X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פודקאסטים
סיפורו המזעזע של חובש קרבי בגדוד 202 של הצנחנים, על טיסה לחזית בשלב הראשון של מלחמת יום הכיפורים
▪  ▪  ▪
[צילום: זאב ספקטור/לע"מ]

חלק ראשון בשיחת עומק עם חובש קרבי בגדוד 202 של הצנחנים, על היות פלוגתו ב"חופשה רגילה" למרות שכל צה"ל אמור היה להיות בכוננות ג' עליונה לפני מלחמה; על הבילוי של יחידת חי"ר מעולה בבסיס, בימים הראשונים של המלחמה, למרות שבחזית זעקו לשלוח חי"ר כדי להשמיד את מפעילי הסאגרים של האויב; על הטיסה לסיני במטוסים שהגיעו מן החזית ובהם פצועים, גוויות, ואברי אדם פזורים; על התקפת מטוסים מצריים קטלנית על שדה התעופה ברפידים לאחר שנחתו.
הסבר לתפקוד הלקוי של צה"ל במלחמת יום הכיפורים אפשר לקבל בתיאוֹריָה ביטחונית שפיתחתי ופרסמתי בספרִי "תורת הביטחון הכללית - עקרון השׂרידוּת" ובספרִי "גלגל המנוף של ההיסטוריה - התגבשות הציונות האסטרטגית של ז'בוטינסקי", ובכרך ראשון של סדרת ספרַי "בשדות הקרב של מלחמת העצמאות": "בן גוריון - פוליטיקה ואסטרטגיה", ובספר המחקר של הפורום לאִזרוח תחקירי קרבות והפקת לקחים על מלחמת יום הכיפורים: "ניצחון בסבירות נמוכה". כל מי שמעוניין לרכוש את הספרים, יפנה להוצאת שׂרידוּת: survival1940@gmail.com
נא עִזרו לי לקיים את הערוץ הזה החושף את האמת הלא נעימה של חיינו כדי להפיק לקחים ולתקן את המעוות, וכדי להשלים את המפעל המונומנטלי של שלושים הכרכים: "בשדות הקרב של מלחמת העצמאות" החושף את כל האמת על אותה מלחמה. כל עזרה, גם הקטנה ביותר, תתקבל בברכה. העיקר שאנחנו, בנֵינו, נכדינו וצאצאינו יֵדעו את האמת איך קמה מדינת ישראל ואיך היא ניצחה במלחמת העצמאות.
[קישור]

תאריך:  10/10/2021   |   עודכן:  10/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת יום הכיפורים
איציק וולף
בבוקרו של 6 באוקטובר 1973 שקלה ממשלת ישראל להדליף לסוכנויות הידיעות את עיקרי הדברים שמסר המקור המצרי לראש המוסד דאז, צבי זמיר, על כוונת המצרים והסורים לפתוח במתקפה    יגאל אלון: בהמשך להצעה שהועלתה בדיון מקודם, להדליף עיקר הידיעות של האיש של צביקה... צריך להיות מוכנים עם החומר לסוכנויות לפני השעה 12:00. יהיה חבל אם גם נפרסם את הידיעות וגם לא נמנע מלחמה. צריך לפרסם מייד    תגובתה המיידית של גולדה מאיר לאזעקה: "מרגיז אותי שהם הפתיעו אותנו"
מירב ארד
1,292 עמודים הכוללים תמלול של ישיבות הנהגת המדינה והתייעצויות מדיניות-ביטחוניות רגישות הותרו לפרסום    גנזת המדינה: "לראשונה זה 48 שנה ניתן לעקוב אחר הדינמיקה שהתרחשה בתוך הממשלה בנוגע למלחמת יום הכיפורים"
מרים לפיד
אורי מילשטיין
בניגוד למקובל על הכֹל, בחיל-האוויר הישראל מפיקים לקחים של טיסת המטס הבודד אך לא מפיקים לקחים של מערכות כלליות. מסקנה: מפקדי חיל-האוויר של צה"ל אינם מבינים מה זאת מלחמה
אביתר בן-צדף
ליום השנה למלחמת יום הכיפורים נשלפו ממחסן השלדים העבשים שני מיתוסים חסרי בסיס    השמאלנים מאשימים את ממשלת ישראל בקשיחות, שמנעה הסכם שלום    בתגובה פאבלובית, הם תמיד יאשימו את היהודים    מנגד טוענים, שזה היה ניצחון צבאי חסר תקדים    שני המיתוסים מעוותים את ההיסטוריה, ואינם מתייחסים ללקח החשוב, שקבע סנטיאנה: "מי שאינו לומד מן ההיסטוריה נידון לחזור עליה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il