X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
ראש ממשלה שעומד על ראש סיכה
נאום ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו בעת כינון ממשלת החילופים השלושים ושש בפני הכנסת העשרים וארבע [ג' בתמוז תשפ"א, 14.06.2021]
לקח מהעבר
הממשל האמריקני החדש ביקש ממני לשמור את חילוקי הדעות שלנו בענייני הגרעין בחדרי חדרים, לא לתת לו פומבי. אמרתי שלא אנהג כך, ואני אגיד לכם מדוע: כי לקחי ההיסטוריה עומדים לנגד עיניי. בשנת 1944, בשיא השואה, נשיא ארצות הברית פרנקלין רוזוולט סירב להפציץ את מסילות הברזל שהוליכו למחנות ההשמדה, וסירב להפציץ את תאי הגזים, מה שהיה יכול להציל מיליונים מבני עמנו. ייחלנו לישועה מאחרים, והיא לא באה. מול איום ההכחדה היינו חסרי ישע. קולנו לא נשמע בין העמים. לא הייתה לנו מדינה, לא היה לנו צבא. אבל היום יש לנו קול, יש לנו מדינה, ויש לנו כוח מגן

   רשימות קודמות
  להגן על עצמנו בכוחות עצמנו
  חדשות טובות מהמזרח התיכון
  תקוה לבני אברהם
  נופלת בחלקי הזכות הגדולה
  מנסים לבצע הפיכה שלטונית

