X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הקנצלר החדש צפוי כאמור להיות אוֹלף שוֹלץ בן ה-63, שכיהן בממשלה היוצאת כשר האוצר וכסגן הקנצלר שולץ נחשב לפוליטיקאי אפור אך יעיל
▪  ▪  ▪
אולף שולץ [צילום: סטפי לוס/AP]

אם לא תהיה הפתעה של הרגע האחרון תוקם בקרוב ממשלה חדשה בגרמניה. הממשלה תורכב בפעם הראשונה מאז שנות החמישים משלוש מפלגות: המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, המפלגת הנוצרית-דמוקרטית ומפלגת הירוקים.
בדומה למתרחש בישראל גם בגרמניה יש הטוענים כי שלוש המפלגות שיישבו בממשלה יתקשו לאורך זמן לגשר על הפערים האידיאולוגיים העמוקים ביניהן, ומזהירים כי הדבר עלול לפגוע בתפקודו של האיחוד האירופי. אך עם זאת, גם בגרמניה מפלגות הקואליציה המתגבשת כבר הוכיחו בחודשיים האחרונים שהן יכולות להתנהל ביעילות זו מול זו, לפחות לעת עתה, מה שמראה כפי שאמרו חז"ל "שאם רוצים אפשר".
תוצאה גרועה
בחודש ספטמבר האחרון נערכו בחירות בגרמניה שבהן הגיעה המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בראשות אולאף שולץ למקום הראשון עם 25.7% מהקולות, ואילו המפלגה הנוצרית-דמוקרטית שבראשה עמדה הקנצלר היוצאת אנגלה מרקל, בראשות היורש שלה ארמין לאשט, הגיעה יחד עם מפלגת-האחות הבווארית שלה CSU למקום השני בלבד עם 24.07% מהקולות שזוהי התוצאה הגרועה בתולדותיה. המפלגה הירוקה הגיעה למקום השלישי עם 14.75%, והדמוקרטים החופשיים (FDP) למקום הרביעי עם 11.46%.
לאשט חשב שהוא יוכל להקים ממשלה בראשותו אך משנוכח לדעת שטעה "אפסן את האגו" והלך לנהל משא-ומתן עם אולף שולץ ומפלגות השמאל. למרות שהיה חשש שייקח זמן עד שתוקם ממשלה נראה שהקלפים הסתדרו בחפיסה מהר מאוד ונראה שתורכב ממשלה מגוונת.
הקנצלר המיועד אולף שולץ
הקנצלר החדש צפוי כאמור להיות אוֹלף שוֹלץ בן ה-63, שכיהן בממשלה היוצאת כשר האוצר וכסגן הקנצלר. שולץ נחשב לפוליטיקאי אפור אך יעיל, ובעבר כונה בפי רבים "אולף המשעמם" (היו אף שכינו אותו "שולצומט", על שום נאומיו ה"רובוטיים"). במהלך קמפיין הבחירות ניסה לנצל את תדמיתו כאדם "צפוי" ו"לא מסעיר" כדי להציג עצמו כמי שיביא המשכיות ויציבות אחרי 16 שנות מרקל.
נראה כי להצלחתו בבחירות תרמה התנהלותו של שולץ בתקופת פרוץ מגיפת הקורונה: במהלך תפקידו כשר אוצר פיקח שולץ על כספי החירום הציבוריים שהקצתה ממשלת גרמניה לסיוע לעסקים ולעובדים - סכום עצום של כ-750 מיליארד אירו, וכשמרקל נאלצה להיכנס לבידוד הוא ניהל בעצמו את ישיבות הממשלה.
שולץ הבטיח לבוחרים בין השאר להעלות את שכר המינימום ל-12 אירו לשעה, להגביר את הפיקוח על שכר הדירה ולהשקיע כספי ציבור רבים בתשתיות ירוקות ודיגיטליות יותר. יריביו מימין ניסו להרחיק ממנו מצביעים על-ידי אזהרות שבכוונתו לשלב בקואליציה שלו את מפלגת "לינקה" מהשמאל העמוק, שקוראת לפירוק נאט"ו, והדגישו את אחריותו השילוחית לכאורה לשתי שערוריות כלכליות: פרשת ההונאה הענקית בחברת התשלומים Wirecard ואי-סדרים בסוכנות למאבק בהלבנת הון. באגף השמאלי של ה-SPD, מנגד, יש מבקרים הרואים בו איש מרכז שמרן מדי וחוששים שכקנצלר לא יקדם מדיניות שמאלנית מספיק.
מיותר לציין כי שולץ דוחה את הטענות מכאן ומכאן, ונראה כי שיתוף הפעולה היעיל יחסית שקיים עם מרקל למרות חילוקי הדעות ביניהם זקף לזכותו נקודות בקרב מצביעים מהמרכז.
אתגרי הממשלה
ניתן לראות כי תקופת המעבר שפוקדת כעת את הפוליטיקה הגרמנית מקשה מאוד על גרמניה להגיב היטב להתפרצות הקורונה הגדולה שחווה כעת המדינה. נכון לעכשיו, שיעור הנדבקים היומי הגיע כבר ליותר מ-50 אלף איש, הגבוה ביותר שידעה גרמניה מאז תחילת המגיפה.
השבוע הזהיר שר הבריאות של גרמניה, ינס שפאן, שבתום החורף הקרוב הגרמנים ימצאו עצמם באחד משלושה מצבים: מחוסנים, מחלימים או מתים. בכירים במערכת הבריאות הגרמנית כינו את נתוני ההתחסנות בגרמניה "מבישים": לפי שעה רק 66% מהגרמנים קיבלו את כל מנות החיסון הנדרשות.
בנוסף, גרמניה תרחיב את השימוש שלה באנרגיה מתחדשת, ומפלגת "הדמוקרטים החופשיים" הצליחו למנוע העלאת מיסים. השיחות של המפלגות התנהלו בדלתיים סגורות וכל מפלגה בנפרד צריכה לאשר את ההסכם הקואליציוני. הנתונים הסטטיסטיים מראים שאם שולץ לא יושבע לתפקידו עד לתאריך ה-18 בדצמבר מרקל תשבור את שיא הכהונה בגרמניה.
צריך לאחל בהצלחה לממשלה הנכנסת ולקוות שגרמניה ובריטניה יבינו שמגHפת הקורונה תקפת אותן ויש צורך להגביל קהל במקומות בילוי כשלב ראשון.

