X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
רק 41% מרוצים מביידן, לעומת 53% שאינם מרוצים מקבל ציונים נמוכים על טיפולו בכלכלה ואפילו על ההתמודדות עם הקורונה הרוב תומכים בתוכניות ההשקעה הענקיות שהציע
▪  ▪  ▪
עגמומיות בתחום הכלכלי [צילום: סוזן וולש, AP]

התמיכה בנשיא ג'ו ביידן נמצאת ברמתה הנמוכה ביותר מאז נכנס לתפקידו לפני עשרה חודשים, כאשר רוב ברור של האמריקנים אינם מרוצים מתפקודו – מלמד סקר של וושינגטון פוסט ורשת ABC שפורסם אתמול (14.11.21). רק 41% מן האמריקנים מרוצים מביידן, לעומת 53% שאינם מרוצים. ממצאי הסקר מלמדים על חוסר שביעות רצון מביצועיו של ביידן ומן המצב הכלכלי, והם מהווים איתות אזהרה משמעותי לדמוקרטים לקראת בחירות האמצע בעוד שנה.
אם הבחירות לקונגרס היו נערכות כיום, 46% מן האמריקנים היו תומכים במועמדים הרפובליקנים ורק 43% במועמדים הדמוקרטים. כאשר לדמוקרטים יש רוב דחוק ביותר בשני הבתים – שישה קולות בבית הנבחרים ותיקו התלוי באחדות מלאה שלהם בסנאט – המשמעות היא שטובים סיכוייהם של הרפובליקנים להגיע לרוב לפחות באחד משני הבתים ובמידה רבה לשתק את ביידן במחצית השנייה של כהונתו – ואולי אף להעניק תנופה להתמודדות נוספת של דונלד טראמפ. בין בוחרים רשומים, היחס לטובת הרפובליקנים הוא חסר תקדים מבחינתם: 51% לעומת 41%.
הסקר גם מצביע על הפסימיות של האמריקנים: 70% סבורים שהמצב הכלכלי הלאומי שלילי ו-38% אומרים שהם עצמם מצויים במצב קשה. כמחצית מן האמריקנים מטילים על ביידן את האחריות לעליות המחירים המהירות. 60% אומרים שלא השיג הרבה בעשרת חודשיו בתפקיד, כולל 71% מן הבוחרים שאינם מזוהים עם אחת משתי המפלגות.
הפוסט מזכיר, כי במדינה השקועה עמוק בפילוג מפלגתי, ביידן החל את נשיאותו ביתרון קטן של המרוצים ממנו לעומת מי שאינם מרוצים, אך התמיכה בו יורדת בעקביות וכעת כאמור היא בנקודה הנמוכה ביותר שלה, לאחר 50% תמיכה ביוני ו-44% בספטמבר. 44% מן הנשאלים אמרו שחוסר שביעות רצונם הוא גבוה, כולל 80% מהרפובליקנים ו-45% מן העצמאים, כמו גם 48% מן המתגוררים בפרברים ו-44% מן הלבנים בעלי השכלה אקדמית – שתי קבוצות חיוניות מבחינתו. אפילו בין הדמוקרטים התמיכה בביידן נחלשת: 80% כיום לעומת 94% ביוני, עם רק 40% המביעים תמיכה רבה לעומת 70% ביוני.
רק 39% מהאמריקנים מרוצים מטיפולו של ביידן בכלכלה, לעומת 55% שאינם מרוצים – לעומת 45% תומכים בספטמבר ו-52% באפריל. הציון שמקבל ביידן בתחום הכלכלי תואם את העגמומיות: בחודש שעבר אומנם נוספו 531,000 משרות והשכר ממשיך לעלות, אך ב-12 החודשים האחרונים עמדה האינפלציה על 6.2% - השיעור הגבוה ביותר מזה 30 שנה. המחירים הגואים של המזון, הדלק ומוצרים אחרים מעצבים את תפיסותיהם של האמריקנים.
