X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  נאומים
נאום הבכורה של חבר הכנסת מטעם ישראל ביתנו בישיבה ה-47 של הכנסת ה-24 [י"ז באב תשפ"א, 26.07.2021]
▪  ▪  ▪
יוסי שיין [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
תקווה לחיים הרמוניים יותר
חילופי שלטון הם הכרחיים למניעת קיבעון וסיאוב, אך הרבה מעבר לחשיבות חילופי השלטון עצמם, הקואליציה שהוקמה חייבת להוות נקודת מפנה בהוויה הציבורית ובתרבות הישראלית כולה. העובדה שהקואליציה משלבת זרמים אידאולוגיים מכל הספקטרום הפוליטי ונציגים מהקשת המגוונת של החברה הישראלית - יהודים וערבים, דתיים וחילונים, ימין ושמאל, מזרחים ואשכנזים, עולים וותיקים - נותנת תקווה לחיים הרמוניים יותר של הישראלים

אדוני היושב-ראש, חברותי וחברי הכנסת, נבחרתי לכנסת ישראל לאחר כארבעה עשורים כחוקר ומרצה באקדמיה. במשך השנים הייתי מעורב גם בעשייה ציבורית מתוך אמונה באתוס היווני הקדום שלפיו האדם הטוב הוא האזרח הטוב. למרות שפעמים רבות נשאתי דברים על במות חשובות בארץ ובעולם - אפילו בפרלמנט הבריטי - לעמוד על במת הכנסת היא זכות שאין דומה לה והתרגשותי גדולה.
בגלריה למעלה יושבים חברי בטובים ואני שמח שהם כאן. באולם המליאה נמצאים גם חברי וחברות כנסת שהיו תלמידיי באוניברסיטה ועוד ידידים ותיקים וחדשים המשתייכים לכל הקשת הפוליטית, אני אסיר תודה לכולם על קבלת הפנים החמה לה זכיתי. תודה מיוחדת לשר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד שהסכים לברך.
אני מגיע לכנסת ישראל חדור תחושת שליחות ומודה על ההזדמנות שניתנה לי לשרת כנבחר ציבור במדינת ישראל. חברי היקרים, ישראל עבורי סיפור אהבה, פלא של ממש. גם כשחייתי תקופות ארוכות בניכר מעולם לא היה בי ספק שזהו ביתי היחידי. גם ילדי האהובים, איתן ואמילי, שגדלו בארצות הברית לאימא האמריקנית, ידעו תמיד כי הבית שלהם הוא בישראל ואני מודה יום-יום על כך שבבגרותם הם ביססו עצמם בארץ.
אדוני היושב-ראש, כחבר כנסת אני גאה לשרת בקואליציה החדשה שהיא לדעתי ציון דרך חשוב בהיסטוריה הפוליטית הישראלית. הממשלה החדשה מבטאת את רוח ההתחדשות של הדמוקרטיה הישראלית. תהליך חילופי השלטון עצמו הוא קריטי לחיזוק החיים הלאומים והדמוקרטיים, ובניית הקואליציה הנוכחית היא לדעתי לא פחות דרמטית מחילופי השלטון במהפך של 1977.
חילופי שלטון, אדוני, הם הכרחיים למניעת קיבעון וסיאוב, אך הרבה מעבר לחשיבות חילופי השלטון עצמם, הקואליציה שהוקמה חייבת להוות נקודת מפנה בהוויה הציבורית ובתרבות הישראלית כולה. העובדה שהקואליציה משלבת זרמים אידאולוגיים מכל הספקטרום הפוליטי ונציגים מהקשת המגוונת של החברה הישראלית - יהודים וערבים, דתיים וחילונים, ימין ושמאל, מזרחים ואשכנזים, עולים וותיקים - נותנת תקווה לחיים הרמוניים יותר של הישראלים.