נשיא המדינה ראובן ריבלין, נשיא המדינה הנבחר יצחק הרצוג, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, חברי הכנסת, מכובדיי כולם, אדוני היושב-ראש, אני עומד כאן בשם מיליוני אזרחים שבחרו בדרך של זקיפות קומה, ולא בדרך של הרכנת ראש. אני עומד כאן כשליח ציבור נבחר של למעלה ממיליון ישראלים שהצביעו לליכוד בהנהגתי, ועוד כמיליון אזרחים נוספים שהצביעו למפלגות ימין בידיעה שהן תהיינה חלק מממשלה בראשותי.
בזכותם ולמענם אני מתכוון להמשיך למלא את השליחות הגדולה של חיי: להבטיח את קיומה, ביטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל. ספגתי שליחות זו ונאמנות אין-קץ לארץ ישראל בילדותי בבית הוריי. כלוחם וכמפקד בסיירת מטכ"ל יצאתי לפעולות רבות מעבר לקווי האויב. בקרב אש בתעלת סואץ כמעט איבדתי את חיי; בקרב אחר נפצעתי תוך כדי לחימה לשחרור החטופים ממטוס סבנה. בכל תפקידיי הציבוריים: כציר ישראל בוושינגטון, כשגריר ישראל באו"ם, כשר החוץ, כשר האוצר, כשר הביטחון וכראש ממשלת ישראל במשך למעלה מ-15 שנים, הייתה לי הזכות לפעול לילות כימים - פשוטו כמשמעו, לילות כימים - למען המדינה האהובה שלנו.
יחד עם חבריי בליכוד ושותפיי בימין הפכנו את ישראל לכוח עולמי, ובתחומים רבים - למעצמה. עשינו זאת לא מתוך כניעה ללחצים בינלאומיים, לא מתוך חולשה. עשינו זאת מתוך עמידה איתנה, מתוך עוצמה, בעצם באמצעות טיפוח העוצמה הכלכלית והטכנולוגית שלנו, המדינית והביטחונית שלנו, של מדינת ישראל. והעוצמה המשולבת הזאת הביאה לישראל הישגים אדירים שלא היו לנו מעולם. רק לאחרונה הבאנו מיליוני חיסונים לישראל - יש מי שאומר: הבאנו באובססיביות - לבריאות ולחיים של אזרחי ישראל. יכולנו לעשות זאת כי היה לנו מעמד מיוחד.
יצאנו ראשונים בעולם מן הקורונה בעוד מדינות רבות, רבות מאוד, עדיין נתונות בסגרים ובהגבלות. הפכנו את ישראל לכלכלה חופשית - כל כך הרבה רפורמות, והפכנו אותה לאחת מ-20 הכלכלות העשירות בעולם, כשהתוצר לנפש שלנו עובר את זה של בריטניה, יפן וגם של צרפת. צמצמנו פערים - בניגוד גמור למה ששומעים - כי מדד האי-שוויון, הורדנו אותו לרמתו הנמוכה ביותר זה עשרות שנים. אגב, אין סתירה בין שני הדברים.
מעל כל אלה, לפני כל אלה, נאבקנו בנחישות נגד מאמציה של אירן להשיג נשק גרעיני, גם כשנאצלנו לעמוד לבד, לגמרי לבד, מול העולם כולו, וגם מול רבים בארץ. נחישותנו זו השפיעה על הממשל האמריקני הקודם לצאת מהסכם הגרעין המסוכן, וגם השפיעה על מדינות ערביות רבות לראות בנו מגן אזורי מפני התוקפנות האירנית, שמאיימת גם עליהן. עם ארבע מהמדינות הללו - איחוד האמירויות, בחריין, סודן ומרוקו - כרתנו הסכמי שלום היסטוריים, הסכמי אברהם. בהסכמים הללו אנחנו שינינו את הדוקטרינה הישנה והמסוכנת של שטחים תמורת שלום, והבאנו שלום תמורת שלום. שלום אמיתי, שלום כלכלי, בלי לוותר על-אף שעל, בלי לעקור אף יהודי מביתו.
אני יכול להגיד לכם שההישג הזה לא בא בקלות, כי קודם לכן, במשך שנים, היינו צריכים להדוף לחצים כבדים מאוד לנסיגות; לחצים שלא היו על שום ראש ממשלה בישראל ועל שום ממשלה. ואם היינו עושים זאת, היינו מביאים כליה על מפעל ההתיישבות וסכנה גדולה מאוד לישראל. אבל במקום זאת, במקום זאת הבאנו הכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל, העברת שגרירות ארצות הברית אליה, הכרה בריבונות ישראל בגולן, ושינוי ביחס לחוקיות היישובים ביהודה ושומרון.
טיפחנו יחסים מיוחדים עם רוסיה. לא רק עם רוסיה כמדינה - גם טיפוח קשר ישיר וקרוב עם נשיא רוסיה, ועל-ידי כך הבטחנו את חופש הפעולה של חיל-האוויר בשמי סוריה כדי למנוע את התבססות אירן בגבולנו הצפוני. וכן, גם הבאנו את זכריה באומל, זיכרונו לברכה, מקרב סולטאן יעקוב, לקבורה בישראל.
