X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: עמנואל בן-סבו]
הסופר שנגע בלבבות
כמה ציפיתי, חיכיתי, ייחלתי לחוברת הדקה ומלאת החומר האיכותי המרגש כמה ערגתי לסיפור בהמשכים בחוברת "זרקור", החוברת שהייתה לי מפלט לרגע מהסטנדר בבית המדרש, ממגרש הכדורסל, מהמולת החדר עם חמישה נערים על מיטות קומתיים
[צילום: עמנואל בן-סבו]

לפני ארבעים וחמש שנים, ילד קטן ממתין דרוך ומתוח מול דלת הכניסה במשרדי הישיבה התיכונית. נשימה עמוקה, אנחת רווחה של תודה וריצה מהירה לשולחן העץ המחוספס בשולי מגרש הספורט הריק, מדפדף במהירות, מסדיר נשימה ומתחיל לקרא בשקיקה "הילדה שברחה מהמנזר".
כמה ציפיתי, חיכיתי, ייחלתי לחוברת הדקה ומלאת החומר האיכותי המרגש. כמה ערגתי לסיפור בהמשכים בחוברת "זרקור", החוברת שהייתה לי מפלט לרגע מהסטנדר בבית המדרש, ממגרש הכדורסל, מהמולת החדר עם חמישה נערים על מיטות קומתיים.
הקריאה ב'זרקור' את הסיפור בהמשכים של הסופר האלמוני שלא ידעתי פרצופו ומראהו, הייתה רגע של אושר מזוקק. פרק רדף פרק, המתח בעלילה הותיר זמן רב לדמיון של הנער הצעיר המטלטל בין סופים לסיפור ובין כתיבה דמיונית של התפתחות העלילה. שמואל ארגמן היה הכוכב שלי. ילד קטן בעיירת פיתוח הלומד בישיבה תיכונית וקורא בשקיקה סיפור בהמשכים של סופר עלום אשר לימים התחוור כי היה ממשפחת אצולה ליטאית בבני ברק.
לפני שנים אחדות במסגרת עבודתי העיתונאית ביקשתי לפגוש את גיבור ילדותי, הנער הקטן מהישיבה התיכונית. נפגשנו בביתו הנעים בבית וגן בירושלים. הסופר שמואל רוט, אשר כתב את ספריו בשם שמואל ארגמן, היוצר של ילדותי ו'הנערה שברחה מהמנזר', קיבלני במאור פנים ובנעימות. ישבנו מספר שעות. שיתפתי את הסופר בתחושות ילדותי שליווני במשך שנים רבות והיו מפתח הכניסה עבורי יחד עם ספרה של דבורה עומר 'הבכור לבית אב"י' לעולם המופלא של הספרים.
הסופר רוט סיפר על הוריו, על חייו כילד בתל אביב ובבני ברק, על היות אמו ממייסדות 'בית יעקב' בישראל ואביו שהיה מבאי ביתו של 'החזון אי"ש' ומי שייסד את משמרות השבת. הסופר רוט המתיק בחיוך עדין כי להיות סופר זו לא הייתה משאת נפש, אבל הכתיבה בערה בתוכו פנימה וטבלה את סיפוריו ברוח יהודית שעיקרם אמונה וביטחון בצור ישראל וגואלו.
בתום המפגש הארוך העניק לי הסופר רוט את הספר 'הילדה שברחה מהמנזר' ואני ברחתי אל תמונות ילדותי, פוסע ברחובות ירושלים, חיוך רחב נסוך על פניי ועצב בליבי על מאות אלפי ילדים שלא זכו לטעום טעמו של סיפור של שמואל רוט ארגמן.
הסופר שמואל רוט כתב עשרות ספרים עליהם גדלו דורות של קוראים, בעיקר במגזר החרדי, ונטע אמונה וביטחון. ביום שני השבוע השיב נשמתו לבוראה ואני חזרתי אל הספרים של האיש שאהבתי את ספריו, חזרתי אל הימים ההם, אל רגעי החסד וכבר יש געגוע.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  13/07/2021   |   עודכן:  13/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ישראל גיבשה מנגנון חדש להעברת המענק הקטרי החודשי לרצועת עזה בניסיון למנוע את הגעת הכספים לחמאס, בארגון הטרור קיימת מחלוקת והוא עדיין לא הודיע על הסכמתו למנגנון החדש. קטר הינה מדינה התומכת בטרור והגיעה העת להרחקתה מכל מעורבות במתרחש ברצועת עזה
גרשון הכהן
נוכח הקושי הגובר בהצדקת מחיר המלחמה, מתקשה ישראל להציב מטרות מלחמה מרחיקות לכת. אומנם קיימת בשיח הישראלי הסתייגות גוברת והולכת מנכונות ההקרבה, אך עדיין ממשיכים לצפות מצה"ל לממש בעת מלחמה את הדבקות במשימה, את אותה ההקרבה שגילו הצנחנים בגבעת התחמושת
אפרים הלפרין
היו נשיאים שהטביעו חותם במשכן הנשיא ובמוסד הנשיאות, ראובן ריבלין, לא    נשיא אשר בייש עצמו ואותנו
יוסי דר
המסר לנתניהו הוא כזה: הצוללות מונחות על המדף וניתן בכל רגע לשדרג את דחיפות הפרשה ולהחליט מיידית על הקמת ועדת חקירה. כל פוליטיקאי באשר הוא לא יוותר על איום בשימוש בתותח הזה כדי להרגיע את יריביו - בוודאי כשהיריב הוא בנימין נתניהו
אביעד ויסולי
ביום 4.3.2019 בנט כתב לראש הממשלה בנימין נתניהו כך: "לו היה מדובר במרפסת בלתי חוקית בתל אביב, היו הורסים אותה בתוך 48 שעות. מדוע להיכנע ללחץ הבינלאומי שמתערב לנו במדיניות הפנים של ישראל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il