X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האירועים שבמהלכם נעקרו כ-80% מהפלשתינים ממולדתם ומבתיהם, פירקו את החברה הפלשתינית, שנפוצה לכל עבר ערים גדולות כמו: אשדוד, אשקלון ובאר שבע היו בעבר ערים פלשתיניות והיום אף לא משפחה ערבית אחת גרה שם
▪  ▪  ▪
ביטוי לכאב [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]

אסור שאנחנו נעלה על שרטון, המחדיר לחברה הישראלית גישה של דה-מוניות מוחלטת ביחסנו לאסלם ודה-מוניות מוחלטת ביחסנו לחברה הפלשתינית בישראל ובתפוצותיה, הנאבקת למימוש מאווייה הלאומיים הצודקים.
אין הצדקה לדה-מוניות, שאנחנו עושים לאותה ציוויליזציה מוסלמית, שבמשך מאות בשנים הייתה הציוויליזציה המפותחת בעולם. היא זו שהובילה את הקִדמה המדעית, ממנה יצאו פריצות דרך במתמטיקה, בפילוסופיה ובאומנות, מתוכה יצאו גדולי האסטרונומים, המשוררים והוגי הדעות.
כשאירופה הנוצרית הייתה שקועה עמוק בתרדמת החשכה המחרידה של תקופת ימי הביניים, הַקִּדְמָה בעולם המוסלמי הבליטה ביתר שאת את הפיגור במרחב הנוצרי האירופי. רק בשלהי המאה ה-14 אירופה החלה להתעורר בפתיחת צוהר ראשון לרנסנס. כשאירופה הנוצרית התחילה להתעורר, התחילו להיווצר בקיעים והציוויליזציה המוסלמית התחילה לאבד מיוקרתה.
הציוויליזציה המוסלמית עוררה השראה גם עבור דתות אחרות. הרמב"ם, לדוגמה, היה מי שחולל את פריצת הדרך בפילוסופיה היהודית בהשראה מוסלמית, כשהוא מעיד בעצמו על השפעה רבה שהייתה עליו מצד הוגי דעות מוסלימיים, כמו: אבו-סינא ואבו-נצר-אלפאראבי.
נסו בבהלה
גם פריצות דרך בעולם הנוצרי, כמו למשל הגותו של תומאס אקויניס, ספגו השראה רבה מהוגי דעות מוסלמים רבים. הרנסנס בעולם הנוצרי למעשה תרם להתחלת היווצרותם של פערי תרבות, אשר הפכו גם למוקדי כוח, כשחלק ממדינות אירופה במיוחד באמצעות מושבותיהן השתלטו על המרחב המוסלמי.
נוסף על הדה מוניות של האסלם אין הצדקה, שהחברה הישראלית תאמץ גם גישה המטפחת דה-מוניות כלפי העם הפלשתיני, שחי בין הירדן לים ועוד מיליונים מבניו הפזורים בארצות רבות ברחבי העולם, כל זאת תוצאה של בריחה-גירוש מבתיהם בארץ ישראל.