בניגוד גמור לתחזית הנלעגת של השמאל על בידוד מדיני, על צונאמי מדיני - הטיפוח השיטתי של עוצמתנו הכלכלית והצבאית זה לא דבר נקודתי. זאת משנה סדורה במשך שנים. הטיפוח השיטתי הזה הביא לפריחה מדינית חסרת תקדים, ומדינות רבות מחפשות את קרבתנו. כרתנו בריתות והסכמים חדשים עם מדינות אפריקה, מזרח אירופה, אסיה, אמריקה הלטינית, מדינות ענק כמו הודו, יפן, ברזיל ומדינות מזרח הים התיכון כמו יוון וקפריסין.
לא רק במדיניות חוץ, גם בתוך הארץ פנימה חוללנו שינויים עצומים: הורדנו מיסים, עודדנו תחרות, הסרנו רבים מחסמי הרגולציה והמונופולים שחנקו את הכלכלה שלנו מאז הקמת המדינה. וכולכם בלי יוצא מן הכלל, כולכם רואים את השינוי: גורדי שחקים, אצטדיונים, קניונים, פארקים תעשייתיים, שכונות חדשות למכביר, מנופים בכל מקום. חיברנו את הפריפריה למרכז בכבישים, ברכבות, במנהרות, במחלפים, בגשרים.
אני חייב להגיד לכם: אני מבקר בדימונה, בירוחם, ביקנעם, בקריית שמונה, ואני רואה את הגאווה העצומה של התושבים נוכח הפיתוח האדיר שלא היה בזמן של קודמינו - המגדלים שפורחים מעלה, המרכזים המסחריים, המסעדות האיטלקיות בפריפריה. פעם קראנו להם, ויש עדיין מי שקורא להם - אני לא קראתי להם אף פעם כך - קוראים להם בהתנשאות ישראל השנייה. אנחנו מבטלים את זה ואסור, אסור לחזור לשם. והורדנו את האבטלה, העלינו את שכר המינימום, הקמנו טייסת כיבוי שכיבתה מאות שרפות ענק, כולל עכשיו במבואות ירושלים, והצילה חיים רבים. עמדנו מול גלי פופוליזם, אולי הכבדים שבהם, כשהוצאנו את הגז מהמים והפכנו את ישראל לראשונה למעצמה אנרגטית שמייצאת גז למצרים, לירדן, ובעתיד גם לאירופה; שלא לדבר על סכומי העתק שזה מכניס לקופת המדינה. שיקמנו אתרי מורשת ברחבי הארץ. יגאל אלון צדק: עם שלא זוכר את עברו, לאן הוא יגיע? השקענו בזה השקעה אמיתית לאורך שנים. הנהגנו מדיניות של שמיים פתוחים ושברנו שיאים בתיירות. במשך 11 שנים - ולא בקומץ פגישות עם חבר כנסת זה או אחר - במשך 11 שנים השקענו בחברה הערבית בישראל בתשתיות, בחינוך, בבריאות, בעשר, תשע משטרות, כשקודם לכן הייתה אחת. כ-21 מיליארד שקל - יותר מכל ממשלות ישראל גם יחד. ועשינו זאת כדי לשלב את כל אזרחי ישראל בסיפור ההצלחה הישראלי.
הפכנו את ישראל למעצמת סייבר. הקמנו גדר, מכשול, בגבול סיני, שבלם שיטפון של מסתננים בלתי חוקיים מאפריקה, אני מעריך כמיליון, דבר שהיה מחסל סופית את עצם הרעיון של מדינה יהודית ודמוקרטית, היא פשוט הייתה מתבטלת. והקמנו גם מכשול תת-קרקעי שבלם את מנהרות הטרור של החמאס לכיוון עוטף עזה. בניגוד לשנים המדממות, השנים המדממות שקדמו לנו שבהן שטפו אותנו גלי טרור בלתי פוסקים, הבאנו את העשור הביטחוני הטוב ביותר שהיה לנו. הסטטיסטיקה לא משקרת: פחות חיילים ואזרחים נפגעו בעשור האחרון בהשוואה לכל עשור אחר מאז קום המדינה. אז, קודם לכן, מה היה לנו? אוטובוסים מתפוצצים, מסעדות מפוצצות. היום, לשמחתי, יש לנו מסעדות מפוצצות, מפוצצות בסועדים, באנשים שמבלים ללא חשש, ללא מורא.
עכשיו, אני רוצה להדגיש שוב: כל זה לא קרה סתם. זה לא קרה במקרה. זה קרה כי הובלנו מדיניות ביטחונית אחרת. מדיניות תקיפה, מרתיעה ומושכלת שגובה מחיר כבד מאוד מאויבינו, ועם זאת - וזה חשוב - עם זאת נמנעת מפזיזות ומאימפולסיביות. היא הייתה גם - שלא תטעו - מדיניות מאוד נועזת. ביצענו פעולות נועזות בעומק האויב, כמו הבאת ארכיון הגרעין הסודי מלב טהרן, ומבצעים אחרים שעולים על כל דמיון. וזהו המקום להודות לצה"ל, לשב"כ, למוסד, למשטרה, שעושים עבודת קודש בשמירה על ביטחון ישראל.

