X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
המגבלות הוסרו בעיצומה של התפרצות הדלתא

ניסוי הקורונה הגדול של בריטניה

האם שיעור ההתחסנות הגבוה וחסינות העדר יספיקו כדי למנוע עלייה משמעותית בתחלואה ובתמותה? אקונומיסט אומר שמדינות רבות יעקבו בעניין אחרי בריטניה
▪  ▪  ▪
מבקרים בטאואר, 19.7.21 [צילום: מאט דונהם, AP]

כאשר הגיעה שעת חצות שבין 18 ל-19 ביולי, תחילתו של "יום החופש", החלו ריקודים במועדונים בבריטניה – אבל חוסר הוודאות נותר בעינו. זן הדלתא מזנק, עם למעלה מ-40,000 חולים ביום (כשני-שלישים מנקודת השיא בחודש ינואר), והמספר מוכפל מדי שבועיים. החלטתו של בוריס ג'ונסון להסיר את מגבלות הקורונה נראית אמיצה יותר מכפי שהייתה כאשר הודיע על כך בתחילת החודש. ואם ההתפרצות תימשך, הוא יאשים מן הסתם את הציבור – מעיר אקונומיסט.
מה שיקרה בהמשך מעורר עניין מעבר לגבולותיה של בריטניה. היא המדינה הראשונה המתמודדת עם התפרצות משמעותית של הדלתא לאחר שחיסנה את רוב תושביה הבוגרים. האם די בשילוב של התחסנות נרחבת וחסינות עדר, או שיהיה צורך בהשבת המגבלות? בריטניה היא מקרה בוחן משתי סיבות. ראשית, זן הדלתא הגיע אליה מוקדם. שנית, 95% מהבריטים מעל גיל 65 כבר מחוסנים (בהשוואה ל-80% מהאמריקנים). עובדה זו, בשילוב טיפול משופר בחולים, הובילה לירידה חדה בשיעור המתים מקורונה. בריטניה היא דוגמה לתרחיש הטוב ביותר.
אפילו אם מספר המתים הוא נמוך, מספר גבוה של חולים עלול לגרום נזק מיידי. כרגע מאושפזים מדי יום כמעט 750 חולי קורונה חדשים: שישית מהשיא בחודש ינואר, אך כפול מאשר לפני שבועיים. הגידול באשפוז נמצא במרכז תשומת הלב של ניתוח המגיפה, אך מאחר שחולים צעירים מאושפזים לפרקי זמן קצרים יותר, התפוסה נותרה במרכז טווח הציפיות.
מתן תחזיות לגבי ההמשך קשה יותר מאשר בדרך כלל. "יש שלושה-ארבעה מקורות של חוסר ודאות, וכאשר אתה מכפיל אותם זה בזה – חוסר הוודאות גדל", מסביר מארק בגוליין מהקולג' האימפריאלי בלונדון. הללו כוללים את מספר הבריטים שינצלו את הסרת המגבלות בעת העלייה בתחלואה, שיעור ההגנה של מי שנדבקו בזנים הקודמים ומידת ההגנה של החיסונים מפני הדלתא. שיעור הגנה של 95% מפני תמותה משמעותו מספר מתים כפול מאשר בשיעור הגנה של 98%.
הממשלה אינה מוכנה לבעיות הללו, טוען אקונומיסט. ההמלצות לגבי קבוצות הסיכון הגבוהות פורסמו רק ב-12 ביולי. חמישית מפני 24-18 כבר מחקו את יישומון משרד הבריאות [המקביל ל"רמזור" הישראלי]. בחודש ינואר מצא צוות חוקרים, כי אסטרטגיה של "בדוק ושחרר" יכולה להשיג רבים מן היתרונות של בידוד במחיר נמוך בהרבה, אך הממשלה הפעילה פיילוט של השיטה רק בחודש מאי – ועדיין אין תוצאות שלו. גם כלפי חוץ הממשלה נראית מבולבלת, ולשכתו של ג'ונסון הייתה צריכה לתקן את דבריהם של שני שרים: האחד שאמר שהממשלה תפחית את רגישותו של היישומון, והאחר שהגדיר את הנחיות הבידוד כ"המלצה" במקום כהוראה. הממשלה גם החליטה שעובדים חיוניים מחוסנים ונעדרי תסמינים ישוחררו מחובת הבידוד, אך הודיעה על ההחלטה בטרם סיימה לגבש את רשימת העובדים הללו.
ג'ונסון שלל את השימוש בדרכוני חיסון, אבל ב-19 ביולי הודיע שהם ישמשו בכניסה ל"חללים סגורים, התכנסויות צפופות ומקומות בהם קיים מגע קרוב". הם יידרשו גם בכניסה למועדונים, שם לא יהיה די בהצגת בדיקה שלילית, וזאת בניסיון להגביר את שיעור ההתחסנות בקרב הצעירים. אבל זה ייכנס לתוקף רק בספטמבר, כאשר ייתכן שעד אז הגל יעבור את שיאו. כפי שאמר מדען המייעץ לממשלה: "אני לא יודע מי מייעץ להם בתחום התקשורת, אבל צריך לפטר אותו".
הטלוויזיה הציגה תמונות מן המועדונים להדגים את הפתיחה מחדש, אבל זוהי תמונה חלקית בלבד. סקר בין מבקרים קבועים בהם מצא, כי 75% מהם עדיין אינם מוכנים לחזור. הביקורים במקומות בהם יש לסרוק את יישומון משרד הבריאות ירדו בחמישית מאז השיא בחודש מאי. מספר הנכנסים למרכזי מסחר הוא 74% בלבד לעומת מספרם ב-2019, לאחר שכבר הגיע ל-86% בתחילת יוני. כל אלו יאטו את התאוששות המשק ויפגעו באמון בו זכתה הממשלה בזכות מבצע החיסונים. היקף הנזק תלוי בתוצאות הניסוי רחב ההיקף בו מצויה כעת אוכלוסיית בריטניה.

