X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בתחום המשפטי: רבים צופים "קרבות מרים" בסוגיית ארבעה המינויים לבית המשפט העליון אין להפריז בה כאשר יש ארבעה מינויים מתקיימים ויכוחים חריפים, אבל יש גם מרחב לפשרות
▪  ▪  ▪
סער. סיון רציני [צילום: לע"מ]

שני נושאים מרכזיים מאיימים על שלמות הממשלה: היחסים עם מערכת המשפט והלחצים הבינלאומיים בסוגיה הישראלית-פלשתינית. לנושא זה יש גם השלכה מרכזית על היחסים החיוניים עם ארצות הברית.
בתחום המשפטי: רבים צופים "קרבות מרים" בסוגיית ארבעה המינויים לבית המשפט העליון. אין להפריז בה. כאשר יש ארבעה מינויים מתקיימים ויכוחים חריפים, אבל יש גם מרחב לפשרות (בסופו של דבר אפילו איילת שקד, שניהלה מערכה נגד הליברליזם במערכת השיפוט, תייטיב לעשות אם תברר בינה לבין עצמה אם אכן היא מרוצה מתפקוד כל השופטים שהביאה לעליון, למחוזי ולשלום).
נושאים כבדי משקל הם "פסקת ההתגברות" והפרדת תפקיד היועץ המשפטי לממשלה מזה של פרקליט המדינה. אם גדעון סער הוא גדעון סער שהכרתי כי אז יתנהל דיון רציני. ההפרדה בין שני התפקידים נדונה בעבר והפתרון אינו חד וחלק. אך הוא אינו עילה ראויה לניתוץ המסגרת הקואליציונית.
גם לא פסקת ההתגברות, שהימין כה להוט למימושה. ההסדר מובן: לבית המשפט העליון סמכות לקבוע כי חוק של הכנסת אינו עומד במבחן החוק; הכנסת תוכל לשנות את פסיקת בג"ץ מקץ כמה חודשים. אם שלושה או ארבעה? זה לא ממש מהותי. בסופו של דבר צריך להקפיד שהכרעת בג"ץ תבוטל רק ברוב מיוחס כלשהו. לא 61 אלא יותר. אם 65 או 70 ח"כים?
איך לדון ברצינות ולא בצעקות וזעקות מהסוג שהפגין הליכוד במליאת הכנסת? על סער להקים ועדת היגוי לבירור הנושא שתכלול נשיאי בית משפט עליון לשעבר ופרופסורים למשפטים ונציגים מלשכת עורכי הדין ונציג מהתקשורת, ורצוי כי הם יקיימו ועידות ארציות בארגוניהם ודיונים פתוחים לציבור הרחב (אומרים לי שיש מבנה ניהולי כזה, כאשר העירייה רוצה לבצע עבודות תשתית היא פונה לציבור להעיר על תוכניתה).
אם הדיון יתקיים ב"דרכי נועם" ובאווירה של "מחלוקת לשם שמיים", ובלי צרחות משטמה מהסוג של ה-d-9 שגויס להרוס את בית המשפט, יתברר כי ניתן להגיע להסכמה רחבה החוצה מפלגות וגושים. בתנאי שיש רצון טוב. מה שעורר סערה כה גדולה בימים בהם שלט במדינה חבר הכנסת בנימין נתניהו לא יחזור אם הבירור יתנהל בפתיחות מירבית ויסתיים תוך כמה חודשים.
ההיערכות בנושא המדיני מצריכה דיון נפרד. אשתדל לכתוב עליו כאן בהקדם. חכמים יודעים כיצד לעשות זאת. אני זוכר איך התנהלו והתפתלו ביחד גולדה מאיר מזה ומנחם בגין מזה מאז מלחמת ששת הימים ב-1967 (תחילה כיהן עדיין לוי אשכול) ועד לקיץ 1970.
אחזור רק על הצעתי שכבר פורסמה כאן: נפתלי בנט, ראוי שתקימו צוות של ראשי סיעות הקואליציה, שיתכנס, בלי דחיות, אחת לכמה זמן בו יידונו עניינים סבוכים ושרים יוכלו להתבטא בחופשיות מפני שהניידים המקליטים יושארו מחוץ לחדר ואיש לא יכתוב פרוטוקול.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  17/06/2021   |   עודכן:  17/06/2021
+גלית כהן מונתה למנכ"ל הגנת הסביבה
01:06 18/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השרה להגנת הסביבה זנדברג החליטה למנות לתפקיד המנכ"ל בפועל של המשרד להגנת הסביבה את הסמנכ"ל הבכירה לתכנון, מדיניות ואסטרטגיה במשרד  ▪  דרור מורג מונה לרמ"ט השרה

גלית כהן [צילום: חיים צח/לע"מ]
+תקנון הממשלה יאושר ביום ראשון
23:06 17/06/21  |  עידן יוסף

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון, ואת הארכת כהונת הרמטכ"ל כוכבי בשנה ושורת המינויים במשרד החוץ.

