X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מול מציאות חדורת שנאה ואכולת קנאה, מול רבים וחזקים המוכנים לקטול חיים, כולל חייו, יצא יוסף בשליחות המתמצית בארבע מלים "את אחי אני מבקש"
▪  ▪  ▪
יוסף ואחיו [צילום: ציור: פטר פון-קורנליוס]

מהעלילה בפרשת השבוע שלנו - פרשת "וַיָּשֵׁב", אני נאחז בארבע מלים - "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּשׁ". יוסף ביקש את בני משפחתו, שפגעו בו ואפילו הפגישו אותו עם היד הגרומה של המוות בבור, בו אין מים. לאחר מכן הפקירו את יוסף לגורלו בידי שיירת מדיינית, שרואה בו סחורה, ממנה הם מבקשים להפיק רווחים כספיים, כשביטחון חייו מופקר בידי סוחרים בבני אדם.
ממרחק מאות רבות של שנים היום גם "אֲנִי מְבַקֵּשׁ אֶת אַחַי" - את כל אחי, בני אברהם אבינו, החיים במרחב משוסע, במרחב מדמם, במרחב של שכול ואלמון. גם "אֲנִי מְבַקֵּשׁ אֶת אַחַי" - את כל אחי בני אברהם, בני יצחק וישמעאל, שכיום חייהם מדממים במציאות רווית שנאות ואיבות, המגיעות לעימותים צבאיים קשים חוזרים ונשנים, הגובים מחירי דמים קשים אצל כל בני אברהם אבינו, בארץ בה הוא חי וגידל את ילדיו.
בפרשת "וַיָּשֵׁב" אנחנו פותחים ביריעה סיפורית ארוכה המשתרעת על שלוש פרשיות "וישב"-"מקץ"-"ויגש". סיפור מופלא, שבכל צעד ושעל ניתן למצוא כפילות של עשיה אישית ועשיה אלוהית. ההתחלה היא בעשיה אישית - "וַיִּשְׁלְחֵהוּ מֵעֵמֶק חֶבְרוֹן" (פרק ל"ו, פסוק י"ד). שליחות שיש בה עולם שקט של יוסף הבן האהוב של אבא. יוסף מבין שמי ששלח אותו הוא - אביו, ועליו לבצע את שליחותו למען אביו המודאג.
הסיום הוא בעשיה אלוהית-שמימית - "לֹא אַתֶּם שְׁלַחְתֶּם אוֹתִי הֵנָּה כִּי הָאֱלוֹהִים" (פרק מ"ה, פסוק ח'). סיום של שליחות, שיש בה עולם של ייסורים. יוסף מפנים, מי ששלחו למסע הזה הוא - האלוהים, ועליו לבצע את שליחותו. יעקוב שלח את יוסף לשליחות אישית משפחתית שקטה רק כדי לברר מה שלום אחיו הרועים בשדות הרחק מהבית. אלוהים שלח את יוסף לשליחות לאומית סוערת ובעיצומה של השליחות הלאומית הוא גם חווה חוויה של היות עַם גֵרִים בארץ לא להם.
בפרשה, בה פרוס סיפור בתוך סיפור, אני תוחם את עצמי רק בסיפור האישי - "וְיִשְׁרָאֵל אָהַב אֶת יוֹסֵף... וַיִּשְׁנְאוּ אוֹתוֹ אֶחָיו... לֹא יָכְלוּ דַּבְּרוֹ שָׁלוֹם... וַיּוֹסִיפוּ עוֹד שְנואֹ אוֹתוֹ...". אך כשיוסף הולך בדרכו בשליחות האב לחפש את אחיו והוא תועה בשדה, הוא אמר לאיש שיחו, המבקש לסייע לו, אמת חיים זועקת: "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּשׁ". יוסף לא חיפש. יוסף מבקש את הקרבה לאחים.
