X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מגישי תוכניות הדגל בערוץ השמרני, טאקר קרלסון ולורה אינגרהם, תוקפים את חיסוני הקורונה ועלולים להגביר את הספקנות כלפיהם - מדווח ניו-יורק טיימס
▪  ▪  ▪
אינגרהם וחבר. טענות חדשות [צילום: לואיס אלוורז, AP]

בדצמבר שעבר קיבל איל העיתונות רופרט מרדוק חיסון נגד הקורונה – עוד לפני המלכה אליזבת וג'ו ביידן – וקרא לכולם להתחסן. אבל מגישי תוכניות הדגל בערוץ פוקס ניוז שבשליטתו, טאקר קרלסון ולורה אינגרהם, מעבירים מסר שונה לחלוטין. הם ואורחיהם טוענים שהחיסון עלול להיות מסוכן, שצודק מי שמסרב להתחסן ושרשויות הבריאות מגזימות במאמציהן לתת אותם – מדווח ניו-יורק טיימס.
בשבוע שעבר תקפו קרלסון ואינגרהם את תוכניתו של ממשל ביידן, לפיה עובדים ומתנדבים יעברו מדלת לדלת כדי לשכנע את האמריקנים להתחסן. קרלסון, בעל השכר הגבוה ביותר ברשת וממוצע של 2.9 מיליון צופים, טען שזהו ניסיון "לאלץ אנשים לקבל תרופה שהם לא רוצים או לא צריכים". הוא הגדיר את התוכנית "השערורייה הגדולה ביותר בימי חיי, ובגדול". כאשר דברים אלו מוגשים לציבור שממילא מתחסן בשיעורים נמוכים יחסית, קרלסון ואינגרהם מהדהדים טענות חדשות של הימין השמרני: מסע החיסונים הוא הפרת זכויות יסוד ובזבוז כספי משלם המיסים. הפצת הספקנות בערוצי תקשורת שמרניים עלולה להקשיח את התנגדותם של מי שבלעדיה היו עשויים להשתכנע להתחסן.
דובר פוקס הפנה בתגובה להצהרות של קרלסון בדבר תמיכתו הכללית בחיסונים. "קיבלתי מיליון חיסונים בימי חיי, כמו כולנו, וחיסונים הם נהדרים", אמר באפריל. לדבריו, אינגרהם דיברה בזכותם של בוגרים המחליטים לקבל את החיסון. הבית הלבן מסר בשבוע שעבר, כי כמעט כל המאושפזים והמתים כיום מן הקורונה הם מי שלא התחסנו. בחמש המדינות בהן התפרצות הקורונה היא הגרועה ביותר, שיעור ההתחסנות נמוך מן הממוצע; דונלד טראמפ ניצח בארבע מהן בבחירות אשתקד. 45% מצופי פוקס ניוז אומרים שהם מתנגדים לחיסון או מהססים לגביו; השיעור מגיע ל-68% בקרב צופי רשתות הימין הקיצוניות ניוזמקס ו-One America News.
באחת מתוכניותיו בשבוע שעבר (7.7.21) תקף קרלסון אוניברסיטאות שדרשו מהסטודנטים להתחסן לפני שובם לקמפוסים. "הם לא צריכים לקבל את הזריקה", אמר קרלסון – שלא אמר האם הוא עצמו התחסן. "זה לא טוב להם. יש בזה סיכון, הרבה יותר גבוה מאשר של הקורונה, אבל האוניברסיטאות מכריחות אותם". אורחו בתוכנית, איש הימין צ'רלי קירק, השווה בין דרישת החיסונים לבין "נטילת בני ערובה בסגנון האפרטהייד: תוכל להשתחרר אם תקבל את הזריקה".
מפרסמים גדולים הפסיקו לפרסם בתוכניתו של קרלסון, ובחודש אפריל קראה לו הליגה נגד השמצה להתפטר לאחר הערות אנטישמיות. אבל קרלסון נהנה מתמיכה בלתי-מסויגת של הממונים עליו. לכלן מרדוק, בנו הבכור של רופרט מרדוק ומנהל פוקס, הגן על קרלסון לפני חודשיים מפני מבקריו ואמר שהוא אמיץ.
הטיימס מציין, כי לצד התבטאויותיהם של קרלסון ואינגרהם ואורחיהם, רשת פוקס הפיקה תשדיר בן 30 שניות ובו קוראים בכירים אחרים בה להתחסן. ברט באייר, המגיש הפוליטי הראשי של הרשת, אמר שהוא אסיר תודה על החיסון. בחודש מאי דיברו מארחי "Fox & Friends" על תחושת הרווחה שלהם לאחר שהתחסנו. בחודש פברואר הגיש הריס פוקנר תוכנית מיוחדת במטרה להזים את החששות מפני החיסון. המגיש הבכיר שון הניטי, תומך מובהק של טראמפ, אמר בחודש מאי שהוא מתכוון להתחסן ושהוא מאמין במדע ובחיסונים. "דברו עם הרופא שלכם, לא עם אנשים ברדיו ובטלוויזיה שאינם רופאים", אמר בתוכניתו.
אינגרהם יותר ספקנית. בשבוע שעבר היא האשימה את ערוצי החדשות בהתעלמות מהסיכון של החיסון לילדים ובכך שהם מסרבים לדון בהשלכות הלוואי שלו; האמת היא, מעיר הטיימס, שהללו נדונו בהרחבה בוושינגטון פוסט, ב-CNN, בעיתון זה עצמו ובאמצעי תקשורת אחרים. אינגרהם אף טענה, כי המדענים טועים או משקרים, ולמרות זאת יש הורים המאמינים להם ומזריקים לילדיהם "תרופה נסיונית" כדי למנוע מחלה שהם לא יחלו בה. גם היא לא מסרה האם התחסנה בעצמה.
בחודשים האחרונים שבה פוקס ניוז להוביל בין רשתות הכבלים, אחרי שאיבדה את ההובלה לטובת CNN בעת בחירות 2020. ברבעון השני של השנה היו לה בממוצע 2.2 מיליון צופים בשעת השיא, יותר מאשר ל-CNN ול-MSNBC. העלייה המחודשת מיוחסת להקדשת יותר זמן לתוכניות דעות מאשר לדיווחי חדשות ולחילופים של כמה מן המגישים.

