X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
השבוע הלך לעולמו האלוף אלעד פלד ז"ל, אדם משכמו ומעלה, שכל חייו היו קודש למדינת ישראל, לביטחונה ולמערכת החינוך שלה האיש רב-המעש היה צנוע בחייו וצנוע במותו, ולא זכה שייאמרו דברים לזכרו ולשבחו, לא בתקשורת ולא מפי מנהיגי המדינה והצבא
▪  ▪  ▪
האלוף אלעד פלד ז"ל [צילום: פריץ כהן/לע"מ]
חייו ופועלו
אפילו דבר מותו של האלוף אלעד פלד ז"ל לא נמסר לציבור על כן, מן הראוי לספר לציבור מעט עובדות על חייו ופועלו של מי שנפרד מאיתנו השבוע.

בזה אחר זה הלכו השבוע לעולמם במאי התיאטרון עמרי ניצן, הכתב והפרשן הצבאי רוני דניאל, והשחקן צבי שיסל. אנשי עולם התיאטרון, עולם התקשורת ועולם הבידור ספדו להם בהרחבה, ואולי אף בהרחבה רבה מדי.
השבוע הלך לעולמו האלוף אלעד פלד ז"ל, אדם משכמו ומעלה, שכל חייו היו קודש למדינת ישראל, לביטחונה ולמערכת החינוך שלה. האיש רב-המעש היה צנוע בחייו וצנוע במותו, ולא זכה שייאמרו דברים לזכרו ולשבחו, לא בתקשורת ולא מפי מנהיגי המדינה והצבא. למעשה, אפילו דבר מותו לא נמסר לציבור. על כן, מן הראוי לספר לציבור מעט עובדות על חייו ופועלו של מי שנפרד מאיתנו השבוע.
אלעד פלד נולד בירושלים בשנת 1927, לפני 94 שנים. כבחור צעיר השלים פלד את קורס מפקדי הכיתות וקורס מפקדי המחלקות של הפלמ"ח. במלחמת השחרור, בגיל 21, בהיותו מפקד מחלקה בגדוד השלישי של הפלמ"ח, הגיע לצפת הנצורה ופיקד עליה עד שהצליחה להשתחרר מן האיום של האויב הערבי.
עם תום מלחמת השחרור שרת פלד בתפקידים שונים, לרבות קצין אג"ם של פיקוד הדרום בימי מבצע קדש, 1956. בהמשך היה פלד מפקדה של חטיבת גולני, ראש מחלקת המבצעים, עוזר ראש אג"ם במטכ"ל, ומפקד המכללה לביטחון לאומי.
במלחמת ששת הימים היה פלד מפקד אוגדה 36 בפיקוד הצפון, האוגדה ששיחרה את צפון השומרון (לרבות הערים שכם וג'נין) מן הכיבוש הירדני, ובהמשך השתתפה בכיבוש רמת הגולן. פלד סיים את שירות הקבע שלו בצה"ל בשנת 1968, בדרגת אלוף.
לימודיו האקדמיים של פלד כללו תארים בכלכלה ובפילוסופיה מטעם האוניברסיטה העברית, ודוקטוראט בחינוך מטעם אוניברסיטת קולומביה בארצות-הברית. הוא גם שירת כמנכ"ל משרד החינוך, כמרצה בכיר במחלקה לחינוך של אוניברסיטת בן-גוריון וכסגן ראש עיריית ירושלים.
האלוף אלעד פלד ז"ל, יהי זכרו ברוך.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  01/08/2021   |   עודכן:  01/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האלוף אלעד פלד ז"ל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד, חזק וברוך ! ל"ת
יהודי מפוכח  |  1/08/21 19:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חובב לויטס
ד"ר יחזקאל כהן האמין בכך שהציונות הדתית צריכה להתחזק מתוך העם ולא מעליו    דווקא הפתיחות היא זו שמעמיקה את המחשבה ומאפשרת להיות יהודי במובן השורשי והעמוק ביותר    כך מתאר שמואל שטח מנכ"ל תנועת "תורה ועבודה" את דמותו של מייסד התנועה בשיחה עם איתן לויטס שסיים בימים אלו לימודי הסדר ומחפש תובנות על עתיד המגזר הדתי לאומי
יעקב קורי
מדינה של קנאים משרית רוזנבלום, עבור דרך קרן מרציאנו ועד מתי כספי. במדינה שלנו לכל אחד יש אג'נדה וכל האחרים נאנדרטלים, מתנגדי חיסונים, פשיסטים ודיקטטורים
אהרן פאפו
התוצאות הבינלאומיות הנובעות חולשתם האינטלקטואלית של הזוג שהרכיב פייק-ממשלה - ממשלת-חובבים חסרי ניסיון מדיני וחסרי ידע בסיסי - כבר הופיעו לא רק בנזיפתו של מקרון, שלא היה מרשה לעצמו לדבר כך אל ראש-ממשלה אחר כלשהו בעולם. גם ביידן, נשיא ארה"ב, במפגשו בז'נבה עם פוטין מסר לו שהפצצות ישראל בסוריה אינן מקובלות עליו
יוני בן-מנחם
גורמים מדיניים בכירים אומרים כי ישראל תגיב בקרוב על התקיפה האירנית הנפשעת על האונייה "מרסר סטריט" וכי ההפצצות על מטרות אירניות בסוריה ימשכו. בנוסף לתגובה הצבאית ישראל פתחה בקמפיין בינלאומי שדורש לרסן את פעילות הטרור של אירן ולהטיל מגבלות על יצור המל"טים והטילים הבליסטיים שלה
ירון פרידמן
אחרי שבשנים האחרונות איבדו האחים המוסלמים את אחיזתם במצרים, נכשלו בסוריה, הוצאו מחוץ לחוק בירדן ונחלשה תמיכתם בטורקיה ובקטר, הגיעה בשבת שעברה (24.07.21) מכה קשה למאחז התנועה בתוניסיה. הנשיא פיזר את הפרלמנט בו שלטה מפלגת א-נהד'ה (התחייה) האיסלאמית. מהי המשמעות האירועים בתוניסיה לגבי תנועת האחים המוסלמים, ועד כמה קשה מצבה של התנועה, אליה משתייך גם ארגון חמאס?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il