X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  נאומים
נאום ראש הממשלה בעצרת הכללית של האו"ם [כ"א בתשרי תשפ"ב, 27.09.2021]
▪  ▪  ▪
נפתלי בנט [צילום: האו"ם]
כן לנורמליות פוליטית
בישראל, אחרי ארבע מערכות בחירות תוך שנתיים והיתכנות לבחירות נוספות בפעם החמישית, העם כמה למזור: רוגע, יציבות. ניסיון כן לנורמליות פוליטית. כוח ההתמד הוא תמיד הבחירה הקלה ביותר. אולם, יש רגעים בהם מנהיגים חייבים לאחוז בהגה רגע לפני התהום, לעמוד מול הביקורת ולהסיע את המדינה לחוף מבטחים. זה בדיוק מה שעשינו.

   רשימות קודמות
  נעבוד בשביל כולם
  תראו במה נתניהו מתעסק
  דברו עם השורדים
  תקופת העיוורון
  חייבים למנוע שואה נוספת

"תודה לך אדוני הנשיא,
נציגים נכבדים,
ישראל היא מגדלור בלב ים סוער. לפיד של דמוקרטיה, מגוונת במכוון, חדשנית בטבעה ונחושה לתרום לעולם, חרף הימצאותה בשכונה הקשוחה ביותר על פני כדור-הארץ.
אנו אומה עתיקת יומין. חזרנו למולדתנו הקדומה. הפחנו רוח חיים בשפתנו הקדומה. שיקמנו את ריבונותנו הקדומה.
ישראל היא נס של תקומה יהודית. עם ישראל חי ומדינת ישראל היא ליבו הפועם.
ידידיי, במשך יותר מדי זמן, ישראל הוגדרה על-ידי מלחמות עם שכנינו. אבל זו איננה מהותה של מדינת ישראל. זו איננה מהותו של עם ישראל. ראו, הישראלים לא מתעוררים בבוקר במחשבה על הסכסוך. הישראלים, בדומה לכולם, רוצים לחיות חיים טובים, לדאוג למשפחות שלנו ולבנות עולם טוב יותר עבור ילדינו. ומשמעות הדבר היא שמפעם לפעם, ייתכן שנידרש לעזוב את משרותינו, להיפרד ממשפחותינו ולמהר לשדה הקרב כדי להגן על מדינתנו, בדיוק כפי שחבריי ואני נדרשנו לעשות בעצמנו מפעם לפעם. אין לשפוט אותם על כך.
ישראלים זוכרים את הזוועות החשוכות בעברנו אבל הם נחושים להישיר מבט לעבר העתיד, לבנות עתיד טוב יותר.
נציגים נכבדים,
יש שתי מגיפות שמסכנות את מרקם החברה ברגע זה. האחת כמובן היא נגיף הקורונה, שקטל יותר מחמישה מיליון אנשים ברחבי העולם. השנייה, גם היא מערערת את העולם כפי שאנו מכירים אותו, והיא מחלת הקיטוב הפוליטי. הן נגיף הקורונה והן הקיטוב יש ביכולתם לשחוק את אמון הציבור במוסדותינו. שניהם יכולים לשתק מדינות. אם לא יטופלו - השפעותיהם על החברה עלולות להיות הרסניות.
בישראל, התמודדנו עם שתי המגיפות האלה. במקום לקבל אותן ככוח טבע - נעמדנו, נקטנו בפעולה וכעת אנו כבר רואים את האופק.
בעולם מקוטב שבו אלגוריתמים מלבים את הכעס שלנו, אנשים בימין ובשמאל מתנהלים בשתי מציאויות נפרדות, שתי ספירות נפרדות. כל קבוצה בבועת הרשת החברתית שלה, בה הם שומעים רק את אותם הקולות שמאששים את מה שהם כבר מאמינים בו. זה מוביל לכך שאנשים מפתחים רגשי שנאה אחד כלפי השני וחברות נקרעות לגזרים כיוון שהם לא שומעים זה את זה.
למדינות שנשברות מבפנים אין עתיד.
בישראל, אחרי ארבע מערכות בחירות תוך שנתיים והיתכנות לבחירות נוספות בפעם החמישית, העם כמה למזור: רוגע, יציבות. ניסיון כן לנורמליות פוליטית.
כוח ההתמד הוא תמיד הבחירה הקלה ביותר. אולם, יש רגעים בהם מנהיגים חייבים לאחוז בהגה רגע לפני התהום, לעמוד מול הביקורת ולהסיע את המדינה לחוף מבטחים. זה בדיוק מה שעשינו.
