X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
מיניבוס של סופרבוס בירושלים העתיקה [צילום: בן ניקסון]
מפת התחבורה הציבורית בירושלים משתדרגת
פעימת המיניבוסים של סופרבוס בבירה
החל מהלך החלפת המשמרות בשירות התחבורה הציבורית ב"אשכול מרכז ירושלים" בין אגד לסופרבוס תהליך העברת הפעילות יתבצע בהדרגה בארבעה שלבים עד שנת 2023 חדש: קו לכותל מאזור כיכר צה"ל

צי האוטובוסים
95 אוטובוסים חשמליים
50 אוטובוסים מונעים בגז
18 אוטובוסים ממוגני אבנים
מהם 174 מפרקיים באורך 19 מ'

הבריחה של יעקב נתניהו
עידן יוסף
מה הפחיד את ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית בשאלת כתבת הג'רוזלם פוסט שגרם לו לברוח, ומה חשב לעצמו יחצ"ן הרשות שניסה למנוע ממנו לשוחח עם כתבי התחבורה
לרשימה המלאה

אחרי עשרות שנים בשליטה בלעדית של אגד, עוברים מקצת שירותי התחבורה הציבורית העירונית בעיר לידיה של חברת סופרבוס, שמצידה העבירה את התחבורה העירונית בבית שמש לידיה של חברת בית שמש אקספרס מבית משפחת עפיפי. השלב הראשון, מבין ארבעת שלבי העברת אשכול "מרכז ירושלים", יהיה הפשוט ביותר, ויחל ביום שישי הקרוב (23.7.21).
במסגרת שלב זה, המכונה "פעימת המיניבוסים", יועברו קווי המיניבוס שמפעילה כיום אגד לסופרבוס - 38, 82, 83 ו-136.
כמו-כן, יתחיל לפעול קו חדש - קו 2, שישמש כקו מעגלי לאתרי תיירות באזור העיר העתיקה ולכותל המערבי. קו 2 החדש, גם הוא במיניבוס, על-מנת לאפשר את כניסתו לרובע היהודי, יחל את מסלולו בחניון קרתא, דרך הרובע ויירד לכיכר גורן שליד הכותל. הוא יחזק את הממשק בין תחנת הרכבת הקלה בכיכר ספרא לכותל. הקו, שמשך הנסיעה בו בשגרה צפוי לנוע סביב 25-20 דקות, ייהנה מתדירות גבוהה יחסית, ויפעל בימים א'-ה' בשעות 21:00-05:30 (כל 15-12 דקות) ומ-21:00 עד גמר השירות 00:00 (כל 20-15 דקות), בשישי עד כשעתיים לפני כניסת השבת, ובמוצ"ש כשעה לאחר צאת שבת ועד השעה 00:45 (כל 15-12 דקות) .
קווים אלה יופעלו באמצעות צי של מיניבוסים חדישים מדגם מרצדס, המתאימים לתוואי השטח בעיר - פיתוח וייצור מיוחד של אוטו חן בטורקיה. המיניבוסים יהיו נגישים ויכללו כבש בדלת האחורית לעליית נכים. כמו-כן, הם ממוגני אבנים ומותקנות בהם שלוש מצלמות ושלוש מדבקות QR לתיקוף בישומונים וקיימת אפשרות עלייה גם מהדלת האחורית.
בשנתיים הקרובות צפויה סופרבוס להגביר ב-40% את תדירות הקווים באשכול; לספק מענה לביקוש הרב לתחבורה ציבורית במטרופולין; לשפר את הקישוריות בין השכונות המתרחבות בעיר - ולייעל את הנגישות בתחומי העיר; לחזק קווים מהירים שחוצים את העיר - ולחבר את השכונות הירושלמיות למוסדות הכרחיים כדוגמת: בתי חולים ומוסדות ממשלתיים. בנוסף, הקווים החדשים יספקו קישוריות לקווי הרכבת הקלה הנוספים שיופעלו בשנים הקרובות. החברה תבסס מערכת כרטוס ומידע חדשה בתקנים מתקדמים (מבית שימקוטק), שירות שילוט מידע דיגיטלי, ותקים מרכזי שירות "על הקו" לרווחת לקוחותיה.

