X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
צמיגים בועדים בגבול הרצועה [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
כיפופי ידיים בין ישראל לחמאס
צה"ל תקף יעדים של חמאס ברצועת עזה בניסיון לעצור את שיגור בלוני התבערה לעבר ישראל והוא נערך לסבב לחימה חדש מול חמאס. האסטרטגיה החדשה שקבע חמאס תחת הכותרת "עזה-ירושלים" מחייבת את הממשלה החדשה בישראל לגבש אסטרטגיה נגדית

מטוסי חיל-האוויר הישראלי תקפו בפעם השלישית ברציפות יעדים של חמאס ברצועת עזה בניסיון למנוע את המשך תופעת הפרחת בלוני התבערה לעבר ישובי עוטף עזה. מאז "מצעד הדגלים" בירושלים, שיגרו פעילי חמאס עשרות בלוני תבערה לעבר ישראל שהביאו לפרוץ יותר מ-40 שריפות בשדות ויערות בצד הישראלי של גבול הרצועה.
ישראל העבירה אזהרות לחמאס באמצעות המודיעין המצרי, וחמאס השיב כי אין ביכולתו למנוע את הפרחת הבלונים מכיוון שמדובר ב"תגובה עממית" על המשך סגירת המעברים לרצועה, צמצום מרחב הדיג, מניעת הכנסת המענק הקטרי לרצועה והניסיון של ישראל לשבש את שיקומה של רצועת עזה.
גורמי ביטחון בכירים דוחים את הסברי חמאס ואומרים כי מדובר בשקרים. לדבריהם, חמאס הוא שמפעיל את מערך הפרחת הבלונים, כדי להמשיך ולשמור על "טרור בעצימות נמוכה" במטרה לאלץ את הממשלה החדשה בישראל להשלים עם תופעת שיגור בלוני התבערה.

[צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

הקבינט המדיני-ביטחוני החדש יתכנס כדי לאשר אסטרטגיה חדשה לטיפול בתופעה. גורמי הביטחון מעריכים כי יהיה קשה מאוד לעצור אותה., חמאס צפוי להסלים את התגובה שלו על הפצצות צה"ל. הוא ינסה למנוע מישראל את שינוי כללי המשחק שהיו נהוגים עד כה. חמאס לא יוותר על כלי תקיפה שמאפשר לו תקיפות של ישראל במסווה של "מחאה עממית".
ההפצצות של ישראל ברצועה בתגובה על שיגור בלוני התבערה היו מדודות, אך צה"ל נערך להסלמה ולכניסה לסבב לחימה נוסף מול חמאס. ההערכה בקרב גורמים בכירים במערכת הביטחון היא כי חמאס נחוש ליישם את המשוואה החדשה "עזה-ירושלים", ולכן סבב לחימה חדש בין חמאס לישראל הוא רק עניין של זמן. הבעיות בירושלים, כמו המשבר בשכונת שיח' ג'ראח ובכפר סילוואן וסוגיית הר-הבית, ממשיכות להוות סלע מחלוקת רציני מאוד שחמאס ינצל להסלמה ביטחונית.
הבתים שנהרסו ברצועת עזה במהלך מבצע "שומר החומות" עדין לא שוקמו. לעומת זאת, חמאס התחיל לשקם את מערך המנהרות שנהרסו במבצע "שומר החומות", וגם חידש את ייצור הרקטות. הארגון יודע להסתיר היטב את כוונותיו האמיתיות, אך ברור כבר עתה כי הוא קבע אסטרטגיה חדשה, לנסות להשתלט על הרש"פ בגדה ולקבוע כללי משחק חדשים במזרח ירושלים באמצעות טרור בלוני תבערה וירי רקטות, כולל סבבי לחימה קצרים מול ישראל, שמטרתם להתסיס את ערביי ישראל והשטחים לאינתיפאדה חדשה.
האסטרטגיה הזו מחייבת עיצוב אסטרטגיה ישראלית נגדית. לישראל יש מנופי לחץ יעילים להתמודד עם האסטרטגיה החדשה של חמאס: כוחה הצבאי גדול יותר. היא יכולה להדק את המצור על הרצועה באמצעות סגירת המעברים ומניעת אספקת חשמל לרצועה. היא יכולה למנוע הכנסת חומרי בנייה ואת הכנסת הכסף הקטארי לעזה, ובמקרה הצורך גם לכבוש מחדש את הרצועה, לנקות אותה מתשתיות הטרור ולמסור אותה לרשות הפלשתינית.
חמאס מותח את החבל ומאתגר את הממשלה החדשה. מדובר בכיפופי ידיים צבאיים ומדיניים, שמטרתם לנסות ולהעמיד את ממשלת ישראל, בסופו של התהליך, במציאות שיכתיב חמאס. הנחת העבודה שלו היא שהממשלה החדשה חוששת, כקודמתה, מפעילות צבאית קרקעית נרחבת ברצועה הכרוכה במספר נפגעים גבוה. לכן הוא יכול מבחינתו להמשיך במשחק הפוקר ולהרגיל את ישראל למציאות של סבבי לחימה מעת לעת ללא הכרעה צבאית.
בסופו של דבר אין מנוס מכך שהממשלה תצטרך לקבל החלטות קשות בכל הנוגע לרצועת עזה. היא תצטרך להחליט עם אילו גורמים בינלאומיים ואזוריים היא רוצה לעבוד, והאם היא ממשיכה במדיניות הבידול שהוביל ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. שינוי המדיניות הזו יכול להביא להחלשת חמאס ולחיזוק הרש"פ בשטחי הגדה. זוהי החלטה מדינית שאליה יידרש הקבינט הביטחוני.