חברי הכנסת, ההישגים שלנו הפכו את ישראל ממדינת שוליים לכוח עולה בזירה העולמית. זאת הדרך שלנו, שלי ושל חבריי למחנה הלאומי, חבריי לימין האמיתי. ואם נגזר עלינו להיות באופוזיציה נעשה זאת בגו זקוף עד שנפיל את הממשלה המסוכנת הזאת ונחזור להנהיג את המדינה בדרכנו. היום זה נחוץ יותר מתמיד לאור שלושת האתגרים הכבירים שלפנינו. האתגר הראשון: אירן. זה אינו סוד שארצות הברית עומדת לחזור בקרוב מאוד להסכם הגרעין המסוכן שאני וחבריי מתנגדים לו בכל תוקף. שמעתי את מה שאמר נפתלי בנט בנושא זה. אני חייב להגיד לכם: עכשיו אני מודאג שבעתיים, כי בנט תמיד עושה הפוך ממה שהוא אומר, ממה שהוא מבטיח. הוא יילחם באירן כמו שהוא לא ישב עם יאיר לפיד ועם מנסור עבאס והעבודה ומרצ.
אני רוצה לפרסם - לספר לכם: הממשל האמריקני ביקש ממני לא לתת פומבי לחילוקי הדעות בנושא זה. יש לנו חילוקי דעות; הוא ביקש מאיתנו לשמור את זה לחדרי חדרים. אבל עם כל הכבוד לידידתנו הגדולה, ולידידי הוותיק מזה 40 שנה הנשיא ג'ו ביידן, לא אנהג כך.
הממשל האמריקני החדש ביקש ממני לשמור את חילוקי הדעות שלנו בענייני הגרעין בחדרי חדרים, לא לתת לו פומבי. אמרתי שלא אנהג כך, ואני אגיד לכם מדוע: כי לקחי ההיסטוריה עומדים לנגד עיניי. בשנת 1944, בשיא השואה, נשיא ארצות הברית פרנקלין רוזוולט סירב להפציץ את מסילות הברזל שהוליכו למחנות ההשמדה, וסירב להפציץ את תאי הגזים, מה שהיה יכול להציל מיליונים מבני עמנו. ייחלנו לישועה מאחרים, והיא לא באה. מול איום ההכחדה היינו חסרי ישע. קולנו לא נשמע בין העמים. לא הייתה לנו מדינה, לא היה לנו צבא. אבל היום יש לנו קול, יש לנו מדינה, ויש לנו כוח מגן. לכן אמרתי למזכיר ההגנה האמריקני אוסטין כשהוא ביקר כאן לפני כמה שבועות - ציטוט: כראש ממשלת ישראל אעשה הכל להתנגד להסכם שיביא להתחמשותה הגרעינית של אירן, ואממש את ההתנגדות הזאת להסכם שאתם מביאים הן ברמה הציבורית והן ברמה המבצעית. והוספתי עוד דבר באוזניו, ואני משתף אתכם: אמרתי שהגם שאני מקווה, מקווה מאוד שלא נגיע לכך, אם אצטרך לבחור בין חיכוך בינינו לבין סילוק האיום הקיומי על ישראל, סילוק האיום גובר עם הסכם או בלי הסכם.
לצערי - שמעתי את בנט; לצערי אין לו את המעמד הבינלאומי, אין לו את האמינות, אין לו את היכולת, אין לו את הידע. מעל הכול, אין לו ממשלה - ואין לו מילה - שתאפשר לו התנגדות אמיתית. ומכל ההבדלים - ויש רבים - בינינו לבין הממשלה המיועדת, זהו ההבדל החשוב והגורלי ביותר לעתיד ישראל: ראש ממשלה בישראל חייב להיות מסוגל להגיד לא לנשיא ארצות הברית בנושאים שמסכנים את קיומנו ולגבות זאת בפעולה מסיבית בקונגרס, בסנאט ובדעת הקהל בדמוקרטיה הגדולה שהיא ארצות הברית. כך נהגתי אני ב-2015, כשנאמתי בקונגרס האמריקני למרות התנגדותו, התנגדותו העזה, של נשיא ארצות הברית. מי יעשה זאת עכשיו, ראש הממשלה יאיר לפיד שתקף את נאומי בקונגרס? הרי רוב חברי הממשלה המיועדת תומכים בהסכם הגרעין, בין אם יגידו זאת או לא. לא משנה מה הם אומרים כאן, הם אינם רוצים והם אינם מסוגלים להתייצב מול ארצות הברית.
ולמן הרגע - תקשיבו טוב למה שאני אומר, אשמח להתבדות, אבל אני אומר לכם, לא אתבדה: למן הרגע שארצות הברית תחזור להסכם הגרעין עם אירן, הממשלה הנכנסת גם לא תאשר פעולות משמעותיות בתוך אירן כדי לבלום את המשך ההתחמשות. לכל היותר, חברים בממשלה ישמיעו כמה אמירות רפות לפרוטוקול, כמו היום, או יגידו כמה דברים חסרי משמעות בחדרי חדרים. אין לזה שום ערך, זה כמו כוסות רוח למת. שום דבר, שום ערך.
ממשלה שאינה מסוגלת להתייצב בעוצמה מול הקהילה הבינלאומית בנושאים שחורצים את גורלנו אינה ראויה להנהיג את ישראל אפילו יום אחד, וזו הממשלה הנכנסת. גם באירן מבינים את זה. אין פלא שהם חוגגים שם היום. הם יודעים שאלמלא המאמצים שהובלנו, כבר מזמן היה לאירן ארסנל של פצצות גרעין שמטרתן להשמיד אותנו. באירן חוגגים כי הם מבינים שמהיום תהיה בישראל ממשלה חלשה ורופסת, שתתיישר הלכה למעשה עם תכתיבי הקהילה הבינלאומית.
