X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
זו לא הייתה פליטת פה חד-פעמית

"ויירדו חיים שאולה"?!

בנימין נתניהו יודע תנ"ך, ובשבוע האחרון הוא השתמש בו כדי לאחל ליריביו מיתה משונה אין פלא, אפוא, שפרחחים בליכוד מתרגמים את דבריו לשפה מודרנית ושהסכנה לרצח פוליטי היא ברורה ומיידית
▪  ▪  ▪
עדת קרח [ציור: תנ"ך הולמן]

מספרים על כומר שאיבד את המטרייה שלו. חיפש, חיפש, לא מצא והגיע למסקנה שהיא נגנבה. החליט הכומר להקדיש את דרשת יום ראשון הבא לעשרת הדברות, תוך שימת דגש על "לא תגנוב", בתקווה שהגנב יגיע לכנסייה ויבין את הרמז. החליט - ועשה. אלא שכאשר הגיע ל"לא תנאף", נזכר היכן המטרייה. והנמשל: אולי לפני שבנימין נתניהו מאשים את יריביו ב"לא תגנוב" של קולות הבוחרים, ייזכר שהוא עצמו עבר על "לא תנאף".
השימוש של נתניהו בתנ"ך ובמוסר היהודי הוא צבוע מעיקרו, כמו של רבים אחרים. הוא יודע להשוות את הפוליטיקה העכשווית לפרשות השבוע - ובזה נעסוק בשורות הבאות - אבל לצד זאת הוא מתעלם לחלוטין משורה של מצוות ואיסורים ומעקרונות המוסר היהודי. למשל: "ואהבת לרעך כמוך", "לא תשנא את אחיך בלבבך", "לא תכחשו ולא תשקרו איש בעמיתו", "לבלתי רום לבבו מאחיו ולבלתי סור מן המצוה ימין ושמאל" שנאמר על המלך, "ועשית על-פי הדבר אשר יגידו לך" שנאמר על השופטים. ובכלל, לשמוע נואף, מחלל שבתות ואוכל נבלות וטריפות משתמש בתורה - זה מקומם. ולשמוע את שותפיו החרדיים שותקים - זה מבחיל.
מה נתניהו רוצה? שגורלם של נפתלי בנט ויאיר לפיד יהיה כמו זה של עדת קרח. הוא הזכיר במפורש בשבוע שעבר כיצד הקדוש ברוך הוא טיפל באופוזיציה למשה רבינו. נניח בצד את היומרה להיות משה, נניח בצד את הרמיזה ל"מלך בחסד האל" הגלומה בדברים, ונפנה אל פסוקי פרשת השבוע הנוכחית, פרשת קרח. על דתן ואבירם נאמר "ויירדו הם וכל אשר להם חיים שאולה ויאבדו מתוך הקהל". על הנשיאים המתמרדים נאמר "ותצא אש מלפני ה' ותאכל את חמישים ומאתיים איש מקריבי הקטורת". זה מה שנתניהו מאחל ליריביו?!
זו לא הייתה פליטת פה חד-פעמית. בשבוע שעבר הזכיר נתניהו את הפרשה הקודמת, פרשת שלח, ואת עשרת המרגלים. גם עונשם היה רע ומר: "וימותו האנשים מוציאי דיבת הארץ רעה במגיפה לפני ה'". זה מה שנתניהו מאחל ליריביו?! ושיהיה ברור: נתניהו יודע בדיוק במה מדובר. הוא אדם משכיל מאוד, שניהל בביתו חוג תנ"ך. אלו לא היו רמיזות בעלמא.
אין פלא, אפוא, שפרחחי הליכוד ממהרים לתרגם את סיפורי התורה לשפה מודרנית. ח"כ מאי גולן כינתה את בנט ולפיד "מחבלים מתאבדים" וסירבה לחזור בה גם כאשר המנחים בערוץ הכנסת ביקשו ממנה לעשות זאת. והרי כולנו יודעים מה דינם של מחבלים מתאבדים: צריך לחסל אותם בטרם הם מספיקים לבצע את זממם. מי שמשתמש בכינוי הזה, בוודאי על-רקע האווירה הנוכחית, יודע בדיוק מה הוא אומר. לא שמענו מילה וחצי מילה של גינוי או הסתייגות מצד נתניהו או בכירים אחרים בליכוד.
הסכנות הנובעות מההתבטאויות הללו הן ברורות ומיידיות. ראש השב"כ, נדב ארגמן - מינוי של נתניהו - אמר זאת בצורה החדה ביותר: הן עלולות להוביל לרצח פוליטי. קצין הכנסת, יוסף גריף - איש מקצוע של עשרות שנים, תושב מעלה אדומים, אשר התמנה בימי נתניהו וקיבל קידום מיולי אדלשטיין - הציב אבטחה על עידית סילמן וניר אורבך בשל האיומים על חייהם. ראשי הסיעות בממשלת השינוי נאלצו להתגנב דרך כניסות אחוריות לפגישתם אתמול, בשל החשש לבטחונם.
נתניהו טוען עד היום, בשנת 1996 לא ראה את ארונות המתים שהונפו בכיכר ציון בהפגנה נגד הסכמי אוסלו ויצחק רבין. אולי. הצילומים אינם חד-משמעיים. לעומת זאת, ההסתה הפרועה שלו ושל חבורת האפסים שמאחוריו היא חד-משמעית מאין כמותה. היא נעשית בקולם, בשידור חי, מצולמת ומוקלטת לעיני כל העולם. נתניהו רוצה לשאוב השראה מן התורה? שייזכר בפרשת עגלה ערופה, שם זקני העיר חייבים לומר "ידינו לא שפכו את הדם הזה" - חיוב המוביל מראש לכך שהם עושים הכל כדי למנוע מעשי רצח בשטח השיפוט שלהם.
פתחנו בסיפור על כומר ונסיים בסיפור על רב, לטובת מי שרואה את עצמו כמשה רבינו. קהילה אחת הצליחה לשדל את הרב של קהילה אחרת להפר את חוזהו ולעבור אליה. פרנסי הקהילה השנייה אמרו שאין בליבם על הרב, וציידו אותו במכתב המלצה נלהב ביותר: "את הרב שלנו אפשר להשוות לשייקספיר, למשה רבינו ואפילו לקדוש ברוך הוא". אלא שתוך זמן קצר התברר לראשי הקהילה הראשונה שהם עשו מקח טעות, ובאו בטענה אל עמיתיהם: למה שיקרתם לנו? השיבו הללו: אמרנו את האמת לאמיתה. כמו שייקספיר, הרב לא יודע עברית; כמו משה רבינו, הוא לא יודע אנגלית; וכמו הקדוש ברוך הוא, הוא לא בן אדם.

