X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מה רוצים משאשא-ביטון? שתהיה כקודמה יואב גלנט? שהיה בעד ונגד, ונגד ובעד, ושמר על עקביות אחת: לתמוך בבנימין נתניהו? לא חשוב מה הוא אומר ומה הוא מזגזג, גלנט הגיב לכל תזזיותיו ב"הן"
▪  ▪  ▪
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

שרים בממשלה, וכמובן ח"כי האופוזיציה, מצאו להם יעד חדש להכפשה. הפעם זו שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון. מה, לעזאזל, גורם להם לרדת לחייה? היא בעד חיסונים. היא נגד ביצוע ההליך בבתי הספר. ייתכן שהיא צודקת. ייתכן שטועה. אבל אין בעמדה הלגיטימית שלה דבר שמצדיק ביזוי כאילו כל מה שמעניין אותה הוא לזכות בעוד ראיון בטלוויזיה ועוד כותרת בעיתון.
מה רוצים משאשא-ביטון? שתהיה כקודמה יואב גלנט? שהיה בעד ונגד, ונגד ובעד, ושמר על עקביות אחת: לתמוך בבנימין נתניהו? לא חשוב מה הוא אומר ומה הוא מזגזג, גלנט הגיב לכל תזזיותיו ב"הן".
ראוי להעדיף אותה. היא נאבקת עתה על פתיחה נורמטיבית של שנת הלימודים. הבטלה ושיעורי הזום גרמו אשתקד נזק כבד לדור שלם של תלמידים. אני מכיר מורים לתפארת, שכדאי אולי לשמור על אלמוניותם מפני זעם מתנגדיהם, שאיפשרו לתלמידות ולתלמידים לפלוש עימם לחופש הגדול כדי להשלים את החומר החסר עקב שיעורי הזום.
המאבק הבסיסי של שאשא-ביטון נבון ונכון. קודם כל לגרום לקרבה בין תוכנית הלימודים הרגילה לבין המציאות בכיתה תוך ניסיון לצמצם את ההשפעה הרעה של הקורונה על הדעת.
בצומת זה של התנהלות הממשלה ראוי להציג את הדברים בהרחבה מסוימת. גם אם נניח ששרים רבים עובדים במשרדיהם להמשיך את מה שהשתבש בתקופת קודמיהם, וזה חשוב ביותר, מצופה מהם ליותר מזה: לחפש נתיבים חדשים, פורצי דרך.
אפשר וזה קורה ואיני יודע. עד כה התרשמתי כי גדעון סער פועל בדיוק ברוח הנכונה הזו אף אם איני מאושר מכל יזמותיו. מקווה שסער אינו יחיד. גם סבור כי ליאיר לפיד יש הזדמנות (וחובה) לתקן את שרות החוץ, שהוזנח בידי קודמו וישראל כבר משלמת מחיר כבד על כך (זה היה חטא חמור שתקופה כה ארוכה לא כיהן בניו-יורק קונסול כללי, ולפיכך לא נשמע קול זעקה ראוי מהקהילה היהודית נגד חברת גלידה שהשתלבה בתנועת החרם הערבי).
בנקודה זו אוסיף מה שהוא גורלי לישראל. ראוי לצפות מד"ר שאשא-ביטון שתנהל מלחמת עולם מילולית להעניק לדור הצעיר (עם דגש באזורי הספר) ללמוד מתמטיקה ופיסיקה ב-5 יחידות, כי זה כה נחוץ לפיתוחה של ישראל וזה המפתח לפריצת נערים ממשפחות מעוטות אמצעים אל השפע הכלכלי. ראוי לצפות ממנה שתעמיק את לימוד המורשת התרבותית-מסורתית של העם היהודי, ותעסוק בכך בהבנה ובהזדהות ללא המחלוקת הנצחית על הדתה;
וראוי שתיאבק להרחיב את המוסודות האקדמיים הנאנקים תחת עול כספי ואינם מצליחים להרחיב את פעילותם וממילא גם את הדעת. למשל, שמעתי רעיון מעניין: היא תזכה לתהילת עולם אם תאמץ את המהלך של הפרופסור אמנון רובינשטיין, שפרס ברחבי ישראל את עולם המכללות והירבה דעת ומעמד אקדמי לאזרחים צעירים. עתה מוצע כי שאשא-ביטון תפעל להתיר פתיחת בתי ספר לרפואה גם במכללות. זה רעיון שראוי (לפחות) לדיון רציני.
החינוך בארץ נזקק לתנופה, לא לרפיון. במבט ראשון נראה כי יש לשאשא-ביטון את הפוטנציאל. אם לא תנסה במלוא כוחה לקדם את החידושים המתבקשים היא תיהפך לאכזבה. איש לא התאכזב מגלנט כי לא ציפו ממנו בתחום החינוך. אך יש ציפייה משאשא-ביטון. רבים יתאכזבו אם לא תנסה כוחה ביצירתיות חסרת מנוח.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  29/07/2021   |   עודכן:  29/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עליהום על שאשא
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין
פלג א  |  30/07/21 13:35
2
כאשר גברת שהתמחותה בחינוך
בני בנקר  |  31/07/21 07:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
לנוכח נסיגת ביידן מהמזרח התיכון, אפילו סעודיה, שהתקרבה לישראל, שבה והתרחקה ממנה כבר לפני שנה בנסותה להגיע להבנות ישירות כלשהן עם אירן; ואולי גם לישראל כדאי לקחת מרווחים בתקיפות האוויריות על אדמת סוריה
ציפי לידר
איך גונבים קרדיטים? תשאלו את יועז הנדל    משח"כי הכס בשלוש גירסאות    כאן לא אגודת צער בעלי חיים, כאן ממשלה    ולקינוח פסוקו
אלי אלון
בקיבוצים לא מעטים יש עדיין עשרות רבות של אתרים בעלי ערך היסטורי ואף אדריכלי שעומדים שוממים ומוזנחים כי הקיבוץ בעידן ההפרטה לא מוכן "לשים כסף משלו" על שיקומם ושימורם, מאחר שמדובר בסכומים לא מבוטלים וזה לא משתלם מבחינה כלכלית
אברהם הללי
לו רבים נהגו כמוך, עושים מצווה בצורה מושלמת כהלכה מבלי לצפות לגמול עליה פרט לעשית המצווה לשמה, לא היה דל ואביון בממלכה
עמנואל בן-סבו
אבי הר אבן, עלה בלהבות עם המלון הבוער אליו נזרקו בקבוקי תבערה    שלושה שבועות היטלטל אבי הר אבן בין החיים למוות עד אשר הוכרע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il