X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בזמן הבחירות, בעזרת ערוץ 10, הכיכר הנעזבת הפכה לכיכר אינטימית עמוסה בפעילויות המחלקות את נפח המרחב השומם לתת-נפחים פעילים.
▪  ▪  ▪

בימי הבחירות, המרחב הפתוח התמלא בגופים תלת-ממימדים. אולפן שקוף, מרכז לילדים, "הייד פארק", מקום מוגדר לנציגי המפלגות, ואולפן לילדים מאושרים. הכיכר קיבלה שערים ורחובות. גופים, נפחים שקופים ופתוחים מלאו את נפחה השומם.
בעת הבחירות, בנוסף ליונים גם הולכי רגל נמשכו למגנט האורבאני הזה. ביום הבחירות היתה סיבה טובה לחצות כבישים רבי-מסלולים, היתה תשורה עבור החצייה.
קנה המידה, הקצב והנפחים שבין האלמנטים התאימו לגודל האדם. אותם מבנים ארעיים יכלו להיות, בעזרת חומרים שונים, מבנים קבועים. אחד יכל להיות ספרייה לילדים, השני מוזיאון בקנה מידה של בית הלנה רובינשטיין, השלישי בתי קפה ומסעדה והרביעי, מרכז מבקרים. בין האלמנטים הקבועים יתרוצצו ילדים ומבוגרים.
בבחירות האחרונות, הכיכר הנעזבת הפכה לכיכר אינטימית עמוסה בפעילויות המחלקות את נפח המרחב לתת-נפחים פעילים. בחלקה, הכיכר מוסתרת ובחלקה האחר שקופה, חלקה עוצרת וחלקה פותחת ומכוונת. עיר בתוך כיכר. יש שם מטמון הממתין לחשיפה.
אחרי הבחירות הכיכר חזרה להיות רחוקה ומנותקת, בודדה ונטושה. היא תמתין בסבלנות לאירוע הבא, ליום בחירות, לזכיה של מכבי תל אביב בגביע, אולי הפועל, או לנאום של ראש הממשלה.

יוסי מטלון - אדריכל. למד אדריכלות ותכנון ערים בניו-יורק. בעל תואר ראשון באדריכלות מ-Pratt Institute ותואר שני בתכנון ערים מ-CUNY.
תאריך:  08/04/2006   |   עודכן:  09/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר גז
לא מצאתי במצען של המפלגות התייחסות ספציפית לאמהות במדינת ישראל. גם נושאות הדגל החברתי בבחירות האחרונות: העבודה, שס, והגמלאים, לא מפרטות די בנושא זה, מן הראוי היה להתייחס למצב האמהות בשוק העבודה בכלל ובשוק הפרטי בפרט
עו"ד חיים קליר
לטענת חברת הביטוח יש להתאים את שיעור הנכות ממנו המבוטח סובל, לעובדה שטבלת הנכויות שלה מצומקת במחצית אל מול טבלת הנכויות של הביטוח הלאומי. האומנם? מקשה השופטת דליה גנות, מבית משפט השלום בראשון לציון
עו"ד יצחק בם
באיומי הדחת הרב הראשי לישראל הגזים היועץ המשפטי לממשלה בהערכת האפשרויות שהחוק מעמיד לרשותו    גם היועץ יודע כי האופציה היחידה הפתוחה בפני המבקשים לסיים את כהונתו של הרב מצגר היא עתירה לבג"צ    סביר להניח שזו תתקבל לכן, טוב יעשה הרב אם ימנע את הביזוי של מוסד הרבנות
יואב יצחק
1) דמגוגיה תקשורתית    2) גנבי הסקופים    3) ביתו / מפלתו    4) ארבל טרם החזירה את הכסף
אברהם שרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il