X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פרופ' סטיל "לגיל לא תהיה עוד משמעות, לא תהיינה מחלות זיקנה. בתוך המאה השנייה לחייהם, אנשים ימשיכו ללמוד, לטייל, לעבוד ולבלות' עד שיום אחד, בלי התראה מוקדמת, ייגמר להם"
▪  ▪  ▪
מסע הפחדה [צילום: אנדראה קומאס/AP]

ההזדקנות מביאה אותנו אל החולשות, אל המחלות ואל הסוף המר. כן, המר. אך פתאום מצאתי שהסוף לא צריך להיות מר. את האיזכור לכך גיליתי בינואר השנה במאמר ישן של העתונאי צח יוקד במוסף הארץ. "ואולי אנחנו לא חייבים להזדקן"? ציטט מאמר של פרופ' אנדרו סטיל בן השלושים וחמש.
דבריו של פרופ' סטיל ראויים לציטוט ובעיקר חזונו, כי "לגיל לא תהיה עוד משמעות, לא תהיינה מחלות זיקנה. בתוך המאה השנייה לחייהם, אנשים ימשיכו ללמוד, לטייל, לעבוד ולבלות. עד שיום אחד, בלי התראה מוקדמת, ייגמר להם".
כיום אנחנו רגילים למסע הפחדה עצום מצד ממשלות שונות באמצעות כלי תקשורת עממיים. יש מסע - בחלקו שגוי ובחלקו לא יעיל - לעודד אנשים להתחסן. בעוד חיסון לתינוקות נעשה בקלילות וחיסון רגיל נעשה ללא בעיות, הרי חיסוני האיום של הקורונה יוצרים רעש חברתי ומגיעים להפחדה ולאיום על המסרבים (ואלה מתרבים, בעקבות זאת). מאידך-גיסא, לא נעשית פעולה נמרצת של מחקר לעצירת ההזדקנות. פעולה שעשויה להצליח אף יותר.
קראתי וחשבתי - האם לדבריו יש בסיס? האם אפשר לעשות משהו מלבד לדבר? "אני רוצה, שאנשים בני 150 לא יסבלו מסרטן, ממחלות לב ומדלקות פרקים", מסביר פרופ' סטיל. בחזונו: "אין שום סיבה להאריך את תוחלת החיים אם אנשים ימשיכו להעביר את 50 השנים האחרונות לחייהם בישיבה על כיסא בבית אבות".
אפשר, כמובן, לפטור את הדברים כבלתי אפשריים. אבל, כנראה האפשרות של הזדקנות ללא מחלות אפשרית. אפילו בימינו אנו. כך אומר פרופ' סטיל ודבריו אינם מצוטטים בשום מקום אחר, אך לדעתי הם ראויים מאוד לבדיקה. הוא מסביר כי "יש תרופות בטוחות, שכבר כעת נמצאות בשימוש בבני אדם, והוכח שהן יעילות בהרג תאים שמאיצים את ההזדקנות". לפיכך אין דבר שיימנע מאיתנו מלהשתמש בהן.
סטיל הוא חוקר צעיר, בעל דוקטורט בחקר שדות מגנטיים מאוניברסיטת אוקספורד ופוסט-דוקטורט בביולוגיה חישובית מקולג' קינג'ס שבלונדון.
"הקורונה חיזקה את האמונה שלי בכך, שצריך לעשות משהו כדי לבלום את ההזדקנות. הסיכוי שלך למות כתוצאה מהווירוס גבוה פי כמה מאות מאשר זה של צעיר בן 20, ולמה? כי המערכת החיסונית של אנשים מבוגרים הרבה יותר חלשה. היכולת שלהם לספוג מכה כמעט שלא קיימת, מפני שלא נותרו להם רזרבות בגוף. אז נכון שהתחילו עכשיו עם החיסונים, ונכון שמנסים עכשיו כל מיני תרופות שאמורות לחזק את המערכת החיסונית של אנשים מבוגרים, אבל כל אלה הם פתרונות לטווח קצר. הפתרון האמיתי הוא למצוא דרך לחזק מראש את המערכת החיסונית של אנשים מבוגרים".
כדי להקדים את התהליך כולו - אומר רק, שדיאטה יכולה לעזור בתהליך. יש גם אפשרויות רפואיות. ועל כך בהמשך הבלוג בשבוע הבא.

תאריך:  25/08/2021   |   עודכן:  25/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זקנה לא חייבת להיות אסון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא מדע בדיוני
תרצה  |  25/08/21 17:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון הכהן
לתבוסה האמריקנית באפגניסטן השפעה ישירה על ישראל. בדומה ללא-ממשל התלוש שבנו האמריקנים בקאבול שלמרות השקעות העתק התגלה במבחן הלחימה כקנה רצוץ, עתידים הרש"פ ומנגנוניו הביטחוניים לקרוס בבוא העת מול כוחות דתיים איסלאמיים. גם לצה"ל מזומן שיעור כואב: עם כל עליונותו הציודית, הארגונית, והטכנולוגית, אין לו סיכוי לנצח אם לא יוביל את לוחמי ישראל בכוחה של אמונה גדולה
יוסף קנדלקר
נראה לי שהחברה כבר פחות הסטרית בכל הנוגע לסגר ולבידוד ואולי זה בדיוק המקום שמכה אותנו בעקב הרגל
דן מרגלית
אני, ראש הממשלה בנט, מבקש לומר לך כי אנו בישראל טעינו כאשר לא קיבלנו את הצעתו הנדיבה של הנשיא ברק אובמה לפיצוי ביטחוני חריג וטעינו כשניתקנו כל מגע עם ארצות הברית אף שזו הואילה להתדיין עימנו
עמנואל בן-סבו
את זרעי הרפיסות המדינתית לזרועותיה אנו חשים בטראומות המלוות לא רק את ילדי הערים המעורבות ואנשיהן    הפחד והאימה מהמציאות שנחוותה במדינת ישראל ואוזלת היד של הכוחות אשר היו אמורים להגן על האזרח שרטה צלקת עמוקה בנפש הישראלית וצרבה את מוראות השנאה ליהודים
איתן קלינסקי
בתקופת שר החינוך רפי פרץ, מראשי "ימינה" חלה הפחתה ניכרת של שעות הלימוד לילד חולה בבית ספר יסודי    ההפחתה התבטאה מ-18 שעות הוראה לילד בשנת 1977 ל-6 שעות הוראה בשנת 2020
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il