X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
התרופות העומדות לקבל אישור בקרוב הן תוספת חשובה לארסנל נגד הנגיף, אבל אסור לחשוב שדי בהן לבדן - מזהיר וושינגטון פוסט. קודם כל צריך להתחסן, ובמידת הצורך - להיבדק
▪  ▪  ▪
10 מיליון מנות השנה [צילום: מל אוונס, AP]

שנה לאחר שהחיסונים יצרו תקווה לסיום מגיפת הקורונה, המדע שוב מספק תוצאות מעודדות: שתי תרופות אנטי-ויראליות המפחיתות בצורה חדה את סכנות האשפוז והתמותה. אבל מומחים – המאושרים מתרופות אלו – חוששים שההתלהבות תסיח את דעת הקהל ממגבלותיהן ומהצורך למנוע את התחלואה מלכתחילה, כותב וושינגטון פוסט.
אם הרשויות יאשרו כצפוי בשבועות הקרובים את הגלולות של מֶרְק ופייזר, הן יהפכו את התחלואה לפחות מפחידה. הממשל האמריקני כבר הזמין מיליונים מהן. אבל הן אינן צפויות לסיים את הקורונה, אלא להוות תוספת רבת ערך לתחמושת שהעולם יצטרך להמשיך לבנות ולהפעיל בטווח הארוך: חיסונים, חיסוני דחף, יותר תרופות אנטי-ויראליות, נוגדנים שיהונדסו כך שיישארו בגוף יותר זמן ובדיקות מהירות לקטיעת שרשרת ההדבקה.
גלולות ביתיות המונעות תחלואה קשה ואשפוז הן נקודת מפנה, אך אחד הלקחים המרכזיים מן הקורונה הוא שתמיד עלולות לצוץ סכנות חדשות. החיסונים עושים עבודה טובה מכפי שמישהו חשב, אבל עדיין רבים מתים מן הקורונה. בה במידה, התרופות בפני עצמן לא יהיו "כרטיס יציאה מן הכלא". בשלב הראשון הן יהיו זמינות לחולים בסיכון מוגבר בשל גיל או גורמים אחרים. על החולים יהיה לזהות בשלב מוקדם את התסמינים, להיבדק ולהתחיל מיד בטיפול. התרופות טובות אבל לא מושלמות: הן קיצצו בצורה חדה את האשפוז והתמותה, אבל עדיין יהיו מי שיאושפזו וימותו. ומדענים למדו שלא לזלזל בנגיף ויהיה צורך לעקוב אחרי תגובתו לתרופות.
חשוב לבנות ארסנל של תרופות המשתמשות בטכניקות שונות כדי לבלום את הנגיף. סוג אחד של תרופות יכול למנוע מן הנגיף לחדור לתאים, כפי שאמורים הנוגדנים הטבעיים לעשות. סוג אחר יכול להתערב באנזימים בהם משתמש הנגיף כדי לחדור לחלבון. סוג שלישי יעיל נגד האנזימים המשמשים את הנגיף כדי לשכפל את עצמו. כל השלושה יהיו נחוצים, ומומחים אומרים שהמינימום הדרוש הוא שש תרופות – וכמה שיותר, טוב יותר.
הן פייזר והן מרק החלו לייצר את התרופות עוד לפני שקיבלו אישור לשימוש בהן. פייזר מתכננת לייצר 50 מיליון מנות בשנה הבאה, ומרק מבטיחה 10 מיליון מנות עוד השנה. השאלה המעסיקה כעת את המדענים היא כיצד יגיב הנגיף לתרופות אלו כאשר הן ייכנסו לשימוש נרחב. חלקם סבורים, כי העתיד טמון בשילוב של תרופות – במיוחד לסובלים ממערכת חיסונית חלשה, העלולים לחלות במשך שבועות ואפילו חודשים ובכך לאפשר לנגיף לעבור מוטציות.
דרושה שגרה חדשה
כדי להגן על מי שאינם יכולים להתחסן, חברות אחרות – כמו אסטרה-זנקה ואדאג'יו תראפאוטיקס – מנסות לתקוף מכיוון אחר: נוגדנים המיוצרים במעבדה, ומהונדסים כך שיישארו בדם לאורך זמן, בדומה לחיסון. חברת רֶגֶנֵרוֹן, השותפה לפיתוח התרופה של מרק, מסרה לאחרונה, כי קוקטייל הנוגדנים שלה – המאושר כיום לשימוש בידי מי שנדבקו או נחשפו לפני זמן קצר – נותר יעיל נגד הידבקות בשיעור של 80% שמונה חודשים מאוחר יותר, כך שייתכן שהוא יכול לתת תשובה למשוללי חיסון.
לצד הכלים הרפואיים, נשמעת קריאה לשינוי תפיסתי: שגרה חדשה, בה בעלי תסמינים נבדקים מוקדם ככל האפשר, כדי להתחיל את הטיפול התרופתי בתוך שלושה-חמישה ימים אם אכן חלו בקורונה. הם לא יצטרכו ללכת לרופא לשם כך; קיימות ערכות בדיקה ביתיות ויהיה צורך להשתמש בהן.
כאמור, מציין הפוסט, חלק מן המומחים מודאגים. האם יהיו מי שינצלו את קיומן של התרופות כדי להימנע מהתחסנות או מזריקות הדחף? האם המחוסנים יבדקו את עצמם מיד עם גילוי התסמינים הראשונים ויקבלו את התרופות במהירות הנחוצה? רופאים מקווים שהציבור יבין שהדרך הטובה ביותר היא שלא לחלות מלכתחילה – בדיוק כמו בכל מחלה אחרת שיש לה תרופה בדיעבד.
קיומם של הטיפולים עשוי לעורר דיון על הדרך להתייחס למחלה עצמה. עד הקורונה, מי שסבלו מנזלת ושיעול עלו על טיסות והלכו לעבודה ולבית הספר. אם הציבור ידבק בהרגלים ישנים אלו, ייתכן שיהיה קשה לזהות ולטפל בחולי קורונה בשלב מוקדם די הצורך. במצב זה, אולי גם הסביבה תצטרך להתרגל שלא להתעלם מתסמינים שעד כה נחשבו קלים ובלתי מזיקים.

