X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בל נעשה לערבים מה שעשו פולנים ליצחק גרינבוים כל מה שאנחנו לא אוהבים שיעשו לנו, עושים לנו היום גזענים השוללים את החוקיות של ממשלת ישראל, כי יש בממשלה אנשים העונים לשם מוחמד או אסעד
▪  ▪  ▪
שמואלוב ברקוביץ. גסות רוח [צילום: משה שי]

שר הפנים הראשון בממשלה הזמנית של מדינת ישראל היה יצחק גרינבוים. שלושים שנה לפני כן היה יצחק גרינבוים חבר בסם (בפרלמנט) הפולני. כיהודים קיבלנו בשאט נפש את ההתבטאויות הפוגעניות של מנהיגי המרכז הפוליטי בפולין שהכריזו, כי אין מקימים קואליציה עם הגרינבויימז'. תוספת האות ז' לשמו של יצחק גרינבוים נועדה להבליט את מילה הגנאי ז'יד, מילת גנאי שתכליתה להצביע על הדרה מוחלטת מהחברה האזרחית כל מה שקשור בשם יהודי.
קמה אופוזיציה לאומנית בסם הפולני, זו הייתה קואליציה בוטה ואלימה מילולית בגסותה, ששמה את כל יהבה על מתן אי-לגיטימציה מוחלטת לשלטון פולני, שהיה מוכן לנהל משא-ומתן עם הגרינבויזים, עם הז'ידים ולפתוח להם דלתות בקואליציה בסם הפולני.
בשנת 1922 היה יצחק גרינבוים הצלחת הבחירות לסם הפולני. הוא עמד בראש סיעה, שחברו אליה צורפו בני מיעוטים אחרים. הסיעה בהנהגתו הכניסה מספר רב של צירים יהודים (כ-30) לצד מיעוטים אחרים אוקראינים, רוסים, גרמנים ועוד. ההצלחה הפרלמנטרית של יצחק גרינבוים נאלצה להתמודד עם משטמה לאומנית יהירה של הדרה פוגענית, שנתחמה בתוספת של האות ז', המשטמה כנגד הגרינבוימז' היה בה יסוד של גלי שנאה אנטישמית מוצהרת.
בפולנית התוספת של האות ז' לשמו של גרינבוים הצטלצלה והתכתבה בעוצמות רבות עם מטעני הביבים המצמררים של הגזענות ופרצי התבטאויות אנטישמיות, שהתפשטו כמחלה ממארת גם בקרב חוגים, שניסו לשוות לעצמם הוד ליבראלי ודמוקרטי.
כל מה שאנחנו לא אוהבים שיעשו לנו, עושים לנו היום גזענים השוללים את החוקיות של ממשלת ישראל, כי יש בממשלה אנשים העונים לשם מוחמד או אסעד. נוח להם עם הצלצול של האות ז' בגנותם את הממשלה, בה חברים ז'ועבזים, בה חברים נציגים של האוכלוסייה הערבית. השימוש הנפשע בשם זועביז' הוא בדיוק אותו שימוש נפשע, שעשו אנטישמים בפולין ליהודים בשם גרינבויימז' לאחר הצלחתו המסחררת של יצחק גריבוים ורשימת המיעוטים שהוא עמד בראשה בבחירות לסם הפולני.
יצחק גרינבוים בחייו זכה לנצח את ההתבטאות הפולנית הפוגענית, כשזכה בשנת 1948 להיות שר הפנים בממשלת ישראל הזמנית טרם קיומן של הבחירות לכנסת הראשונה. לצערי, יצחק גרינבוים נחל תבוסה בבחירות לכנסת הראשונה בעומדו בראש רשימה אישית (שסימנה היה בבחירות י"ג), רשימתו לא עברה את אחוז החסימה. תבוסה קודמת הייתה לו בבחירות לסם הפולני ב-1930, כשבאזור הבחירות שלו גבר עליו הרב לווין.
מכה קשה נחתה על יצחק גרינבוים בהיוודע לו, כי בנו, שהיה חבר המפלגה הקומוניסטית בפולין, נשלח למחנה ריכוז נאצי. בניסיון להציל את חייו החליט לקבל על עצמו תפקיד של קאפו. מה שלא הציל את חייו.
השימוש באות ז' בפולנית היה ביטוי של משטמה אנטישמית וגילויי שנאה חסרת מעצורים כלפי יהודים. לשימוש זה הוסיפו גופים לאומניים יהודים אחרי תשעים שנה בשפה העברית גילויי שנאה חסרת מעצורים כלפי ערבים. לצערי, הם עושים זאת בנאלחות ובבוטות גסת רוח המבישים אותנו, בני העם היהודי.
את השימוש באות ז' עשתה בטיפשות ובגסות רוח מבחילה חברת כנסת ה-18 יוליה שמואלוב ברקוביץ, שהרבתה לבייש את הכנסת, וטוב שהיא אינה כבר חברת כנסת. השימוש שעושים כיום מתנגדי הממשלה הנוכחית בשם זועביז' הוא אות קין למערכת הפוליטית שלנו. מצמרר לשמוע את המילה הזאת ברדיו ובטלוויזיה או לקרוא אותה בעיתון.

תאריך:  25/10/2021   |   עודכן:  25/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שימוש נפשע באות ז'
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
דברי הבל
מגיב ותיק  |  25/10/21 09:00
 
- האנטישמים בפולין ומגיב ותיק פה
הם חברים טובים  |  25/10/21 17:34
 
- שנאה עיוורת מאוהבת במגיב ותיק ל"ת
השנאה העיוורת   |  26/10/21 14:01
2
בוז להסתה נגד פלשתינים ויהודים
בוז להסתה  |  25/10/21 09:19
3
מאחלת לנו יום שיהיה בו רק טוב ל"ת
מאחלת יום נפלא  |  25/10/21 09:26
4
רק שיהיה לנו יום נחמד
רק יום נחמד  |  25/10/21 11:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמחה סיאני
מצאתי עצמי מחפשת מקום חנייה בסמטה שמול ביתי והנה, בת מזל אני, מצאתי מקום חנייה, היחיד שנותר בין שורת המכוניות החונות!
יוני בן-מנחם
הרש"פ מנסה לקבל סיוע ממדינות באירופה ואף פנתה לממשל ביידן בבקשה שילחץ על מדינות ערב לחדש את הסיוע בגלל מצוקתה הכספית. מדינות בעולם מסרבות להעביר כספים לרש"פ בגלל תופעת השחיתות, סירובו של מחמוד עבאס לערוך רפורמות והפרות זכויות האדם
עמנואל בן-סבו
אל מול המכונה המשומנת, היעילה, המחובקת על-ידי מעצבי הדעה המשפיעים ועוזריהם, אל מול קבוצות שכירי הפגנה אשר בחלקם מומנו על-ידי גורמים עלומים אשר עד לכתיבת שורות אלה אין יודע מיהם, עמדה משטרת ישראל, דלת האמצעים, עם חוסר גבוה בכוח אדם
בעז שפירא
בדומה ללא מעט גיבורים בעבר שעשו הרבה למען המדינה והעם בישראל, התבגרותו והמעבר לעולם הפוליטי לא היטיבו עם רם בן ברק    הוא מתבטא ופועל לעתים כמי שאין לו קצה של מושג בעניינים מהותיים הנוגעים לביטחון המדינה
דן מרגלית
בהר מירון ובכלא גלבוע קרסה מועמדותו של אוחנה    הוא זקוק עוד לשנים ארוכות של צבירת ניסיון בתפקידים ביצועיים - שר או פעילות אחרת - בטרם יהיה מועמד סביר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il