ייסודה ותפקודה של הקואליציה מצביעים לדעתי על בגרות ועל מנהיגות של כל חבריה ושימורה הוא לא רק זכות אלא חובה לעיצוב הבית הישראלי שסבל בשנים האחרונות מזעזועים וממתחים קשים שערערו את יסודות הבית עצמו, את הממשל והדמוקרטיה. יש בבית הזה רבים המנסים לטעון שזו היא קואליציה לא טבעית, לא לאומית, ואף לא לגיטימית. לדעתי המציאות הפוכה לחלוטין. זוהי קואליציה שאין טבעית ממנה, והיא נבנתה אחרי שנים שבמהלכן עוותו המושגים "שותפות גורל" ו- "המשפחה הישראלית".
זוהי קואליציה שנולדה לאחר שנים בהן נוצרו בקיעים בסדרי השלטון, חוסר איזון עמוק בין חלקי החברה ושנאות בעם. אלה היו שנים שבמהלכן הגדירו הקברניטים את החברה על-פי חלוקה בינארית בין טוב לרע, בין עמית לאויב. לא עוד. נפתלי בנט הוא ראש הממשלה של כולם, וכך גם יאיר לפיד. בני גנץ הוא שר הביטחון של כולם וכולם רואים זאת. גם ידידי אביגדור ליברמן הוא שר האוצר של כולם ואין כל מקום לזעקות השבר חסרות הבסיס. גם איילת שקד, גדעון סער, יפעת שאשא ביטון, חמד עמאר, מנסור עבאס, קארין אלהרר, יואל רזבוזוב, מרב מיכאלי, ניצן הורוביץ ועוד רבים וטובות מן השרים הם חלק חשוב מהפסיפס הגדול של הבית הישראלי שהתקבץ כאן. לנגד עיני כולם עומדת אך ורק טובת הבית הישראלי של כולנו. גם מי שאינו שותף בקואליציה אינו אויב, ההפך. כל מי שישראל וטובתה לנגד עיניו יידע שדלת הבית שלנו פתוחה בפניו.
אני רואה עצמי מעל הכל כחייל במשמרת הקואליציה הנדירה הזאת. אני גדלתי בישראל של שנות ה-50' וה-60' של המאה הקודמת. גרתי בשיכון עממי בגבעתיים בעידן התמימות. דוד שיין, אבי, עליו השלום, שירת כנער בנוטרים ולחם במלחמת השחרור. הוא רכב לעבודה על אופניים בלי מנוע, ואימי, חנה שיין ז"ל, זמרת ופסנתרנית מחוננת, הייתה מחנכת דגולה בשכונת התקווה ונסעה 30 שנה מדי יום בשני אוטובוסים על-מנת לאהוב ולטפח את הילדים שלה שם. בבניין השיכון שלנו גרו 12 משפחות. כל הילדים שיחקו למטה בחצר, בנו סוכות והלכו לתנועה. הבניין היה מעין לגו צבעוני ישראלי חדש בו חיו שורדי שואה שנאחזו בחיים ועולים מכל הגלויות. שכנתי דניס, תיבדל לחיים ארוכים, שהגיעה לארץ כנערה ממרוקו, הייתה עבורי אימא שנייה וילדיה הם עד היום כמו אחיי ממש.
בשנות ה-60' המוקדמות, חבריי, חיינו בלי טלפון, בלי מכונית ובלי טלוויזיה. קראנו עיתונים, שמענו רדיו ומוזיקה מכל הגוונים והלכנו לספרייה להחליף ספרים. אספנו בולים, ומעטפות היום הראשון של השירות הבולאי שהיו מגיעות בכל חודש היו אירוע של ממש. גם קניית כרך נוסף של האנציקלופדיה העברית הייתה אירוע. בשבתות היינו מתפללים ולומדים בבית הכנסת הספרדי שמול הבית, שם חילקו לנו ספרים וסוכריות, ואחר כך נסענו לסבא ולסבתא, או לים, במונית. זה הבית בו גדלתי ושאליו ערגתי בחיי הבוגרים בניכר, לשם נסעתי כדי ללמוד, לגדול ולהרחיב אופקים.