אז יש לי מסר, יש לי מסר לצוהלים בטהרן ולעושי דברם בחיזבאללה ובחמאס: לאופוזיציה בישראל יהיה קול ברור וחזק. ויש לי עוד מסר בשבילם לא פחות חשוב: We will back soon.
מלבד אירן, האתגר השני שלפנינו הוא למנוע הקמת מדינה פלשתינית שתאיים על קיומנו. הממשל החדש בארצות הברית כבר מחדש את מאמציו בכיוון זה, הוא דורש כבר עכשיו הקפאה של ההתיישבות ביהודה ושומרון, הקפאת בנייה בשכונות היהודיות החדשות בירושלים - קיבלתי פנייה, שדחיתי בתקיפות, על בנייה בארנונה או בגבעת המטוס - ופתיחה מחדש של הקונסוליה האמריקנית לפלשתינים בלב בירתנו, דבר שיחזיר את חלוקת ירושלים לסדר-היום. אמרתי לידידינו האמריקנים: אתם רוצים להקים את הקונסוליה? תקימו אותה; באבו דיס, לא בירושלים הריבונית. הממשלה המיועדת לא תגיד זאת, ואם תגיד זאת - היא לא תעמוד על כך. כמו בעניין הגרעין, במקרה הטוב חבריה מן הימין המדומה אולי יצייצו כמה ציוצים רפים לפרוטוקול בניסיון נוסף להונות את מצביעי הימין, כפי שהונו אותם בבחירות האחרונות. כי אצלם הכל ספין.
הכול ספין והדיבורים הם חזות הכול, אבל מעשים אין. אני שואל: איך נגן על ההתיישבות כשרוב חברי הממשלה המיועדת דוגלים בעקירת יישובים? אין נגן על חיילי צה"ל מפני האשמות בהאג כשחבר בכיר בקבינט המיועד תומך בהאג? אין נמנע קידום הקמתה של מדינה פלשתינית כשרוב מובהק בממשלה המיועדת תומך בהקמתה?
האתגר השלישי שלפנינו הוא הכלכלה. מכובדיי, בזכות עשרות הרפורמות של כלכלה חופשית שהנהגנו ובזכות היציאה המהירה מהקורונה, אנחנו מוסרים לכם היום כלכלה במצב פנטסטי, במצב טוב יותר מרוב כלכלות העולם. כיווצנו את הגירעון, הורדנו את האבטלה, החזרנו את הצמיחה. אבל מניסיון העבר - ויש לי ניסיון כזה. אתם יודעים שאני חזרתי פעמיים מהאופוזיציה, פעמיים. מניסיון העבר, בכל פעם שאנחנו חוזרים לשלטון אנחנו צריכים לתקן את הנזקים שגרמו ממשלות קודמות. במקרה שלכם אלה יהיו נזקי כלכלת שעטנז של סוציאליזם, פופוליזם ואופורטוניזם.
מצד שני, אני חייב להגיד, לא הכל שחור, יש אולי תקווה, הרי יש לכם שר אוצר נקי כפיים ובר-לבב, שבוודאי יפעל אך ורק על-פי האינטרס הלאומי.
[(במענה לקריאותיהם של חברי הכנסת גלעד קריב ויאיר גולן שקראו לעברו קריאות בעניין כתבי האישום נגדו:) אל תצחיקו אותי. כולכם רואים את הצחוק הזה במשפט - הכל שם קורס. לא היה כלום ואין כלום.]
אז יש לי בקשה אחת, בקשה אחת בלבד. יש לי בקשה אחת צנועה, בשם כל חבריי כאן: תשתדלו לקלקל כמה שפחות את הכלכלה הנהדרת שאנחנו מפקידים בידיכם, כדי שנוכל לתקן אותה כמה שיותר מהר כשנחזור אנחנו לשלטון.
חברי הכנסת, שמענו זה עתה מנפתלי בנט את הבקשה לתת אמון בממשלה המיועדת, אבל איך אפשר לתת אמון בידי מי שהונה את בוחריו בהונאה שכמוה לא ראינו בתולדות המדינה? לאורך כל מערכת הבחירות בנט התחייב פעם אחר פעם שלא ישב עם השמאל ועם רע"ם. ערב הבחירות הוא הישיר מבט אל המצלמה והבטיח: בשום תנאי, "בשום תנאי אני לא אתן את ידי להקמת ממשלה בראשות יאיר לפיד, לא בצורה רגילה, ולא ברוטציה, ולא בשום דרך, מהטעם הפשוט שאני איש ימין והוא איש שמאל ואני לא פועל נגד הערכים שלי", מה שאני מבטיח - אני מקיים.
על זה אמר משורר תהלים "פיהם דבר שווא וימינם ימין שקר". וגם השיר בן זמננו: "מילים יפות ללא כיסוי / והבטחות ללא גיבוי / הסוף תמיד חסר סיכוי". מה, אתם לא מכירים?
אם המצביעים של בנט היו יודעים מה שהוא סגר עם לפיד עוד לפני הבחירות, הוא לא היה עובר את אחוז החסימה והוא גם לא היה נמצא איתנו פה היום בכנסת.
אני צריך להבהיר כאן משהו, שלא נטעה: בבחירות האחרונות - איך אומרים, לשם שינוי - ספירת הקולות הייתה כשרה, אבל קבלת הקולות נעשתה בהונאת המאה. בנט הוליך שולל מאות אלפי מצביעי ימין והעביר את קולותיהם מימין לשמאל. בנט בונה על כך שהציבור ישכח, אבל הציבור לא ישכח את תרגיל ההונאה העצום הזה ויבוא חשבון איתו ועם חבריו בקלפי, בקלפי.