לפני כמאה ימים, שותפיי ואני הקמנו ממשלה חדשה בישראל. הממשלה המגוונת ביותר בהיסטוריה של ישראל. מה שהתחיל בתור טעות פוליטית יכול כעת להפוך למטרה. והמטרה הזו היא אחדות.
היום אנו יושבים יחד סביב שולחן אחד. אנו משוחחים זה עם זה בכבוד, נוהגים בהגינות ונושאים מסר: דברים יכולים להתנהל אחרת. למרות שיש לנו דעות פוליטיות שונות מאוד, אנו יושבים יחד למען טובת האומה שלנו. אפשר לא להסכים. זה בסדר, למעשה זה חיוני, שאנשים שונים יחשבו אחרת. זה אפילו בסדר להתווכח. ויכוח בריא הוא עיקרון בסיסי במסורת היהודית ואני יכול לומר לכם שזה אחד מסודות ההצלחה של אומת הסטארט-אפ. פשוט היכנסו לאחת החברות ותראו שהם בעיצומו של ויכוח. ויכוח הוא כוחה של חדשנות. אבל מה שהוכחנו כעת בישראל הוא שאפילו בעידן הרשתות החברתיות, אפשר להתווכח בלי לשנוא.
המחלה הגדולה השנייה שכולנו עומדים מולה היא נגיף הקורונה שסוחף את העולם. כדי לנצח אותה יהיה עלינו להמציא תגליות חדשות, להגיע לתובנות חדשות ולהשיג פריצות דרך חדשות. הכל מתחיל בחתירה לידע.
מדינת ישראל נמצאת בחזית בחיפוש אחר הידע החיוני הזה. פיתחנו בישראל מודל שמשלב בין חוכמת המדע לבין כוחה של קביעת מדיניות.
למודל הישראלי יש שלושה עקרונות מנחים: הראשון, המדינה חייבת להישאר פתוחה. כולנו שילמנו מחיר עצום — מחיר כלכלי, מחיר פיזי ומחיר רגשי, פשוט שאלו את ילדיכם — על הקפאת החיים שהייתה ב-2020. כדי לגרום לכלכלות לשגשג שוב, להחזיר ילדים לבתי ספר והורים לעבודה - סגרים, הגבלות ובידודים הם לא הדרך. לא ניתן לעשות את זה בטווח הרחוק. המודל שלנו מגייס אנשים למאמץ במקום להחזיק אותם במצב סביל של תרדמה. הם יכולים לקחת חלק מהמאמץ. לדוגמה, ביקשנו ממשפחות ישראליות לבצע בדיקות ביתיות לילדיהם לפני מספר שבועות על-מנת שנוכל לפתוח את בתי הספר ואכן, בתי הספר נותרו פתוחים. כעת אני יכול לומר שנחלק שוב בדיקות כאלה להורים ישראלים. הם יכולים להיות חלק מהמאבק.
הכלל השני - חסנו מוקדם. כבר מההתחלה, ישראלים מיהרו להתחסן. אנחנו נמצאים במרוץ נגד נגיף קטלני ועלינו לנסות להקדים אותו. בחודש יולי, היינו הראשונים ללמוד, להבין, שהחיסונים דועכים ונחלשים - מה שהביא לעליה חדה במקרי הידבקות בזן הדלתא. באותו זמן ממשלתי החליטה לספק את המנה השלישית של החיסון, הבוסטר, לציבור הישראלי. זו הייתה החלטה קשה, בהתחשב בכך שבזמנו הוא עדיין לא אושר על-ידי ה-FDA.
עמדנו מול בחירה בין לגרור את ישראל לסבב סגרים נוסף, גרימת נזק נוסף לכלכלה ולחברה שלנו או להתמקד בחיסונים. בחרנו באפשרות השנייה. ישראל הייתה חלוצה במתן מנת הדחף.
כעת לאחר חודשיים, אני יכול לדווח שהיא עובדת. עם מנה שלישית, אתם מוגנים פי שבעה מאשר עם שתי מנות ומוגנים פי ארבעים ממי שלא התחסן כלל. הבוסטר עובד. כתוצאה מכך, ישראל נמצאת במסלול לצלוח את הגל הרביעי ללא סגר, ללא נזק נוסף לכלכלה שלנו. הכלכלה של ישראל צומחת והאבטלה יורדת. אני שמח שהמעשים שלנו נתנו השראה למדינות אחרות לספק את מנת הדחף.