תאריך:  13/07/21   |   עודכן:  13/07/21
+שר החוץ ופמלייתו נכנסו לבידוד קורונה
00:13 14/07/21  |  עידן יוסף

אחת היועצות של שר החוץ יאיר לפיד שהייתה עימו בטיסה חזרה מבריסל, קיבלה אמש (ג') תשובה חיוביות לקורונה. יתר הנוכחים בטיסה כולל לפיד נבדקו גם הם וקיבלו תשובה שלילית. לאחר היוועצות עם משרד הבריאות נכנסו שר החוץ והצוות שלו לבידוד עד אשר יקבלו הנחיות נוספות.

+קבינט הקורונה: סמכויות האכיפה יעברו למשרד לבט"פ
22:48 13/07/21  |  עידן יוסף

קבינט הקורונה החליט להעביר את סמכויות אכיפת הקורונה למשרד לביטחון הפנים. במסגרת העברת הסמכויות יקבל המשרד לביטחון הפנים את הסמכויות לצד האחריות על תקצוב, הסברה והקצאת משאבים שונים. בין היתר, במשרד לביטחון הפנים מתכוונים להקים יחידת מטה קורונה שתרכז לראשונה נתוני אכיפה מכל הארץ ותתאם בין גופי הפיקוח השונים.
לרשות המשרד לביטחון הפנים יעמדו שוטרי משטרת ישראל, פקחי רשויות מקומיות ו-1,600 פקחים נוספים.

+ניסו לטוס להודו והורדו מן המטוס
21:28 13/07/21  |  עידן יוסף

רשות האוכלוסין וההגירה: שלושה בני משפחה שניסו הערב לעלות לטיסה להודו ללא אישור של ועדת החריגים, הורדו בשער העלייה למטוס על-ידי בקרי הגבול.

