X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מעולם לא סברתי, ואני מקווה כי איני טועה, שמנדלבליט נהג בו ברכות מפני שחשש שמא יתברר דבר פגום בעמדתו שלו בנושא הצוללות בשנים בהן כיהן כמזכיר הממשלה
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. מחלוקת לשם שמים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

כאשר ד"ר רונן ברגמן ואני כתבנו את ספרנו "הבור" הייתה לנו ביקורת על התנהלותו של הפרקליט הצבאי הראשי דאז ד"ר אביחי מנדלבליט. סברנו כי העניק הגנת יתר לרמטכ"ל גבי אשכנזי, שראינו בו אז, וגם עתה (אך איני מוסמך לפרסם בשם רונן), את האחראי לפרשה החמורה. מלשכתו יצא מסמך הכזב לטלוויזיה, שהצית את האש והרעיל את הבארות והחמיר את היחסים הבעייתיים שלו עם שר הביטחון אהוד ברק.
זו הייתה מחלוקת לשם שמיים, ו"עבר זמנה בטל קורבנה". מאז תמכתי ברבים ממהלכיו של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט באשר לגילויי השחיתות של בנימין נתניהו, ולא ייחסתי לו כוונה רעה אלא שגגה בנושאים בהם חלקתי על רכותו כלפי ביבי.
למשל, מילא שבתחילת פרשת הצוללות העניק לביבי פטור מאחריות, שכן כל אדם קובע את עמדתו על-פי החומר שלעיניו. אך משנוספו נדבכים של חשדות כבדים כלפי ביבי - השיא היה בשקריו הכפולים בפרשת הצוללות המשופרות למצרים - לא הבנתי כיצד לא עשה סיבוב פרסה ופתח בחקירה נמרצת של ראש הממשלה דאז, כיום ח"כ ביבי.
אך מעולם לא סברתי, ואני מקווה כי איני טועה, שמנדלבליט נהג בו ברכות מפני שחשש שמא יתברר דבר פגום בעמדתו שלו בנושא הצוללות בשנים בהן כיהן כמזכיר הממשלה. למיטב ידיעתי, למשל, אין ממש בשמועה כאילו הוא חתם על המכתב לאנגלה מרקל, שישראל מסכימה לבניית הצוללות המצריות המשופרות.
גם לא הבנתי מדוע לא פנה אל ראש הממשלה דאז להתפטר נוכח החקירה הפלילית וכתב האישום הנושא את שמו. כך נהג רק לאחרונה ראש ממשלת אוסטריה, ידידו הקרוב של ח"כ ביבי. מיד משנפתחה חקירתו מיהר להתפטר. כך נוהג מנהיג הגון בכל מדינה דמוקרטית. כך נהג גם אהוד אולמרט.
היה צורך בגילויים דרמטיים של רביב דרוקר ואחרים; במאמץ סזיפי של ד"ר אליעד שרגא שבראש התנועה לאיכות השלטון להביא את המידע החמור על נתניהו לידיעת בג"ץ והציבור; בפעילות ענפה של שר הביטחון דאז משה (בוגי) יעלון וראש האגף המדיני שלו האלוף עמוס גלעד, ועוד שורה ארוכה של אנשי ביטחון ודיפלומטים בכירים, וגם הכרעה בחצי פה של השופט יצחק עמית, כדי שתחול תזוזה אסטרטגית בעמדת מנדלבליט.
בפרסום של גידי ויץ ומיכאל האוזר-טוב היום בהארץ, במה שנראה כשיחת תדרוך עם מנדלבליט עצמו, נמצא ההסבר לכך שעשה סיבוב פרסה הן בסוגיית החוק של גדעון סער למניעת בחירתו של נאשם כבד בפלילים לתפקיד ראש הממשלה והן באשר להקמת ועדת חקירה בסוגיית הצוללות. אלה שני הנושאים שכה הפצרנו בו להכניס שינוי בעמדתו, אך זה אירע רק לאחרונה. מאוחר. אך מוטב מאוחר מאשר בכלל לא.
מי שהתייצב באומץ בראש המחנה הוא גדעון סער, ונחוץ לקוות כי בני גנץ שיזם מהלך פרטיזני בנדון לא חזר בו. גם סער הקפדן מודע לבעיה הקשורה ביישום הצעת החוק שלו, שנתקלת לפי שעה בקשיים דווקא בסיעת ימינה, ובעיקר בשל התנגדותם של איילת שקד ומתן כהנא.
מי שהביא את הצורך בחוק כזה אל מפתנה של הכנסת אינו סער אלא המצב האנטי-דמוקרטי אשר נתעבה עקב פעילותו הפסולה של ח"כ ביבי, שחתר ללא ליאות לחבל או להאט במהלך התקין של המשפט הפלילי המתנהל נגדו. הקרב הפוליטי הלגיטימי רק בראשית דרכו, ואני חוזר ותוהה אם לא מיהרנו מדי לפנות את כיכר בלפור, שאומנם נתניהו הסתלק ממנה אבל רוחו עדיין מרחפת שם. עדיין מרחפת.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  22/10/2021   |   עודכן:  22/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט, התהיות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לרדוף עד חורמה
gngs  |  23/10/21 08:36
2
מסכן
מגיב ותיק  |  23/10/21 11:39
3
מרגלית, התהיות
אזרחית  |  24/10/21 02:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
אומר שהתיקון שהציע סער אינו פרסונאלי אלא כללי והוא צופה פני עתיד - למרות שעיון בתזכיר מעלה שהוא אמור לחול כבר מן הכנסת הנוכחית ולמנוע מנתניהו לשוב לראשות הממשלה
דן מרגלית
בא סער והגיש הצעה מהותית כי נאשם בפלילים בעבירות חמורות (שעונשן מעל שלוש שנים) לא יורשה לחזור אל כס ראש הממשלה    אין דבר טבעי מזה
איתמר לוין
ההתערבויות הרבות של אילן ישועה בתכני וואלה עמדו גם במרכז היום האחרון לעדותה של מיכל קליין    ההגנה גם ביקשה להראות, כי משום מה היא זכרה אירועים הקשורים בנתניהו - ושכחה את כל היתר
איתמר לוין
מיכל קליין מתארת עימות חריף בינה לבין אילן ישועה, כאשר האחרון הורה לה לפרסם תחקיר נגד הארץ - והיא סברה שמדובר בנקמה על תחקירו של גידי ויץ    חשבה שהתערבויותיו של ישועה בענייני נתניהו נובעות מהידידות בין נתניהו לאלוביץ
איתמר לוין
ראש המערכת לשעבר של וואלה נענתה לדרישותיו של ישועה, אם כי לעיתים ניסתה להתווכח איתו    טוענת שלא הייתה מודעת לעמדות הפוליטיות של אנשי המערכת והללו לא מילאו תפקיד בהחלטות העיתונאיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il