ב-1948 ברחו-גורשו ממדינת ישראל כ-700,000 פלשתינים מתוך 950,000 פלשתינים שחיו בה. בתום המלחמה ב-1949 בניגוד לכל הָאֲמָנוֹת, המאפשרות לאוכלוסייה האזרחית אחרי כל מלחמה לחזור לביתה, ממנו נסה בבהלה או גורשה, נתקלו הפליטים הערבים בנחרצות מדינית תקיפה של כל ממשלות ישראל, האוסרת עליהם לשוב לבתיהם.
אירועים אלה, שבמהלכם נעקרו כ-80% מהפלשתינים ממולדתם ומבתיהם, פירקו את החברה הפלשתינית, שנפוצה לכל עבר. ערים גדולות כמו: אשדוד, אשקלון ובאר שבע היו בעבר ערים פלשתיניות והיום אף לא משפחה ערבית אחת גרה שם.
המבט הפלשתיני
צאצאי החברה הפלשתינית שמקורה בישראל מונים כיום בין 5 ל-6 מיליון אנשים. זו חברה שמתחזקת זיכרונות של בית, שדה, כרם, מטע ממנו נסו-גורשו. זו חברה, שמתחזקת מפתח של בית לא רק לזיכרון או לסמל, אלא לתקוות של שיבה למה שהיה בית של סבא וסבתא רבתא. האירוע שריסק את החברה הפלשתינית יצר את הזיכרון הלאומי הפלשתיני. האירוע הזה מכונה "האסון" - "אַל-נַכְּבָּה". הנכבה נצרבה בתודעה הפלשתינית והפכה לחלק מהזהות הפלשתינית ספוגת כאב על מאות כפרים שהיו ואינם.
אין לנו זכות ליצור דה מוניות למאווים של עם. אין לנו זכות לחוקק חוקים בכנסת ישראל, האוסרים מתלמיד בית ספר לתת ביטוי לכאבו ביום הנכבה. דרישה לוויתור על כיסופים לשוב לבית או לכרם זו דרישה מהפלשתינים לוותר על זהותם. הטרגדיה שלנו כחברה, כולל רבים מתוכנו, המציגים עצמם שמאל רודף שלום, נעוצה באי נכונות מוחלטת להתמודד עם המבט הפלשתיני על מה שהתרחש כאן בשנת 1948.
אני מסכים עם ד"ר מיכה גודמן הכותב בספרו "מלכוד 67" בהוצאת "דביר" עמ'76 - "לכל פליט יש זכות לשוב אל הבית שממנו גורש... מכיוון שזכות השיבה היא חלק מהזהות הפלשתינית, אי-אפשר לוותר על הזכות הזאת מבלי לשנות מהותית את הזהות הלאומית הפלשתינית".
במקום ליצור דיאלוג להכשיר לבבות למציאת פתרון מדיני בדרכי שלום, בו לא נפתור עוול פלשתיני ביצירת עוול לפליט שואת מלחמת עולם שנייה, החי כיום על מה שהיה פעם כפר או עיר פלשתינית, אנחנו מתמכרים לדה-מוניות מוחלטת של העם הפלשתיני. במקום למצוא פתרון אנחנו מתמכרים לחקיקת חוקים, המתירים לנו להסדיר בחוק התיישבות על אדמה פלשתינית בשטחים שכבשנו ב-1967.
במקום לחתור לפתרון אנחנו מתמכרים לדה מוניות של העם הפלשתיני ודה-מוניות של דת, המקובלת על חלק הארי מבני העם הפלשתיני. אנחנו מתמכרים ליצירת עובדות מדיניות ברחבי יהודה ושומרון, שכל מטרתן למנוע את מציאת הפתרון.

