   |   עודכן:  11/05/2021
+לוחמי צה"ל הותקפו בידי פורעים בחבל עירון
22:43 11/05/21  |  עידן יוסף

אוטובוס של לוחמים שהוקפץ מהצפון לאזור הדרום נרגם באבנים בצומת פאחם בחבל עירון. החיילים ירדו מהאוטובוס וביצעו ירי באוויר. המשטרה מסרה כי כוחותיה חילצו את האוטובוס מהצומת וסובבו אותו חזרה לדרכו.

+עכו: המון ערבי הצית אכסניה; יהודי נפצע קשה
22:41 11/05/21  |  עידן יוסף

כוחות המשטרה פינו את אכסניית אפנדי הנמצאת בעיר העתיקה בעכו בשל גרימת נזק קשה מצד פורעים ערבים למבנה וחשש לפגיעה בבאי המקום. שוטרים רבים פעלו להשלטת סדר בעיר ולשמירה על שלומם וביטחונם של תושבי ואורחי המקום. מתאכסן יהודי נפצע באורח קשה ופונה עם כוויות לבית החולים רמב"ם בחיפה.

+26 פורעים ערבים נעצרו במהומות בצפון הארץ
22:33 11/05/21  |  עידן יוסף

המשטרה עצרה עד כה כ-26 ערבים במהלך ההתפרעויות שהתקיימו בחיפה, בעכו, באבו סנאן ובבסמת טבעון בחשד להפרות סדר קשות שכללו תקיפת שוטרים, יידוי אבנים, חסימות כבישים, השלכת בקבוקי זכוכית וירי זיקוקים.
שוטרי משטרת ישראל בשילוב לוחמי מג"ב ויס"ם פעלו בגזרות השונות להשלטת הסדר ופתיחת צירי התנועה שנחסמו. במהלך האירועים נפצעו 3 שוטרים באורח קל כתוצאה מיידוי אבנים וקיבלו טיפול רפואי.

צומת ערערה [צילום: נתיבי ישראל]
+עכו: אספסוף ערבי הצית כליל את תחנת המשטרה
21:48 11/05/21  |  עידן יוסף

‏תחנת המשטרה בעיר העתיקה בעכו הוצתה ונשרפה כליל כעת בפרעות בהשתתפות מאות פורעים ערבים.

+המונים ליוו את הערבי שנהרג מירי יהודי
20:39 11/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בדרכם השחיתו תשתיות עירוניות, תלשו וקרעו את דגלי המדינה, יידו אבנים לעבר בתי יהודים במסלול הלוויה תוך ניפוץ שמשותיהם וקראו קריאות לאומניות וקריאות נגד היהודים  ▪  הוארך בשלושה ימים מעצרם של שלושה יהודים שהיו מעורבים בירי  ▪  השופט: "גרסתם להגנה עצמית אינה מתיישבת עם ממצאים אובייקטיביים"

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
ניידת משטרה שהוצתה בלוד
+אין נפגעים בפיגוע ירי בצומת תפוח
19:22 11/05/21  |  עידן יוסף

בצומת תפוח ירו מחבלים מתוך רכב. כוח צה״ל ירה ופגע בשני מחבלים. האחד חוסל וחברו נפצע קשה והועבר לטיפול בבית חולים.

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+סופר פארם תעמיד סניפיה באשקלון בכוננות בלילה
17:14 11/05/21  |  איציק וולף

לאור ההסלמה הגוברת בדרום וסגירת מספר בתי מרקחת באזור אשקלון, סופר-פארם מודיעה כי ממשיכה להפעיל את הסניפים באופן מלא ולשרת את הלקוחות, כולל תורנויות לילה (כוננות) בתיאום בתיאום עם עיריית אשקלון ולשכת סגן שר הבריאות.

+הפוגרום הערבי: תשתיות כביש ניזוקו במיליונים
16:31 11/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בשל ההתפרעויות נגרמו נזקים במיליוני שקלים מכספי משלמי המיסים אשר השחיתו אמצעי בטיחות ברשת הכבישים  ▪  חברת נתיבי ישראל: חלק מההשחתות לא ניתן לתיקון ונשקפת סכנה לנוסעים בכבישים

[צילום: נתיבי ישראל]
תשתית
+ניסיון פיגוע דקירה בכיכר החטיבה בשומרון; המחבלת נוטרלה
14:17 11/05/21  |  מירב ארד

דובר צה"ל מעדכן על ניסיון פיגוע דקירה בכיכר החטיבה שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". המחבלת מנוטרלת בנקודה.