הכלל השלישי - להסתגל ולפעול במהירות. הקמנו צוות משימה לאומי שמתכנס כל יום, אני עומד בראשו, על-מנת לעקוף ביורוקרטיה ממשלתית מסואבת, לקבל החלטות מהירות וליישמן מידית. ניסוי וטעיה הם המפתח. כל יום הוא יום חדש שמביא איתו מידע חדש והחלטות חדשות. כשמשהו עובד אנו ממשיכים לעשות אותו. כשמשהו לא עובד - אנו זונחים אותו וממשיכים הלאה.
ידידיי, ניהול מדינה בעת מגיפה זה לא רק עניין של בריאות. זה עניין של איזון עדין בין כל היבטי החיים שמושפעים מהקורונה, במיוחד תעסוקה וחינוך. נקודת מבטם של הרופאים חשובה אך הם לא יכולים להוביל את המאמץ הלאומי. האדם היחיד שיש לו נקודת תצפית טובה על הדבר הזה הוא המנהיג הלאומי של כל מדינה. מעל לכול, אנו עושים כל שביכולתנו כדי לספק לאנשים את הכלים שנדרשים כדי להגן על חייהם.
הטקסט היהודי העתיק, התלמוד, אומר ש"כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו", וזה מה שאנו שואפים לעשות.
נציגים נכבדים,
שעה שישראל שואפת לעשות טוב, עלינו להיות ערניים בכל רגע למה שקורה בשכונה שלנו. ישראל, פשוטו כמשמעו, מוקפת על-ידי חיזבאללה, מיליציות שיעיות, הג'יהאד האיסלאמי וחמאס שנמצאים על גבולותינו. קבוצות הטרור אלה חותרים לשלוט במזרח התיכון ולהפיץ את האיסלאם הקיצוני ברחבי העולם. מה משותף לכולם? כולם רוצים להשמיד את המדינה שלי והם כולם נתמכים על-ידי אירן.
הם זוכים למימון מאירן, לאימונים מאירן ולנשק מאירן. מטרתה הגדולה של אירן ברורה לחלוטין לכל מי שעיניו פקוחות: אירן חותרת לשלוט באזור והיא חותרת לעשות זאת תחת מטריה גרעינית.
במשך שלושת העשורים האחרונים, אירן הפיצה שפיכות דמים והרס ברחבי המזרח התיכון, מדינה אחר מדינה: לבנון, עירק, סוריה, תימן ועזה.
מה משותף לכל המקומות האלה? הם כולם מתפרקים. האזרחים שלהם - רעבים וסובלים. הכלכלות שלהם - קורסות. בדומה למגע מידאס, למשטר האירני יש את מגע המולא. כל מקום שאירן נוגעת בו - הופך לכושל.
אם אתם חושבים שהטרור של אירן מוגבל רק לישראל - טעות בידיכם. הרשו לי לספר לכם חדשות. רק השנה, אירן החלה להפעיל יחידת טרור קטלנית חדשה, סטארט-אפ - נחילים של כטב"מים קטלניים חמושים בנשקים קטלניים שיכולים לתקוף כל מקום ובכל זמן. הם מתכננים לכסות את שמי המזרח התיכון באמצעות הכוח הקטלני הזה. אירן כבר השתמשה בכטב"מים הקטלניים האלה, שנקראים שאהד-136, כדי לתקוף את ערב הסעודית, מטרות אמריקניות בעירק וספינות אזרחיות בים, שלאחרונה הרגו אזרח בריטי ואזרח רומני. אירן מתכננת לחמש את שלוחותיה בתימן, עירק, סוריה ולבנון במאות ולאחר מכן אלפי כטב"מים קטלניים כאלה.
אתם יכולים להתעלם מזה אבל הניסיון מראה לנו שמה שמתחיל במזרח התיכון, לא מסתיים שם.
נציגים נכבדים,
ב-1988, אירן הקימה "ועדת מוות" שהורתה על רצח המוני של 5,000 פעילים פוליטיים. הם נתלו ממנופים. "ועדת המוות" הזו הורכבה מארבעה אנשים - איברהים ראיסי, נשיאה החדש של אירן, היה אחד מהם. ראיסי גם פיקח על רצח של ילדים אירנים. הכינוי שלו הוא "התליין מטהרן" כיוון שזה בדיוק מה שהוא עשה - טבח בעמו שלו.
אחת העדות לטבח הזה אמרה בעדותה שכשראיסי היה מסיים סבב של רציחות הוא היה עורך מסיבה, לוקח לכיסו את כספם של אלה שהוא הרג לפני דקות אחדות ואז היה יושב לאכול עוגות שמנת. הוא חגג את הרצח של עמו שלו על-ידי זלילה של עוגות שמנת. וכעת אותו ראיסי הוא נשיאה החדש של אירן. זה האדם שאנחנו מתמודדים איתו.