ארבע פעימות

השלבים הבאים בכניסת החברה לאשכול מתוכננים לאוקטובר 2021, ליולי 2022 ולינואר 2023. בפעימה השנייה, החל מאוקטובר הקרוב, צפויה סופרבוס להוסיף לשירות הציבור כ-20 קווים חדשים, ובתוכם קווי לילה. במסגרת ההפעלה, יתוגברו קווים רבי-קיבולת (BRT) ובראשית ינואר 2023, תשלים סופרבוס את הפעלת אשכול מרכז ירושלים (36 קווים) עם כניסת קווים חדשים שיופעלו גם באמצעות אוטובוסים חשמליים.
במסגרת ההפעלה ובהתאם לתנאי הזכייה במכרז, תפעיל החברה 22 קווים חדשים באשכול זה ובכללם קווים ישירים לאזורי התעסוקה ולאזור הכניסה לעיר, בצי של 382 אוטובוסים, מפרקיות ומיניבוסים. כ-145 רכבים מתוך הצי יהיו מונעים באנרגיה חלופית וירוקה: כ-95 רכבים חשמליים וכ-50 בגז טבעי - לטובת הפחתת זיהום האוויר והרעש, ולשיפור חוויית הנסיעה בתחבורה ציבורית והחוויה העירונית של תושבי העיר.

הגשמת חלום
חיליק שני. מנהל סניף ירושלים

להצגת כניסתה לאשכול מרכז ירושלים, חברת סופרבוס קיימה מסיבת עיתונאים בבניין כלל בירושלים, הבניין בו שכן בעבר משרד התחבורה. מבחינתו של אלי בליליוס, יו"ר קבוצת בליליוס ויו"ר סופרבוס, מדובר בסגירת מעגל ובהגשמת חלום. הוא נזכר בפגישה שקיים בזמנו עם בכיר משרד התחבורה שניהל בזמנו את התחבורה הציבורית בארץ: "לפני עשרים שנה, שאל אלכס לנגר את אבי עזרא ז"ל - למה שלא תיכנסו לענף התחבורה הציבורית. ענה אבי בחיוב והתחלנו בקטן, הפעלת אשכול מתיתיהו באמצעות 60 אוטובוסים".
לדידו של בליליוס, הכניסה לירושלים היא הישג משמעותי. עד היום הפעילה סופרבוס בראשותו את אשכול העמקים ואת פרוזדור ירושלים, ואף זכתה בהפעלת המטרונית בחיפה. אבל גולת הכותרת היא הכניסה לירושלים. בליליוס: "כבן למשפחה ירושלמית שורשית, ייעול הנגישות התחבורתית עבור תושבי העיר ומבקריה, משמח ומרחיב את לבי. עד היום היינו רחוקים מן העין ורחוקים מן הלב. ירושלים היא הלב הפועם, והתחבורה הציבורית בה אינה דומה לאף מקום אחר".
גם מנהל הסניף שבחר בליליוס הוא ירושלמי במקור. חיליק שני, פנסיונר של אגד, שכמו בליליוס גר היום במבשרת ציון, לא חושש במיוחד מפעימת המיניבוסים לאור נסיונו הרב. כאיש אגד שנים רבות, הוא מתאר את העברת האשכול ממנה ככריתת איבר לא-קלה, אך בד-בבד משבח את אגד על העברה חלקה ושיתוף פעולה מלא והרמוני. עיקר ההתמודדות, כך נראה, צפויה להיות עם המהירות המסחרית הנמוכה בעיר מרובת האירועים והעבודות.