תאריך:  21/07/21   |   עודכן:  21/07/21
+נתניהו לממשלה: די להתמהמה בהבאת חיסונים
19:46 21/07/21  |  עידן יוסף

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו קורא לממשלה להפסיק להתמהמה בחיסון האוכלוסייה המבוגרת. אחרי שיחה עם מנכ״ל פייזר בורלא, אמר: ״הממשלה חייבת להביא מיד את החיסון השלישי לישראל. אין דרך אחרת להציל חיים ולהשאיר את הכלכלה פתוחה״.
נתניהו מנסה לאתגר את רה"מ בנט, שבעצמו נמצא בקשר עם בורלא. נכון להיום אין מחסור בחיסונים.

+3 מיליון מתו מהקורונה בהודו
18:24 21/07/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המספר המשוער גבוה פי כמעט עשרה מזה שעליו דיווחה ממשלת הודו  ▪  ניו-יורק טיימס: מדענים מזהירים כי גל שלישי עלול להכות במדינה כבר בחודש הבא

הנתון הרשמי: 400,000 [צילום: מניש סווארופ, AP]
+"מדרון חלקלק המעמיד בספק את יכולתנו לשרוד במשבר"
13:50 21/07/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ראשי חברות התעופה הישראליות קראו לרה"מ לקיים דיון דחוף להבנת עומק משבר ענף התעופה  ▪  צופים ירידה חדה בהיקף הפעילות המסחרית בחודשים הקרובים  ▪  מנכ"ל ישראייר: "ענישה קולקטיבית שפוגעת בענף התיירות"

[צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
+ויהי בנפול הכתר
11:47 21/07/21  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה

פתאום דמוקרטיה עליך - מדינה יהודית, וביבי באופוזיציה  ▪  ככה אי-אפשר להלחם בקורונה  ▪  גם ערוצי המדיה הורידו את הקורונה מדרוג הרייטינג שלהם

