X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרפורמה המוצעת אינה שחור או לבן, יש בה דברים חשובים ומשמעותיים מחד ומאידך היא למעשה חותמת תעודת הפטירה של החקלאות או מה שנשאר ממנה במדינת ישראל
▪  ▪  ▪
ראוי שיישמע קולם [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]

מצבה העגום של החקלאות במדינת ישראל לא החל עם הקמת הממשלה החדשה. מזה למעלה משני עשורים אהבו הפוליטיקאים להצטלם בפרדסים, בכרמים או במקשות אבטיחים ולהכביד את עולם, מסיהם, חסמיהם על החקלאי הישראלי הממוצע. עתה נדמה כי הגיעה עת הגרזן ובאיבחה אחת הותז ראשה של החקלאות לרצפת האומה ושום הפגנה, חסימת ציר או הזדהות ישראלית לא תציל אותה מרפורמת משרד האוצר.
הרפורמה המוצעת אינה שחור או לבן, יש בה דברים חשובים ומשמעותיים מחד ומאידך היא למעשה חותמת תעודת הפטירה של החקלאות או מה שנשאר ממנה במדינת ישראל.
הסופר משה סמילנסקי קבע: "אם חקלאות כאן, מולדת כאן". מאבק החקלאים אינו רק על מחיר הקישוא והעגבנייה, האבוקדו והמנגו, המאבק אינו רק על הכסף, הפרנסה, המחיר הכלכלי.
כמאמרו של יוסף טרומפלדור: "במקום בו עוברת המחרשה שם יעבור גבולנו". מאבקם של החקלאים הוא מאבק על דמותה של המדינה, ערכיה ונכסיה. זהו מאבק על הפרנסה אך גם על ההתיישבות ועל הביטחון. עשרות אלפי דונמים לא מעובדים יהפכו לשטחי הפקר, חקלאים הניצבים על גבולות המדינה בדרום ובצפון יינטשו לא רק את החממות, הפרדסים והכרמים אלא גם את הקרקע ולאחר מכן את היישובים עליהם עלו ואותם בנו בעמל ידיהם כדי לחיות ליד שדותיהם המעובדים.
המאבק של משרד האוצר צריך להתנהל במלא העוצמה מול בעלי רשתות השיווק הגורפים הון רב בעצם מכירת הירקות והפירות מתוצרת ישראל ומותירים את הצרכן עם חור בכיס ואת החקלאי עם לב דומע.
יש לי חבר, אידאליסט הנאחז בציפורניו בקרקע, כל יום הוא נאבק בדורשי דמי חסות, בהרס ובחורבן שזורעים אותם פורעי חוק, הבחור יחסית צעיר לגיל החקלאים המבוגר, כששאלתי מדוע אינו מקפל את העסק וממשיך הלאה, עיניו נצצו ודמעה קטנה נותרה תלויה בזווית עיניו. החקלאות, הסביר לי, היא נושא ביטחוני ולאומי שצריך לזעזע את כל מי שחושב שהעם היהודי במדינת ישראל יכול להתקיים בלעדיה.
יש כאן מאבק לאומי על כל דונם. יש עשרות חקלאים מבוגרים, בעלי קרקעות שילדיהם סירבו להמשיך בדרכם. הם נאלצו להעסיק כל מיני מאכערים ששמו עינם על הקרקעות ואט אט השתלטו ונישלו את בעלי הקרקעות מאדמתם. אותו סיפור עם לולנים ובעלי רפתות. המציאות הזו רק מתעצמת והיום, למשל בגליל, מתוך ידיעה ברורה, אלפי דונמים עברו לידיים ערביות אשר קנו אותן כחוק, לאחר שהחקלאי הרים ידיים.
מדינת ישראל זקוקה לחקלאות יותר משהחקלאות זקוקה למדינה, הדיון אם לפתוח את הנושא לייבוא יש לו יתרונות וחסרונות, אך החקלאים שהינם נוטרי גבולות הארץ בשדותיהם, רפתותיהם, לוליהם ומטעיהם ראויים להידברות עניינית, הוגנת, ראויים שקולם ישמע במשרדים הרלוונטיים. עדיין לא איחרנו את הטרקטור.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  02/08/2021   |   עודכן:  02/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחיר המשולש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני מברך את ידידי עמנואל.
תאופיק זיאד בע"מ  |  2/08/21 10:11
2
הרפורמה והחקלאיים
TIGAN47  |  2/08/21 16:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
החוק החדש של שר המשפטים, גדעון סער, הוא לא רק חוק פרסונאלי נטו נגד בנימין נתניהו, אלא "חוק יסוד" לכונן ממשלת ימין כבר בקדנציה הזו, עם הליכוד, ולהחזיר את אימון בוחרי "תקווה חדשה" ו"ימינה" במפלגות הללו לפני הבחירות הבאות, אשר תהיינה באשר תהיינה
רון בריימן
לאחרונה התרחשו בישראל חילופי שלטון בלתי דמוקרטיים, כאלה ששלחו לאופוזיציה את המפלגה הגדולה בישראל ואת ה- יו"ר שלה, ללא קשר לתוצאות המשפט, שהנחות היסוד שלו מפוקפקות. במלים אחרות: איש אחד החליט על הגשת כתב אישום, וקבע למעשה מי לא יהיה ראש הממשלה. אמון הציבור בשופטים, בפרקליטים, בשוטרים וביועץ המשפטי לממשלה זקוק לריפוי דחוף, לא פחות מאשר המערכת הפוליטית
יוני בן-מנחם
גורמי מודיעין במערב מעריכים כי תקיפת האונייה "מרסר סטריט" היא חלק מהמדיניות החדשה של הנשיא החדש אברהים ראיסי שיכנס בימים הקרובים לתפקידו. ראיסי צפוי לנקוט קו נוקשה יותר מול ישראל, התגובה הצבאית הישראלית תגיע רק לאחר מיצוי המהלך המדיני שיזמה ישראל נגד אירן
דוד ארגז
מאז מותה של אשתו בייסורים החל מנדל לשאול את עצמו האם אלוהים באמת מפקח על הנעשה בעולם? האם גן עדן וגיהינום באמת קיימים? האם ישוב וייפגש שם עם אשתו בעולם הבא? והאם אורח החיים הדתי והאיסורים הכרוכים בו באמת מוצדק?
דן מרגלית
מירון ביקר את שביט אבל בעצם ביקש להפחית מהמשקל האדיר של הממלכתיות לטובת האדרת הסיוע שקיבל המפעל הציוני בארץ-ישראל מן היהודים אשר היגרו במהלך המאה ה-20 לאמריקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il