+קריאת השכמה
10:35 11/05/21  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה

מי שצפה אתמול בערוצי השטנה של הטלוויזיה ראה מסע הפחדה, ניסיון מאורגן לזרוע פניקה מהול בשמחה לאיד  ▪  הפוגרום הערבי והפגיעה בריבונות ישראל לא באמת הזיזו לשדרנים באולפן  ▪  מבחינתם הסכנה האמיתית היא שהאירועים יעכבו הקמת "ממשלת ריפוי"

מדיניות אפס נדרשת: הבלגה [צילום: מחמוד אילען/AP]
+הפקת לקחים
10:17 11/05/21  |  אביתר ב-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - ליודעים לשאול, מסך עשן, יאמיר, מומחוי וכוחות מיוחדים  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות ואושר

אנחנו מבליגים [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]
+"70 שנות דו-קיום נרמסו בלילה אחד"
09:44 11/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, מכנה את השתוללות התושבים הערבים בעירו "פוגרום" ומציין כי מדובר בחציית קו אדום מבלי שנעשה דבר שעלול היה להצדיק מעשי שנאה חמורים שכאלה  ▪  "בוקר עצוב לכולנו בלוד, 70 שנות דו-קיום וחיים משותפים נרמסו במחי יד על-ידי צעירים פורעים ערבים, לפנות בוקר הנחתי לסדר ולשקם את כל הנזקים שנגרמו"

תחנת משטרה הוצתה בלוד
ונדליזם לאומני, הלילה
+ההזדמנויות של ישראל
09:33 11/05/21  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

במצב שנוצר מבחינה צבאית, פוליטית ומדינית קיימות גם הזדמנויות, ועל ראש הממשלה כמו גם על אלה המתיימרים לרשת אותו, מוטלת החובה לנצל את ההזדמנויות שנוצרו

הזדמנות להשיב את הבנים הבייתה [צילום: יואל בראון]
+כשעזה מתפרעת בירושלים
08:57 11/05/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

המראות משכונה זו בלב בירת העם היהודי מחרידים. יהודים מופקרים לגורלם, ערבים תוקפים את היהודים, מציתים את רכביהם, שורפים את בתיהם ובהעדר תחושת ביטחון נאלצים היהודים תושבי השכונה להשתמש באקדחיהם להגן על חיי ילדיהם, נשותיהם ובתיהם אל מול המון ערבי פורע

כרסום בחוסן הלאומי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ בן-גביר: לשחרר את היהודי היורה מלוד
08:37 11/05/21  |  איציק וולף

ח"כ איתמר בן-גביר טען כי עיכוב היורה היהודי בלוד הוא טיפשות של המשטרה.
"הכתובת הייתה על הקיר וכולנו ראינו את ההתפרעויות השבוע בלוד. לצערי המשטרה ששוב גילתה אוזלת יד לא עשתה דבר כדי לעצור את הפורעים, ונזכרה להגיע רק כשיהודי נאלץ להגן על חייו ולירות", אמר. לדבריו, הגיע הזמן שהממשלה תילחם נגד הטרור. "יש לשחרר לאלתר את היורה שהגן על חייו ולהעניק לו צל"ש", אמר.

+המשטרה עצרה יהודי תושב לוד שירה למוות במתפרע ערבי
08:35 11/05/21  |  איציק וולף

המשטרה עצרה יהודי תושב לוד לאחר שירה הלילה והרג ערבי מן המתפרעים אמש בעיר. לטענת תושבים יהודים בעיר, הירי בוצע באוויר ולא על-מנת לפגוע לאחר שהמתפרעים הערבים תקפו את מתחם בתי היהודים.
"המון זועם עלה לכיווננו וזרק אבנים ובקבוקי תבערה. 40 דקות התקשרנו למשטרה, איש לא בא. פחד מוות. בשלב מסוים עלו עלינו בטירוף מוחלט וכמה אנשים משלנו ירו באוויר. בחיים לא פחדתי ככה עליי ועל ילדיי", אמר יואל פרנקנבורג.
במהלך הלילה שרפו המתפרעים הערבים מתחם של תלמוד תורה בעיר לוד, וגרמו לנזק כבד לרכוש. בשל החשש משריפת בתי כנסת פינו התושבים היהודים את ספרי התורה מבתי כנסת בעיר.

