X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מי ייתן וביטויי היחד יהיו מלווים בברכה, שמשה רבנו בברכתו לשבטי ישראל הרעיף על הבן יוסף, שארצנו תהיה תמיד מבורכת גם מהשפע הנובע "ממגד שמים מטל... וממגד תבואת שמש...וממגד ארץ ומלואה..."
▪  ▪  ▪
סוכת שלומך [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

כשאנחנו יוצאים מן הסוכה בתום ימי החג, אנחנו אומרים בתפילתנו בתחינה ובבקשה: "יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְי אֱלוֹהֵינוּ... כְּשֵׁם שֶׁיָּשַׁבְנוּ בְּסֻכָּה זוֹ, כֵּן נִזְכֶּה לְשָׁנָה הַבָּאָה לְיַשֵּׁב בְּסֻכַּת הַשָּׁלוֹם, שֶׁתִּפְרוֹשׁ עָלֵינוּ וְעַל כָּל עַמְּךָ...". הכמיהה לשלום מהדהדת בתפילה, בה אנחנו מביעים את כל מאוויינו ואת כמיהתנו לעתיד - עתיד של שלום. חג סוכות שלי הוא חג של אַהֲבַת הַשָּׁלוֹם, אותה אנחנו מבטאים ברטט וברגש בראש השנה.
אחד ממנהגי חג סוכות שכובש אותי הוא מנהג האושפוזין. בנוסף לאורחים הממשיים המוזמנים לסוכה, אנחנו מזמינים לסוכה אורחים רוחניים - אלה הם האושפוזין. ביום הראשון אנחנו מזמינים את שרה ואברהם אבינו, ביום השני - רבקה ויצחק, ביום השלישי - לאה ויעקב, ביום הרביעי - רחל ויוסף, ביום החמישי - מרים ומשה, ביום השישי - שפרה, פועה ואהרון וביום השביעי - רות ודוד. גם כשמזמינים את האורחים הרוחניים ההזמנה מלווה בתחינה המובעת בתפילה: "יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְי אֱלוֹהַי... שֶׁתַּשְׁרֶה שׁכִינָתְךָ... וְתִפְרוֹשׁ עָלֵינוּ סֻכַּת שְׁלוֹמְךָ...". שוב חוזרת ונשנית הבעת כמיהה לשלום הבוקעת מהסוכה, סוכה המייחלת לייצב עתיד של שלום.
אני נלהב מכמה אורחות רוחניות, המכניסות לסוכה שלנו עולם ערכים מוסרי ואנושי כדוגמת האורחת רות המואבייה, מי שסעדה את נעמי ברעות מרגשת, בתקופה שעולמה של נעמי חרב עליה. אנחנו מכניסים לסוכה את רוחן של המיילדות שפרה ופועה, המסכנות את חייהן בהפרת צו מלוכני רודני ואכזרי רק כדי לתת חיים לילדים, שיצאו מרחם אם יולדת וגזר דין המוות מרחף עליהם. במלחמה על חיי הילדים העבריים ניצחה הנחישות של פועה ושפרה את אימת המוות. זה כבוד גדול לארח בסוכה ביום החמישי של החג אורחות רוחניות כדוגמת שפרה ופועה.
טרם כניסת חג סוכות, בקריאת "שירת האזינו", אותה אנחנו קוראים בפרשת השבוע, מייחל עם ישראל למהות השמימית, שתנווט את מהלכי חייו, והאפיונים אותם מבקש העם לאמץ מאותה המהות השמימית - "אֵל אֱמוּנָה וְאֵין עָוֶל, צַדִּיק וְיָשָׁר הוּא" ("דברים", פרק ל"ב, פסוק ה').
בפרשת השבוע, שתלווה אותנו בימי שבתנו בסוכה בימי חג הסוכות, נקרא בספר "דברים" פרק ל"ג פסוק ד': "בְּהִתְאַסֵּף רָאשֵׁי עַם יַחַד שִׁבְטֵי יִשְׁרָאֵל". לַיַּחַד הזה אנחנו מייחלים היום כהכרח קיומי לחיינו ביושבנו בסוכות רק כדי שנצליח לחלץ את עצמנו משרטון האיבה והשנאה, משרטון הפיצול והפילוג, עליו עלינו בשנים האחרונות. זה השרטון המדמם משנאות ומאיבות המאיימות על קיומנו בארץ הזו.
מי ייתן וביטויי הַיַּחַד יהיו מלווים בברכה, שמשה רבנו בברכתו לשבטי ישראל הרעיף על הבן יוסף, שארצנו תהיה תמיד מבורכת גם מהשפע הנובע "מִמֶּגֶד שָׁמַיִם מִטַּל... וּמִמֶּגֶד תְּבוּאַת שֶׁמֶשׁ ...וּמִמֶּגֶד אֶרֶץ וּמְלוֹאָהּ..." ("דברים", פרק ל"ג, פסוקים י"ג- י"ד). הֵעָדֵר הַיַּחַד, השנאות והאיבה הפנימית כבר היו גורם משמעותי מצער בחורבן חיינו הלאומיים בשנת 586 לפני הספירה ובשת 70 לספירה. ולמען קיומו של ביתנו הלאומי השלישי עלינו לממש את היחד העולה מהביטוי של פרשת השבוע - "בְּהִתְאַסֵּף רָאשֵׁי עַם יַחַד..." (שם, פסוק ד').