עכשיו, כמובן - זה בסדר - התקשורת כמובן תפרגן לו, תבנה אותו ותלטף אותו ואת כל מי שסביבו, כי הם יודעים את האמת הפשוטה: בנט וחבריו הם פייק ימין, וגם הציבור יודע את זה. פייק ימין. אבל יש צדיק אחד בסדום הזאת - חבר הכנסת עמיחי שיקלי. הוא היחיד מבין חברי הכנסת של הימין המדומה - היחיד שנשאר נאמן לעקרונותיו ולרצון בוחריו. לא הוא העריק - אתם, חברי ימינה, אתם העריקים.
עכשיו, שמעתי את התירוצים - זה מאוד מעניין לשמוע. שמעתי את בנט מתרץ את העריקה הזאת בכך שהיה צריך להפסיק את הסחרור של בחירות חוזרות לכנסת. אבל אם באמת רציתם למנוע בחירות נוספות לכנסת, מדוע התנגדתם כל כך לבחירות ישירות לראשות הממשלה, שהיו מביאות סוף לפלונטר הפוליטי מבלי לפזר את הכנסת? כי אתם יודעים טוב מאוד שבבחירות ישירות כאלה אני מביס כל אחד מכם. אתם אלה שהכנסתם את ישראל לסחרור פוליטי של דורות בכך שקבעתם ראשונים שמי שיש לו שישה מנדטים יכול להיות ראש ממשלה בישראל - ראש ממשלה שעומד על ראש של סיכה. נצטרך לתקן את זה. לא קל.
אתם מדברים על שינוי, אתם אומרים שהממשלה הזאת משקפת את רצון העם לשינוי בהנהגה, אבל כל הסקרים, כולל אחד של אתמול, בלי יוצא מן הכלל מראים פעם אחר פעם שרוב הציבור רוצה אותי כראש ממשלה ואינו רוצה אתכם.
אתם קוראים לעצמכם שומרי הדמוקרטיה, אבל אתם כל כך מפחדים מהדמוקרטיה שאתם מוכנים לחוקק חוקים פאשיסטיים אנטי-דמוקרטיים נגד מועמדותי. אתם מוכנים לחוקק חוקים נוסח קוריאה הצפונית, סוריה ואירן נגד המועמדות שלי, בדיוק כמו שבמדינות, בדיקטטורות הללו, פוסלים מועמדים שיכולים לסכן את המשטר. בעוד אני נלחם באירן, אתם מביאים חוקים מאירן.
אתם מדברים גבוהה-גבוהה, כמו עכשיו, על אחדות לאומית, אבל ממשלה שמדירה 53 מנדטים, אבל ממשלה שמדירה 53 מנדטים של ימין אמיתי איננה אחדות לאומית. זו אחדות של גנבת קולות וגנבת דעת. ממשלת רעננה-מראענה - הכלאה בין שמאל קיצוני ואופורטוניזם קיצוני בתמיכת איסלאם קיצוני.
אתם מדברים על ריפוי? שני מיליוני אזרחים שהצביעו לימין הם מחלה מבחינתכם? כנראה שכן - כנראה שכן, זו מחלה, כי שר האוצר שלכם אומר שצריך להכניס את החרדים למריצה ולשלוח אותם למזבלה.
וכמובן, רבותיי, הבהרה חשובה מאוד מאוד באקלים של ה-political correctness החד-צדדי פה: כמובן שהדברים האלה של שר האוצר זה לא הסתה. זה לא הסתה. מבחינתכם, ביקורת מהימין היא תמיד הסתה, גם כשאין בה שמץ של אלימות, ואילו הסתה מהשמאל, שמלווה במריצות של בני אדם למזבלה, לחבלי תלייה וגליוטינות זה תמיד חופש הביטוי.
רבותיי וגבירותיי, זה לא יעזור לכם. לא תשתיקו את מצביעי הליכוד, את מצביעי שס, יהדות התורה והציונות הדתית. לא תשתיקו את המצביעים המרומים של ימינה, וגם לא תשתיקו אותי.
במשך חצי יובל שנים משפחתי ואני עוברים מסע ציד של רדיפה, ביזוי, הסתה, שקרים והכפשות שלא היו כדוגמתם. הכל כדי שארכין ראש, אתרפס ואכנע לעמדות השמאל. אין ספור פעמים יכולתי לפעול, כמו כמה מקודמיי בתפקיד: להיכנע ללחצים, לעקור יישובים ולזכות למחיאות כפיים באולפנים המגויסים לשמאל עד כדי גיחוך. הייתי יכול להיות מוכתר על-ידי ערוצי התעמולה כאב הטוב והמיטיב, אבל במשך חצי יובל שנים לא נכנעתי, כי אני פועל בשמו של ציבור ענק, המונה מיליוני אזרחים, כשליח נאמן של עם עתיק יומין בן אלפי שנים המבקש לשבת בבטחה ובשלווה על אדמתו, ארץ ישראל.
לחבריי כאן בכנסת ולהמוני אזרחים בישראל אני אומר היום: אל תיפול רוחכם, זקפו קומתכם, נמשיך לפעול יחד עבור המדינה האהובה שלנו. אנהיג אתכם למאבק יום-יומי בממשלת השמאל הרעה והמסוכנת הזאת כדי להפיל אותה, ובעזרת השם זה יקרה הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים.