אדוני היושב-ראש, חברותיי וחברי הכנסת, ישראל נולדה כמדינה יהודית שביקשה לשחרר את העם משעבוד מלכויות ומשלטון הגויים. זו הייתה מטרתה וזו תכליתה וייעודה. היא הפכה מקלט ליהודים מכל העולם ותמיד פתוחה לעוד - חברים, אתם מפריעים - אך מראשית ימי הציונות הייתה גם הבנה או יומרה שמעבר להיותה ארץ מקלט למדינת ישראל יש מטרה ושליחות מוסרית והיסטורית. הציונות נולדה מתוך תהיות על מהותו של העם היהודי - האם אנו עם ככל העמים, או עם לבדד ישכון? - כמו גם סביב ויכוחים נוקבים בנוגע למודל הראוי של המדינה היהודית ולמקומם של ערכי הצדק והמוסר היהודי.
השאלות שהעסיקו את האבות המייסדים ממשיכות ללוות אותנו גם היום. האם עלינו להיות אור לגויים? מהי מחויבותנו ליהודי התפוצות והגנתם? באיזה אופן על ישראל להיות מדינתם של אזרחיה בני המיעוטים הלא יהודים? עד כמה המדינה מחויבת לשמור על זיקת החברה למסורת ההלכתית? האם ראוי שהמדינה תעודד דבקות בחיי התורה? כיצד ניתן לבסס ליבה ציונית ומה משמעותה של הדמוקרטיה הישראלית? כל אלה שאלות גדולות שכולנו בבית הזה מכריעים לגביהן שעה-שעה.
חברי וחברות כנסת יקרים, ישראל כיום היא חוד החנית של העם היהודי. אנו חיים במאה הישראלית, אשר בה מדינת ישראל, יותר מכל גורם אחר, היא הקובעת את עתיד היהודים והווייתם והיא מגדירה אפילו את משמעות עברם. עוצמת המאה הישראלית משפיעה על הסדר העולמי, על יחסים בין דתות ומקרינה על כל היהודים בעולם, בין ירצו בכך ובין לאו. אפילו האנטישמיות עברה תהליך של ישראליזציה. מציאות זו מטילה על כולנו כאן אחריות יוצאת דופן, כמותה לא ידענו מאז תקופת הריבונות היהודית בשלהי הבית השני. המשימות המוטלות עלינו כנבחרי ציבור הן עצומות והאחריות כבדה. עלינו לטפח את כל הכוחות היצירתיים הנמצאים בקרבנו. שילוב נכון של השכלה מעולה ומצוינות מדעית, וגיוס הרוח הלאומית והאזרחית הם המפתח לשגשוגה של המאה הישראלית.
בעשור השמיני לחיינו הריבוניים עלינו לעבור לתוואי שקול יותר של ניהול המדינה, תוואי שאינו מורכב רק מהכרזות על היותנו אימפריה, או בצד השני מתגובות קיצוניות הגובלות בהיסטריה. ליחסי ישראל והעמים חשיבות מכרעת, אבל ההתפתחויות הפנימיות של האופי הריבוני הישראלי הן שיכריעו יותר מכל את חיותו, את תרבותו ואת עתידו של עם ישראל. לכן עוצמת ישראל תיקבע בראש ובראשונה על-ידי חיזוק הבית פנימה.
הסופר דוד גרוסמן טען ערב יום העצמאות ה-70 למדינה כי ישראל החזקה היא אולי מבצר אבל עדיין לא בית. עם כל הכבוד, לדעתי גרוסמן שוגה שגיאה גדולה. ישראל היא אומנם בית שרחוק מלהיות מסודר, אך לישראלים מכל הגוונים יש בו תחושה חזקה של בית אף יותר מאשר לאזרחי מדינות אחרות ומסודרות. לישראלים כולם יש תחושה עמוקה שיש להם בית חם ושיש להם לאן לחזור. תחושה זו מאפשרת להם לנוע ולפעול בעולם הגדול בהצלחה יוצאת דופן, בנינוחות ובביטחון. גם הישראלי הגלובלי המפאר את שמנו בכל העולם הוא פרי הצלחתה הפנומנלית של הריבונות הישראלית. כל ישראלי מכיר את הסלוגן של חברת התעופה הלאומית אל-על "הכי בבית בעולם".