לא מרוצים משתי המפלגות
גם בטיפול בקורונה – שהיה נקודת החוזק הבולטת ביותר של ביידן בראשית כהונתו – התמיכה בו צונחת, בשל התמשכות התחלואה בנגיף הדלתא והקושי לחזור לשגרה [למרות שחלק ניכר מכך נובע מסירובם של רפובליקנים רבים להתחסן – א.ל]. 49% מן האמריקנים אינם מרוצים מטיפולו במגיפה לעומת 47% המביעים שביעות רצון – לעומת 52% שתמכו בו ו-41% שהתנגדו לפני חודשיים. באפריל וביוני התמיכה בביידן בתחום הקורונה הייתה ביחס של 2 ל-1 לעומת המתנגדים. נושא הקורונה ממשיך לסמל את עומק הפילוג הפוליטי: רוב מוצק בין הדמוקרטים תומכים בביידן ורוב מוצק בין הרפובליקנים מתנגדים, בעוד בקרב העצמאים יש למתנגדים רוב של 52% מול 44%.
רוב האמריקנים תומכים בתוכניותיו של ביידן להשקיע טריליוני דולרים במשק: 63% תומכים בהשקעות בתשתיות ו-58% תומכים בהשקעות באקלים וברווחה. נתונים אלו יכולים לשפר את הפופולריות שלו, אבל הדבר תלוי בהסברה נכונה ובתוצאות ניכרות לעין, מנתח הפוסט. אלא שביידן מתקשה להעביר את תוכניותיו דווקא בתוך מפלגתו.
ההשלכות ברורות: רק כשליש מן הנשאלים בסקר אמרו שהיו לביידן הישגים של ממש מאז נכנס לתפקידו. באופן בלתי מפתיע, 90% מהרפובליקנים אומרים שלא היו לו הישגים. אליהם מצטרפים 70% מהעצמאים – וגם שליש מהדמוקרטים. בדומה, רק 31% אומרים שהוא מקיים את הבטחות הבחירות שלו, לעומת 51% הסבורים שאינו עושה זאת.
רוב האמריקנים סבורים ששתי המפלגות מנותקות מן הנושאים המדאיגים אותם. לגבי הדמוקרטים אמרו שליש מהנשאלים שהם ערים לדאגות הציבור, לעומת 62% הסבורים שהם מנותקים; לגבי הרפובליקנים התוצאות (בהתאמה) הן 37% לעומת 58%. אפילו רבע מתומכי כל אחת מן המפלגות אומרים זאת על מפלגותיהם-שלהם, כמו גם רוב ברור מבין העצמאים האומרים זאת על שתי המפלגות.

תאריך:  15/11/21   |   עודכן:  15/11/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
איתמר לוין
הספר Peril הוא החלק השלישי בטרילוגיה של העיתונאי הנודע בוב וודוורד - הפעם עם עמיתו מוושינגטון פוסט, רוברט קוסטה - על ממשל טראמפ. יש בו גם גילויים על הקמפיין ותחילת הנשיאות של ג'ו ביידן    קטעים נבחרים
איתמר לוין
רוב הכלכלנים מסכימים שחוק התשתיות וחוק הרווחה והאקלים יגבירו את התפוקה וירחיבו את שוק העבודה    צריך עוד לראות האם המיסים החדשים יממנו אותם והאם לא תהיה התפרצות אינפלציונית, מנתח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
אישור תוכנית ההשקעות בתשתיות אינו סוף הבעיות של הדמוקרטים, שעודם תקועים עם חוק הרווחה והאקלים, ובעוד חודש יצטרכו להתמודד עם תקרת החוב - מזכיר וושינגטון פוסט
איתמר לוין
תוכניות הענק תקועות בסיעה הדמוקרטית, הצמיחה הכלכלית הואטה, התמיכה עדיין בשפל בשל הנסיגה מאפגניסטן - והבחירות לתפקיד מושל וירג'יניה עלולות לספק לנשיא עוד חדשות רעות    ייתכן שיהיה שיפור נקודתי, אך התנאים הבסיסיים אינם לטובתו
איתמר לוין
התנגדותם של שני סנאטורים אילצה את ביידן לוותר על רכיבים מרכזיים בתוכנית ההשקעות ברווחה ובשינויי האקלים    מבטיח הכנסות ממיסים של 2 טריליון דולר למימון המיסים, אך טרם ברור האם כל הסנאטורים הדמוקרטים יתמכו בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il