תאריך:  19/09/2021   |   עודכן:  19/09/2021
+משרד החקלאות: חל איסור על הכנסת סטים של ארבעת המינים ממדינות זרות
14:05 19/09/21  |  מירב ארד

לקראת חג הסוכות, משרד החקלאות מתריע: חל איסור על הכנסת סטים של ארבעת המינים ממדינות זרות לישראל, שעלולים להוות סכנה לקיומה של החקלאות המקומית. משרד החקלאות מבהיר כי כל נוסע הנכנס לישראל רשאי להכניס לתחומי המדינה עמו אתרוג בודד אחד לצריכה אישית, ובעת כניסתו עליו להציגו בפני נציג השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות הנמצא במעבר הגבול. נציג המשרד יבדוק את האתרוג כדי לאשר שאין בו נגעים ומזיקים.

+סוכה בשיטת הסנדוויץ'
13:50 19/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+מהי תשובה
12:30 19/09/21  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

חידוש מדהים נתחדש בבית מדרשו של רבי יהודה אלקלעי, לפני היות הציונות: "התשובה הכללית היא שנשוב אל הארץ אשר יצאנו משם, כי היא בית חיינו"  ▪  "ותשובה ותפילה וצדקה, מעבירין את רוע הגזירה" - מתוך פיוט 'ונתנה תוקף'

תשובה לא"י [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+איזה פלא, איזה פלא...
11:39 19/09/21  |  שמחה סיאני   |   לרשימה המלאה

האם ילדה תחילה שני בנים ואז, לא הצליחה להרות יותר  ▪  היא חפצה בילדים נוספים ועברה טיפולי פוריות  ▪  יום אחד בישר לה הרופא: "גבירתי, הטיפול הצליח ואת נושאת ברחמך חמישה עוברים"

"חמישה במכה אחת" [צילום: חן לאופולד/פלאש 90]
+יום כיפור שלי
09:13 19/09/21  |  יורם דורי   |   לרשימה המלאה

אני נזכר בעשן העולה מצריחון המפקד של הטנק שלנו שם חסרה פתאום דמותו של מפקד הטנק אילן קיטאי ששוכב הרוג על הרצפה  ▪  גם תמונת פניו המגועלות בדם של הטען קשר משה משה חוזרת לבקרני

מראות שלא נשכחים [צילום: לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חג הסוכות שלי (ב')
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מאחלת לנו שבוע טוב וחג שמח
שבוע טוב וחג שמח  |  19/09/21 14:40
2
שבוע נעים וטוב והעיקר-חג שמח ל"ת
שבוע נעים וטוב  |  19/09/21 15:01
3
Happy holiday ל"ת
Happy holiday  |  19/09/21 19:59
4
Week of good health ל"ת
Week of good heal  |  19/09/21 20:08
5
I lave Israel
יהודי...  |  20/09/21 07:34
6
I lave Israel
יהודי...  |  20/09/21 07:34
7
שיהיה לנו חג שמח. ל"ת
שיהיה לנו חג שמח  |  20/09/21 08:55
8
a year of peace
I HOPE  |  20/09/21 16:03
9
בנט מבטא את מימוש היחד.
כמיהה למימוש היחד  |  20/09/21 20:03
 
- נפתלי בנט הפתעה נעימה לטובה
מסכימה איתך  |  28/09/21 11:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
מנחם רהט
חידוש מדהים נתחדש בבית מדרשו של רבי יהודה אלקלעי, לפני היות הציונות: "התשובה הכללית היא שנשוב אל הארץ אשר יצאנו משם, כי היא בית חיינו"    "ותשובה ותפילה וצדקה, מעבירין את רוע הגזירה" - מתוך פיוט 'ונתנה תוקף'
שמחה סיאני
האם ילדה תחילה שני בנים ואז, לא הצליחה להרות יותר    היא חפצה בילדים נוספים ועברה טיפולי פוריות    יום אחד בישר לה הרופא: "גבירתי, הטיפול הצליח ואת נושאת ברחמך חמישה עוברים"
יורם דורי
אני נזכר בעשן העולה מצריחון המפקד של הטנק שלנו שם חסרה פתאום דמותו של מפקד הטנק אילן קיטאי ששוכב הרוג על הרצפה    גם תמונת פניו המגועלות בדם של הטען קשר משה משה חוזרת לבקרני
איתן קלינסקי
החשוב בחג סוכות הוא בערכים החברתיים שהוא מקנה. ערכים, שבהצטרפותם זה לזה, הם יוצרים את נדבכי המערכות המשקפות את המסר היהודי בראייה החברתית - שותפות הגורל עם עמים אחרים, עמים שדת ישראל אינה דתם
נסים ישעיהו
מי שהובילו ומובילים את ההתרחקות הזאת דאגו מראש לחסום כל אפשרות שיתעצם איזה גוף שיוכל לעשות שינוי כזה. אדרבה, אנשיהם ניצבים בכל מוקדי הכוח ושומרים מכל משמר על ההישגים שלהם. ומי שיכול ומוטל היה עליו לחולל את השינוי הזה, לא זיהה בזמן את הסכנה שבהידרדרות הפנימית
רשימות נוספות
צום בצל קורונה בתפילה לשנה טובה  /  מחלקה ראשונה
הממשלה אישרה לבטל את התו הירוק בבריכות שחייה בשטח פתוח  /  מירב ארד
מדריך מד"א לצום יום הכיפורים  /  יפעת גדות
סליחות בימי קורונה  /  איילת פדה-גולדשטיין וד"ר אבי מרדלר
כי בעצם היום הזה  /  יוסף קנדלקר
טיפים חיוניים לבטיחות חשמל בסוכה   /  חן מחלב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il