תאריך:  18/06/2021   |   עודכן:  18/06/2021
+ארה"ב אישרה את אספקת המלאי לכיפות ברזל
13:45 18/06/21  |  

אחרי הפגישה של גנץ בארה"ב, שר ההגנה האמריקני הודיע על אישור אספקת המלאי לכיפת ברזל.

+בנט אישר העברת 1.2 מיליון חיסונים לרש"פ
11:47 18/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בתמורה לחיסונים שיועברו לרש"פ, תקבל ישראל כמות זהה של מנות חיסון חדשות מחברת פייזר במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר 2021, על חשבון המשלוח שמיועד לרשות  ▪  25 מאומתים חדשים לקורונה

חיסונים בחברון [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]
+צה"ל: התנאים לשיקום - פתרון בעיית השבויים והנעדרים ומניעת ההתעצמות בעזה
10:50 18/06/21  |  עידן יוסף

בניו-יורק התקיימה (ה') פגישה בין מזכ״ל האו״ם, אנטוניו גוטרש, לשגריר ישראל בארה״ב, גלעד ארדן ולאלוף הרצי הלוי, סגן הרמטכ"ל המיועד. בפגישה שוחחו השלושה על המצב הביטחוני האזורי, השפעתה השלילית של אירן, וברצועת עזה שלאחר מבצע שומר החומות.
השלושה הדגישו את תפקידו ואתגריו של כוח יוניפיל בלבנון. הלוי עמד על חשיבות ההתניה מצד האו"ם לפתרון בעיית השבויים והנעדרים כמו גם מניעת ההתעצמות בעזה, כתנאי לשיקום עזה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיפופי ידיים בין ישראל לחמאס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חפץ חיים
חרד  |  19/06/21 06:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו בעזה ובח'אן יונס עמדת שיגור רקטי ומתחמים צבאיים    כוכבי הנחה על הגברת המוכנות והערכות צה"ל למגוון תרחישים הכוללים גם את חידוש הלחימה    תקיפת חיל-האוויר ברצועה מגיעה כתגובה להפרחת בלוני התבערה שהדליקו שמונה שריפות בעוטף
עידן יוסף
נציגי מפלגות המחנה הלאומי הניחו על שולחן הכנסת הצעת חוק-יסוד: ההגירה לישראל    ״השיקול הביטחוני מחייב לקדם את חוק יסוד ההגירה. מצפים מכל גורם ציוני לתמוך ולשים את ישראל לפני כל שיקול קואליציוני״    להצעת החוק הצטרף גם ח"כ שיקלי
עידן יוסף
הציעו בישיבת סיעת הליכוד שלא להתנגד לחוק הקיים, אלא להציע חוק מקיף עוד יותר, וכמו-כן לדרוש את החלפת מנסור עבאס בראשות ועדת הפנים כתנאי להצבעה בעד החוק    נתניהו ייפגש עם יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' כדי לתאם מהלכים
איציק וולף
שר הביטחון, בני גנץ, פנה ללשכת ראש האופוזיציה, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, וביקש ממנו לפעול להעברת חוק האזרחות    "מדובר בחוק הכרחי לשמירה על ביטחון המדינה ואופיה היהודי והדמוקרטי, ויש לשים את השיקול הביטחוני מעל לכל שיקול פוליטי"
יוני בן-מנחם
מעמדו של ארגון חמאס התחזק מאוד ברחוב הפלשתיני כתוצאה מסבב הלחימה האחרון בינו לבין ישראל ומעמד הרש"פ התדרדר לשפל חסר תקדים    גורמים בכירים בפתח מותחים ביקורת על יו"ר הרש"פ כי ההחלטה המוטעית שלו ללכת לבחירות ואחר כך לבטלן היא שהחלה את תהליך ההתדרדות במעמד הרש"פ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il