+שלום שלמה ימונה למזכיר הממשלה
22:53 17/06/21  |  עידן יוסף

היועץ האסטרטגי שלום שלמה ימונה למזכיר הממשלה. ראש הממשלה נפתלי בנט התקשר הערב לשלמה והודיע לו על כך. שלמה שימש כראש לשכתו של נפתלי בנט בהיותו שר הכלכלה בשנים 2014-2013 והוא אף שקל למנותו כמנכ"ל המשרד.

+הליכוד לגנץ: צא מהממשלה אם הביטחון חשוב לך
18:02 17/06/21  |  עידן יוסף

בליכוד מגיבים לקריאת גנץ לתמוך בחוק איחוד משפחות מחבלים, ואומרים כי "מי שביטחון ישראל חשוב לו, לא מקים ממשלה עם רע״מ" וכי "מי שביטחון ישראל חשוב לו עושה מעשה ויוצא מהממשלה הזאת מיד".
בתוך כך, הסתיימה ישיבת סיעת הליכוד, החלטה בנושא איחוד משפחות מחבלים תתקבל בהמשך. רוב הח״כים בליכוד דיברו על כך שצריך להתנגד לחוק.

+חוק איחוד המשפחות יובא להצבעה בשבוע הבא
16:52 17/06/21  |  עידן יוסף

שרת הפנים איילת שקד תביא את חוק איחוד משפחות להצבעה בשבוע הבא. הקואליציה כולה (כולל העבודה ומרצ) אמורה להצביע בעד חוץ מרע"ם שקיבלה חופש הצבעה. ללא סיוע מן האופוזיציה, הצעת החוק לא תעבור.

+"חוק האזרחות - מעל שיקול פוליטי"
16:23 17/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון, בני גנץ, פנה ללשכת ראש האופוזיציה, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, וביקש ממנו לפעול להעברת חוק האזרחות  ▪  "מדובר בחוק הכרחי לשמירה על ביטחון המדינה ואופיה היהודי והדמוקרטי, ויש לשים את השיקול הביטחוני מעל לכל שיקול פוליטי"

נתניהו. האם יסייע לגנץ? [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בעקבות חילופי השרה: מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה פורש
14:43 17/06/21  |  איציק וולף

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, ומנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד יהלומי, סיכמו על פרישתו של יהלומי מתפקידו.

+סינדרום דרקולה
13:26 17/06/21  |  אהרן פאפו   |   לרשימה המלאה

כל פרשת נתניהו החלה משנאה אידיאולוגית שמאלנית שהחליפה את תורת הציונות בתשוקה להחליפה בתורת הערביזם והפלשתיניזם

בנט ולפיד. דבריפ תמוהים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוקשים בדרכה של הממשלה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שדה זרוע מוקשים
באום  |  17/06/21 20:13
2
מר דן מרגלית - אתה מר שקר.
סניל  |  18/06/21 09:29
 
- מרגלית מנקים בלימון? נראה שהיא
סניל  |  20/06/21 06:47
 
- מרגלית איפה הבת שלך? לא ראינו
סניל  |  20/06/21 16:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
אהרן פאפו
כל פרשת נתניהו החלה משנאה אידיאולוגית שמאלנית שהחליפה את תורת הציונות בתשוקה להחליפה בתורת הערביזם והפלשתיניזם
איציק וולף
ח"כ בצלאל סמוטריץ' תוקף את ראש הממשלה בנט וטוען כי הרס את האפשרות של הקמת ממשלת ימין כי רצה לכהן כראש ממשלה    "הרס את אופציית ממשלת הימין כי רצה להיות ראש ממשלה. זה כמו אחד שרוצח את אבא שלו ומבקש לרשת אותו"
ציפי לידר
מדוע כלי התקשורת היהודית נותנים במה למשת"פי טרור הנותנים יד לפיגועים נגד יהודים ושואלים לחיסול מדינת ישראל? תלמדו משרון גל    ולקינוח איווט המושחת הוא הממונה על הקופה הציבורית ומחזיק בידיו את הברז התקציבי של המדינה?
איציק וולף
מפלגת הליכוד מנצלת את התנגדות רע"ם לחוק האזרחות השולל אזרחות או תושבות מפלשתינים הנשואים לערבים ישראלים, ומתנה את אישורו בהסדרת ההתיישבות הצעירה בשומרון    אם לא יאושר החוק - תוקף הוראת השעה יפוג ב-6 ביולי    שרת הפנים שקד: נראה איזו מפלגה ציונית, כל שכן ימנית, תצביע נגד
דן מרגלית
מה יש לי לתמוה? ראש ממשלה שהסתיר משר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל גדי איזנקוט כי הסכים לבניית צוללות משופרות למצרים במספנה גרמנית; ושיקר לקרן מרציאנו בערוץ-12 כי יש אישים היודעים מה הסיבה למעשהו התמוה; והם הכחישו מיד, מסוגל גם לא לספר ליורשו בנט סודות מדינה חשובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il