תאריך:  07/06/2021   |   עודכן:  07/06/2021
+אדלשטיין: צריך להחליף את נתניהו
21:27 07/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הבריאות שוחח עם פעילים בולטים במפלגת הליכוד בניסיון גישוש לקראת התמודדות עתידית על ראשות המפלגה מול ראש הממשלה, בנימין נתניהו

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הליכוד: בנט רוצה להיפטר מנתניהו בחקיקה דיקטטורית
20:21 07/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בליכוד הגיבו על מסמך קווי היסוד הצפוי של ממשלת בנט-לפיד ועל הסעיף במסמך העוסק בחקיקה להגבלת כהונת ראש הממשלה. לטענת הליכוד, מדובר בחקיקה דיקטטורית

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+"תקציב יאושר בתוך זמן קצר לשנים הקרובות"
20:12 07/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

גוש השינוי פרסם את מסמך קווי היסוד של הממשלה המסתמנת בראשות נפתלי בנט  ▪  במסמך לא מופיעה התחייבות להימנעות מצעדים מדיניים חד-צדדיים שהופיעה בטיוטות  ▪  אין התייחסות לסוגיות הגיור, הכשרות ותחבורה ציבורית בשבת  ▪  הממשלה תחוקק חוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים או לשתי קדנציות

מפגש ראשי גוש השינוי אתמול במלון דן בתל אביב [צילום: רענן כהן]
+ועידת מפלגת העבודה אישרה כניסה לממשלה
17:28 07/06/21  |  עידן יוסף

ועידת העבודה אישרה ברוב מוחץ של 97% את הכניסה לממשלה ואת שינוי החוקה לעיגון שוויון מגדרי מלא במפלגה.
יו״ר מפלגת העבודה ח״כ מרב מיכאלי: ״בשונה מוועידות קודמות שאישרו כניסה לממשלות נתניהו כסרח עודף, הוועידה הזאת אישרה את התפקיד החשוב של מפלגת העבודה בהקמת ממשלת השינוי שתחליף את נתניהו ותביא לסיום שלטונו״.

+בג"ץ: בנט יכול להיות ראשון
17:20 07/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

קובע שחוק ממשלת החילופים מאפשר גם למי שלא ירכיב את הממשלה לעמוד בראשה, אם הוא אחד משני ראשי הממשלה החליפיים

נפתלי בנט בכנסת היום [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ביטן: גורמי הביטחון לא 'סופרים' את נתניהו
17:07 07/06/21  |  

ח"כ דוד ביטן: גורמי הביטחון לא 'סופרים' את נתניהו כי הם חושבים שהוא בדרך החוצה. הוא ראש ממשלה 'על הנייר' (חדשות 12).

+אלעזר שטרן מיועד לשר המודיעין; סגלוביץ ורול לסגני שרים
17:02 07/06/21  |  עידן יוסף

תפקידי יש עתיד בקואליציה המסתמנת: אלעזר שטרן - שר המודיעין, יואל רזבוזוב - שר התיירות, קארין אלהרר - שרת האנרגיה, מירב כהן - השרה לשוויון חברתי, יואב סגלוביץ - סגן שר, מרב בן-ארי - יו"ר ועדת בטחון הפנים, עידן רול - סגן שר החוץ, אורנה ברביבאי - שרת הכלכלה, מאיר כהן - שר הרווחה, מיקי לוי - יו"ר הכנסת (חדשות 12).

