X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
די למורשת פרס, זו שחשפה קולט אביטל וזו שגררה את מדינת ישראל, ואת יצחק רבין ל"שלום" הזוי פרס הקים מפעלים רבים הראויים לכל שבח, אבל פגע במו ידיו בזכרו ובמורשתו כתוצאה מהרפתקת אוסלו
▪  ▪  ▪
לטוב ולרע [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

תחת הכותרת "גם זו מורשת פרס" (10.10.21) התייחס כתב הארץ גידי וייץ לראיון שקיים עם קולט אביטל, שבמהלכו חשפה אביטל את העובדה ששמעון פרס פגע בה.
שמעון פרס הותיר אחריו מורשת, גם זו שקולט אביטל ממשיכה להזדהות איתה. בימים אלה, שבהם שוב ידובר על "מורשת רבין", לרגל יום השנה ה-26 להירצחו, חשוב להתייחס שוב לדברים המעצבים עד היום את חיינו לטוב ולרע, ובעיקר לרע.
אני מוצא לנכון להביא כאן את מאמרי בהארץ מיום 15.11.09, תחת הכותרת "די למורשת פרס". המאמר מובא כאן ככתבו וכלשונו, כפי שהתפרסם בהארץ לפני 12 שנים. הקוראים יכולים להתאמו בקלות רבה לנתונים של ימינו.
"די למורשת פרס".
בעונה זו, מדי שנה, מתקיימת פעילות שנועדה לכרוך את זיכרון יצחק רבין עם הנצחת "מורשתו". יש לומר במפורש: אין קשר בין הדברים. ראש הממשלה שנרצח ראוי לזיכרון ולהנצחה. "מורשת רבין" הומצאה כדי להשתמש ברצח כבמנוף לקידום מדיניות שגויה לחלוטין בעיני רבים - הן מי שהתריעו מפניה בזמן אמת והן המתפכחים ממנה ברבות השנים, ובמיוחד על-רקע מלחמת אוסלו וההינתקות.
מי שקורא היום את דבריו הפומביים האחרונים של רבין - נגד מדינה פלשתינית, נגד חלוקת ירושלים, נגד מסירת בקעת הירדן לאויב - ומשווה אותם לדברי אהוד ברק ואפילו בנימין נתניהו היום, מבין שרבין היה נחשב בימים אלה ימני יותר מברק ומנתניהו. סביר מאוד להניח, שרבין החי היה קוטע את ההרפתקה שלתוכה הובל ונווט. דווקא מותו איפשר למי שירש אותו, שמעון פרס, לנצל את חודשי ההלם לצורך הסגרה חפוזה של ערי יהודה ושומרון לאויב, דבר שאילץ את צה"ל לשלם מחיר דמים כבד בשובו אליהן במבצע "חומת מגן".
בניגוד לנאמר בדרך כלל, הרצח לא קטע את תהליך אוסלו. הסקרים ערב הרצח ניבאו ניצחון לנתניהו לנוכח ראשית ההתפכחות מהזיות ה"שלום". הלם הרצח גרם לפרס להקדים את בחירות 1996 כדי להפיק ממנו תועלת בקלפיות. רק פיגועי הטרור של ראשית 1996 הצילו את ישראל מהמשך שלטון האוסלואידים. למרבה הצער, נתניהו, שקיבל הן ב-1996 והן ב-2009 מנדט לשיבה לחזון הציוני, לא השתמש בו.
רבין החל להתפכח, ונרצח. הוא הבין את מה שלא מבינים הנושאים את שם "מורשתו" לשווא: דווקא הלהיטות להשיג הסדר היא המחבלת בתהליך ומעלה את מחיר השלום.
תהליך אוסלו נעשה ללא הערכת סיכונים חיונית. התהליך התבסס על הנחה פסולה כאילו ירושלים, יהודה ושומרון - לב ארץ ישראל וערש הולדתו של עם ישראל - הם "שטחים", נדל"ן היכול לשמש תשלום לאויב תמורת ניירות ואשליות. התהליך התבסס על הבחנה נטולת בסיס בין טרוריסטים "טובים" לטרוריסטים "רעים", בשעה שיעדם הסופי של אלה ואלה זהה, ורק סגנונם שונה.
יש בקרבנו מי שאיבדו את דרכם, שואלים "לאן"? ומנסים להמיר את החזון הציוני ב"חזון" שתי המדינות. התשובה הציונית על "לאן"? הייתה לארץ ישראל, למחוז העותומני הנידח שהיה בו רוב ערבי אבל איש לא דרש להקים בו מדינה ערבית. לאותו אזור שלא היו בו מדינת ישראל ואף לא מושגים פוליטיים מעוותים כמו "הקו הירוק", "שטחים", "גדה" ומעל הכל: שקר ה"כיבוש".
ברק חוסיין אובמה הבטיח שינוי, אבל כמו קודמיו, הוא מחויב לאוסלו. נתניהו קיבל מנדט לשינוי, שתמציתו יציאה מבצת אוסלו. מול המאיימים בסכנה הדמוגרפית יש לחשוף את הנתונים הדמוגרפיים האמתיים. מול המדינות התורמות לרשות הטרור הפלשתינית ולחיזוק כלכלת ה"שטחים" יש להציב אתגר: השקעות בירדן ובסיני, באופן שהכלכלה תגבר על הדמוגרפיה ושלום כלכלי אזורי - ובלבד שירדן ומצרים ייאותו להשקעות בתחומן ולחופש הגירה לתוכן - יגבר על הזיות ה"שלום".
תוצאות הבחירות האחרונות בישראל מראות שהרוב רוצה לצאת מהבוץ של אוסלו. למרות הבדלי הגישות בקואליציה, זהו המנדט שניתן לנתניהו. נתניהו נדרש להשתנות, כי לא על דרך אוסלו ומורשת פרס תהיה תפארתו.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  18/10/2021   |   עודכן:  18/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
די למורשת פרס
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
למה די? פרס היה איש עם חזון
א-דפנה  |  18/10/21 15:05
 
