X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ומה יקרה מחר? הלא ישראל תמשיך להתקיים, והממשלה שבדרך תהיה טובה לה, ואנחנו נמשיך לעבוד עם הנוצרים ולכבדם
▪  ▪  ▪
מייק אבנס מסתודד עם הנשיא, במעון הנשיא[צילום: ארי בוסל]

מייק אבנס כתב ספרים כמספר שנותיה של מדינת ישראל המודרנית. אני זוכר כשפגשתי אותו בפעם הראשונה ורציתי להביע את הערכתה הרבה של משפחתי לעמדותיו הלוחמניות, הבלתי מתפשרות, הברורות לחלוטין נגד האיום האירני. בביתנו יש אוסף גדול של ספריו, חלקם חתומים על ידו (עכשיו אני מפקפק אם הוא באמת חתם עליהם; ניחא, התרומות שלנו מהלך השנים היו למטרה טובה לדעתנו). עבור אבנס, שכמובן לא הכיר אותי, הייתי אוויר, חלל ריק. פשוט לא ענין אותו שמישהו מביע הערכה (לאחר שברור היה שאותו מישהו השקיע כסף רב בארגונו, אך מסתבר שלא מספיק).
מאז נפגשנו מספר פעמים, ובדיוק לפני המגיפה הגדולה אפילו ישבנו זה ליד זה בשורת האח"מים בבית הנשיא. כמובן שהוא לא הבין מה אני עושה שם, אך ההתעלמות המוחלטת שלו הייתה מעומעמת במקצת וקצת פחות תוקפנית, כי בכל זאת הייתה סיבה שאותו בחור ישב בדיוק לידו. כמה מאות האח"מים שישבו מאחורינו לא היו קיימים עבורו כלל ועיקר.
אבנס הוא אדם שנפגש עם נשיאים וראשי ממשלות, עשרות מהם, ומייצג נוצרים-ציונים אוהבי ישראל. הוא הפך את מיתוג ישראל למכונה משומנת ומכניסה עד מאד. לטענתו, ולפי דיברור המוסד בראשו הוא עומד, הוא מייצג 100 מיליון נוצרים (למרות שהשבוע המספר בו השתמש היה "צנוע ביותר" - רק 75 מיליון, ולי נדמה שהוא התבלבל עם מספר הבוחרים ואני ביניהם שהצביעו עבור הנשיא טראמפ לקדנציה שניה, וראוי להבהיר שגם אם הוא ייעץ לנשיא לשעבר, הוא אינו הנשיא לשעבר).
בירושלים הבירה הוא הקים מרכז תקשורת ומוזאון ובו מעלים על נס נוצרים שעזרו ליהודים ולמדינת ישראל. אני ממליץ בחום לבקר שם. בדומה לחסידי אומות העולם, יש אכן חברים אמיתיים של אנשי השבת בקרב אנשי יום ראשון, וניתן לפגוש אותם באותו מוזאון.
לפי אבנס, נראה שהכרתו של הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל היא פרי עמלו, כמו גם המלכתו של נתניהו כראש ממשלת ישראל לעד ולעולמי עולמים, שהוא התנבא עליה וגם הוציאה אל הפועל. כיוון שהוא שם עצמו נביא שנבואותיו מתגשמות בימי חייו, הוא לא שונה מאליהו הנביא, לפחות. אין פלא לפיכך שנתניהו חייב להמשיך לכהן כמלך ישראל, כי המלוכה ניתנה לו מאת האלוהים, לו ולא לאחר, לצמיתות, וכל מי שמעז לפגוע בכך (או בנתניהו), דמו בראשו, כי הוא יוצא נגד לא פחות מאשר מלך עולם. אם אבנס אליהו, הרי שהוא עולה בסערה השמימה, אך אפילו בספר מלכים ב׳ פרק ב׳ פסוק 1 נאמר "ויהי בהעלות ה׳ את אליהו בסערה השמים": אלוהים הוא העושה זאת בכוחו, לא אליהו שהוא בשר ודם.
