|
1 |
|
|
It is exciting that the hundreds of years before scientific discoveries , we read in the Tora about a law that requires resting the land for a period of one year. A law that has a moral soul. A law that has with....... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
TOM.. |
|
|
2 |
|
|
שמיטת כספים בלי פרוזבול היא חמור בלי אתון. כל מי שמדבדר על שמיטת כספים, ולא מדבר על תקנת פרוזבול של הלל הזקן, זורה חול בעיני הציבור. לשמיטת כספים יש ערך דתי, אשר ספק אם הוא חל היום ואם הוא חל, הפרשנים חלוקים אם הוא מהתורה (מדאורייתא) או מחכמינו (דרבנן), יש ערך חברתי של עזרה לזולת, יש ערך פרזיטי של אוכלי חינם שמעדיפים לא להשיב הלוואות, ויש ערך פינאנסי של יציבות המלווים, ואי רצונם להלוות כסף למי שלא משיבו. ולכן לו הייתה נהוגה שמיטת כספים א) אנשים שבאמת זקוקים לא היו רואים גרוש ב) המשק היה נעמד שנתיים לפני פרוץ שנת השמיטה, כי המלווים היו מסרבים להלוות כסף שאין סיכוי שיחוזור אליהם. אם חכמי התורה בחרו לעבור על המילים המפורשות במקורות, אל מול מציאו פיננסית של ימי בית שני, איתן יחזיר אותנו לימי בית ראשון? אולי יחזיר אותנו לימים בהם היינו קופים? אולי המשך יבוא, אם תהיה לי סבלנות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
כותב המאמר,איתן, הביע התפעלות מטקסט מקראי, בו ישנן הוראות, המבקשות לבסס במציאות החיים הישראלית חיים מוסריים תוך כדי כדי פתיחות מירבית לצרכי הזולת. כותב המאמר לא הרחיב את היריעה לעבר המישוריות המשנאית, שנחתמה יותר מאוחר בשנת 200 לספירה ולא לזו התלמודית ירושלמית והבבלית שנחתמו בשנים 450-500 לספירה, אלא התרכז בעיקר בהתפעלות מהניסוח המקראי בפרשת השבוע שלנו, ניסוח המבקש למסד בבסיסי קיומנו חתירה לחיים, בהם ישנה פתיחות למצוקת החלש, שנקלע לקשיים לפרוע את חובו........ אז מה קרה ל-ה.א שהוא חייב עצמו לתגובת קשקשת , שמעוררת גיחוך. כמגיב מגוחך הוא מקבל את הציון - מעולה + |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תגובה עקרה של ה.א |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
I wish all us that the Israeli government , which makes important decisions about the state budget will be attentive to the values of week's affair |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
I wish all us |
|
|
5 |
|
|
איתן יקר , הרבה בריאות ותמשיך בדרכך. אוהבים אותך. יש לך בעוד שבוע |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מאחלת לאיתן |
|
|
6 |
|
|
איתן יקר, אני שותף להתפעלות שלך מטקסט מקראי, המדגיש ערכים סוציאליים בנאום פרידה של מנהיג-מחנך מעמו אחרי 40 שנות הליכה במדבר. אגב, דרווין בספרו על מחזור הזרעים מביע את התפעלותו שכאלפיים לפני הספירה היה מי שחשב לתת שנה מנוחה לאדמה. ודרווין מוסיף שעקרונות גישתו המדעית על מחזור זרעים מבוססת על הגישה של אדם ששמו בישראל משה בן עמרם ויוכבד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמוצ"ניקית ממקוה |
|
|
7 |
|
|
איתן יקירי, אני מצטרפת להתפעלות שלך מנאום הפרידה של משה מעמו אחר ארבעים שנות נדודים במדבר. בפרשה שלנו בולטים שלל ערכים, אך יפה שאתה מדיש את הערכים החברתיים. אגב דרווין בשורות הראשונות בספרו על מחזור הזרעים הוא מביע את ההתפעלות שלו ממשה רבנו, שבפרשת "רְאֵה" מבליט את העיקרון של מתן מנוחה לאדמה לשנה, עיקרון שמשתלב עם התיאוריה של מחזור זרעים. אך דרווין מביע את התפעלותו גם מהרעיון של שמיטת כספים כערך אנושי ומוסרי . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שולמית.. |
|
|
|
|
|
אני ילד טוב של הרופאים, עתה במעלות העשור התשיעי לחיים, אני ילד ממושמע, ועושה רק מה שהרופאים אומרים לי. זכיתי לרופאים טובים ואני מקווה רק לטוב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
8 |
|
|
אני האתיאיסטית חשה הערכה רבה לכתוב בפרשת השבוע ובהפטרת השבוע. אני אתיאיסטית הגאה בכך שבנכסי הרוח של הימי, העם היהודי, יש מנשרים חברתיים רוויי עוצמות מוסריות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אני האתאיסטית |
|
|
9 |
|
|
אני מצאתי לנכון להתקמד ב-ד' אמות של הבעת יַחֲסִי החם למסרים המוסריים והסוציאליים בפרשת השבוע ובהפטרה שבה. כל דיון אחר אינו שייך לנושא שלשמו נדרשתי. נכון שאת המסרים האלו של המקרא ליבנו יותר מאוחר בספרות המשנאית, ויותר מאוחר גם בספרות התלמודית ובספרות הגאונים. דיונים שליבנו נקודות תורפה, ואף הוסיפו נדבכים משמעותיים וישומיים. אני דנתי רק בנדבכי היסוד של הפרשה. אודה מקרב לב לכל המתדיינים לנהל את הדיון בכבוד. וגם אם מישהו מחליט ללגלג עלי, אינני זקוק שתומכים בדעותי יזלזלו ויקללו את החולקים על דעותי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
|
איתן יקירי, כאשר אתה מדבר לקוראים ומשמיט את העיקר, אינך יכול לצפות למחמאות.