- פרס התנהל בין חזון - חיזיון
רפי לאופרט  |  18/10/21 17:16
 
- חזון? שכחת את קרבנות השלום? ל"ת
תל-אביבי  |  19/10/21 05:50
 
- איש חזון ? חחחחחח
לידר  |  28/10/21 11:02
2
"הרפתקת אוסלו" חיה גם חיה,
וינטר הניה  |  18/10/21 17:28
3
נשיא אנס אשכנזי במקום ספרדי
האיש הצודק  |  21/10/21 00:18
 
- פרס=רצח רבין=הכפשת נתניהו
שששa  |  24/10/21 07:31
4
נשיא אנס אשכנזי במקום ספרדי
האיש הצודק  |  21/10/21 00:18
5
נשיא אנס אשכנזי במקום ספרדי
האיש הצודק  |  21/10/21 00:18
6
נשיא אנס אשכנזי במקום ספרדי
האיש הצודק  |  21/10/21 00:18
7
נשיא אנס אשכנזי במקום ספרדי
האיש הצודק  |  21/10/21 00:18
8
נשיא אנס אשכנזי במקום ספרדי
האיש הצודק  |  21/10/21 00:18
9
נשיא אנס אשכנזי במקום ספרדי
האיש הצודק  |  21/10/21 00:18
10
נשיא אנס אשכנזי במקום ספרדי
האיש הצודק  |  21/10/21 00:18
11
נשיא אנס אשכנזי במקום ספרדי
האיש הצודק  |  21/10/21 00:18
12
נשיא אנס אשכנזי במקום ספרדי
האיש הצודק  |  21/10/21 00:18
13
נשיא אנס אשכנזי במקום ספרדי
האיש הצודק  |  21/10/21 00:18
14
נשיא אנס אשכנזי במקום ספרדי
האיש הצודק  |  21/10/21 00:18
15
נשיא אנס אשכנזי במקום ספרדי
האיש הצודק  |  21/10/21 00:18
16
אקטואלי - וכם זאת...
סיני  |  24/10/21 18:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רחלי בן-צור
...לא מצאו חן אותם החרדים לדבר השם: "לבושם היה משונה    מאכליהם מוזרים, שמותיהם מצחיקים, מתנגדים בעוז לחינוך היווני הנאור, ומלמדים בעצמם את ילדיהם בשפת אבותיהם את קורות עמם ועל איזה אליל מוזר בשם "אלוהים" שאין לו לא דמות ולא מראה, ויתרה מכך, נוהגים בבוז בפסלי האלילים היפים שטרח להציב בכל כיכרות הערים, והכי מרגיז, הם מקפידים לעשות שביתה כל יום שביעי    יש להם כינוי מוזר ליום הזה: "שבת", הם מכנים אותה
איתן קלינסקי
קשה להשלים עם מהלך פוליטי בלתי מוסרי, שהסתיים בכך שחמשת ילדיה יהיו מוקעים בהר, נופלים מומתים, ולדוד מלך ישראל יש יד בכך
יוסף קנדלקר
התפללתי על הבנות שלי שלא יחוו שום פגיעה - לא בנפש ולא בגוף    שיזהרו בעלייתן במדרגות, עם כל התיקים הכבדים האלו    שיספיקו לאכול את ארוחת הבוקר והצהרים שלהן מבלי שמישהו ייקח להן
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה בנט יפגש השבוע עם הנשיא הרוסי פוטין ובמרכז הפגישה יעמוד נושא ההתבססות הצבאית האירנית בסוריה. ישראל חידשה את הפעילות הצבאית נגד היעדים האירניים בסוריה, על-פי גורמי ביטחון בישראל, אירן מתקשה לממש את תוכניתו של קאסם סולימאני להפיכת שטח סוריה לבסיס צבאי גדול נגד ישראל
רפי לאופרט
"הליכוד" בהנהגת נתניהו פועל נגד הממשלה הנבחרת של ישראל כמחלה אוטו-אימונית; בנט פועל לפי שעה כחיסון ייעודי לקורונה. לאחר אישור התקציב, נדרש שינוי מהותי בתיפקודי השניים: בנט יהפוך ל"מערכת החיסון הראשית" של המדינה ונתניהו יטופל כמיחוש משני. לשם כך על בנט לתפקד כמנהיג - להציג תוכנית פעולה לאומית ולפעול בנחישות לביצועה; אין לו מה לחפש במשרד רה"מ אם לא יעשה כן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il