X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אוי לביזיון: השמאל הסהרורי מתקשה להבין, כיצד קורה ש-90% מתורמי הכליה האלטרואיסטים הינם שומרי מצוות הביאור שהכי מתקבל על דעתו: שומרי המצוות מבטאים בכך אמונתם בהיותם בעלי 'עליונות מוסרית' על כל השאר
▪  ▪  ▪
טרופר. מתנשא? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
שיעורי התנדבות גבוהים
כשזה קו המחשבה, לא פלא שגם את הגרעינים התורניים מאשים השמאל במזימה סמויה להשגת דיור זול; וששיעורי ההתנדבות הגבוהים של מיטב הנוער הסרוג ליחידות הקו הראשון, נחשבים אצלו סוג של 'הדתה'.

הסופר הדגול ש"י עגנון, חתן פרס נובל לספרות, מספר ברומן הראשון שלו 'הכנסת כלה', על רבי יודיל חסיד, עני מרוד, המטופל באישה ושלוש בנות, שנאלץ לצאת למסע נדודים בעיירות גליציה, בעצת הצדיק מאפטא, כדי לאסוף מעות למימון נדוניות ולמציאת שידוכים לבנות שהגיעו לפירקן, ולרש אין כל.
גיבור הסיפור תועה בעיירות ובדרכים, עד שנקלע לבית ששכן בקומת תת-הקרקע. הוא ירד בזהירות במדרגות, עד המדרגה האחרונה. אבל כשחש שהגיע לקצה גרם המדרגות והניח רגליו על קרקע מוצקה, הוא שלח בביטחה רגל קדימה, ומעד מחמת מדרגה נסתרת שהכשילה אותו. עגנון סיכם את הסיטואציה המביכה והכואבת: "אין לך מדרגה, שאין לה מדרגה נמוכה ממנה".
גם כשאתה מעריך שהשמאל הסהרורי כבר הגיע לשיא השפל, למדרגה הנמוכה שאין למטה הימנה, אתה מגלה לפתע שיש עוד 'מדרגה נמוכה ממנה'. מדרגה נמוכה כזו הייתה למשל בעבודת תיזה מטורללת לתואר שני, שכתבה טל ניצן במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה של האוניברסיטה העברית לפני שנים אחדות, ובה נטען שחיילי צה"ל הם גזעניים מפני שהם - לא תאמינו!!! - אינם אונסים פלשתיניות.
הבנתם את זה? הפוך על הפוך: דווקא העובדה שהחיילים הישראלים מכבדים את כבודן וצניעותן של הנשים הפלשתיניות, ואינם נוגעים בהן לרעה, מוכיחה שהם גזענים. רק אונס פלשתיניות היה עוקר מהם את מידת הגזענות. ממש הגיוני, לא? חשבתם שזה שיא השפל? נדמה לכם שזוהי כבר תחתית החבית? אז טעיתם. "אין לך מדרגה, שאין לה מדרגה נמוכה ממנה". עובדה.
מאור פנים ושמחה
והמדרגה היותר נמוכה היא תיזה אווילית שראתה אור על דפי עיתון השמאל הארץ, הטוענת, שהעובדה שמרבית תורמי הכליה האלטרואיסטים, ללא שום תמורה ולטובת חולה אנונימי, הם יהודים שומרי מצוות - מעידה, לא פחות ולא יותר, על סוג של 'התנשאות מוסרית' מכוּוֶנת של הציבור הדתי, ו"עוד צעד בכיוון מסוכן". כך שחור על גבי עיתון. לקרוא ולא להאמין.
הכותבת טל ניב תוהה מדוע נפוצה כל כך תרומת איברים אלטרואיסטית, ובראש וראשונה כליות, דווקא בקרב הציבור הדתי לאומי. תמיהה התעוררה בין היתר על-רקע התנדבותם של השר חילי טרופר ואחיו אבישי, לעקור כל אחד מגופו כליה לטובת חולה אנונימי כלשהו. מה דוחף את הסרוגים הללו?
ניב הסתמכה מן הסתם על ראיון ב-ynet עם פרופ' איתן מור, מנהל יחידת ההשתלות בבי"ח שיבא ומראשוני משתילי הכליות בארץ, שאמר לשירלי פרקש: "אצלנו 98% מהתורמים הם דתיים-לאומיים ומעט חרדים. אני מסתכל על הקהילה הזו, שרבים ממנה גרים בהתנחלויות, אנשי ארץ ישראל השלימה, 'הציונות המודרנית'. הם באמת מוּנָעִים מסוג של אמונה ועשיית טוב. הם הולכים אחרי המצווה הכי גבוהה ביהדות, שהיא הצלת נפשות. אני פוגש אותם למחרת הניתוח, ולמרות הכאבים אתה רואה את מאור הפנים והשמחה" (23.3.21).
לדברי הרבנית רחל הבר, ראש עמותת 'מתנת חיים', הנתונים הללו אינם הכי מדויקים. לדבריה, נתוני האמת הם: 55% מהתורמים באים מהמגזר הדתי לאומי, 35% מהמגזר החרדי, והשאר, 10%, משאר חלקי החברה הישראלית. בסך-הכל, 90% מהתורמים הם יהודים שומרי מצוות.
מפלצת שוחרת מזימות
הפער העצום הזה בין שומרי המצוות לשאינם כאלה, מבהיל את השמאל, שאינו מבין כיצד בכלל ייתכן אלטרואיזם בזמננו. הדעת אינה סובלת מצב, מבחינתם, שאדם נורמלי יתנדב להיכנס בשמחה רבה לבית חולים, כדי שיכרתו לו תחת הרדמה כללית את אחת מכליותיו; ומה שלא פחות חמור, מבחינתם, היא העובדה שכל הסיכון והתרומה האלה נעשים ללא טובת הנאה כלשהי. לא סביר, בעיניהם, שיש כאלה פראיירים, אוהבי אדם; כן, אלטרואיסטים של ממש.
לכן הגיעה טל ניב למסקנה הכי עקומה: "מדובר בהצהרה חברתית קהילתית: הנה האדם הישראלי-הדתי שאנחנו שואפים אליו. נדמה שבאימוץ האתוס הזה, החברה הדתית לאומית מתקדמת עוד צעד בכיוון מסוכן, שבו ההקרבה, עד עקירת איברים... מסמנת עליונות מוסרית... על כל השאר".
כמה רֶשע וכמה שנאה יש באמירה הזו. כך מהנדסים תודעה והופכים כל כיפה למפלצת שוחרת מזימות, שאינה מסוגלת להיטיב עם הזולת שלא על-מנת לקבל פרס. כל מה שהדתיים האלה עושים, גם כשמדובר במהלך אולטרה מוסרי, אינו אלא מזימה אפלה, שמאחוריה התנשאות, יהירות, שתלטנות, גאוותנות, השתחצנות, אג'נדה ומה לא.
כשזה קו המחשבה, לא פלא שגם את הגרעינים התורניים מאשים השמאל במזימה סמויה להשגת דיור זול; וששיעורי ההתנדבות הגבוהים של מיטב הנוער הסרוג ליחידות הקו הראשון, נחשבים אצלו סוג של 'הדתה'. אפילו הנער הסרוג שמסייע לישישה לסחוב סלים מהסוּפֶּר, ייחשד כמפגין 'עליונות מוסרית'. וגם התלמידים שצולחים עם 100 אחוזי הצלחה את הבגרות במתימטיקה חמש יחידות. ככה זה כשמונחים כמו חסד, מסירות נפש, חמלה וצדקה, טובת הכלל ועוד, נשמטים מהלקסיקון השמאלני-קיצוני. כמה נמוך אפשר לרדת.
פתחנו בהכנסת כלה ונסיים בהכנסת כלה. בשבתות האחרונות אנו קוראים על בית אברהם אבינו ועל הולדת יצחק וישמעאל. שערו בנפשכם, מה היה קורה לאברהם אבינו, אילו הגיע לבני ברק בחיפושים אחר שידוך לעצמו. מי היה בכלל מעיף מבט לעברו? הרי זהו בסך-הכל בנו של תרח, בלי שום ייחוס. ממש לא מכובד. אבל ישמעאל!!! הו! הו! זה שידוך מעולה, עם העיפרון הכי חד בקלמר. סוף-סוף, מדובר בבנו של אברהם אבינו. איזו שושלת יוחסין מפוארת.