+ערבים ישראלים שהשתתפו במהומות בירושלים קיבלו הודעה מהשב"כ
07:53 11/05/21  |  עידן יוסף

ערבים בעלי אזרחות ישראלית שהשתתפו באירועי האלימות בירושלים קיבלו מסרון לטלפון שבו נכתב: "זיהינו שהשתתפת באירועים האלימים במסגד אל-אקצה. נבוא איתך חשבון. על החתום: השב"כ - במקור: אלמוח'אבראת אלאיסרא'יליה (כאן חדשות)".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל בסכנת התפוררות. יש אשם מרכזי אחד
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
עוד נתגעגע
נחמיה תנא  |  11/05/21 09:29
 
- גיא פלג סבור שהפרקליטות אשמה -
סניל  |  13/05/21 10:36
2
ממש היסטריה!
סניל  |  11/05/21 11:19
3
לוין הוא יצור פתטי. הוא שכח
בני בנקר  |  11/05/21 11:47
4
אובססיה
benner  |  11/05/21 12:32
5
האשם: פ-רי-ט-ט-י-ו-ת = ניטרול
פריטטי פתטי  |  11/05/21 12:33
6
ברור שעם לפיד זה לא היה קורה-
חה חה חה  |  11/05/21 14:11
7
כיפון אחד ארור ויש שני הרוגים
הגוי..  |  11/05/21 15:59
8
ביבי עושה הכל לחבל בממשלת בנט
ביבי מלאך חבלה!  |  11/05/21 18:31
9
אחריות אנשי תקשורת להסתה
סיגל אהרוני  |  12/05/21 03:25
10
אני בטוח שמר לוין המשפטן
סניל  |  13/05/21 17:50
11
גם אוויל מחריש חכם יחשב
שיפון  |  17/05/21 18:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
הפרות סדר חמורות, שכללו ירי זיקוקים יידוי אבנים והצתת צמיגים אירעו בערים חיפה, רמלה ולוד ובעשרות כפרים במגזר הערבי    בכפר כנא הותקף יהודי תושב נוף הגליל
איציק וולף
חיל-האוויר החל לתקוף מטרות ברצועת עזה בעקבות מטחי רקטות לעבר יישובים ישראלים רבים    בין המטרות שהותקפו: משגרי רקטות, עמדות צבאיות ושמונה מחבלים מהזרוע הצבאית של חמאס
עידן יוסף
נתניהו בטקס בגבעת התחמושת: "נגיב בעוצמה רבה; האויב ישלם מחיר כבד"    מסביר את האיפוק וההחלטה למנוע מריקוד הגדלים להיכנס משער שכם: "מבחן המנהיגות מחייב לקבל החלטות נכונות גם כשהן אינן מובנות לכל ברגע נתון, וצדקתן מתבררת בהמשך"    "מי שלא מסוגל לנהוג ולעמוד בלחץ הביקורת לא כשיר להנהגה"
עידן יוסף
דובר צה״ל: "יש לנו מנעד רחב של אפשרויות תגובה. הארגון חמאס ישלם מחיר על התנהלותו, נגיב תגובה חריפה"    פעולה קרקעית אינה על הפרק    החמאס מדווח על מגעים מול קטאר, מצרים והאו"ם - ככל הנראה כדי להביא להפסקת אש
עידן יוסף
בתי החולים הונחו להערך לאירועים רבי-נפגעים    צירי תנועה בעוטף עזה נחסמו ותנועת הרכבות בדרום הופסקה    הרמטכ"ל הורה להשהות את התרגיל המטכ"לי שתוכנן להערב    החמאס, המתדלק את המהומות בירושלים ובגבול הרצועה, הודיע כי הוא זה שיאמר את המילה האחרונה    ראש הממשלה מכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בהתראה קצרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il