+החשש מזן דלתא חדש: 51 מקרים של "דלתא פלוס"
20:42 13/07/21  |  

בימים האחרונים התגלו 51 מקרים של הזן "דלתא פלוס" - מוטציה נוספת של הזן ההודי - "דלת"א". המקרה הראשון התגלה בישראל לפני שישה ימים, ובמשרד הבריאות חוששים שדלתא פלוס עלול להיות אלים יותר מקודמו (כאן חדשות).

+קבינט הקורונה אישר את קיצור משך הבידוד
20:39 13/07/21  |  עידן יוסף

קבינט הקורונה אישר את קיצור משך הבידוד לשבעה ימים, כפוף לבדיקה שלילית. חלק מבכירי משרד הבריאות הזהירו שקיצור הבידוד עלול לגרום לכך שכ-20% מהחולים לאותרו, אך מה שהכריע לבסוף הוא השיקול להגברת היענות הציבור ולהפחית את הפרות הבידוד.

+בנט בקבינט הקורונה: אל תגידו מה לסגור, אלא איך לפתוח
20:17 13/07/21  |  עידן יוסף

‏רה"מ ‎בנט בפתח דיון קבינט הקורונה: שלושה נתיבים להמשך הטיפול במגיפה - לא להגיד מה לסגור, אלא איך לפתוח. להיערך כמה שיותר זמן מראש למהלכים עתידיים כדי לא להפתיע את הציבור, ולקיים קשר עם השטח ביחוד עם בעלי עסקים, כדי להתאים את פעולות הממשלה לצרכיהם.

+מסתמן: בקרוב תוכלו להיבדק בעצמכם
19:54 13/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המדינה תתחיל בהקמת מערך בדיקות עצמאי, וערכות בדיקה יימכרו בבתי מרקחת כפוף להנחיות  ▪  ההמלצה של משרד הבריאות לקבינט הקורונה: תו ירוק באירועים במקומות סגורים עם יותר מ-100 איש גם בחדרי כושר, מסעדות ובתי תפילה

ערכה לבדיקת קורונה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+קיצור הבידוד והגבלות על אירועים המוניים
15:05 13/07/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במשרד הבריאות מבקשים להטיל הגבלות על קיום אירועים בהשתתפות מעל 100 איש בחללים סגורים  ▪  במקביל - שוקלים קיצור ימי הבידוד לשבוע בלבד

השר הורוביץ בנתב"ג [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
במשרד הבריאות מבקשים להטיל הגבלות על קיום אירועים בהשתתפות מעל 100 איש בחללים סגורים    במקביל - שוקלים קיצור ימי הבידוד לשבוע בלבד
איציק וולף
המכון למחקר ביולוגי בישראל וחברת הפארמה הבינלאומית NRx Pharmaceuticals חתמו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה להשלמת הניסויים הקליניים ומסחור החיסון הישראלי לקורונה- 'BriLife'
איציק וולף
חוקרים אירופים מדווחים על מקרה ראשון שבו תועדה הדבקה כפולה וסימולטנית של שני וריאנטים שונים של קורונה באדם אחד    קשישה בלגית לא מחוסנת מתה במאי האחרון בבית החולים    ככל הנראה נדבקה משני אנשים שונים
איציק וולף
למרות שאתמול נרשמו בבריטניה 31,000 מקרי תחלואה חדשים בנגיף הקורונה צפויה הממשלה הבריטית לאשר החלטה להסרת מגבלות הקורונה ב-19 ביולי    ג'ונסון: למרות שאנחנו מאשרים את התוכנית היום - המסר שלנו יהיה ברור - זהירות היא חיונית בהחלט
רון בריימן
מאד מדאיגה המגמה הנשמעת מכיוון ישיבת הממשלה כאילו ניתן להסתפק ב"בלימה רכה" של הנגיף, ב(המשך) אי-ההתמודדות עם המחדל הזועק לשמיים בנמל התעופה בן-גוריון, בגישה המתירנית כלפי אירועים רבי משתתפים, וכו'. ראש הממשלה בנט נקרא לחזור בו מהמדיניות המקלה - "הבלימה הרכה" - ולשוב בעוד מועד למדיניות אחראית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il