X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כשהמניע היחיד היה הורדת נתניהו משלטון - זו אינה מטרה מאחדת. כשהגדולה במפלגות ובהפרש גדול, הליכוד, אינה שותפה בשלטון, יותר מכך - לא מובילה אותו, משהו פגום בשיטת הבחירות שלנו. רצון הרוב בעם לא מקוים
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

במלאת מאה ימים ראשונים לממשלת בנט, הירבו דובריה - בגיבוי אגפים גדולים בתקשורת - להשתבח בהישגיה כביכול, על כך שהיא פועלת ובועטת, שורדת, מפתיעה. הם לא שכחו לציין, חזור והזכר, שזוהי ממשלת אחדות. וכל כך למה? על שום שהיא מורכבת משמונה מפלגות - מהימין ("עשר מעלות ימינה מהליכוד") ועד השמאל הקיצוני (מרצ), ואפילו לראשונה גם מפלגה ערבית (רע"ם) בקואליציה. ראש הממשלה בנט, בנאומו באו"ם, דיבר על "הממשלה המגוונת ביותר בהיסטוריה שלנו, והמטרה היא אחדות". ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, תיאר את הממשלה כ"ממשלת אחדות שמבוססת על הרעיון שאתה לא רוצה לנצח את הצד השני, אלא לעבוד איתו".
מלים יפות, אלא שבינן לבין המציאות גדול המרחק. זוהי ממשלה שבכל התנהלותה משדרת את היפוכה של אחדות. עצם הניפנוף בדגל האחדות - טוב כשלעצמו. אחדות היא ערך חשוב ואסטרטגי בעמנו השיסוי והמפוצל, לנוכח האתגרים הביטחוניים המתעצמים. אלא שבמקרה דנן, בממשלת בנט זהו רק מס שפתיים שאין מאחוריו ולא כלום. שהרי אפילו בתוך הממשלה פנימה אין אחדות. זוהי התאגדות רופפת תפורה מאינטרסים צרים של כל אחד ממרכיביה, מלווים בחשדנות ובחששות. כתוצאה מכך, נושאים דחופים ומכריעים שעל סדר היום הלאומי נדחקים הצידה, אינם מטופלים. בלתי אפשרי יהיה לטייח לאורך זמן את חילוקי הדעות המובנים. במוקדם או במאוחר הסדקים יערערו את הבניין. במקרה זה, אין אפילו סיכוי לתמ"א.
בוודאי אין הממשלה הנוכחית משדרת אחדות פוליטית, שמטבעה צריכה להיות רחבה ככל האפשר. אחדות שמתבטאת בשיתוף של הרבה יותר מ60 או 61 ח"כים בלבד, כמספר התומכים בממשלה הנוכחית. ממשלה שמביאה את מה שהיא מאשימה בהם את קודמתה: שיסוי, פילוג, ורק לא אחדות. קונגלומרט שלטוני, שמדיר לפחות מחצית מהעם.
מותג האחדות האמיתי רשום על שם שני מנהיגי הליכוד: מנחם בגין ויצחק שמיר, ועל שם שני מנהיגי העבודה: לוי אשכול ושמעון פרס. הדגם הראשון היה בכנסת הששית, ב1967, ערב מלחמת ששת הימים, כאשר קמה ממשלת הליכוד הלאומי. ראש הממשלה צירף אליה את משה דיין כשר ביטחון ואת שני שרי גח"ל (בלי תיקים), מנחם בגין ויוסף ספיר. מיד השתנתה לטובה האווירה בארץ לקראת המלחמה שבשער, שהניבה לנו ניצחון מזהיר לאחר ימים רבים של המתנה ודאגה. גם בממשלת גולדה מאיר עם 56 מנדטים למפא"י שותפו שרי גח"ל עד לפרישתם ב-1970, כשצצו חילוקי הדעות המדיניים.
ואכן, הקמת משלת אחדות אפשרית, רק כאשר שני שותפיה העיקריים, משני צידי המתרס הפוליטי, מסכימים להניח בצד חילוקי דעות שאינם ניתנים לגישור ואינם בראש סדר היום. כך היה בהקמת ממשלת האחדות הראשונה, ולראשונה גם עם רוטציה ב1984, בין הליכוד למערך. אומנם התיקו הבין-גושי, תוצאת הבחירות לכנסת השלושה-עשר, הניע יותר מכל את שני המנהיגים לכונן אחדות שוויונית, אבל היה זה ראש הממשלה השביעי יצחק שמיר, שראה באחדות מלכתחילה ערך חשוב שיש ליישמו. וכך הסביר ביולי 1987: "עוד בראשית מערכת הבחירות, שקדמה לכינונה של ממשלת האחדות הלאומית, קראתי ליתר אחדות בישראל והצעתי להקים ממשלת אחדות לאומית ללא קשר לתוצאות הבחירות. קריאתי לאחדות נובעת משכנוע פנימי וממניעים אידיאולוגיים והיסטוריים ומתוך תחושת אחריות למדינה ולעם. כל מה שטעון תיקון ודורש צמיחה ופיתוח, יכול להיעשות טוב יותר על-ידי ממשלת אחדות. גם ההפך נכון: היעדר ממשלת אחדות יעכב את תהליכי ההבראה, הצמיחה והגידול בכל המישורים. יתר על כן, יש סיכוי לתהליך השלום רק אם יופעל על-ידי ממשלת אחדות לאומית. פעילות המייצגת רק חלק מהממשלה אין לה סיכוי וגורמת רק נזק. מן האחדות יצמח שלום. האחדות בישראל תקרין לכל העולם היהודי ותשכין יציבות וביטחון בתוך ישראל - ואמונה והתלהבות בעם היהודי כולו".
שלוש ממשלות האחדות הלאומית - בראשותם של פרס ושמיר לסירוגין - נהנו כל אחת מתמיכה גורפת של 97-95 חברי כנסת. פרק זה בחיים הפוליטיים שלנו, האחדות הלאומית של ממש, הגיע לסיומו, משהנושא המדיני צץ מעל פני השטח במלוא עוזו. לעומתן, כאשר רק מחצית הח"כים תומכים בממשלתו, התפורה טלאים-טלאים, של מנהיג שעומד בראש רשימה של ששה מנדטים בלבד - זו פייק אחדות. כשהמניע היחיד היה הורדת נתניהו משלטון - זו אינה מטרה מאחדת. כשהגדולה במפלגות ובהפרש גדול, הליכוד, אינה שותפה בשלטון, יותר מכך - לא מובילה אותו, משהו פגום בשיטת הבחירות שלנו. רצון הרוב בעם לא מקוים. לבנט ושות' נאמר על כן: אל נא תהנדסו לנו את התודעה, אל תישאו לשווא את שם האחדות, לא פנימית ולא לאומית.