תאריך:  21/10/2021   |   עודכן:  21/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תרמת כליה - סימן שאתה מתנשא
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כתומכת בשמאל אני מתביישת
נערה  |  22/10/21 16:01
 
- השכל יבוא עם הזמן
מגיב ותיק  |  24/10/21 09:44
2
הכותב ממשיך את הקיטוב בעם
מתנשא בעצמו  |  24/10/21 09:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
האם החוק המגביל את שנות הכהונה של ראש ממשלה הוא תקין? האם חוק המונע מנאשם בפלילים לכהן או להתמנות כראש ממשלה הוא תקין? התשובות לא ידועות לי אך ברור לי שליוזמי החקיקה אסור להיות בניגוד עניינים קיצוני בנושאי החקיקה
דן מרגלית
בא סער והגיש הצעה מהותית כי נאשם בפלילים בעבירות חמורות (שעונשן מעל שלוש שנים) לא יורשה לחזור אל כס ראש הממשלה    אין דבר טבעי מזה
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
עלינו לעמוד תמיד על משמר כבודנו האנושי    זהו הנכס היקר ביותר שלנו, ובל ניתן לאיש לרמוס אותו    לאף אדם בעולם אין זכות לפגוע בנו או בזכותנו להביע את דעתנו החופשית, גם לא בשם האינטרס הציבורי, הלאומי, כבוד המשפחה, הנראות החברתית, כבוד ההורים וכדומה
עמנואל בן-סבו
בא יבוא היום, גם אם אחכה לו וגברת צביעות ומר טהרנות יסתובבו שפופים עם חבריהם מימי המהפכה שניצחה את הדמוקרטיה, אל מול מייסדי פורום השנאה והחרם האישי, מול מחלקת ההסתה וההנדסה, אל מעל לאגף החשבונאות, מאחרי עמותת צדק לבעלי הדעות הנכונות
יוני בן-מנחם
חשיפת "מסמכי פנדורה" גילתה סוד ידוע במזה"ת, משפחת המלוכה ההאשמית מושחתת בדיוק כמו שאר המשטרים הערבים. גורמים בכירים בירושלים מודאגים מההשלכות של הפרסום על מעמדו של המלך עבדאללה ברחוב הירדני, ערעור יציבות שלטונו הוא רע מבחינה אסטרטגית לביטחון ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il