בשנים האחרונות, אירן זינקה קדימה במו"פ הגרעיני שלה, ביכולות הייצור וההעשרה שלה. תוכנית הנשק הגרעיני של אירן נמצאת בנקודה קריטית. כל הקווים האדומים נחצו. מתעלמים מהפיקוח. תקוות השווא הוכחו ככוזבות. אירן מפרה כעת את הסכמי ההגנה של סבא"א וחומקת מעונש. הם מטרידים את המפקחים ומחבלים בחקירות שלהם - והם חומקים מעונש. הם מעשירים אורניום לרמה של 60%, שזה צעד אחד בלבד מחומר בדרגת נשק - והם חומקים מעונש.
יש ראיות שמוכיחות בבירור את כוונתה של אירן לייצור נשק גרעיני באתרים סודיים בטורקוזאבאד, טהרן ומריבאן, אבל מתעלמים מהן.
תוכנית הגרעין של אירן הגיעה לקו פרשת מים וכמותה גם הסובלנות שלנו. מילים לא עוצרות את סיבוב הצנטריפוגות.
יש את אלה בעולם שנדמה כי הם רואים את חתירתה של אירן לנשק גרעיני כמציאות בלתי נמנעת, כעסקה גמורה או שפשוט נמאס להם לשמוע על זה. לישראל אין את המותרות הזו. איננו יכולים להתעייף. אנחנו לא נתעייף. ישראל לא תאפשר לאירן להשיג נשק גרעיני.
אני רוצה לומר לכם משהו: אירן היא הרבה יותר חלשה ופגיעה ממה שנדמה. הכלכלה שלה שוקעת, המשטר שלה רקוב ומנותק מהדור הצעיר באירן, הממשלה המושחתת נכשלת אפילו באספקת מים לחלקים נרחבים במדינה. ככל שהם נחלשים יותר, כך הם נהיים קיצוניים יותר כדי להסתיר את החולשה שלהם.
ואני אומר לכולם: אם ננסה לחשוב יחד, אם אנחנו רציניים לגבי עצירת הדבר הזה, אם נשתמש בתושייה שלנו, נוכל לנצח. וזה בדיוק מה שנעשה.
ידידיי, לא הכל שחור במזרח התיכון. לצד מגמות מדאיגות, ישנן גם קרני אור. בראש ובראשונה, הקשרים הגוברים שישראל יוצרת עם מדינות ערביות ומוסלמיות. קשרים שהחלו לפני 42 שנים עם הסכם השלום ההיסטורי של ישראל עם מצרים, שהמשיכו לפני 27 שנים עם הסכם השלום של ישראל וירדן, ולאחרונה עם "הסכמי אברהם" שנרמלו את היחסים עם איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומרוקו. יהיו עוד.
בגיל 73 הצעיר והבשל, יותר ויותר מדינות מבינות את ערכה של ישראל ואת מקומה המיוחד בעולם.
יש חברים שעמדו לצדנו מראשית הדרך. ארצות הברית היא ידידה ובת ברית אמינה וארוכת שנים של ישראל, כפי שראינו פעם נוספת לפני ימים אחדים בקונגרס. לצד חברינו הוותיקים, אנו רוכשים חברים חדשים במזרח התיכון ומעבר לו.
בשבוע שעבר זה הוכח בכישלון של ועידת דרבן הגזענית והאנטישמית. במקור הוועידה הזו הייתה אמורה להיות נגד גזענות, אך עם השנים היא הפכה לוועידה של גזענות - נגד ישראל והעם היהודי. ולעולם נמאס מזה.
אני מודה ל-38 המדינות (38!) שבחרו באמת על פני השקרים ולא נכחו בוועידה. ולאותן מדינות שכן בחרו להשתתף בפרסה הזאת אני יכול רק לומר: לתקוף את ישראל לא הופך אתכם למוסריים יותר; להילחם בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון לא הופך אתכם לנאורים; לאמץ קלישאות לגבי ישראל בלי להתאמץ ללמוד את העובדות הבסיסיות... טוב, זו פשוט עצלנות לשמה.
ידידיי, לכל מדינה חברה במוסד הזה יש בחירה. זו אינה בחירה פוליטית אלא מוסרית. זו בחירה בין חושך לבין אור. חושך שרודף אסירים פוליטיים, רוצח חפים מפשע, מתעלל בנשים ובמיעוטים וחותר להשמיד את העולם המודרני כפי שאנו מכירים אותו, לבין אור שחותר לחופש, שגשוג והזדמנויות.