תאריך:  14/06/2021   |   עודכן:  14/06/2021
+ראשי סיעות האופוזיציה נועדים בכנסת
14:50 14/06/21  |  עידן יוסף

בחדר בכנסת נועדים בשעה זו ראשי סיעות האופוזיציה (הליכוד, שס, יהדות התורה והציונות הדתית) לפגישה סגורה.
אחריה יתכנסו כלל חברי הכנסת של המחנה הלאומי לישיבה מיוחדת באולם ירושלים בכנסת. בפתח הישיבה ראש האופוזיציה בנימין נתניהו יתן הצהרה לתקשורת.

+פגרת הקיץ בכנסת תצומצם לשבועיים
14:22 14/06/21  |  עידן יוסף

בהנהלת הקואליציה הוחלט שפגרת הקיץ בכנסת תצומצם לשבועיים בלבד בסוף חודש אוגוסט. הכוונה היא להעביר את תקציב המדינה בקריאה ראשונה לפחות עד סוף כנס הקיץ כלומר עד אמצע אוגוסט. (זמן ישראל).

+השרים אביגדור ליברמן, עודד פורר וחמד עמאר התפטרו מהכנסת
11:46 14/06/21  |  מירב ארד

במסגרת החוק הנורווגי הגישו את התפטרותם מהכנסת: שר האוצר אביגדור ליברמן,
שר החקלאות והשר לפיתוח הנגב והגליל עודד פורר, ושר במשרד האוצר חמד עמאר. במקומם יכהנו כחברי כנסת: פרופ׳ יוסי שיין, עו״ד לימור מגן תלם וד״ר אלינה ברדץ׳ יאלוב.

+מלכיאלי: מצביעי ימינה, אנחנו נדאג לכם
01:21 14/06/21  |  עידן יוסף

ח"כ מיכאל מלכיאלי (שס) תקף במליאת הכנסת את ראש הממשלה נפתלי בנט וכינה אותו הנוכל מרעננה. הוא פנה למצביעי ימינה ואמר: "אנחנו נהיה כאן בשבילכם, אנחנו נעשה את מה שהבטיחו לכם. אנחנו פה נעשה הכל עד שהוא (בנט) יעזוב את המשכן הזה בבושת פנים".