תאריך:  26/10/2021   |   עודכן:  26/10/2021
+בין העבר החשוך לעתיד המזהיר
13:04 26/10/21  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

רק אישים דגולים ועמים לא מקובעים יש בהם את תעצומות הנפש להשתחרר מטראומות העבר ולפעול למען עתיד טוב יותר

בן-גוריון. חתם על הסכם השילומים [צילום: הנס פין/לע"מ]
+נחיתה על קרקע המציאות
08:12 26/10/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

יו"ר הרש"פ מאבד את סבלנותו וקורא לממשל ביידן לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית בירושלים ואת משרדי אש"ף בוושינגטון. גורמים בפתח אומרים כי מחמוד עבאס כינה את ראשי ממשל ביידן במילה "שקרנים" והוא מאוכזב ומתוסכל מממשל ביידן ומממשלת בנט

[צילום: דבי היל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא לדה-מוניות לאסלם ולעם הפלשתיני
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
להתייחס לאסלם כאל דת-אחות
להתייחס לאסלם  |  26/10/21 08:58
2
מאחלת לכולם יום נפלא.
מאחלת לכולנו  |  26/10/21 09:11
3
מה האיתן רוצה ?
מגיב ותיק  |  26/10/21 09:18
 
- אני כותבת לך מה איתן רוצה
לידיעת מגיב ותיק  |  26/10/21 13:59
 
- את פטורה מלענות
מגיב ותיק  |  26/10/21 23:38
 
- מגיב ותיק מאשים את מבקר המדינה
תזכורת למגיב ותיק  |  27/10/21 05:09
 
- אצל מגיב ותיק אין משבר אקלימי
טפשות של מגיב ותי  |  27/10/21 09:57
4
קלינסקי לא מבין ולא יודעערבית
ב.ל  |  26/10/21 14:50
 
- ב.ל מקליד דברי הבל.
תגובה למגיב ב.ל  |  26/10/21 16:34
5
נא להתעדכן בעובדות
רבקה שפק ליסק  |  26/10/21 16:49
 
- מי שטוען שההחלטות של אונסקו,
נא ללמוד אנגלית  |  26/10/21 17:53
 
- הצעתי לך ללמוד אנגלית
רבקה שפק ליסק  |  26/10/21 22:00
 
- בואי נבדוק מה הוחלט.
אם כך,  |  27/10/21 10:26
6
על דה- מויות של האיסלאם
רבקה שפק ליסק  |  26/10/21 17:40
 
- תגובה למגיבה רבקה שפאק
תגובה לרבקה שפאק  |  27/10/21 06:09
 
- עוד תגובה לרבקה שפאק
עוד תגובה  |  27/10/21 17:57
 
- רבקה שפאק מסרבת לשמוע
רבקה פאק מסרבת   |  28/10/21 11:15
7
מאחלת יום של ברריאות טובה
מאחלת יום שקט  |  27/10/21 09:46
8
למגיבה רבקה שפאק
למגיבה רבקה שפאק  |  28/10/21 09:19
9
גלזגו מחכה למגיב ותיק
גלזגו מחכה  |  28/10/21 11:07
10
שבוע טוב לעם ישראל ל"ת
שבוע טוב לכולם !  |  31/10/21 14:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
הרש"פ מנסה לקבל סיוע ממדינות באירופה ואף פנתה לממשל ביידן בבקשה שילחץ על מדינות ערב לחדש את הסיוע בגלל מצוקתה הכספית. מדינות בעולם מסרבות להעביר כספים לרש"פ בגלל תופעת השחיתות, סירובו של מחמוד עבאס לערוך רפורמות והפרות זכויות האדם
איתן קלינסקי
אני מעלה מתוך הפירוט וההרחבה האפית את דמות אברהם שלי    אברהם המתנהל בכבוד עם אלו שחיים כאן    תבונתו מבססת השקפת עולם מוסרית, הנובעת ממציאות, לפיה הוא זה שבא למקום בו ישנם אנשים
עידן יוסף
ברקע ההכרזה של שר הביטחון על שישה ארגונים של החזית העממית כארגוני טרור דורשים הורוביץ וזנדברג דיון בממשלה    גם בעבודה מגנים את יו"ר כחול לבן    שקד: כבר שנים רבות שהארגונים האלה מתחפשים לארגוני זכויות אדם, כשבפועל הם מהווים תמיכה לפעולות טרור של החזית העממית ודלק לאנשי ה-BDS
עידן יוסף
אחרי שמחלקת המדינה טענה כי ישראל לא עדכנה את הממשל האמריקני על הכוונה להכריז על 6 ארגונים פלשתינים כארגוני טרור, גורם ביטחוני ישראלי טוען כי גורמים בממשל עודכנו מבעוד מועד    ארה"ב מודאגת מכוונת ישראל לאשר בניית אלפי יחידות דיור בשטחי יהודה ושומרון
איציק וולף
בשבוע הבא יתכנסו במינהל האזרחי הוועדות העוסקות במתן היתרי בנייה ויאשרו בניית 3,144 יחידות דיור ביישובים יהודיים ועוד מאות יחידות דיור עבור פלשתינים המתגוררים בשטחי סי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il