האחים מכונים בפי יוסף אחיו, למרות גילויי השנאה שהם מפגינים כלפיו, למרות שהם לא התנהגו כלפיו כאחים, אלא התנהגו כאויבים אכזרים - ולכתובת של האחים האויבים הוא אומר את המילים החמות - "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּשׁ".
אנחנו מקשיבים לצפונות לב של נער רגיש תועה, נער בן שבע עשרה, העומד חסר אונים בלב השדה בעמק בין הר גריזים והר עיבל הרחק מבית האב, לא הרחק מלב אחיו העוינים אותו, ובקול שקט אך צועק מנבכי לבו הוא מרעיד את מיתרי לבנו, אנחנו הקוראים - "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּשׁ!"...אַחַי! אַחַי! אַחַי!
יוסף לוחש לחישה צועקת - אני מבקש את קרבת האחים. צעקה של שלום מצד יוסף מול שכרות של שנאה ומשטמה של אחיו כלפיו. בקשה לקרבה מול אימת מוות אורבת "וּבְטֶרֶם יִקְרַב אֲלֵיהֶם, וַיִּתְנַּכְּלוּ אוֹתוֹ לְהָמִיתוֹ" - להשליכו בבור שבו אין מים. להשליכו לגורלו עם שיירת סוחרים ישמעאלים היורדת מצרימה. קשה לקורא את הפסוק להשתחרר מהצמרמורת עת הוא קורא את המיוחס לאחים של יוסף, וַיִּתְנַכְּלוּ אוֹתוֹ לְהָמִיתוֹ".
יוסף לא השתמש במלים המתבקשות - "אַחַי אֲנִי מְחַפֵּשׁ", אלא אומר-צועק - "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּשׁ". יוסף מבקש את הפיוס, פתיחת דף חדש במציאות של אימה ושנאה. לא לתת לאיבה ולרצח לנווט את החיים. למרבה הצער, הפיוס המיוחל בין יוסף ואחיו הגיע באיחור של שנים רק לאחר שכוס הדמעות והצער עלתה על גדותיה. מול מציאות חדורת שנאה ואכולת קנאה, מול רבים וחזקים המוכנים לקטול חיים, כולל חייו, יצא יוסף בשליחות המתמצית בארבע מלים "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּשׁ".
אני בדרכו של יוסף ממשיך לבקש. אני מהלך בדרך קשה ונפתלת המבקשת שלום בין שני העמים החולקים את כברת הארץ בה נולדתי, בה נולדו ילדי ונכדי, בה יגדלו נינַי. וכשאלך ממנה בדרך כל בשר ארצה ללכת בידיעה, שכל אחד אֶת אֶחָיו הוּא יְבַקֵּש - "כִּי אַחִים יָלְדָה אוֹתָנוּ הָאָרֶץ הַזּו"ֹ, כדברי המשוררת האהובה עלי, המשוררת חיה קדמון. במיוחד בימינו, כשאני חי בחברה ישראלית שסועה ומבותרת, שגלי שנאה חסרת בלמים שוטפים אותה, יש משמעות מיוחדת לארבע המילים בפרשת השבוע - "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּשׁ".