+מיכאלי על ביטול מצעד הדגלים: יושבים בשלטון ומאשימים אחרים
16:54 07/06/21  |  עידן יוסף

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, בישיבת הסיעה: קיש וסמוטריץ' ואחרים כבר מאשימים את ממשלת השינוי בביטול מצעד הדגלים. זה קלאסי ממשלות נתניהו - יושבים בשלטון ומאשימים אחרים.
על ועידת המפלגה אמרה: ועידת מפלגת העבודה מממשת את הדמוקרטיה המפלגתית ומצביעה כמעט פה אחד על עיגון עיקרון השוויון המגדרי במוסדות המפלגה ועל השתתפות המפלגה בממשלת השינוי.

+"עלה בידי": הממשלה תושבע בתוך שבעה ימים
16:21 07/06/21  |  עידן יוסף

יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע למליאת הכנסת כי ח"כ יאיר לפיד מסר לו ולנשיא המדינה כי עלה בידו להרכיב ממשלת חילופים וכי תיקבע ישיבה של הכנסת לצורך כינון הממשלה בתוך שבעה ימים. עוד אמר לוין כי הודעה על מועד השבעת הממשלה תימסר בהמשך.

[צילום: דוברות הכנסת]
+אורבך עשוי להתמנות לשר ההתיישבות
15:53 07/06/21  |  עידן יוסף

גורם בגוש השינוי: ניר אורבך יצביע בעד הממשלה. ימונה לשר ההתיישבות (גלובס).

+לפיד: לא לקפוץ לבריכה ולצעוק 'ניצחנו'
15:48 07/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר יש עתיד מעריך כי הממשלה הזו תחזיק מעמד "כי היא באה לעבוד"  ▪  "רציתי ממשלה קטנה ונכשלתי בזה. זה לא טוב"  ▪  לא מכחיש שהייתה דרישה מצד אביגדור ליברמן שלא לצרף את החרדים לממשלה בשנה הראשונה  ▪  "נדאג לצרכים הלגיטימיים של מי שלא הצביע לנו"

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עימות בצמרת הליכוד בשאלת הבחירות לראשות המפלגה
13:41 07/06/21  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו מבקש לקיים בחירות מקדימות מהירות לראשות הליכוד. יו"ר מזכירות הליכוד, השר ישראל כ"ץ ויו"ר המרכז ח"כ חיים כץ מתנגדים בטענה שמדובר בהוצאה כספית מיותרת של כ-10 מיליון שקלים (זמן ישראל).

+יו"ר הכנסת נפרד מנשיאות הכנסת
13:13 07/06/21  |  עידן יוסף

‏יו"ר הכנסת יריב לוין ניצל את ישיבת נשיאות הכנסת הקבועה בימי שני למילות פרידה, והודה לסגניו על שיתוף הפעולה. סגן היו"ר עבאס הודה לו בחזרה. הישיבה ננעלה בלי לקבוע מועד להשבעת ממשלת בנט-לפיד.

+ועידת מפלגת העבודה תתכנס לאשר הצטרפות המפלגה לממשלה
08:32 07/06/21  |  מירב ארד

ועידת מפלגת העבודה תתכנס במהלך היום (יום ב') כדי לאשר את הצטרפות המפלגה לממשלה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ויירדו חיים שאולה"?!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה זהב
ירושלמית  |  7/06/21 10:15
2
משה רבנו! (רבנו ולא רבינו)
מ. עמיר  |  8/06/21 07:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
עידן יוסף
רה"מ נתניהו לאראל סג"ל בערוץ 20: "הממשלה הזאת מסוכנת יותר מההינתקות ומאוסלו"    "הולכת לקום קונסוליה פלשתינית במרכז ירושלים"    "אני נשאר במערכת הפוליטית, אמשיך הנהיג את מחנה הימין"    "לא רצינו את רע"ם איתנו באף שלב"
עידן יוסף
יו"ר ימינה נשא הצהרה לתקשורת, לאחר הישיבה המשותפת הראשונה של ראשי גוש השינוי    פנה לנתניהו: "תרפה, תשחרר את המדינה להמשיך הלאה"    "החלפת שלטון זה לא אסון. נעשה הכל שבעוד שנה תסתכלו אחרת ותמצאו מקום בלב להבין את ההחלטות שלי"
עידן יוסף
עידן יוסף
הדגישו את מקומם של המנהיגים בהרגעת הרוחות, והביעו דאגה מהאווירה בהפגנות וברשתות החברתיות    תובעים כינוס המליאה להשבעה למרות שטרם נחתמו הסכמים קואליציוניים
איתמר לוין
דבריו של בנימין נתניהו כמעט זהים לחלוטין לאלו של דונלד טראמפ; במישור הפוליטי ניכר דמיון בין התוצאות - וכעת גוברת הסכנה למהדורה ירושלמית של 6 בינואר    משפחת נתניהו מצרפת שקרים נוספים לרשימה, וגם צביעות ביחס להפגנות הימין אל מול ההפגנות בבלפור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il