מיליוני מאמינים
מרבית הנביאים היו נביאי זעם ולא היו מקובלים בימי חייהם. אפילו נוח, איש צדיק בדורו, שעמל מאה שנים על בנית התיבה, לא היה מקובל על שאר האנשים שזלזלו באזהרותיו ובהכנותיו לקראת המבול. אבנס שעד היום היה נביא-בן-זמננו, נביא-עלי-אדמות, ואיגד בתוכו את האהבה לישראל (כמו גם משיכה בלתי ניתנת להינתקות לכבוד אישי ולכל אורות הזרקורים ללא יוצא מן הכלל), הפך בן לילה לנביא זעם וחורבן, איש מסוכן שמורט את שערותיו ומאיים שכל מאמיניו-תומכי-ישראל ישנו את עמדתם בן לילה ויצאו להלחם בממשלה החדשה העומדת לצאת לדרך, ממשלת אחדות המייצגת את כל גווניה וצבעיה של מדינת ישראל המודרנית. עד היום תמכת בזו המדינה ואנשיה, מה השתנה הלילה הזה מכל הלילות?
אבנס נשמע לרגע כמו המוסלמים המאיימים עלינו משך שנים שעשרות מיליונים מהם יעלו על גבולות ישראל ויצעדו לעבר ירושלים להצילה מיד היהודים שזוממים להחריב את מסגד אל-אקצה או להעלותו באש. הם יצעדו, וגם אם נירה במיליונים מהם, הזרם לא יפסק, כי זו מלחמת קודש והם יקריבו חייהם למען אל-אקצה ומוחמד נביאם. לרשות אבנס עשרות מיליוני מאמינים, והם אמורים לשנות עורם בן לילה, מתומכי ישראל ללוחמים נגד בנט ושאר חבר המרעים הרוצים רק את רעתה של מדינת היהודים ומנסים להשמידה (בה אם אנחנו מנסים להשמיד כבר עשרות שנים את מסגד אל-אקצה).
"שברו את הכלים ולא משחקים" היה תאור מתאים אלמלא האיומים המופרשים והשפה הבוטה בה משתמש אבנס נגד בנט. הרשו לי לחסוך לכם את התענוג ולא לחזור על מכתב שלם שאבנס, לכאורה, כתב (כה קיוויתי שלא כך הוא, אך מסתבר שהוא אכן ניחן בחוש כתיבה כפי שידעתי, והוא לא הסתפק במכתב כי אם בטור ועוד ועוד). על מה ולמה המהומה? מה קרה שישראל הפכה כהרף עין ממשאת נפשו של אבנס וכל 75 עד 100 מיליון האבנגליסטים הצועדים בעקבותיו לדבר השנוא ביותר עליו - ולפיכך עליהם? איזו אהבה היא זו שנעלמת כאילו מישהו שאב את כל החמצן מהאוויר?
קרו שני דברים: ראשית, הנשיא טראמפ הפסיד בבחירות, והקול האבנגליסטי בארה"ב נדם (באופן זמני). הדמוקרטים שולטים ביד רמה, ואלוהים הורחק אחר כבוד מכל מרכזי הכוח לפינה נשכחת. למעשה, הוא הוחלף באלילה אטרקטיבית ביותר בשם ליברליות-פרוגרסיבית. אבנס איבד בן לילה את כל כוחו בארה"ב (והוא הרגיש עד כה כמלכה בנשף, ועכשיו כהמן בשעתו). אך הוא נשאר עם מרכז בירושלים (100 מיליון דולר - מספר אהוב עליו, בשל הרושם-לכאורה שהוא יוצר בקרבנו, פשוטי העם), ופוליטיקים שמאד אוהבים אותו (הוא עורך ערבים ומשתים ושמחות ותמיד כולם מרגישים חשובים מאוד להיות מוזמנים ולהיות בסביבתו).
שנית, נראה שגם נתניהו הפסיד (הוא כשל בהנתן לו המנדט להרכיב ממשלה, ויאיר לפיד הצליח). כאן התנפץ לו העולם, וגרם למה שנראה כאיבוד שליטה זמני או התמוטטות עצבים לשמה.
אבן אחר אבן
התמיכה בישראל על-ידי הנוצרים אינה תלויה בדבר, ודאי שלא בכהונתו של נתניהו כראש ממשלה. אלוהים ממליך מלכים ומשפיל גאים, ואין זה ביד אנוש (גם אם זה חושב שהוא מייצג את אלוהים עלי אדמות). לא מאיימים על ישראל שאם לא יעשה כדבר המאיים, דברים רעים ונוראים יקרו לה (אלא אם כן המאיים הוא חמאס, כי אז הכל מותר, מוכר ומסוכן).