תאריך:  25/11/2021   |   עודכן:  25/11/2021
+נשיא צ'כיה נדבק בקורונה
22:15 25/11/21  |  

‏נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, אושפז בבית החולים לאחר שאובחן כחיובי לנגיף הקורונה.

+7 מדינות בהן התגלה זן הקורונה החדש הוכרזו אדומות
20:55 25/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך הוחלט בהתייעצות שקיים ראש הממשלה עם בכירי מערכת הבריאות  ▪  בנט הנחה לבחון עצירה מיידית של טיסות ממדינות דרא"פ לארץ ומישראל אליהן, או את יישומו של מתווה אחר למניעת התפשטות הזן בישראל

בנט. חשש להגעת זן B.1.1529 [צילום: אביר סולטן/פול AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
הדגישה: "כשנחצה 1000 חולים, זה אירוע שנצטרך ככל הנראה לנקוט בו צעדים יותר משמעותיים מבחינת הגבלות"    ראש מנהלת אכיפה ארצית קורונה במשטרת ישראל: קיבלנו מעין הנחיה לחדש עבודת מטה בנוגע לצימוד האלקטרוני
מירב ארד
הוסיפה: "מרבית התחלואה מתמקדת בילדים מתחת לגיל 12 שאינם מחוסנים"    603 נדבקים בקורונה אותרו ביממה האחרונה    אחוז הנבדקים החוביים עומד על 0.74%
איתמר לוין
התרופות העומדות לקבל אישור בקרוב הן תוספת חשובה לארסנל נגד הנגיף, אבל אסור לחשוב שדי בהן לבדן - מזהיר וושינגטון פוסט. קודם כל צריך להתחסן, ובמידת הצורך - להיבדק
יצחק דנון
ג'נומיקס טוענת, כי פנגיה הפרה את הוראות המכרז של רשות שדות התעופה בנוגע לקבלן המשנה המבצע את הבדיקות, וכי במקביל ממשיכה אומגה לבצע אותן למרות שנפסלה
יצחק דנון
חברת ש.י איוונטו תובעת 2.9 מיליון שקל ממשרד הבריאות, בטענה שלא מימש הסכם איתה לפתיחת 20 תחנות דיגום לביצוע בדיקות אנטיגן מהירות לאבחון קורונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il