ואכן, התחושות הרווחות של הישראלים אינה רק שהמדינה היא בית, אלא שעם ישראל הוא משפחה גם עם היחסים בתוכה מורכבים ומסוכסכים. דווקא מתוך תחושת הבית מתחדדות הטענות הרעיוניות והאמוציונליות של הביקורת עליו. יש בני משפחה שמביעים אי-שביעות רצון עמוקה ממה שמתרחש בתוך הבית ובתוך המשפחה, אולי מפני שהם עדיין לא נקלטו כהלכה בחברה הישראלית, אולי בגלל תחושות של הדרה וקיפוח מתמשכים. יש החשים כאילו גנבו להם את המדינה, אחרים חשים שהאופי הישראלי המתהווה אינו עונה על ציפיותיהם ועל חזונם בגלל פערים כלכליים או שאלות של דת ומדינה, ויש שאינם שבעי רצון בגלל כשלים שהם מזהים בהתנהלות הישראלית בזירה הבינלאומית או בגלל התחושה שהעולם גדול וישראל קטנה וחונקת.
כל אלה מעידים על המאבק המתמיד על עיצוב הבית, אבל מדובר כאן בבית. לכן שומה על קברניטי המדינה היושבים כאן לנהוג משנה זהירות בעיצוב הבית ובהכרעה למי שייך הבית ולמי לא. העמקת השסעים בשאלות אלה עלולה לערער את יסודות הבית. על-פי כל המדדים הבינלאומיים תחושת הפטריוטיות הישראלית גדולה ומרשימה. בישראל אומנם מתנהל דיון מתמיד שכולל טענות על תסכול, על קיפוח ועל הדרה, כפי שאנחנו רואים בבית הזה גם, טענות שאופיין משתנה במהלך השנים, אבל דיון זה מבוסס על תחושת שייכות של היהודים ושל ערביי ישראל על זכותם על הבית. שיח זה לא קיים באותה צורה בקרב יהודים במדינות אחרות, לרבות בארצות הברית, שכן הם אינם חשים שהם בעלי הבית ולבטח אינם טוענים לזכאות על מדינתם בשל יהדותם.
הישראלים, לעומת זאת, רואים בישראל בית והם משפרי דיור קבועים. אם בשנות ה-50' וה-60' של המאה הקודמת נתפסה הגירה מהמדינה כדרך להשגת חיים טובים יותר, הרי בעשורים האחרונים פחות ופחות ישראלים רואים מקומות אחרים בעולם בית חלופי, וזאת על-אף שהם מסתובבים בעולם יותר מאי פעם. הישראלי מאופיין בכך שהוא מאפשר לעצמו לטוס מפה לעתים, לנשום אוויר ואחר כך לחזור לבית החם.
הוויכוח האמיתי, אם כן, חברותיי וחבריי, הוא על השליטה הפוליטית, האידיאולוגית והחברתית בבית, ועל עיצוב זהותו, ולא על עצם הזכאות לגור בו.
שנים רבות מדיי הגדירה הפוליטיקה הישראלית את האומה היהודית ואת העם הישראלי על-פי מה שמפריד בינינו. הקואליציה הנוכחית באה לשנות. היא מייצגת את הרוב הישראלי הדומם שאינו שבוי רק בהגדרות החדות של עמית אויב, שמבין באופן אינסטינקטיבי כי אחים ובני דודים יכולים לשרת ביחד את המדינה, גם אם קיימים ביניהם פערים גדולים מאוד. מתוך אמונה שהחיים בארץ ובבית הישראלי עדיפים על החיים בכל מקום אחר. הבית הישראלי שלנו יכול להפוך לבית הבחירה בכך שאנו בוחרים יום יום ביחד להפוך את ישראל לביתנו המשותף. אם כך נעשה נגלה שבית יותר מכל דבר אחר הוא מקום של תקווה.
לכן, חבריי וחברותיי, הגביהו את קורות הגג. אפשר לעשות זאת, לשאוף גבוה, להציב חזון של ממש שאינו מורכב רק מסך כל הפחדים שלנו. לא די לדבר על הבית, עלינו לבנות אותו מלבנים של עשייה משותפת וממלט של ערכים משותפים.
ולסיום, חבריי וחברותיי היקרים, אתם בטח שואלים: אז למה הוא הצטרף דווקא לליברמן? אני חושב שהתשובה היא ברורה, כי ישראל היא ביתנו. תודה רבה לך, אדוני היושב-ראש.