תאריך:  22/11/2021   |   עודכן:  22/11/2021
+אשת המחבל נעצרה בגשר אלנבי
19:42 22/11/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אשתו של פאדי אבו שחידם, שרצח אתמול ביריות את אלי קיי ז"ל סמוך לכותל המערבי, נעצרה כשחזרה לישראל מירדן  ▪  הועברה להמשך חקירה במגרש הרוסים בירושלים

זירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים [צילום: משטרת ישראל]
+דיווח: אשת המחבל מירושלים נעצרה עם הגעתה מירדן
18:00 22/11/21  |  עידן יוסף

דיווח בתחנת הטלוויזיה של חמאס: צה״ל עצר את אשת המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים, עם הגעתה ליהודה והשומרון מירדן, דרך מעבר אלנבי. עוד דווח כי בתו עדיין נמצאת בחקירה.

+סוכלה תשתית טרור: מיליון דולר לפיגוע חטיפה
15:07 22/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בצל הפיגוע בירושלים, שב"כ חושף תשתית ענק של חמאס שסוכלה ביו"ש - בהכוונת מנהיגי הארגון בחו"ל, בהם אחד מחוטפי נחשון וקסמן  ▪  עצר למעלה מ-50 מחבלים שתכננו פיגועי תופת באזור יהודה ושומרון ובירושלים  ▪  בין היתר נתפסו אמצעי לחימה וארבע חגורות נפץ

אמצעי לחימה שתפס שב"כ [צילום: תקשורת שב"כ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
את אחי אני מבקש - פרשת "וישב" (א')
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
להג צבוע על "מציאות חדורת שנאה
מגיב ותיק  |  22/11/21 14:10
2
מאחלת לך הרבה בריאות
עיה השמוצניקית  |  22/11/21 14:28
3
את אחי אני מבקש
עיה   |  22/11/21 14:38
4
חפש אותם בין הקוזקים ברוסיה
ב.ל  |  22/11/21 14:49
 
- תגובות בהמיות של ב..ל
בהמיות ב.ל  |  22/11/21 16:05
5
האבות לעתים מתנהגים כחלאות.
עיה...  |  22/11/21 14:49
6
איתן, מדוע קשה להגיע למאמר שלך
מדוע זה קשה  |  22/11/21 15:02
7
אבקש מכל אחי חיי אחוות אחים.
את אחי אבקש  |  22/11/21 17:27
8
נבקש ממנו לשבת ולחשוב\ לשבת ו
נבקש מאמסלם  |  22/11/21 17:42
 
- אשכנזיה בזויה וגזענית
ב.ל  |  22/11/21 23:56
 
- אני נולדתי בעיראק
לטיפש ב.ל  |  23/11/21 10:24
 
- הורי מעיראק
לטיפש ב.ל  |  24/11/21 11:03
9
נבקש ממנו לשבת ולחשוב לשבת ול
נבקש מאמסלם  |  22/11/21 17:47
 
- קשקוש, אמסלם הוא חנה בבלי
מגיב ותיק  |  22/11/21 20:11
 
- מגיב ותיק מודה לבוטות של אמסלם
מגיב ותיק מודה  |  22/11/21 20:27
 
- tafbzh, dzgbh, uczuhv ל"ת
ב.ל  |  22/11/21 23:50
 
- שגיאות הכתיב בעברית באנגלית ל"ת
ב.ל המיר את  |  23/11/21 07:46
10
בוקר טוב עם בשורות טובות
בוקר טוב.  |  23/11/21 10:11
11
שבת שקטה ונעימה לכל עם ישראל ל"ת
שבת שלום ומבורכת   |  26/11/21 17:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס פתח בקמפיין מדיני ותקשורתי ענק במטרה לבטל את החלטת בריטניה להכריז על הארגון כארגון טרור. בחמאס חוששים שמדינות נוספות ילכו בעקבות בריטניה, גורמי מודיעין במערב מעריכים כי החלטת בריטניה תפגע בפעילות הכספית של חמאס
ירון פרידמן
החוק הבריטי אמור להחשיב בשבוע הבא את הזרוע המדינית של חמאס כארגון טרור, מה שיחסום את מקורותיה הכלכליים בבריטניה, כך יש לקוות. חשיפה בתקשורת הערבית מגלה את מקורותיה הכלכליים של חמאס בבריטניה בפרט ובאירופה בכלל. כיצד תשפיע סגירת הברזים הכלכליים של חמאס בלונדון על הארגון?
רחלי בן-צור
בממשלה, שאת שותפה לה, התומכת ברעיון הנפלא של "מדינת כל אזרחיה", מצאי גם עבורנו מקום במדינתך כדי שנוכל ליטול בה חלק שווה בשווה ונזכה כולנו להיות שותפים לחזון "מדינת כל חמוריה"
עמנואל בן-סבו
בעל המיליארדים אשר עיני כל הציבור הערבי בישראל נשואות לצקלונו המלא בכסף וממנו נגזרת העוצמה בה זכה מנסור עבאס
איציק וולף
ישיבת הממשלה השבועית נפתחה בהתייחסות לפיגוע הירי הקטלני שאירע הבוקר סמוך לירידה לכותל המערבי, בעיר העתיקה בירושלים    ראש הממשלה: הוריתי לכוחות הביטחון להיערך בהתאם ולגלות דריכות, גם מחשש לפיגועי השראה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il