תאריך:  04/10/2021   |   עודכן:  04/10/2021
+מיכאלי: מחר יוקם קבינט לשוויון מגדרי
15:28 04/10/21  |  עידן יוסף

"מחר יוקם, לראשונה במדינת ישראל, קבינט לשוויון מגדרי" - כך הכריזה בפתח ישיבת סיעת העבודה השרה מרב מיכאלי, שתעמוד בראשות הקבינט: "הוועדה תפעל לניסוח וליישום המדיניות".
ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) הגיב: "הקורונה משתוללת, וקבינט הקורונה לא מתכנס. הטרור משתולל, והקבינט הביטחוני לא מתכנס. אבל חשוב להקים קבינט נוסף - קבינט לשוויון מגדרי, כנראה שזה הקבינט היחיד שיתכנס בממשלה הזו, וכנראה הקבינט היחיד שבו שרי הממשלה ישתתפו ולא ייצאו באמצע כדי לפגוש את אויבינו".

[צילום: מן הטלוויזיה]
+"נצא מהקואליציה אם החרדים ייכנסו"
14:43 04/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דוחה את הלחצים לצרף לקואליציה את שס ויהדות התורה, וטוען כי הדבר יוביל לשינוי הרכב הקואליציה ולחזרת בנימין נתניהו לשלטון  ▪  לפיד לחברי הקואליציה: לא לייצר מלחמות מיותרות, עוד לא העברנו תקציב

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התאגדות ולא אחדות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"רצון העם" בנוסח אחימאיר
שלמה המגיב  |  4/10/21 20:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
הוחלט: חובת סריקת ברקוד לתו הירוק תחול רק מיום שלישי. אכיפת התו החדש - מיום חמישי    ספריות מוחרגות מהתו הירוק כך שהשאלת ספרים לא נדרשת בתו ירוק, גם כניסה למוזאונים לא תחויב בהצגת תו
מירב ארד
בראש הצוות יעמוד מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשיה, ד"ר רון מלכא    הצוות יגיש לשרים את המלצותיו, עד ליום 31 בפברואר 2022
מירב ארד
הוסיף: "הממשלה לוקחת את הנושא ברצינות גדולה. הציבור הערבי חייב להבין שכוחות הביטחון הם לא האויב, הם הפתרון"    בתום הישיבה הוחלט על טיפול ממוקד בסוגיית האמל"ח הבלתי חוקי, בשיתוף צה"ל ושב"כ
עידן יוסף
שרת הפנים חתמה על עשרות חוקי עזר עירוניים, אך בניגוד לעמדת חבריה לקואליציה מעכבת במשך חודשים את אשרור החוק שהתקינה עיריית חריש להסדרת פתיחת עסקים וסגירתם בשבת בעילה של "בירור מקצועי"
רפי לאופרט
עת לסיים את הוויכוח הפומבי הנוהלי בין ראש הממשלה לפורום המומחים הרפואיים המייעץ לקבינט הקורונה. במקום ויכוחי יוקרה חסרי-תכלית ולעיתים מבזים, מוטב ינהיג ראש הממשלה העומד בראש פורום קבינט הקורונה, סדרי-עבודה משופרים, ברורים ומפורשים ויפעיל סנקציות אפקטיביות נגד מפריהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il