X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתפנה יחדיו לחיים שלאחר בין כסה לעשור, להשתית מציאות חיים של חברה, שאדניה חייבים להיות אדני צדק חברתי ושוויון חברתי. נתפנה יחדיו לשם מתן מעמד בכורה להון האנושי, ולא להון כערך הגמוני, המעלה על שרטון את חייו של ההון האנושי היקר לנו מכל
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אנחנו פוסעים בימים אלו לקראת המשעול שבין ראש השנה ויום הכיפורים. נהלך במשעולי הימים הנוראים, ימים שנעים בין כסה לעשור, בעשרת הימים שבין ראש השנה ליום כיפור. בעשרת הימים הללו מתחברים ימי התשובה, המציבים את האדם בעמדת פתיחה לקראת השנה החדשה.
עשרת הימים הללו מהווים את ההתבוננות והמבט של כל אחד מאיתנו לאחור, אל מעשיו בעבר, את ההתבוננות והמבט לעבר העתיד, לעבר ההכרעות והמעשים שלנו בעתיד. בין כסה לעשור מגיע הפרט אל הסיום בסימנם של התשובה והסליחה, של הכפרה והמחילה של תחושת קרבה להוויה שמימית. בפניה התוודה הפרט ביודעו "שֶׁאִם עֲווֹנוֹת תִּשְׁמֹר - מִי יַעֲמוֹד".
זהו מעמד של פתיחת שער - פתיחת השער הגדולה - בסיומה אנחנו ניצבים, למרות חטאינו ולמרות קוצר ידינו, נקיים וזכים לקראת מסע שמזמנת לנו שנה חדשה. ראשיתו של המסע הוא בסימן של "כָּל בָּאֵי עוֹלָם" נידונים על מעשיהם (משנה, ראש השנה א', ב'). פתיחה מאופיינת במידת הדין ורק לאחריה מופיעה מידת הרחמים. אני האתיאיסט מתחבר למסע הזה ולאווירה, ששורה בין כסה לעשור. התחברותי אינה לגינונים הרליגיוזיים, התחברותי עטויה רק בתכנים הערכיים, בתכנים החברתיים, בתכנים של מאבק פוליטי, כמו: "זְכֹר כִּי הָיִיתָ עֶבֶד בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם", אותם אני תובע מעצמי, ובמיוחד ביחסי לאחר החי לידי.
אין זה משנה לי שלידי ניצב בבית הכנסת אדם עטוף בטלית. שמקפיד בכל דיני התפילה ותביעתו חצובה מתוך להט רלגיוזי עמוק ואמונה דתית. אצלי היא חצובה רק מתוך אני אידאי ערכי, מוסרי וחברתי, שאותם אני מנסה להשתדל ככל שאני יכול לאמץ לעצמי, למשפחתי האהובה עלי ולסביבתי הקרובה.
אני פועל מתוך הכרה, שכך גם יוטב לחברה, לקהילה ולעם שאני חלק מהם. כמובן, שיש לי הערכה רבה למי שעושה את המסע הזה לא בדרכי שלי, אלא תוך כדי הקפדה על כל תרי"ג מצוות בימי הסליחות, שקדמו בחודש אלול ובין כסה לעשור בחודש תשרי. אני בדעה שלשנינו יש מקום. אני מכבד את דרכו וכך אני מקווה, שהאחר יכבד את דרכי.
יחד - לי הערום מאמונה בכוחה של אלוהות לנווט מהלכי חיים ולצידי חברי, שהשריש בתוכו את ההכרה והאמונה הלוהטת במלכות שמים - לשנינו שמור המקום לפעול שכם אל שכם ולתבוע מעצמנו לבחור בחיים ובטוב, להתוודות על כך שכשלנו - משום שאנו בני אדם - ולבטוח בכך שייסלח לנו. בין כסה לעשור נבקש כל אחד בדרכו לחדש מבערים רוחניים ערכיים ונקיים לקראת השנה החדשה.
נתפנה יחדיו לחיים שלאחר בין כסה לעשור, להשתית מציאות חיים של חברה, שאדניה חייבים להיות אדני צדק חברתי ושוויון חברתי. נתפנה יחדיו לשם מתן מעמד בכורה להון האנושי, ולא להון כערך הגמוני, המעלה על שרטון את חייו של ההון האנושי היקר לנו מכל. לאחר ימי חשבון הנפש שבין כסה לעשור נחתור להשתית מציאות חיים מכבדת ומוקירה כל אדם באשר הוא אדם, ולא לערוך מסע דמוני כלפי אדם, שהוא בן לעם אחר, השכן לנו, או שחי אתנו בתוכנו.
ביום הכיפורים כשנצום, נשנן גם היום את זעקת הנביא ישעיהו לעבר השואל בפרק נ"ח - "לָמָּה צַמְנוּ וְלֹא רָאִיתָ?" תשובת הנביא חייבת להנחות אותנו - "הֲכַזֶּה יִהְיֶה צוֹם אַבְחָרֶהוּ, יוֹם עֲנוֹת אָדָם נַפְשׁוֹ, הֲתָּכֹף כָּאַגְמוֹן רֹאשׁוֹ, שַׁק וָאֵפֶר יַצִּיעַ, הֲלָּזֶה תִּקְרָא צוּם, וְיוֹם רָצוֹן ל-ה'."
תשובת הנביא היא, כי שמורה מנה גדושה של בוז לצום, שלא קדמה לו עשיה בחתירה לכינון חברה מושתתת על ערכי צדק ושוויון חברתי. - "זֶה צוֹם אַבְחָרֵהוּ: פַּתֵּחַ חַרְצֻבּוֹת רֶשַע ... שְׁלַח רְצוּצִים לַחָפְשִׁי...פָּרוֹס לָרָעֵב לַחֲמֵךָ... וּמִבְּשָׁרְךָ לֹא תִּתְעַלָּם...". בישעיהו נ"ח נפרסים האדנים ההכרחיים לקיומה של חברה - והאדנים חייבים להיות מעוגנים רק במציאות חברתית שוויונית בין כל באי החברה, ולתפיסת המאמין בקיומה של השכינה חייבת להיות מציאות שוויונית בין כל ברואי בצלם.
כשנשב אחר יום הכיפורים במבנה הארעי - בסוכה, במהלך השבוע של ישיבה בסוכות יזכור כל אחד מאיתנו את הארעיות שלנו, וחשוב שלאותה ארעיות ניצוק לתוכה את החתירה לחברה שוויונית, לחברה בה ההגמון הוא ההון האנושי ולא ההון. נאחל לעצמנו חיים בחברה שחותרת אך ורק למציאות של שלום ושוויון חברתי.
שתהיה לנו רק שנה טובה.