במהלך 73 השנים האחרונות, מדינת ישראל, עם ישראל, השיגו כל כך הרבה שעה שנאלצו להתמודד עם כל כך הרבה. למרות זאת אני יכול לומר בביטחון מלא: הימים הטובים ביותר עוד לפנינו.
ישראל היא אומה של תקווה גדולה, אומה שהביאה לחיים את מסורת התורה בישראל המודרנית, אומה של רוח בלתי שבירה.
"מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך". המגדלור בלב הים הסוער נישא אל על, הוא עומד חזק ואורו בוהק חזק מאי פעם.
תודה לכם".

תאריך:  30/09/2021   |   עודכן:  30/09/2021
+מנסור עבאס מתנער מהודעת רע"ם בעניין ביקור רה"מ
23:30 30/09/21  |  עידן יוסף

יו"ר רע"ם מנסור עבאס טוען כי ההודעה שהוציאה רע״ם על דחיית הביקור מתוך כבוד לשאהידים ביטאה את עמדתה בלבד, ולא את עמדתו. עבאס הכחיש את טענת לשכת רה"מ כאילו הביקור נדחה משיקולי אבטחה ומחשש להפגנות ואמר:
"אני מבהיר שביקור רה״מ שהיה מתוכנן מחר באום אל-פחם ונדחה למועד אחר, היה במטרה לקדם את החיסונים בחברה הערבית. רה״מ החליט לבטל את ביקורו לאחר שהתברר שמטרה זו לא תושג. כל ניסיון לקשור שיקול הדעת של רוה״מ לסיבות אחרות מופרך ושימוש לא ראוי בעיניי".

+רה"מ לא יבקר באום אל-פחם; רע"ם:
״כבוד לשהידים״; בנט: "מחשש להפגנות"
22:55 30/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רע"ם בהודעה רשמית: ביטול ביקור ראש הממשלה באום אל-פחם בא לבקשתנו, מתוך כבוד לזכר השהידים שנפלו במאורעות אוקטובר 2000  ▪  בנט: הדחייה - מטעמי אבטחה  ▪  באופוזיציה תוקפים: כניעה לטרור

בנט בביקור קודם בטייבה [צילום: מן הטלוויזיה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל היא מגדלור בלב ים סוער
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה אתם עושים ? ? ?
נפתליון בנטפרטה  |  2/10/21 12:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
איציק וולף
שר המשפטים הצהיר על כוונתו להוביל שורת מהלכי חקיקה למאבק בפשיעה המאורגנת ובאלימות במגזר הערבי
עידן יוסף
בעלי המסעדות, בתי המלון, האולמות וגני אירועים, וכל שאר עסקי המזון צפויים לשלם לתאגידי הכשרות העסקיים החדשים למעלה מ-100 מיליון שקל בשנה    ארגון כושרות: מאחורי הפורמת הכשרות עומדים גופים עסקיים שיחפשו רווחיות נטו
איציק וולף
ראש הממשלה נפגש בשולי העצרת הכללית של האו"ם עם שגרירת ארצות הברית באו"ם והודה לה על התמיכה האמריקנית בישראל    "הארגון מחדש של ארה"ב עם המוסדות הבינלאומיים הוא הזדמנות טובה להביא לאיזון של אותם מוסדות כלפי ישראל"
איתמר לוין
"תוכנית הגרעין של אירן הגיעה לקו פרשת המים, וכך גם הסבלנות שלנו"    "כמו מגע מידאס, לאירן יש מגע מולות: כל מה שהיא נוגעת בו - קורס"    "אירן חלשה מכפי שנדמה; אם נשתמש במשאבינו, נוכל לצאת כאשר ידנו על העליונה - וזה בדיוק מה שנעשה"    על הממשלה בראשותו: "הוכחנו שאפילו בעידן הרשתות החברתיות, אנחנו יכולים להתווכח בלי להתעמת"    על הקורונה: "הרופאים חשובים מאוד, אבל אין להם את התמונה הכוללת. זו מצויה רק בידי המנהיג הלאומי, בכל מדינה"
עידן יוסף
רע"ם: שקד לא מוכנה לשתף פעולה    שר האוצר פועל לטובת דרישותיו של יו"ר רע"ם ורוב הפערים נסגרו, 3.7 מיליארד ש"ח יוסטו מתוך משאבים של משרדים שונים שיוסטו לטובת צמצום פערים בחברה הערבית    סמוטריץ': הכל הצגה. הממשלה תלויה בתנועה האסלמית ותתן לה את כל מה שהיא תדרוש ללא שום קו אדום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il