X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מדוע גויסו כל תותחי הממשלה להתגרות בארצות הברית ברעש, בתופים ובמחולות? מהסיבה הפשוטה שהממשלה רוצה להראות לח"כ בנימין נתניהו כי גם היא יודעת לקלקל יחסים שלא לצורך
▪  ▪  ▪
בנט. מסר שקט [צילום: מרק ישראל סלם]

בנעוריי רווח משפט העגה (סלנג) שנשמט מן הלשון - "חמור קופץ בראש". הוא ייוחס לכסילים, שהפגינו את איוולתם בראש חוצות והקדימו את האחרים. נזכרתי בו נוכח מתקפת הדברת של צמרת המדינה, שצרחה בכל פינת רחוב בארץ ובחו"ל כי כל הסכם שייחתם מחדש בין ארצות הברית והמעצמות לבין אירן אינו מחייב את ישראל.
זה ברור, וזה מיותר. אפשר להעביר מסר כזה אורח שקט במכתב מראש הממשלה נפתלי בנט לנשיא ג'ו ביידן. לא צריך כותרות שמעכירות את האווירה. מדוע גויסו כל תותחי הממשלה להתגרות בארצות הברית ברעש, בתופים ובמחולות? מהסיבה הפשוטה שהממשלה רוצה להראות לח"כ בנימין נתניהו כי גם היא יודעת לקלקל יחסים שלא לצורך. נא לא להבין בטעות. ישראל רשאית להתנגד להסכם המחודש, שיהיה בכל מקרה גרוע מקודמו, אבל מדיניות לא מנהלים עם רמקול.
מה עשו בימיו של דוד בן-גוריון כאשר ישראל נקלעה למשבר קשה פי כמה מפני שחמקה מלחתום על ההסכם למניעת הפצתו של הנשק הגרעיני? היא לחשה בוושינגטון מה שלחשה כדי לצמצם את תחושת המשבר עם ארצות הברית והכריזה על מדיניות של עמימות, ואפילו הציגה את הכור בדימונה כמרכז לייצור חשמל או טקסטיל, ובפומבי השתמשה בתבונה רבה במשפט המערפל שהפך למאנטרה: Israel will not be first to introduce nuclear arms in the middle east.
העולם רצה להאמין. לכן האמין. זה לא היה קשור כהוא זה לשאלה אם באמת האמין. מדיניות בינלאומית באמצעות רמקולים במקום "קול דממה דקה" היא משגה המעיד על חוסר ביטחון ועל חוסר ודאות ועל הכפפת היחסים עם ארצות הברית ומדינות אירופה לצרכי הפוליטיקאים בקלפי הבאה.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  25/11/2021   |   עודכן:  25/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חמור קופץ בראש"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עדיף להיות חמור מלהיות אתה! ל"ת
שאול א.  |  25/11/21 15:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
דן מרגלית
בנימין נתניהו, אמר עמוס ידלין, הפריט את הטיפול בגרעין האירני לעצמו עד כדי כך שבנט, אשר שימש תקופת מה כשר הביטחון, לא ידע עליה דבר    זו בניסוח זה או אחר ביקורתם של שרי הביטחון אהוד ברק, משה (בוגי) יעלון ובני גנץ על המחדל של ח"כ ביבי בהיותו ראש הממשלה
מירב ארד
כטב"מ שיורט לפני כ-4 שנים ונשא חומרי נפץ היה מיוד לטרור ביו"ש    לקראת חידוש המשא-ומתן עם אירן אמר: "הפתרון חייב להיות על השולחן, כולל הפעלת כוח, שהיא הפעלת דיפלומטיה בכלים אחרים"
איציק וולף
ראש הממשלה הבהיר כי מדינת ישראל תשמור על חופש הפעולה שלה בסוגיית הגרעין האירני גם אם המעצמות יחתמו על הסכם גרעין    תקף את נתניהו: "כשנכנסתי ללשכת ראש הממשלה נדהמתי מהפער בין הרטוריקה שלפיה לא נרשה אירן גרעינית לבין המעשה והירושה שקיבלתי"
איציק וולף
הניו-יורק טיימס דיווח כי הממשל האמריקני העביר לישראל אזהרה שלפיה התקפות על מתקני גרעין אירניים לא מועילות ואף דוחפות את האירנים ל'תגובת יתר'    על-פי הדיווח - ישראל דחתה את האזהרה
יוני בן-מנחם
אירן משחקת משחק כפול ומנסה להסתיר את אחריותה לניסיון ההתנקשות בראש ממשלת עירק מוסטפא כאט'מי. אירן פועלת להבטיח את המשך השפעתה בעירק באמצעות המליציות החמושות למרות שנחלו הפסד בבחירות לפרלמנט וחוששת שהנשיא ביידן יעכב את הנסיגה מעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il