X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אסור לה למדינת ישראל על הנהגתה להשתיק את תוצאות הבקיעים הקשים שנתגלו במבצע 'שומר החומות' בתוככי ישראל ובעוטף ישראל
▪  ▪  ▪
יצחק בריק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

האלוף במיל' יצחק בריק, זכה לקיתונות של בוז וצוננין מאנשי צבא בעבר ובהווה, קצינים בכירים שהתבטאו כבכירים ומקורות עלומי שם אשר ניסו בכל כוחם ומאודם להקטין עד כדי ביטול של הדוח החמור, הקשה והמדאיג שכתב בדם ליבו.
אין המדובר בפוליטיקאי, אין המדובר ברודף פרסום או פוליטרוק, המדובר הוא בפטריוט ישראלי אוהב עמו, מולדתו וצבאו, פטריוט אשר הקדיש את חייו לביצורה ולביטחונה של מדינת ישראל מעוטר עיטור העוז על לחימתו העזה, אומץ ליבו ורוח הגבורה שהפגין במלחמת יום הכיפורים בקרב העקוב מדם בו הכניע את לוחמי הקומנדו המצרי. על הקרבות שהוביל והיו מהגורמים לבלימת האויב המצרי זכה בעיטור העוז.
לפני שלוש שנים פרסם דוח אמיץ ונוקב על מוכנות הצבא לאתגרים הביטחוניים העומדים לפתחו. בעקבות זאת היו שכינו אותו בתואר נביא הזעם של הצבא. הביקורת הקשה של בריק תיארה את היעדרות רוח הלחימה בצה"ל ורוח מפקדיו, כמו את היערכות הצבא ואי מוכנותו למלחמה תוך ביקורת נוקבת על תרבות ההשתקה אשר פשתה בו.
ומדוע נזכרתי באלוף במיל' בריק? מחד-גיסא, בשל המוכנות לטיפול באינתיפאדת פנים אשר כפי שלמדנו בפרעות תשפ"א הינה בעלת סיכוי ריאלי להתרחש, ומאידך-גיסא, בשל הפרסומים האחרונים על סירובם של מאות ערבים ישראלים בעלי רכבי הובלה אשר סרבו בעת מבצע 'שומר החומות', להיענות לקריאת צה"ל לשינוע כלים לעבר עזה. כמו באירועים שהושתקו בהם התפטרו שוטרים במהלך המבצע תוך פרסום החלטתם ברשתות החברתיות.
הנורות מהבהבות בעוצמה על הכתלים ומתריעים מפני הצפוי בעת מלחמה בחזית אחת ובמספר חזיתות, כפי שחוו עשרות אלפי ישראלים בתוככי המדינה אשר חשו מופקרים לגורלם, חסרי הגנה מול אלימות, ניסיונות רצח, חוליגניות, לינצ'ים, הרג וביזה. זו העת לאתחול מחדש של המערכות הצבאיות האמונות על הגנת גבולות המולדת, זו העת להקמת כוח מגן עוצמתי ורב הרתעה במשטרת ישראל. זו העת להשיב את הביטחון לכלל אזרחי מדינת ישראל.
סולם סדרי העדיפות חייב להשתנות, הביטחון האישי ותחושת המוגנות חייבים לקבל מקום גבוה בסולם החדש, הכשרת כוח אדם מיומן ומקצועי האמור להגן על אזרחי המדינה. מדובר בהשקעה תקציבית של מאות מיליוני שקלים. לצד הקמת כוח משמעותי יש לאתחל את חוקי מערכת המשפט ולהעלות את רמת הענישה.
כמו עם האלוף במיל' בריק כמשל, אסור לה למדינת ישראל על הנהגתה להשתיק את תוצאות הבקיעים הקשים שנתגלו במבצע 'שומר החומות' בתוככי ישראל ובעוטף ישראל. חובת ההנהגה להתריע על הכשלים, על האתגרים על המורכבות ולפעול באופן מידי לפתרונם. אין לפתור כשלים אלה בניסיונות הפחדה, לצמצמן ולהקטינן.
הרצון לאידאליזציה של המציאות הוא סכנה מוחשית וגדולה, הכרזות ראשי זרועות הביטחון על מצוקה ממשית נתקלות בתגובות ציניות קשות כמו ניסיון לייצר תודעה לקראת הכנת תקציב המדינה וקבלת תקציבים נוספים.
לצה"ל יש מבקר חריף אשר אינו מרפה, חף מאינטרסים וזועק בגרון ניחר על המציאות התובעת תיקון. גם בזרועות החוק האחרות צריך לקום מבקר עוצמתי חף מאינטרסים אשר יצביע על הכשלים ויבקר את המציאות בה חיי אזרחים הופקרו בערי ההלם והאימה.
המצב הנוכחי, עם כל הדיבורים על ידו הארוכה של... וידה הטכנולוגית של..., מדאיג ביותר, ועתה אחרי שדאגנו חובתנו לתבוע מההנהגה לפעול בנחישות להפקת לקחים אמיתית ולתוצאות משמעותיות יותר למאבק הלאומי אשר יכול להתרגש עלינו בכל רגע נתון.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  19/07/2021   |   עודכן:  19/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנורות האדומות מסרבות להפסיק להבהב
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לא יכול לחוסר צדק.
שום כח בעולם,  |  19/07/21 11:47
 
- "אינה עושה צדק לפלשתינאים" ?
שלמה המגיב  |  19/07/21 13:34
 
- חוק הלאום הוא הסמל של החרפה
חבר, אתה חופר.  |  19/07/21 14:53
 
- אתה "נסחף" לגמרי , חבר
שלמה המגיב  |  19/07/21 19:02
 
- יזבקל'ה, מה נסגר ?
מגיב ותיק  |  20/07/21 00:35
2
עובדות ופרשנות בנוסח בן סבו
שלמה המגיב  |  19/07/21 12:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
המרד שפרץ ב-66 היה טירוף    מחולליו התבססו על האמונה של הקיצונים כי הם עושים את רצון האל וכדאי להתעמת ולהתגרות באימפריה הרומית בשיא כוחה
דן מרגלית
נכון נהג פרקליט המדינה עמית איסמן, שלא טאטא מתחת לשטיח את הרשעתו של רומן זדורוב    לא ראוי לשחרר את האסיר רק מפני שרכש אהדה יחצני"ת בציבור
איתן קלינסקי
אטימת 11 בורות מים של פלשתינים - אטימות לב של צבא כובש    בארץ הענייה במים, בורות מים הם מקור חיים לאדם ולצאן בהרי יהודה, אך למרבה הצער, חיילי צה"ל ביצעו פקודה אטומת לב
רון בריימן
ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז ש"מטרתנו אינה למנוע חתונות", אבל ככל הנראה לא ניתן לבלום את הנגיף כאשר המסר הוא "עסקים כרגיל". השאננות והזלזול של הציבור ייתכן שהם מושפעים מן המסר המכובס היוצא מן הממשלה: "בלימה רכה", "תו ירוק מרוכך", ואמירות אחרות מסוג זה, שמשמעותן התקהלו בחתונות וב-נתב"ג, הקדימו את טיסותיכם לכל יעד, קצרו את הבידוד שממילא אינו נאכף, וכן הלאה
אלי אלון
בימים אלה מלאה שנה למותו של העיתונאי, העורך, והבמאי, צבי גורן ("צבה") מראשוני העיתונאים והעורכים בטלוויזיה הישראלית    בן 76 היה במותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il