נתניהו. פעיה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+הפחתה בתשלום עבור מי שלא יתחסן
10:58 21/07/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי הצע"ח: אדם שלא חוסן ונכנס לבידוד יקבל תשלום של עד 75%  ▪  הורה מלווה שילדו נכנס לבידוד - תשלום מלא

הדיון בוועדת הכספים [צילום: דוברות הכנסת]
+העלייה במספר החולים קשה - הוכחה להתפשטות המגפה בארץ
10:07 21/07/21  |  מירב ארד

העלייה במספר החולים במצב קשה ביחס לשבועות הקודמים, הגם שלפי שעה מספרם קטן יחסית, משקפת באופן ברור ואובייקטיבי את התפשטות המגפה בארץ - כך קובע דוח שמפרסם (יום ד', 21.7.21) המרכז הלאומי למערכה בקורונה.
על-פי נתוני המרכז, 1,407 חולים מאומתים חדשים אובחנו אתמול, 61 חולים במצב קשה ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 1.68%. בישראל ישנם 8,736 חולים פעילים ומספר הנטפרים במצטבר עומד מאז פרוץ המגפה על 6,405.
במרכז הלאומי לקורונה מדגישים כי על הציבור להמשיך לעטות מסכות בחללים סגורים (גם מחוסנים ומחלימים) ולשתף פעולה בבדיקות ובחקירות האפידמיולוגיות, לשיפור האחיזה בהתפרצות. מקדם ההדבקה עודנו גבוה וערכו קרוב ל-1.4 ומשקף הכפלה של מספר המאומתים והחולים מתוכם כל שבוע בקירוב.
עוד עולה מהדוח כי הקורונה - ישנן עדויות ראשוניות המעלות שוריאנט הדלתא אלים יותר (מצריך יותר אשפוזים) פי 2 ביחס לוריאנט הבריטי, עבור לא מחוסנים. מסתמן כי חיסוני פייזר יעילים 96%-93% במניעת מחלה קשה מוריאנט זה, אך נדרשת קבלת שתי המנות להגנה מקסימלית, שכן בקרב מחוסנים במנה אחת בלבד, מועילות החיסון פוחתת משמעותית.

[צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניסוי הקורונה הגדול של בריטניה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הניסוי כבר הצליח
שפנדמטור  |  21/07/21 17:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
צבי גיל
פתאום דמוקרטיה עליך - מדינה יהודית, וביבי באופוזיציה    ככה אי-אפשר להלחם בקורונה    גם ערוצי המדיה הורידו את הקורונה מדרוג הרייטינג שלהם
מירב ארד
על-פי הצע"ח: אדם שלא חוסן ונכנס לבידוד יקבל תשלום של עד 75%    הורה מלווה שילדו נכנס לבידוד - תשלום מלא
עידן יוסף
מתווה התו השמח שנכנס לתוקף בחצות ישיב את המגבלות על האירועים אחרי תקופה ארוכה שבה הם התקיימו ללא פיקוח, אך לא כל בתי עסק מחויבים לו
מירב ארד
שר התרבות: "שינינו את הפרדיגמה - ענף התרבות הוא לא הראשון להיסגר ולא האחרון להיפתח"    שר הבריאות: "לא רוצים להנחית הגבלות ללא שיח אמיתי ופתוח. המטרה היא לאפשר לעולם התרבות להמשיך לפעול"    1,372 מאומתים חדשים אובחנו אתמול, שיעור החיוביים הגיע ל-1.8%
בעז שפירא
שואל אני את עצמי - מה עם הערבות ההדדית, מה עם המודעות של אנשים אינטליגנטים שבעניין הזה דווקא מוצאים לנכון לתרץ ולהתפלפל אל מול העובדות? מה עם המדע ועם המידע הבדוק המתפרסם כיום ברבים, מה עם החולים, עם בתי החולים, עם עמלם ומסירות הנפש של הצוותים הרפואיים, מה עם המתים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il