תאריך:  23/11/21   |   עודכן:  23/11/21
+מתווה התיירות: בוטלה האפשרות להנפיק תו ירוק למשך חודש
22:35 23/11/21  |  עידן יוסף

מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה מבהיר: עם אישור מתווה התיירות בתחילת החודש, הוחלט לאפשר לישראלים שחלו או חוסנו בחו"ל בעבר להנפיק תו ירוק שיהיה תקף למשך חודש בלבד, עד אשר יסדירו את הרישום מול קופת החולים. לאור ריבוי מקרים של שימוש לרעה תוך ביצוע מעשה פלילי לשם זיוף תו ירוק, תבוטל אפשרות הנפקה זו.
תקלה באתר משרד הבריאות אפשרה לכל מי שלא חוסן או החלים - לקבל תו ירוק בקלות. הפרצה הופצה בקבוצות רבות והיו כאלה שהצליחו להנפיק את התעודה למרות שאינם זכאים לה.

+ליברמן שוב נפקד מישיבת קבינט הקורונה
20:22 23/11/21  |  עידן יוסף

בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה, גם הערב שר האוצר אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) נפקד מקבינט הקורונה למרות שהדיון נערך בזום (כאן חדשות).

+מאבק על בדיקות קורונה בנתב"ג
17:33 23/11/21  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

ג'נומיקס טוענת, כי פנגיה הפרה את הוראות המכרז של רשות שדות התעופה בנוגע לקבלן המשנה המבצע את הבדיקות, וכי במקביל ממשיכה אומגה לבצע אותן למרות שנפסלה

בדיקות קורונה בנתב"ג
+תביעה על אי-ביצוע בדיקות אנטיגן
17:31 23/11/21  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

חברת ש.י איוונטו תובעת 2.9 מיליון שקל ממשרד הבריאות, בטענה שלא מימש הסכם איתה לפתיחת 20 תחנות דיגום לביצוע בדיקות אנטיגן מהירות לאבחון קורונה

[צילום אילוסטרציה: יוסי זלינגר, פלאש 90]
+בנט ליווה את בנו דוד שהתחסן במנת החיסון הראשונה
14:43 23/11/21  |  מירב ארד

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ליווה (יום ג'), את בנו דוד בן ה-9, שהתחסן במנת החיסון הראשונה, בקופ"ח כללית בהרצליה. מדברי ראש הממשלה, נפתלי בנט:
"אנחנו יוצאים היום למבצע חיסוני הילדים הארצי, קודם כל כדי לשמור על ילדינו.דוד כרגע התחסן. זה גם שומר על ילדינו וגם על ההורים, ועל כל מדינת ישראל. אני קורא לכל הורי ישראל לבוא ולחסן את הילדים - זה בטוח ושומר על הילדים".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא רק התרופות לקורונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הרי זה לא חיסון רגיל שמחזיק
הגלשנית  |  23/11/21 20:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
יצחק דנון
ג'נומיקס טוענת, כי פנגיה הפרה את הוראות המכרז של רשות שדות התעופה בנוגע לקבלן המשנה המבצע את הבדיקות, וכי במקביל ממשיכה אומגה לבצע אותן למרות שנפסלה
יצחק דנון
חברת ש.י איוונטו תובעת 2.9 מיליון שקל ממשרד הבריאות, בטענה שלא מימש הסכם איתה לפתיחת 20 תחנות דיגום לביצוע בדיקות אנטיגן מהירות לאבחון קורונה
מירב ארד
95 חולי קורונה מטורקיה ו-77 מאוקראינה נכנסו לישראל במהלך החודש האחרון    עוד ברשימה - רוסיה וארה"ב    מאוסטריה שנכנסה אתמול לסגר מלא חזרו בחודש האחרון 10 חולים בלבד    ארה"ב פרסמה אזהרת מסע לגרמניה, אוסטריה ושורת מדינות באירופה
מירב ארד
הוועדה האריכה את תוקף ההגבלות המחייבות בבדיקה את כל הנכנסים לישראל עד 13 לדצמבר 21    בוטלה הדרישה למילוי טופס ליוצאים ממדינת ישראל כל זמן שאין ברשימת משרד הבריאות מדינות אדומות    הוגדל הזמן למילוי טופס כניסה לישראל - 48 שעות במקום 24 שעות.
עידן יוסף
ראש הממשלה קיים דיון היערכות לקראת אירועי חג החנוכה    יחד עם מפיקי האירועים, ייבחנו אפשרויות להפחתת האכילה והשתייה ככל שניתן במהלך המופע, בין היתר לטובת עטיית מסכה באופן קבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il