שירות לנוסע

המסר שמוריד בליליוס כלפי אנשי סופרבוס, מהמנכ"ל צחי נווה ועד אחרון העובדים, הוא שירות לנוסע.
"התחבורה הציבורית נוסעת כל יום, למעט יום אחד בשנה, יום א' דראש-השנה [הוא מכליל את ערבי שבת והחג ומוצאיהם, כיום שבו מתקיימת נסיעה, ע.י.], וצריך לתת לה עדיפות", אומר בליליוס.
עיריית ירושלים, בהובלת ראש העירייה משה ליאון, בחרה לקצר בשנים רבות את משך העבודות בעיר כך שעבודות הרכבת הקלה ויתר עבודות התשתית יבוצעו באינטנסיביות תוך הפרעה לחיי השגרה. לבליליוס יש מסר גם לעירייה, שמבקש להפחית את שימוש 11 אלף עובדיה בכלי רכב פרטיים ולהביא לכך שיגיעו לעבודה בתחבורה ציבורית.

נושא התשתיות טרם נפתר סופית
אסי אברהמי ונעה אבירם

מאחורי תכנון הפעימה עמדו נעה אבירם מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה ואסי אברהמי מחטיבת תחבורה ציבורית בצוות אב לתחבורה ציבורית. שניהם נרגשים, לכך שלראשונה מקום המדינה תחליף חברה אחרת חלק מהשירות של אגד בבירה. "הציפיות מכם גבוהות, לתת תדירות ורמת שירות גבוהה", אומר אברהמי.
לשאלת News1, הוא מתחייב על כך שיוקמו מבנים להתרעננות נהגי התחבורה הציבורית בשישה מסופים לפחות, בהם תלפיות מזרח, בית הכרם, גבעת המבתן וגבעת התחמושת. עם זאת, למרות שהעירייה אינה מערימה קשיים, עדיין לא סוכמו סופית התשתיות לכניסת סופרבוס ובימים אלו מתקיים מו"מ מול משרד התחבורה והעירייה בנושא, שיאפשר גם הקמת חניונים חדשים לאוטובוסים.

כבש הנגשה. לראשונה במיניבוסים בארץ
תאריך:  21/07/2021   |   עודכן:  21/07/2021
+הבריחה של יעקב נתניהו
12:18 21/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מה הפחיד את ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית בשאלת כתבת הג'רוזלם פוסט שגרם לו לברוח, ומה חשב לעצמו יחצ"ן הרשות שניסה למנוע ממנו לשוחח עם כתבי התחבורה

יעקב ישראל נתניהו. חושש משאלות עיתונאים?

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פעימת המיניבוסים של סופרבוס בבירה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
לאחר עשרות שנים בהן הפעילה "אגד" את מערך האוטובוסים בעיר יחליף אותה במרכז העיר מפעיל חדש    באוקטובר הקרוב תיכנס לפעילות בעיר חברת סופרבוס עם צי רכבים חדש
עידן יוסף
מדי יום ארבע רכבות מיוחדות שתעצורנה בתחנות ביניים נבחרות, זאת בנוסף לרכבות הסדירות המופעלות כבשגרה, על-מנת לענות על הביקוש בתקופת חופשת בני הישיבות
עידן יוסף
בשל החג המוסלמי שיחול בימים שני עד חמישי יבוטלו קווי שירות ותופחת התדירות    שרת התחבורה לא הורתה לייעל את השירות, אך הנחתה הנחיית סרק
עידן יוסף
מיום שישי: גידול של עשרות אחוזים בשירותי התחבורה הציבורית בבית שמש    הקווים יופעלו באמצעות יותר מ-200 אוטובוסים חדישים, בעלי רמת זיהום נמוכה ביותר, בהם לראשונה עשרות אוטובוסים מפרקיים וחשמליים
עידן יוסף
משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, ישקיע 12 מיליון שקל בהקמת מסוף אוטובוסים בכניסה לעיר רהט, וכן מפרץ חנייה לאוטובוסים, מבנה התרעננות לנהגים ותחנות מונגשות
עידן יוסף
דירקטוריון רכבת ישראל אישר: מסחר ותעסוקה ייבנו במתחם תחנת רכבת מודיעין מרכז    רשות מקרקעי ישראל תוציא מכרז בזמן הקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il