+שלושת שרי כחול לבן הגישו התפטרותם מהכנסת
00:31 14/06/21  |  עידן יוסף

במסגרת החוק הנרווגי, השרה פנינה תמנו שטה, השר חילי טרופר והשרה אורית פרקש הכהן הגישו את התפטרותם ליו״ר הכנסת ח״כ מיקי לוי. במקומם יצטרפו לסיעת כחול לבן בכנסת מופיד מרעי, רות וסרמן-לנדה ואלון טל.

+המסדרת בחרה יו"רים למסדרת ולוועדת חו"ב
22:51 13/06/21  |  עידן יוסף

הוועדה המסדרת בחרה הערב בח"כ עידית סילמן (ימינה) לכהן כיו"ר הוועדה המסדרת, במקום ח"כ קארין אלהרר שנבחרה הערב לשרת האנרגיה.
כמו-כן, הוועדה ממליצה לחברי הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון לבחור בח"כ רם בן ברק (יש עתיד) לכהן כיו"ר הוועדה, במקום ח"כ אורנה ברביבאי שנבחרה לכהן כשרת הכלכלה.

[צילום: דוברות הכנסת]
+השר כהנא הגיש התפטרות מהכנסת
22:04 13/06/21  |  עידן יוסף

השר לשירותי דת מתן כהנא הגיש את התפטרותו ליו״ר הכנסת במסגרת החוק הנורווגי. במקומו תיכנס לכנסת בעוד 48 שעות שירלי פינטו.

+שני שרי תקווה חדשה הגישו את התפטרותם מהכנסת
21:45 13/06/21  |  עידן יוסף

השר זאב אלקין והשר יועז הנדל הגישו כעת את התפטרותם ליו״ר הכנסת במסגרת החוק הנורווגי. במקומם ייכנסו לכנסת בעוד 48 שעות ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי וחבר הכנסת לשעבר צבי האוזר מתקווה חדשה.

+הכנסת אישרה: ממשלת החילופים יצאה לדרך
20:57 13/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ברוב של 60 תומכים מול 59 מתנגדים ונמנע אחד אושרה על חודו של קול הקמת ממשלת לפיד  ▪  ההצבעה הייתה שמית  ▪  ח"כ שיקלי מימינה והרשימה המשותפת הצביעו נגד  ▪  סעיד אלחרומי מרע"ם נמנע

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסתר חיות / Esther Hayut  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בג"צ קול העם  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  ג'ו ביידן  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חופש הביטוי  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר  גולן / Yair Golan  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק הרצוג  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עצם הרעיון  פטין מולא / Patin  Mula  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קוריאה הצפונית  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שמיים פתוחים  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
ברוב של 60 תומכים מול 59 מתנגדים ונמנע אחד אושרה על חודו של קול הקמת ממשלת לפיד    ההצבעה הייתה שמית    ח"כ שיקלי מימינה והרשימה המשותפת הצביעו נגד    סעיד אלחרומי מרע"ם נמנע
עידן יוסף
נבחר על-ידי 67 חברי כנסת אך ויתר על נאום חגיגי על-מנת לאפשר הצבעה מהירה של ח"כ מואטי    היו"ר היוצא לוין: "היעד הראשון במעלה שהצבתי לעצמי היה להגן בתקיפות על מעמדה של הכנסת אל מול הפגיעה המתמשכת מצד הרשות השופטת"
עידן יוסף
שר הביטחון תקף את ראש הממשלה: "שום מהלך פוליטי לא מצדיק את שבירת השורות שלך והעימות הפומבי שאתה מייצר בשל צרכים פוליטיים מול ארה"ב - ידידתנו הטובה ביותר"    "נמשיך לחזק את היחסים עם ארה"ב, ולעבוד יחד עם הממשל על-מנת לדאוג שלאירן לעולם לא יהיה נשק גרעיני"
נפתלי בנט
נאומו של ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, במליאת הכנסת בעת הצגת הממשלה השלושים ושש בפני הכנסת העשרים וארבע [ג' בתמוז תשפ"א, 13.06.2021]
עידן יוסף
בנאום תקיף כינה נתניהו את אנשי הימין בממשלת בנט-לפיד: "ימין מדומה"    "באירן חוגגים היום"    "אוביל מאבק יום-יומי בממשלת השמאל - נפיל אותה יותר מהר ממה שאתם חושבים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il