העיקר אשר התעלמת ממנו ולא מחוסר ידע, הוא שארון הספרים היהודי , באופן חריג ביותר, השליך בפועל את שמיטת הכספים לפח בשל העובדה שמערכות כלכליות מתקדמות בימי בית שני לא עמדו בה, והיא פגעה בחלשים ובכולם הרבה יותר ממה שעזרה להם, אתה הרי לא מדבר על הטקסט התנכ"י כאילו מדובר באיזה חלום של גן עדן, אתה מטיף ליישומו בימינו אלה, וההטפה הזו היא ריקה מכל תוכן, אין בה דבר, ולכן יש מקום לביקורת עמוקה ויסודית על דבריך הריקים וחסרי המשמעות. ומסביבך אנשים חסרי עומק וחסרי מעוף, אשר מוקסמים מדבריך הריקים כאילו אתה אלוהים חיים. איתן, שום הצטדקות לא עובדת כאן. אני כמובן מצטרף לאיחולי הבריאות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
10 |
|
|
H.A arrogance and stupidity characterize your reactions' Waiting for good news of good health on your birthday/ אני מאחלת לך איתן יום הולדת שמח כשבועיים לפני הזמן, בתקווה לבשורות טובות . מאחלת לך שתזכה לדיונים פוריים בבלוג שלך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
H/A arrogance |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
מאחלת לך לקבל היום בשורות טובות מבית חולים "איכילוב". קבל ייבוק חם מהאוהבים אותך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מאחלךת לאיתן |
|
|
12 |
|
|
אני רוצה לציין את הרב קוק, שהיה מיחד במינו, ברצונו ליצור קשר עם התנועה הקיבוצית. בהופעת הרב קוק בפני חברי אם הקבוצות והקיבוצים, דגניה, אמר משפט מעניין, החוזר ונשנה גם בכתביו - "אני מתייחס לפרשת "ראה" שהיא פרשת השבוע שלנו ומסתכל עליבם כאן בחדר האוכל, אתם ומשה רבנו בפרשה מבטאים את צפייתי לבניית חברה, בה פועמים האידאלים של שמיטת כספים ושמיטת קרקעות. תהיו ברוכים על הגשמתכם את עולמו האידאי של משה, כפי שבא לידי ביטוי בפרשת "ראה", גם אם אינכם ממלאים את כל המצוות הדתיות". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מהשמוצניקית |
|
|
|
|
|
בסימנריון של הנוער העובד ניתחנו את ההרצאה, שנשא הרב קוק בפני חברי דגניה. חשוב לציין, שהרב קוק גם הרבה להופיע בפני חברי בית אלפא (הקיבוץ הארצי), חפצי בה (הקיבוץ המאוחד) כפר גלעדי (איחוד הקבוצות והקיבוצים). כל הרצאה פתח הרב בהערכה שלו לתנועה הקיבוצית. ההרצאה בדגניה היתה קשורה עם פרשת "ראה". כשהוא פותח את ההרצאה הוא אטמר: "החום הלוהט של עמק הירדן משתלב עם החום שלכם חברים יקרים, המבקשים ליישם את הערכים עליהם מדבר משה בנאום הפרידה שלו מהעם. כל מה שמבקש משה מעמו בשמיטת כספים ובשמיטת קרקעות, אתם, חברים יקרים, מממשים בחיי יום יום."
היום אנחנו חייבים לחתור לאותה אחדות, שחתר הרב קוק. היום חובה עלינו לסלק מתוכנו הלעזות והחרמות, עלינו לסלק מתוכנו שנאות ולממש בחיי יום יום את האהבה והאחדות, אליה חתר הרב קוק. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יעל כפרי |
|
|
13 |
|
TO H.A |
|
יהודי... | 6/08/21 17:43 |
|
|
MOSES, WHO IS SEPARATED FROM HIS PEOPIE, TEIIS THEM IN HIS SPEECH THE WORD OF GOD. AMONG ATHERS E, |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יהודי... |
|
|
14 |
|
|
Moses who is separated from his people, tells them in his speech the Word of God. Among athers things , he expresses the divine demand to stop funds . In the folish afoni of the H.A , Eitan should have braugt the installation of prozbool, which was composed several centuries after Moses deat |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
I lave Israel |
|
|
15 |
|
|
|
|
16 |
|
|
כשקרא המגיב ה.א את תוכן הדיון הארוך והמפורט בפרשת "שמיטת כספים", שבא לידי ביטוי בפרשת "ראה", כפי שהוצג על ידי ראש ישיבת סורא, רבי סעדיה גאון, התרעם ה.א שלא מצא שם מילה אחת על פרוזבול. לכן כתב המגיב ה.א מכתב מחאה לישיבת סורא, הגם שדברי רבי סעדיה גאון נכתבו לפני למעלה מאלף שנים. רבי סעדיה גאון מרעיף שבחים על משה המנהיג שבאומו האחרון לעם הוא רוצה לעצב חברה אידאית המבטלת את חובות העני בשנת שמיטה. רק גאוותן, יהיר עם מידה רבה של טיפשות יכול לפנות ולחזור ולפנות כי היה מקום בדיון על פרשת "ראה" להביא את התוספת של הפרוזבול שבאה לאוויר העולם מאות שנים לאחר הנאום של משה טרם פטירתו בהר נבו. איתן, אני מבקש ממך להתעלם מהמגיב ה.א שיש הרומזים כי מדוסר ברבי אפרים הלפרין הגאון, המבייש את התורה שבשמה הוא כל כך הרבה מדבר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מכתבו של ה.א |
|