אצל הנוצרים, לפחות כל אלו שאני מכיר, הברית החדשה מתווה להם דרך חיים כמו גם דרך פעולה. בין השאר, למי שחוזר לברית הישנה (התנ"ך שלנו) ישנם פסוקים רלוונטים וביניהם שאלתו-דרשתו של הנביא מיכה (ו׳:8): הגיד לך אדם, מה טוב ומה ה׳ דורש ממך, כי אם עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת עם אלוהיך. הצנע לכת עם אלוהיך...
יצא לו מייק אבנס לשרוף גשרים ולהחריב את ירושלים, כמו הרומאים בשעתם. בין להבות האש המתמרות, הוא מאיים לשלוח את חייליו לפרק את חומת העיר העתיקה אבן עצומה אחר אבן עצומה. טירוף חורבן הבית מוצג בפנינו אלפיים שנה אחר המאורע, ואני נחרד אל לבי. טוב שבכעסו הרב הוא לא צלב בשנית את ישו (כיוון שהוא נציג אלוהים עלי אדמות היכול להמליך מלכים, כנראה הדבר לא היה נבצר מיכולתו).
ומה יקרה מחר? הלא ישראל תמשיך להתקיים, והממשלה שבדרך תהיה טובה לה, ואנחנו נמשיך לעבוד עם הנוצרים ולכבדם (כי אין לנו חברים בעולם, וחייבים לשמור על אלו שיש, ובכלל זה טוב ונעים להיות במחיצתם, כי הם תומכים בנו תמיכה בלתי מסויגת, הם ולא אחר, הם ולא אנחנו). מייק אבנס ירגע ויבין את טעותו, ואנחנו נסלח לו, והחיים יחזרו למסלולם.
טוב היה אם היה ראש הממשלה,- שוודאי מודע למכתבים ולאיומים, מבקש בפומבי להוריד את הלהבות, שכן אחים אנחנו, ואסור לנו להרוג זה את זה, מקרה קין והבל. וטוב היה אם ראש הממשלה הנכנס היה ממנה נציג רשמי של מדינת ישראל לעולם הנוצרי, רעיון שראש הממשלה היוצא נתניהו אהב, אך לא מספיק בכדי להפוך אותו למציאות משך שלוש השנים האחרונות. כי אנחנו תלויים בנוצרים והם בנו, ובכדי לשרוד, חייבים נהיה לשתף פעולה גם בעתיד, מעין נישואים לכל החיים.

מייק אבנס במעון הנשיא [צילום: ארי בוסל]
מייק אבנס במעון הנשיא [צילום: ארי בוסל]
מייק אבנס במעון הנשיא [צילום: ארי בוסל]
תאריך:  08/06/2021   |   עודכן:  10/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
ב-6 ביוני 1967, לילה הראשון של מלחמת ששת הימים נהרגו רבקה ושלמה בן-חמו, אם ובנה בן ה-13 במפולת חפירה (שוחה) שנחפרה לשמש כמקלט מאולתר בשכונת נווה עמל בהרצליה    כשבועיים לאחר מכן קיפחו חייהם, במקרה דומה, שתי תלמידות בנות 10 מחדרה    האירועים הללו נעלמו מדפי ההיסטוריה כלא היו ורק מעטים יודעים עליהם
אפרים הלפרין
כזבנותו של נבחר לא נבחנת בהיותו באופוזיציה אלא בימים הראשונים של היותו בשלטון    ניתוק ואטימות, כן, ניתוק ואטימות    לפיד אמר זאת    ישבנים במקום חינוך, כסאות במקום בריאות, ג'ובים במקום ביטחון, וכאשר מתחילים בכזו רגל שמאל, מי יודע איך גומרים
עמנואל בן-סבו
ניבולי הפה הקשים והחריגים במיוחד נגד כוחות הביטחון כשביובי הפורעים זורמים להנאתם לעבר הלוחמים האזוקים בידיהם, ברגליהם, בליבם הרותח ובנפשם הסוערת הם תמונת הניצחון
יוקי לביא
האופרה ותיאטרון גשר מעלות את "אימהות" מאת דוד זבה - סיפורי המקרא דרך עיני האימהות    הפניית זרקור למי שהיו שם ושקולן הושתק
איתן קלנסקי
צר לי, שבתהליך ההבניה וההתגבשות של היחידים והמשפחות לעם, משה בחר בדרך, שנועדה להשתיק מחאה, גם אם יש בה מידה רבה של הפרזה ופגיעה לא מוצדקת בתרומה המבורכת של משה להיסטוריה היהודית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il