תאריך:  04/09/2021   |   עודכן:  04/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פתח לנו שער
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
I lave Israel and peace
I WISH   |  4/09/21 10:17
2
משהו על האיש האידאי, ערכי
מגיב ותיק  |  4/09/21 10:46
 
- שנה טובה למגיב ותיק
שנה טובה למ. ותיק  |  5/09/21 07:59
 
- מגיב ותיק נאמן לשקריו
מגיב ותיק נאמן  |  9/09/21 11:21
3
תודה על המאמר המעמיק
מאחלת לך שנה טובה  |  4/09/21 14:26
4
שנגשים את הערכים של ספר הספרים
שתהיה שנה טובה  |  4/09/21 14:39
5
Embrace social values
Want equality  |  4/09/21 17:22
6
מאחלות לאיתן שנת בריאות טובה
מאחלות..  |  5/09/21 08:27
 
- הצלחתי לנחש מי הן השמוצניקיות
אני מנחשת  |  5/09/21 15:13
7
That the vision of peace. ..
I WISH US   |  5/09/21 09:21
8
מאחל לך איתן שנה טובה
חגי ה.  |  5/09/21 11:59
9
a good future and good year
I WISH NEXT  |  5/09/21 20:03
10
שיפתח שער לבריאות ולחיים בשלום ל"ת
שיםתח לנו שער  |  7/09/21 07:40
11
Good health year ל"ת
Year of peace  |  7/09/21 09:18
12
לנוכח בריחת האסירים מכלא שאטה
חומר למחשבה  |  7/09/21 10:31
13
Iwish next year
next yeR  |  7/09/21 18:59
14
שמוצניקיות מפתח תקוה דורושת
השמוציניקיות מפ"ת  |  7/09/21 20:51
15
מאחלת למדינת ישראל
מאחלת למדינתי  |  8/09/21 10:15
16
not tomorrow  ל"ת
I want peace now   |  8/09/21 20:49
17
פתח לנו שער לשנת דבש מתוקה ל"ת
פתח לנו שער  |  9/09/21 10:32
18
והשנה יפתחו שערי שמים לשלום ל"ת
מי ייתן  |  13/09/21 17:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
איתמר לוין
מקור החובה להתחסן ולעטות מסיכה    מקומו של היחיד בפני עצמו וכחלק מן החברה    מערכת הצדקה ומטרת שנת השמיטה    מהם מקומות קדושים ומה מבקשים בקברי צדיקים    אין דרכי קיצור לקראת ימי הדין    הלאומיות והאוניברסליות משולבות בתפילת ראש השנה    כתיבה וחתימה טובה
איתן קלינסקי
במפגש שלי עם פרשת "ניצבים" אני עם אלו הניצבים, שמבקשים בכל לבם את המוסר האלוהי, מבקשים את השנה החדשה ואת החיים בכלל לא מתוך פחד, לא מתוך איום בענישה קשה ומייסרת, אלא רק מתוך אהבה
עידן יוסף
יבול התפוח השנה יעמוד על כ-110,000 טון    חוקרי מו"פ צפון במכון המחקר מיגל מציעים שיטות גידול חדשות במטרה לשפר את היבול - מטעי התפוח בעתיד יעוצבו בצפיפות כ"קיר פירותי" והתפוחים יקטפו בעזרת קטפת מכנית
חניאל פרבר
בקשת הסליחה צריכה להגיע מלב שלם, עם כוונה מלאה וחרטה עמוקה, שאם לא כן האחר יתקשה להאמין ולמחול
יוסף ש. גורלצקי
לרגל ח"י אלול, יום הולדת "שני המאורות הגדולים", הבעל-שם-טוב ואדמו"ר הזקן - ההארה העצומה והמיוחדת של י"ג מידות הרחמים בחודש אלול, נועדה בעיקר עבור אלו שאינם נמצאים עדיין כלל בשדה; אלו שמקומם ודרגתם היא מדבר, "ארץ ציה וצלמות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il