תאריך:  27/07/2021   |   עודכן:  27/07/2021
+רוטציה בין שס ליהדות התורה בנציגות הוועדה למינוי דיינים
22:25 27/07/21  |  עידן יוסף

בתום פגישה ראשי סיעות האופוזיציה עם ראש האופוזיציה נתניהו, סוכם על רוטציה בין שס ליהדות התורה בנציגות הוועדה למינוי דיינים. מטעם שס יתמודד משה ארבל לצד גילה גמליאל מהליכוד. לאחר שנתיים וחצי יתמודד נציג מטעם דגל התורה (בחדרי חרדים).

+האופוזיציה מנתקת מגע עם סילמן
20:34 27/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בליכוד אומרים כי מדובר בחצייה של קו אדום ביחסים בין חברי הכנסת והולכת שולל חמורה  ▪  "הפגיעה בכבודה של הכנסת היא בלתי נסבלת, ויש לעצור את ההידרדרות המסוכנת אליה מובילה אותנו ממשלת לפיד-בנט"

עוד לילה לבן במליאה [ערוץ כנסת]
עידית סילמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ניצחון לקואליציה: הובטחה הרוטציה בין בנט ללפיד
20:17 27/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת החוקה: "מברך את הממשלה על הסרת הסעיף שהיה מצמצם באופן מוגזם את מרחב הפעולה של האופוזיציה בכנסת"  ▪  ח"כ גפני: "זו ממשלה של גנבים אז צריך שיהיה ביטחון שאחד לא יגנוב את חברו"  ▪  במהלך ההצבעות האופוזיציה נטשה את האולם במחאה על כך שלטענתם הקואליציה חרגה ממכסת ההצבעות השמיות כפי שסוכם בוועדת הכנסת

[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+אבידר: בקרוב אסביר, התאזרו בסבלנות
19:25 27/07/21  |  עידן יוסף

השר המיועד, ח״כ אלי אבידר: "שלום לכולם. שומע אתכם. קשוב ובוודאי שלא מתעלם, בקרוב אסביר. בבקשה תתאזרו בסבלנות, משימות משמעותיות על הפרק. בינתיים, האופוזיציה יורה את כל מה שיש לה. לא מתרגש. עדיף שיבזבזו את האנרגיות עלי".

+"ח"כ סילמן הקליטה ח"כים במליאה"
12:16 27/07/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הח"כים מיהדות התורה טוענים כי יו"ר הקואליציה הקליטה את חברי הכנסת במטרה להעביר את ההקלטות לאמצעי התקשורת  ▪  הכתבת דפנה ליאל כתבה על ההאשמות: "קשקוש"

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חוק הדיינים אושר בקריאה ראשונה
07:26 27/07/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חברי אופוזיציה רבים - בייחוד מהמפלגות החרדיות - התנגדו להצעת החוק המבקשת לקבוע כי מתוך נציגי הממשלה והכנסת יחדיו לוועדה לבחירת דיינים יהיו שתי נשים לפחות במקום אישה אחת מכל אחת מרשויות אלה

[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוויכוח האמיתי הוא על השליטה הפוליטית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נאום הפרופסור הנכבד מאד מביך
ה.א  |  31/07/21 09:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
איציק וולף
חברי אופוזיציה רבים - בייחוד מהמפלגות החרדיות - התנגדו להצעת החוק המבקשת לקבוע כי מתוך נציגי הממשלה והכנסת יחדיו לוועדה לבחירת דיינים יהיו שתי נשים לפחות במקום אישה אחת מכל אחת מרשויות אלה
עידן יוסף
יו"ר הכנסת: "אלחרומי הוא מסר למרחב הציבורי בכל שטח המדינה"    מנסור עבאס: "הצלחתך תצדיק את התהליך שאנו מובילים"    אלחרומי: "נעבוד כדי להשפיע לטובה על אוכלוסיות שסובלות שנים מאי-השפעה"
איציק וולף
ח"כ בן-גביר טוען כי סגן יו"ר הכנסת השתמש בסמכותו שלא כדין כשמנע ממנו לדבר במליאת הכנסת תוך שהוא דורש ממנו לכנות אותו 'אדוני'    "אחמד טיבי הוא מחבל, שנתן למאבטחים הוראות בניגוד לסמכותו"
עידן יוסף
ועדת החוקה דחתה את ההצבעה על הרחבת רשימת המדינות שנאסר על ישראלים לצאת אליהן עקב דרישת היו"ר לקבל עידכון על התקדמות השימוש באמצעים מידתיים יותר ועל איכות האכיפה של חובת הבידוד על החוזרים ארצה
עידן יוסף
יו"ר יש עתיד: "מאז שהממשלה הזו הוקמה, יש שיפור ניכר, מורגש, באווירה בישראל"    על המינויים הפוליטיים: "לא מה שרצינו. זה צורך פוליטי גרוע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il